اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

عیدتون مبارک

سلام و درود خدمت تک تک دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro ;


خیلی خوشحالم که امروز یک فرصتی پیش اومد تا اینکه در خدمت شما دوستان بزرگوار باشم ما ایرانیها تو الان که یه کمی وضعیت بحرانی شده خیلی خیلی به همدردی و ارامش نیاز داریم  چهل سال گذشته و ما همچنان به کمبود ها ، استرس ، نبودن ها و خیلی از چیزهای دیگه عادت کردیم .. حالا بیخیال این مسایل

ما خیلی دوست داریم تا یه بهانه ای میشه شادی کنیم واسه خودمم هم جای تعجب داره ولی چاره ای نیست از تک تک لحظاتتون نهایت استفاده رو ببرید زندگی با همین بهانه های الکی شیرین تره پس...

 بدون بهانه شاد باشید ، به امید موفقیت شما دوستان عزیز در ضمن عیدتون هم مبارک

 

۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۲ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

تمرین سخت با دستیابی به حجم بیشتر!

سلام و شب بخیر خدمت ورزشکاران و دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


برای امشب واقعا موضوعی به ذهنم نمیرسید که بخوام در وبلاگ براتون پست بذارم که کمی با خودم کلنجار رفتم و یه موضوعی که خودم نیز در سالیان قبل با اون گرفتار بودم به ذهنم خطور کرد که خواستم با شما عزیزان نیز در میون بذارم تا اینکه حداقل برای امشب وبلاگمون بدون پست نباشه و تا حدودی و تا اونجایی که وقت اجازه میده در خدمت شما دوستان عزیز در وبلاگ باشم و بتونم براتون از تجربه های خود در حد نیاز بگم...

مشکل بر میگرده به سالیان قبل  و اینکه تمرینات در باشگاه طبق روال روزانه انجام میشد ولی همیشه این احساس ضعف با من بود که در قسمت تمرینات عضلات بزرگ همیشه نقطعه ضعف وجود داشت ، تمرین عضلات بزرگ سرشانه و عضلات زیبای زیر بغل...

همیشه از دوستان این مورد بوده هست که خواستن عضلات سرشانه ای شبیه دنیس وولف و یا اینکه در حد توان خود داشته باشند سوای اینکه برخی از افراد به طور ژنتیکی دارای عضلات بزرگی در این قسمت هستندو برخی نیز دارای استخوان بندی بزرگی هستند از نوع مزومورف ها و یا اندومورف ها...

که خیلی از مردم با اینکه اطلاع چندانی از بدنسازی و یا فیتنس ندارند به محض مشاهده این افراد میگن واوو چه هیکلی ولی شخصی که این ورزش رو دنبال کرده باشه میفهمه که این افراد فقط چربی زیادی دارند.

مطلب طولانی شد اصل مطلب اینکه برای رسیدن به حجم بیشتر و تقویت نقاط ضعف خود سعی کنید روزانه دوبار این قسمت رو زیر تمرین پرفشار قرار دهید و اینو هم بگم شنیده ها رو بیخیال شین اینکه فشار بیشتر رو عضلات باعث سوزاندن عضله میشه اصلا اینطور نیست یادتون باشه عضلات تحت فشار بیشتر بیشتر رشد میکنند ... تحت فشار  ایجاد سوزش عضلات بیشتر بیشتر رشد میکننند.

زمانی که عضلات بزرگ زیر فشار قرار میگیرند سلول های پروتئینی در بدن میترکند و بدن شروع به ساختن دوباره این سلول ها میکنه اینبار با میزان بیشتر یعنی سه تا چهار برابر و به خاطر همین موضوع هستش که عضلات با تمرینات بیشتر به حجم بیشتری میرسند ..

پس تا جایی که میتونید روی نقاط ضعف خود بیشتر کار کنید تا نهایت ایجاد فشار روی عضلات و در کمترین زمان شاهد نتایج بیشتری در حجم عضلات خواهید بود.

الکی الکی مطلب بیشتر شد ممنون بابت توجهتون به امید دیدار

۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۴ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین نوشیدنی ها برای کاهش چربی اضافی !

سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز و بزرگوار در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پروfitnesspro:

در دنیای امروزه مواد غذایی بسیار متنوعی وجود دارد که هم شامل مواد مغذی و مواد  پروتینی بسیار مناسب برای بدن می باشد.

می توانید این مواد غذایی را به منوی روزانه خود اضافه کنید ، تا اینکه بتوانید میزان چربی و میزان پتانسیل از دست دادن چربی معده خود را افزایش دهید.

این مواد غذایی می توانند به شما کمک کننند تا 

میزان چربی معده خود را کاهش دهید و این امر باعث می شود که میزان چربی اشباع شده بدنتان را کاهش دهید.

شاید باور نکنید ولی همان طوری که ممکن هست در مقاله های دیگری هم خوانده باشید ، اب یکی از مهمترین و فراموش شده ترین عنصر موجود در این دنیا می باشد که به شما کمک می کند که دارای یک شکم صاف و تخت باشید ، حداقل سعی کنید که روزانه بدن خود را در حالت هیدراته نگه دارید و اگر می توانید روزانه نزدیک به دو لیتر اب و یا به اندازه 8 لیوان اب اشامیدنی مصرف کنید ، همان طوری که می دانید اب سموم اضافی در بدن را خارج می کند و به هضم غذا نیز کمک می کند.

اسید های چرب امگا 3 و پروتئین بالا که در بسیاری از مواد مغذی سودمند یافت می شود به حفظ سطح قند خون شما کمک می کند ، و باعث می شود که میزان توانایی و میزان مقاومت بدن در بسیاری از بیماری ها افزایش یابد.

توت فرنگی سرشار از انتروسیانین هست ، وجود رنگ دانه های طبیعی دارای انتی اکسیدان های بسیار قدرتمند و مواد مغذی فراوانی در این میوه می باشد ، این رنگ دانه ها مواد معدنی فراوانی را فراهم می کند که به حفظ سلامت بدنی شما کمک می کند و سطح بالایی از انرژی را در بدن شما ایجاد می کنند ، این انرژی مضاعف شما را قادر می سازد تا به راحتی ورزش کنید و در نهایت کالری اضافی را در بدن شما می سوزاند و همین امر باعث می شود که میزان چربی اضافی در بدنتان با ورزش کردن کاهش یابد.

دارچین تند و بعضا شیرین هست و عطر و طعم بسیار لذیذ و زیادی به چایی و یا دیگر مواد غذایی همراه صبحانه دارد ، دارچین به کاهش سطح قند خون بدن کمک می کند و کسانی که دچار فشار خون بالا و یا دچار دیابت از نوع دوم هستند می توانند با مصرف دارچین میزان قند خون خود را کاهش دهند، همچنین میزان کلسترول بد را کاهش داده و به کاهش درد و یا التهاب بدنی نیز کمک می کند ، می توانید در بعضی موقع ها قهوه را با دارچین نیز مصرف کنید که فکر می کنم هنوز این مورد در کشورمون ایران زیاد رایج نیست .

امروزه  BCCA بی سی سی ها به عنوان شاخه ای از امینو اسید ها شناخته شده اند ، سه نو ع امینو اسید شناخته شده هست که عبارتند از: valine , leucine , iso-leucine.

این سه نوع امینو اسید به منظور جلوگیری از شکستگی عضلات کمک فراوانی می کنند ، و از پودر این مواد به عنوان مکملی در مصرف مواد پروتینی استفاده می شود ، اگر در طول تمرینات ورزشی این مکمل ها را مصرف کنید به راحتی به علت کارکرد بدن میزان چربی بدن خود رادر طی ورزش های روزانه از دست می دهید.

قهوه یکی دیگر از نوشیدنی هست که در از دست دادن چربی اضافی در بدن به شما بسیار کمک می کند ، قهوه علاوه بر اینکه دارای طعم بسیار لذیذی می باشد به علت اینکه چربی اضافی بدن را به انرژی تبدیل می کند می تواند باعث کاهش چربی دربدن گردد ، همچنین قوه به عنوان یک نوشیدنی ضد التهاب و ضد عفونی هست که باعث ازاد شدن رادیکال های ازاد در بدن می گردد پس حتما از این نوشیدنی گرم استفاده کنید.

چای سبز به افزایش سوخت و ساز در بدن و کاهش چربی بسیار کمک می کند ، از انجایی که چای سبز دارای مواد انتی اکسیدان بوده و از برگ های ارگانیک تشکیل یافته هست ، باعث تقویت سوخت و ساز شده و می تواند پروسه کاهش وزن را افزایش دهد.

جعفری دارای مزایای بیشماری هست از جمله اینکه به کاهش اسهال ، بهبود هضم ، تنظیم چرخه قاعدگی ، و افزایش میزان ادرار ، اینکه بیشترین مواد سمی از بدن خارج می شود بسیار کمک می کند ، همان طوری که جعفری به کاهش وزن و سم زدایی بیشتر  در بدن باعث می گردد همچنین باعث می شود که میزان اشتها در بدن کاسته شده و شما احساس سیری کنید در نتیجه در کاهش وزن به شما کمک بیشتری می کند .

در اب کرفس ماده ای وجود دارد بنام diuretic که برای از بین بردن چربی بسیار مفید هست اگر اب کرفس را با اب هویج و زنجبیل تازه مخلوط کنید و میل نمایید بسیار در این امر و صاف نمودن چربی دور شکم به شما کمک می کند.

گفته شده هست که ماست در سلامتی دستگاه گوارش و اینکه از سلامتی در طول عمر خود بهره ببریم بسیار عالی بوده و هست از جمله مزایای ماست که می توانم در اینجا اشاره کنم شامل :

ماست در کاهش جذب لاکتوز اضافی در بدن ، یبوست ، سرطان روده بزرگ ، بیماری التهابی روده ، و الرزی ها بسیار مفید می باشد، می توانید در انتخاب ماست، ماست یونانی را همراه با دارچین و یا توت فرنگی میل کنید که می توانید با این معجون چربی فراوانی را کاهش دهید.

۲۴ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۳ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

تمرینات قدرتی شروعی سخت اما بسیار شیرین

 سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

بابت تاخیری که در ارایه مقالات و یا نکاتی در مورد این وبلاگ پیش امد واقعا شرمنده به زودی در سایت همه این کم و کاستی جبران می شود با یاری شما دوستان بزرگوار.

هر وبلاگی در بیان دارای مخاطبان خاص خودش هست من هم خوشحال می شوم اگر وبلاگ های دیگری دارای مخاطبان بیشتری هستند ، و اگر از وبلاگی خوشم بیاد و به نظرم بسیار مفید باشد صد در صد برای شما دوستان و ورزشکارن حتما معرفی می کنم.

ولی هدفم از بیان جمله بالا این بود که شاید من هم دوست داشته باشم هر روز افراد بیشتری از وبلاگ بازدید کنند ولی دوستان خدمتتون عرض کنم که برای من خیلی مهم هست که به همین تعداد دوستانی که هر روز از وبلاگ بازدید کنند راهنمایی لازم را کنم و باعث افتخار بنده و تیم فیتنس پرو بوده و هست ، چون ارزش گوهر را گوهر شناس داند و بس ....

تمرینات قدرتی  برای تقویت عضلات ماهیچه ها و عضلات بزرگ بالا تنه بسیار نقش مهمی دارند ، همان طوری که می دانید حداقل در هفته بایستی 2 یا 3 جلسه تمرینات قدرتی و استقامتی را انجام دهید ،  این تمرینات  برای تقویت استخوان ها ، متابولیسم بدن ، سلامتی و سایر عضلات بسیار مهم می باشد.

تمرینات قدرتی علاوه بر اینکه باعث قویتر شدن عضلات می شود هم اینکه موجب می گرد دمیزان مصرف بدنتان به گلوکز بیشتر گردد که باعث شده به بیماری دیابت از نوع ب نیز مبتلا نگردید ، همچنین باعث می گردد که توده عضلانی در بدنتان افزایش یابد و این افزایش سایز و حجم بدون توده چربی ذخیره شده می باشد که نمای بدی را به بدنتان می دهد.

انجام دادن تمرینات قدرتی و استقامتی برای افراد مبتدی و یا افراد حرفه ای که  چندین سال است در رشته فیتنس فعالیت می کنند متفاوت می باشد افراد مبتدی می توانند این تمرینات را در خانه نیز انجام دهند که اگر دمبل داشته باشید و یا اینکه می توانید از میزان وزن بدن خود به عنوان تکیه عضلانی استفاده کنید اصولا برای افراد مبتدی توصیه می شود که هفته ای 3 جلسه تمرینات قدرتی را انجام دهند که برای شروع اول همان 2 جلسه تمرینات قدرتی نیز کافی می باشد.

همان طوری که در مقاله های قبلی نیز گفتم قبل از شروع تمرینات سعی کنید 10 دقیقه تمرینات هوازی از قبیل دویدن و یا طناب زنی و یا نرمش سبک را انجام دهید تا اینکه میزان ضربان قلبتان افزایش یابد ، و بافت ها گرم شده و انعطاف پذیری خوبی داشته باشند که همه این اقدمات جهت جلوگیری از اسیب های احتمالی در تمرینات سنگین تر هست.

انجام همه تمرینات قدرتی و کششی بر حسب سن و جنس و میزان قدرت بدن شخص فرق می کند با این وجود شما این نکات را رعایت کنید تا حدی می توان گفت  به هدف تناسب اندام خود دست می یابید ولی قبل از هر چیزی با مربی و یا پزشک خود مشورت کنید که می توانید تمرینات قدرتی را انجام دهید یا نخیر : دوست من به تازگی دچار التهاب کششی در ناحیه تاندون در قسمت بازوی خود شده که پزشک برای مدت دوهفته اجازه تمرینات سبک را به وی داده بود.

و یادتان باشد که بعد از تمرینات در باشگاه نیز بدن خود را خنک کنید که باعث می شود اولا مواد زاید در بافت های ماهیچه ای از طریق متابولیسم بدن خارج گردد ، خون گیری در بالا تنه باقی نمی ماند و اینکه برای تمرینات در روز های بعدی اماده می شوید.

در پایان لازم هست این مورد را نیز اضافه کنم که برای رسید به بیشترین حجم عضلات حتما برنامه غذایی مناسب و مدونی داشته باشید چون همان طوری که می دانید 70 درصد از پیشرفت بیشتر افراد حرفه ای در رسیدن به یک بدن فیتنس حرفه ای که در بالاترین رده های مسابقات حضور دارند تغذیه مناسب هست تا زمانی که تغذیه خوب و کاملی نداشته باشید نمی توانید با وجود تمرینات سخت و طاقت فرسا به هدف خود برسید که در مقاله های بعدی میزان کالری و میزان مواد مغذی در بیشتر مواد غذایی را برایتان معرفی می کنم  امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشید نظر هم بگذارید یادتان نرود  کمی هم دست و دلباز باشید یا حق

۱۴ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only