اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۶۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

اهداف اصلی تمرینات سنگین ورزش میان بدنسازان ( ۲) !

کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا : videonamayesh@

۶. افزایش قدرت

افزایش قدرت به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر و با نیروی کمتری بتوانید چیزی را حرکت دهید یا وزنه‌ای را بلند کنید. مربی نیل پیر می‌گوید: برای افزایش قدرت، تمرینات پلایومتریک را به برنامه‌ی تمرینی‌تان اضافه کنید.

این حرکات انفجاری به پایه‌ی قوی نیاز دارند و برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود. با دریل‌های ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ای شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. از این پرش‌های اسکات برای مبتدی‌ها استفاده کنید: در حالیکه پاها به اندازه‌ی عرض لگن از هم فاصله دارند، و دست‌ها در پشت سرتان قلاب شده‌اند، مستقیم بایستید.

وزنتان را روی پاشنه‌ی پاها نگه دارید و تا زمانیکه ران شما با زمین موازی شود بسمت پایین بروید. کمی‌مکث کنید، سپس بدون حرکت در جهت ناسازگار و بدون استفاده از دست‌ها تا جاییکه می‌توانید به بالا بپرید. موقع پایین آمدن، اثر ضربه را با عقب بردن باسن و خم کردن زانوها خنثی کنید.

۷. افزایش انعطاف پذیری

اسکات وایس می‌گوید: افزایش انعطاف پذیری شامل انجام کشش استاتیک، منفعل، PNF و پویا است. کشش استاتیک، شامل کشیدن یک عضله و نگهداشتن آن بمدت ۳۰ ثانیه است، و روی یک عضله‌ی خاص تمرکز دارد.

کشش منفعل به استفاده از یک بند، نیروی گرانش، وزن بدن یا فرد دیگری برای وارد کردن نیرو در حالیکه شما در حال استراحتید، نیاز دارد.

کشش PNF (تسهیل درونی عصبی و عضلانی) شامل یک روش انقباض ــ استراحت است که اغلب توسط ورزشکاران استفاده می‌شود.

کشش پویا هم چندین عضله و مفصل را شامل می‌شود و بهترین روش آمادگی برای ورزش و تمرین است. او توصیه می‌کند که این کشش را در ۲ تا ۳ ست ۲۰ تایی انجام دهید. بعد از گرم کردن، و قبل از اینکه تمرینتان را شروع کنید، از کشش‌های سبک استفاده کنید، و بعد از ورزش کشش‌های شدیدتر انجام دهید.

ادامه مطلب...
۲۹ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

اهداف اصلی تمرینات سنگین ورزش میان بدنسازان ( ۱ ) !

کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا : videonamayesh@

اسکات وایس، مربی ورزشی و فیزیوتراپیست می‌گوید: بطور کلی افزایش چربی سوزی، به سوزاندن کالری بیشتر نیاز دارد. تمریناتی با مسافت طولانی و شدت کم، درصد بیشتری کالری از چربی‌ها می‌سوزاند. اما افزایش شدت تمرین، کالری کل بیشتری می‌سوزاند.

اما در این بین، تمرینات اینتروال بدلیل اثر «ادامه‌ی سوخت و ساز پس از تمرین» بیشترین تعداد کالری را می‌سوزاند. با انجام تمرینات به این روش، تا چند ساعت بعد از اتمام ورزش، همچنان به سوزاندن کالری ادامه می‌دهید تا زمانی که بدنتان به حالت قبل از تمرین خود برگردد.

سعی کنید که در هر ۵ دقیقه دویدن با سرعت معمولیتان، ۲۰ تا ۳۰ ثانیه سریع‌تر بدوید.

۲. سریعتر دویدن

تلاش برای یک رکورد شخصی جدید، یا شکست دادن دوستتان در دوی ۱۰ کیلومتر، به تمریناتی نیاز دارد که طول گام‌های شما و موج گام‌هایتان (یعنی سرعتی که پاها حرکت می‌کنند) را افزایش دهید.

نیل پیر، نویسنده‌ی کتاب «پلایومتریک برای ورزشکاران» و موسس سیستم تمرینی «الهام بخش» می‌گوید: در نهایت، دوی سرعت وابسته به طول گام و موج گام است، که شامل افزایش نیرو و قدرت عضلات منبسط کننده‌ی ران شما مخصوصا عضلات سرین و همسترینگ می‌شود.

پیر توصیه می‌کند که اسکات، استپ به بالا و استپ رومانیایی با یک پا (یک پا در پشت شما روی صندلی قرار میگیرد و به افزایش گام شما کمک می‌کند) و همچنین حرکات تقویت کننده‌ی عضله‌ی ساق پا را با تمریناتتان ترکیب کنید.

۳. بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر

نیل پیر می‌گوید: افزایش قدرت، نیازمند دو چیز است: گذشتن از وضعیتی که در آن احساس راحتی می‌کنید، و استفاده از وزنه‌ای که در کمتر از ۶ تکرار، شما را خسته کند.

ادامه مطلب...
۲۹ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

نکته اصلی و کلیدی تغذیه اصولی حجم میان ورزشکاران ( ۲ ) ؟

ادامه از مقاله قبلی...

دوستان از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو حتما دیدن کنید ادرس کانال تلگرام ما : videonamayesh@

متاسفانه مادر وی اجازه مصرف رژیم غذایی من را نداد و همان رژیم قبلی را پیش گرفت!
بنابر این گیل نیز از کار با وی خودداری کرد و در نهایت این جوان  بعد از باختهای پشت سر هم ، مهارت و رنکینگ بالای خود را نیز از دست داد و هرگز به جایگاه قبلی خود برنگشت.
مادر وی قبول نمیکرد که چه دوست داشته باشیم یا نه, ما گوشت خوار هستیم
هرچند بسیاری از گیاه  خواران بتوانند با روش خود زنده بمانند اما برای ورزشکاران میتواند این میتواند به معنای پایان کار باشد!


بسیاری از گیاه خواران زنده ماندن را با پیشرفت کردن اشتباه میگیرند و فرض میکنند تنها به خاطر اینکه انها مدیریت کرده اند تا با یک روش گیاه خواری زنده بمانند به این معنی است که سایر افراد از یک فردی که تنها پیاده روی میکند تا یک ورزشکار و بدنساز که باید فراتر از مثلا فقط زنده ماندن بروند نیز میتوانند این گونه باشند!
به هر حال من یک شام ساده با استیک را خیلی بیشتر ترجیح میدهم. البته این به این معنی نیست که من اصلا اهل گیاه خواری نیستم در عین حال که گوشت میخورم در مقایسه با بعضی از گیاه خواران  حتی من گیاهان بیشتری مصرف میکنم . برای ورزشکاران و بدنسازان به دلیل اینکه رزیم غذایی با پروتئین بالا میتوان یبوست بیاورد، مصرف  سبزیجات  و فیبر برای اینکه سالم بمانند و حرکات روده شان عادی باشد لازم است.

ادامه مطلب...
۲۹ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

نکته اصلی و کلیدی تغذیه اصولی حجم میان ورزشکاران ( ۱ ) ؟

سلام و  ادب و ارادت خدمت همه پرورش اندام کاران و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro :

دوستان تیم فیتنس پرو‌ کانال تلگرامی خود را راه اندازی نموده است که شامل بهترین کلیپ های انگیزشی ، و ورزشی و همچنین کلیپ های پرورش اندام و اهنگ های بیس دار می باشد ، لذا از همه دوستان می خواهیم در این کانال عضو شده و از بهترین مطالب و کلیپ های ان نهایت استفاده را ببرند... 

کانال تلگرامی تیم ما با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا با ایدی .. videonamayesh@ 

انسان یک نیاز غذایی ضروری به امینو اسیدها دارد که همه انها با یک نسبت قابل توجه فقط در گوشت سایر جانوران و فراورده هایشان یافت میشود.امینو اسیدها ساختمان اصلی پروتئین میباشند انها هر چیز را در بدن شکل میدهند از DNA موجود در هر سلول زنده گرفته تا ماتریس بافتهای نرم بدن که آنها را کنترل میکند.
از این امینو اسیدها تقریبا ۹ تا برای بدن ضروری هستند و باید مصرف شوند چرا که بدن نمیتواند ان ها را از سایر مولکولها ایجاد کند.بنابر این انها باید در رژیم غذایی قرار گیرند.هرچند امینو اسیدهای ضروری در طبیعت یافت میشوند اما به ندرت به شکل کامل یافت میشوند و حتی نسبت انها در حد مطلوب نیست.

درست است  که مانند یک راهب بودایی،زنده ماندن با گیاهخواری امکانپذیر است ،اما اگر هدف شما افزودن به حجم عضلات  باشد با ید با این ریاضت ها خداحافظی کنید!کنید مطمئن باشید گیاهخواری تنها مقداری از امینو اسیدها را تامین میکند.

علم ثابت کرده  فقط گوشت (و نه گیاه)، به طور موثری نه تنها  نیاز انابولیک ورزشکاران را تامین میکند،بلکه آتش کاتابولیک انها را نیز فرومینشاند.
هرگز یک شخص پرورش اندام در کلاس جهانی نبوده است که یک گیاه خوار باشد.در حقیقت به جز بعضی دونده های مسیرهای استقامتی،من نمیتوانم ورزشکاری را به خاطر بیاورم که گیاه خوار بوده باشد!
گیاه خواران دوست دارند افرادی مانند کارل لوئیز ،هانک ارون و مایک تایسون را مثال بزنند اما انها همگی سالها بعد از موفقیتهای ورزشی خود به گیاه خواری روی اوردند. منابع دیگر نیز کمتر قابل توجه و یاغیر قابل اثبات بودند. و یا این رژیم را گرفته ولی خیلی دوام نیاوردند.
بر اساس تجربه من که با بسیاری از قهرمانان جهانی و المپیک کار کرده ام ,من یک گیاه خوار را در بین انها ندیدم!

ادامه مطلب...
۲۹ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

4 اصل و نکته بسیار مهم و طلایی برای ورزشکاران مبتدی در تمرینات !

اگر شماهم جزء افرادی هستید که به تازگی به جرگه بدنسازان پیوسته اید و یا به قول حرفه ای‌ها،”ورزشکار مبتدی” هستید و شاید هم بعد از خواندن مجلات ما تصمیم گرفته اید که به بدنسازی یا بدن سازی روی بیاورید، فرق چندانی نمی‌کند، مهم این است که شما تصمیم به انجام کار بزرگی گرفته اید که بدون شک مسیر زندگی یتان را تغییر خواهد داد.
بسیاری از مردم با دیدن تناسب اندام دوستان و آشنایان خود تصمیم می‌گیرند ورزش کردن را شروع کنند و به تناسب اندام مورد علاقه خود دست یابند، این افراد غالبا اطلاعات ناچیزی در مورد رشته بدنسازی یا بدن سازی دارند و می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی به هدف شان دست یابند و بر این باورند که برای رسیدن به هدف باید تمرینات خود را در بالاترین سطوح انجام دهند.اما نکته مهم این است که ورزشکاران تازه کار تنها به یک اصل بدنسازی یا بدن سازی (تمرینات) عمل می‌کنند و برای اصول دیگر هیچ ارزشی قائل نیستند.آنها پس از تحمل سختی‌های فراوان و انجام تمرینات دشوار پس از مدت کوتاهی به خاطر عدم کسب نتیجه راهی جزء ترک این رشته برای خود باقی نمی‌گذارند.اگر شما هم میخواهید گرفتار چنین مشکلی نشوید باید ذهنیت خود را در مورد بدنسازی یا بدن سازی تغییر دهید. من به شما قول می‌دهیم با رعایت ۴ اصل طلایی زیر دیگر هیچ چیز نمی‌تواند شما را از این رشته زیبای ورزشی و به ویژه مجله خودتان جدا کند، پس تا انتها با ما باشید.


برای شروع موفق در رشته پرورش اندام می‌بایست ۴ اصل زیر را “مو به مو” اجرا کنید.بدنسازان مبتدی باید آگاهانه به تمرینات ورزشی خود بپردازند و با گردآوری اطلاعات کافی و بدون استفاده از حقه‌های تمرینی،تمرینات خود را انجام دهند.حقه‌ها یا تکنیک‌های تمرینی مخصوص ورزشکارانی است که حداقل دارای ۱ الی ۲ سال سابقه تمرین چ باشند و تنها برای این افراد فایده خواهد داشت و برای شما که تازه شروع کرده اید فایده ای نخواهد داشت.
اصل اول : واقعیت و بدنسازان مبتدی ، اولین اصل را با بررسی واقعیت شروع می‌کنیم. 


شما فکر می‌کنید پس از گذشت یک هفته و انجام تمرینات بدنسازی یا بدن سازی می‌توانید از خود انتظار معجزه را داشته باشید. حتی با ژنتیک عالی هم نمی‌توان ظرف چنین مدت کوتاهی تغییرات بزرگی را در خود ایجاد کرد، البته شایدبا تبلیغات مکمل‌های غذایی که امروزه در اکثر رسانه‌ها اعتباری برای خود دست و پا کرده اند بتوان ظرف یک هفته قهرمان مستر المپیا شد!
برای کسب موفقیت در رشته بدنسازی یا بدن سازی می‌بایست ۳ نکته زیر را سر لوحه کار خود قرار دهید:
۱ – نظم و انضباط
۲ –  استواری بر تصمیم
۳ –  زمان 

ادامه مطلب...
۲۸ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۱۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

نکات بسیار مهم و کاربردی در تمرینات هوازی ( کاردیو ) ؟

سلام و درود خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

دوستان و فیتنس کاران عزیز شما می توانید تمامی کلیپ ها و ویدیو های عالی و انگیزشی و همچنین تمامی اهنگ های بیس دار برای تمرینات را در کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو دنبال کنید ادرس ایدی تلگرامی ما با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا ... videonamayesh@ 

فرض میگیریم که شما فردی هستید که در حال حاضر به میزان کافی‌ عضله‌ سازی کرده است و تنها یک لایه از چربی‌‌ها هستند که باعث میشود شما عضلات خود را به خوبی‌ مشاهده نکنید.به احتمال زیاد شما نیز در این فکر هستید که اکنون مجبورید که برای ساعت‌های بی‌ پایان روی ترد میل، دوچرخه و… زجر بکشید تا چربی‌‌های اضافه آب شوند.

۱) انجام تمرینات هوازی به صورت محدود
انجام ۴۵ دقیقه تمرینات هوازی روی دستگاه پله نوردی به صورت روزانه میتواند چربی‌‌های شما را با سرعت بیشتری بسوزاند.زمان بیشتر از این مقدار میتواند منجر به تجزیه بافت‌های ماهیچه ای‌ شما شود.مدت زمان و نحوه انجام تمرینات هوازی یک مساله شخصی‌ می‌باشد اما سعی‌ کنید که جلسات هوازی شما بیشتر از ۱ ساعت به طول نینجامد چون تمرین بیشتر از این مقدار میتواند باعث افزایش وزن، آسیب دیدگی و تمرین زدگی در شما شود.اگر که می‌خواهید فشار بیشتری ایجاد کنید میتوانید یک جلسه صبح و یک جلسه بعدظهر تمرین کنید.

۲) ورزش هوازی ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید
اگر از تمرینات هوازی متنفر هستید از آن فرار نکنید.راز پایبند بودن به تمرینات هوازی در این است که شما ورزشی را انتخاب کنید که واقعا به انجام آن علاقه داشته باشید.برای مثال اگر شما به شنا علاقه دارید پس میتوانید در طول هفته چند مرتبه این ورزش را با شدت بالا انجام دهید تا از فواید هوازی آن بهره‌ مند شوید.

۳) برنامه داشته باشید
بسیاری از مردم به این دلیل نا موفق هستند که یک برنامه هدفمند با اهداف تعیین شده و مشخص شده ندارند.شما میتوانید وارد یک کتاب خانه شوید و انواع کتاب‌ها در مورد چگونه تمرین کردن را بخوانید و می‌بینید که هر کدام با دیگری متفاوت می‌باشد.پس کدام یک صحیح می‌باشد؟همه آنها درست می‌باشد!همه آنها موثر هستند اما نه برای همیشه.اینجاست که داشتن یک برنامه بسیار با اهمیت می‌باشد.

ادامه مطلب...
۲۸ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

نکات اصلی و طلایی ورزشی و تمرینی میان پرورش اندام کاران !

بدون شک ساق پا نشسته تأثیر زیادی در افزایش حجم ساق دارد چرا که عضله نعلی شکل که زیر عضله دوقلو قرار دارد تا حد زیادی هنگام اجراء حرکاتی که زانو در حالت خمیده است از جمله ساق پا نشسته به‌کار گرفته می‌شود ولی برای اعمال فشار بهینه بر عضله دوقلو که عضله سطحی ساق است و فرم و زیبائی ساق را برعهده دارد هیچ چیز بهتر از ساق پا ایستاده نیست. مثل حرکت مچ، مطمئن شوید که در بخش پائین حرکت، کشش کاملی در عضله ایجاد شود و انقباض کاملی در بخش بالای حرکت.

دوستان و ورزشکاران عزیز می توانید تمامی کلیپ های ورزشی و سایر ویدیو های انگیزشی و اهنگ های مخصوص را در کانال تلگرامی ما با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا دنبال کنید... videonamayesh@

● ترپز
▪ شراگز با دمبل
اگر از نگه‌داشتن دمبل‌های سنگین در دستانتان لذت می‌برید اجراء شراگز فرصت خوبی است برای این‌کار. شراگز حرکت کوتاهی است، تنها چند سانتیمتر کل د ا منه حرکت را تشکیل می‌دهد ولی همین اجازه می‌دهد که از وزنه‌های کاملاً سنگین استفاده کنید.


پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که عضلات ترپز قوی‌تر از چیزیست که تصور می‌کردید و می‌توانید وزنه‌های سنگین‌تری را به‌کار گیرید و در صورت نیاز از بند لیفت استفاده کیند. اگر به‌طور معمول از این حرکت استفاده نمی‌کنید متوجه می‌شوید که عضله ترپز به‌سرعت در مقابل تمرینات سنگین از خود واکنش نشان می‌دهد.
● همسترینگ
▪ ددلیفت رومانیائی
هر چند عضلات پشت پا کمتر از دیگر گروه‌های عضلانی بدن مورد توجه قرار می‌گیرند. ولی عضلاتی هستند که پتانسیل بسیار بالائی برای رشد دارند. همسترینگ شامل عضلات بلندی است که از لگن و مفصل ران تا مفصل زانو کشیده شده‌اند، به‌همین دلیل کار مداوم تنها روی حرکت یکی از مفاصل که به‌عبارتی همان کشش پشت پا با دستگاه است مانع رشد کامل این عضله خواهد شد. با کمی ایجاد خمیدگی در زانو و حرکت باسن مشابه آنچه در ددلیفت رومانیائی صورت می‌گیرد، عضلات همسترینگ را از بالا تا پائین وادار به‌کار می‌کنید. و این باعث رشد بسیار بیشتری نسبت به پشت پا ماشین به‌تنهائی، خواهد شد.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین روش های تمرینی و رسیدن به وزن و حجم ایده ال !

مصرف روزانه حدود ۲.۲ گرم پروتئین به‌ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن برای موفقیت در افزایش حجم عضلانی ضروری است. برای دستیابی به کیفیت و حجم عضلانی بیشتر سعی کنید از مکمل‌های زیر استفاده کنید.
مکمل/زمان مصرف/مقدار مصرف
وی پروتئین/پس از بیدار شدن از خواب/۲۰ تا ۳۰ گرم
/۳۰ دقیقه قبل از تمرین/۲۰ گرم
/بلافاصله پس از تمرین/۴۰ گرم
کراتین/ بلافاصله پس از تمرین/۵ گرم
گلوتامین/پس از بیدار شدن از خواب/۵ گرم
/قبل از تمرین/۵گرم
/بلافاصله پس از تمرین/۵ گرمبرای بازسازی کامل ذخایر گلیکوژن، کمک به ریکاوری سریع‌تر و جلوگیری از تجزیه عضلات، ۵.۴ تا ۵.۶ گرم کربوهیدرات‌های با کیفیت به‌ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن مصرف کنید. نکاتی در مورد حرکات اصلی موجود در برنامه عبارت است از:


● سینه
▪ پرس سینه با هالتر
اگر تنها یک حرکت باشد که همه بدنسازان به‌دنبال این هستند وزنه‌های بیشتری را در آن جابه‌جا کنند، پرس سینه با هالتر است.در اصل مثل یک مقیاس جهانی برای اندازه‌گیری سطح قدرت افراد به حساب می‌آید و در طول زمان بیشترین تأثیر را روی سینه خواهد داشت. با مقداری کمک عضلات دلتوئید و پشت بازو می‌توانید وزنه‌های زیادی را در این حرکت جابه‌جا کنید که باعث برانگیختن تعداد بیشتری از فیبرهای سینه نسبت به هر حرکت دیگری می‌شود. پرس سینه با وزنه‌های سنگین را باید به‌طور معمول در ابتداء برنامه سینه قرار دهید.
● جلو بازو
▪ جلو بازو با هالتر ایستاده
هر چند استفاده از دمبل در تمرینات بازو مزایای زیادی به‌دنبال دارد، ولی هیچ چیز به اندازه جلو بازو با هالتر در حالت ایستاده وقتی به‌درستی اجراء شود نمی‌تواند باعث افزایش ضخامت و پیک جلو بازو شود. یکی از اشتباهات رایج در اجراء این حرکت، تاب دادن وزنه برای جابه‌جا کردن آن است در عوض بهتر است کمی از وزنه کاربردی بکاهید و در عوض حرکت را به‌درستی و با کنترل کامل اجراء کنید تا بهترین نتیجه را برایتان به‌دنبال داشته باشد.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

برنامه تمرینی عالی شش هفته ای رسیدن به حجم !

رسیدن به حجم و وزن ایده ال در باشگاه کمی سخت ولی شدنی است ، چون که در باشگاه ایده های حرکتی و تمرینات بسیار سخت و فشرده است ، فرد دچار سردر گمی میشود پس چاره کار در چیست ! 

دوستان کانال تلگرامی ما با چندین کلیپ بدنسازی و انگیزشی و اهنگ های بیس دار با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا با ایدی videonamayesh@

تنها انتخاب از میان حرکات متنوع نیست بلکه باید از میان موارد بسیار از جمله مدت زمان استراحت بین ست‌ها، حجم تمرین، ترتیب حرکات، تکنیک‌های تمرین، هالتر در مقابل دمبل، وزنه‌های آزاد در مقابل دستگاه، اجراء نشسته یا ایستاده حرکات و بسیاری از متغیرهای دیگر انتخاب‌های درستی انجام دهید تا شاید به تمرینی مؤثر دست یابید و سردرگمی در میان این متغیرها برای برهم خوردن تمرکز و عدم رشد یک بدنساز کافیست.

اینجاست که لزوم کمک گرفتن از یک مربی با تجربه احساس می‌شود. ولی مشکل اینجاست که همیشه مربیان خوبی در دسترس نیستند. در چنین شرایطی این ضرب‌المثل قدیمی مصداق دارد که کس نخارد پشت من جزء… . به‌عبارتی باید برنامه از پیش تعیین شده‌ای در ذهن داشته باشید تا شما را به سمت اهدافتان سوق دهد. خوشبختانه رشد عضلانی برای بدنسازان مبدتی و متوسط چندان سخت و پچیده نیست.
تمام کارشناسان بدنسازی یا بدن سازی در سطح دنیا یک قانون کلی را پذیرفته‌اند که رشد عضلانی نتیجه افزایش بار کاری بر عضلات است. این بار کاری چند معنی دارد، در وهله اول به‌معنای افزایش تدریجی و آرام وزنه‌های کاربردی در حرکات مختلف است یعنی این‌که بتوانید به مرور زمان در تکرارهای ثابت مقدار وزنه‌ها را افزایش دهید.
معنی دیگر اضافه‌بار این است که بتوانید تعداد تکرارهای اجراء شده در حرکتی مشخص و با وزنه‌ای ثابت را به مرور زمان افزایش دهید و مقدار افزایش اضافه بار به مرور زمان یک شاخص کمّی برای پیشرفت شخص به حساب می‌آید.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین شلوار ورزشی مناسب جهت انجام تمرینات ورزشی !

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

دوستان و پرورش اندام کاران عزیز میتوانید تمامی کلیپ های انگیزشی و ویدیو های خاص ، همچنین تمامی کلیپ های بدنسازی و اهنگ های بیس دار را در کانال تلگرامی ما دنبال کنید،، ادرس ما با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا به این ایدی ... videonamayesh@ 

پارچه‌ی مناسب

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پارچه‌ی مناسب استلباس‌های ورزشی، مخصوصاً شلوارها در انواع پارچه‌ها عرضه می‌شوند.

پارچه‌های مصنوعی

آخرین مدل‌های پارچه‌های مصنوعی می‌توانند عرق را از بدن شما دور کرده و به سطح پارچه بیاورند، بنابراین سریعاً عرق شما تبخیر خواهد شداما اگر شما کم توجهی کنید و انواع پارچه‌های مصنوعی نامناسب را خریداری کنید، دقیقاً می‌تواند تأثیری خلاف آنچه گفته شد داشته باشد، یعنی عرق را درون خودش محبوس کنداین پیشامد می‌تواند به خارش پوست یا ناراحتی‌های بدتری منجر شود، که نتیجتاً باعث خواهد شد تلاش کنید زودتر سر و ته ورزشتان را هم بیاورید!

پارچه‌های نخی

بنظر می‌رسد که شلوارهای نخی خیلی با پوست ملایم‌تر رفتار می‌کنند، همچنین افراد بیشتری با پارچه‌های نخی سازگاری دارند و آنرا تحمل می‌کنندمتأسفانه شلوارهای نخی عادی، در دفع تعریق آنچنان خوب نیستنددر حقیقت، شلوارهای نخی عرق را جذب کرده و در خود نگاه می‌دارند!

پس اگر حس کردید که شلوارتان بیش از اندازه سنگین شده است، غافلگیر نشویدحالا اگر برای یوگا شلوار پارچه‌ای استرچی انتخاب کردید، یکی از بهترین انتخاب‌ها را داشته‌ایداما اگر معمولاً زیاد عرق می‌کنید، یا اینکه برنامه دارید سنگین ورزش کنید، بهتر است به سراغ پارچه‌های مصنوعی بروید که انتخاب اکثر ورزشکاران است.

شرایط آب و هوایی

برای انتخاب بهترین شلوار ورزشی، شرایط آب و هوایی هم نقش مهمی ایفا می‌کنداگر می‌خواهید زیر سقف ورزش کنید، نیاز نیست لباس گرمی به تن کنیدفقط باید حواستان باشد هنگامی که می‌خواهید باشگاه را ترک کنید، لباس‌هایتان خشک باشد.

اما اگر تصمیم دارید که در فضای باز ورزش کنید، مخصوصاً در طول فصل‌های سرد سال، باید لباس‌هایی بپوشید که بدنتان را گرم نگاه دارداز این موضوع هم غافل نباشید که به محض شروع ورزش، ضربان قلبتان بالا رفته و دمای بدنتان نیز افزایش پیدا می‌کندمتخصصین پیشنهاد می‌کنند که بهترین کار پوشیدن چند لایه لباس است، بنابراین هنگامی که احساس کردید بیش از اندازه بدنتان گرم شده است، یک لایه از لباس‌هایتان را در می‌آورید.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۲۳:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only