اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۲۱۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اشنایی بیشتر ورزشکاران درباره مصرف ویتامین K

ویتامین K مصنوعی به شکل های محلول در آب است و فرمول شیمیایی آن شباهت زیادی به ویتامینK طبیعی دارد و اثرات آنها با یکدیگر برابرند.

به دلیل اینکه ویتامین K طبیعی ، محلول در چربی است، برای هضم و جذب آن، صفرا لازم است، ولی ویتامین K مصنوعی که محلول در آب است احتیاجی به ترشح صفرا ندارد.

مقدار کمی از این ویتامین ، در کبد ذخیره می شود که این مقدار فقط نیاز یک هفته بدن را تأمین می کند و هر چه هوا گرم تر باشد، نیاز بدن به ویتامین مزبور نیز بیشتر می شود.

بعضی از اشخاص در تابستان و در هوای گرم دچار خونریزی مانند خونریزی بینی می شوند. این علائم نشانه کمبود ویتامین K در بدن است؛ زیرا این ویتامین برای انعقاد خون لازم است و بدون وجود این ویتامین کبد نمی تواند پروترومبین ( عامل انعقاد خون ) بسازد.

منابع غذایی ویتامین K شامل : جعفری، کلم، اسفناج، گل کلم، کاهو، گوجه فرنگی، کرفس، لوبیا سبز، شاهی، شلغم و نخودسبز پخته است. همچنین در شیر، گوشت و میوه جات به مقدار کم وجود دارد.

ویتامین K غیر از منابع غذایی، توسط باکتری های روده نیز ساخته می شود. به همین دلیل کمبود آن در انسان نادر است.

اشخاص سالم که تغذیه صحیح و مناسبی دارند، نیازی به دریافت اضافی ویتامین K ندارند؛ زیرا مواد غذایی مصرفی آنها می تواند کمبود این ویتامین را جبران کند. ولی در افرادی که دچار بیماری های روده هستند، چون ممکن است میکروب های روده نتوانند ویتامین K بسازند و یا اینکه ویتامین نام برده به اندازه کافی جذب نشود، لازم است مصرف غذاهای حاوی این ویتامین را افزایش دهند.

۳۱ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

اهمیت و ارزش شروع یک روز عالی میان ورزشکاران !

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همرهان عزیز و گرانقدر در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

۱. زود بخوابید

اینکه در ساعت مناسبی بخوابید، به شما کمک خواهد کرد تا سحرخیز باشید و احساس کسلی نکنید. شما این را می‌دانید و بارها و بارها شنیده‌اید که باید به مقدار کافی خواب خوب داشته باشید، اینطور نیست؟ پس چرا در اوایل شب سریع به رختخواب نمی‌روید و یک خواب آرام و از آن طرف یک صبح عالی و با انرژی را برای خود نمی‌خرید؟

۲. صبحانه مقوی و سالم بخورید

اگر شما یک صبحانه‌ی خوب و سالم بخورید، پر انرژی می‌شوید و کارهای آن روزتان را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهید کرد. یادتان باشد که همیشه مواد غذایی سالمی همچون میوه، تخم مرغ و نان کامل و تازه را در صبحانه‌ی خود بگنجانید.

۳. دوش بگیرید

دوش گرفتن به عضلات بدن شما کمک خواهد کرد تا تنش و خستگی را از خود به در کنند، پس کلی سرحال می‌آیید. اگر وقتتان اجازه می‌دهد برخی اوقات در زیر دوش کمی ریلکس کنید و اجازه دهید که آب گرم خستگی را از تنتان بشوید. شما و بدن شما عاشق این احساس خواهید شد.

۴. یوگا تمرین کنید

یوگا بسیار برای بدن و صد البته برای روحیه تان مفید است. یوگا به شما فرصت می‌دهد تا به درستی ریلکس شوید و روحتان را آرام کنید. شما به آرامشی که با یوگا بدست خواهید آورد می‌بالید!

۵. به روز گذشته فکر نکنید

چیزی که اتفاق افتاده، اتفاق افتاده! هیچ دلیلی وجود ندارد که به گذشته برگردید. شما قطعاً نخواهید توانست که به دیروز برگردید و اشتباهات خود را جبران یا خنثی کنید. مگر اینکه بخواهید خود را عذاب دهید و مدام اتفاقات بد روزهای گذشته را ملکه‌ی ذهن خود کنید. حالا، یک صبح نو است، یک روز جدید است، پس تا می‌توانید از این روز بهره ببرید، بدون اینکه نگران دیروزتان باشید.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

نقش اصلی فسفر در افزایش کارایی میان بدنسازان !

۸۵ درصد فسفر بدن در استخوان ها و داندان ها متمرکز شده و بقیه آن در عضلات، اندام ها، خون و مایعات دیگر بدن وجود دارد. فسفر در تشکیل استخوان ها و دندان ها نقشی اساسی دارد. جزو مواد تشکیل دهنده آنزیم ها است، برای انقباض عضلات و فعالیت عصبی ضروری است و بخشی از ترکیبات انرژی زای ATP (آدنازین تری فسفات)، ADP (آدنازین دی فسفات) و بافر (بافر اسیدی و بازی را تنظیم می کند) اصلی بدن است.

منابع فسفر: غذاهای غنی از پروتئین و کلسیم معمولاً غنی از فسفر نیز هستند. بنابراین گوشت، ماهی، طیور خانگی و تخم مرغ منابع اولیه فسفر در رژیم غذایی هستند. پنیر و بادام زمینی نیز از غنی ترین منابع فسفر به شمار می روند.

متابولیسم: تقریباً تمام فسفر غذا جذب می شود. کاتیون هایی مثل منیزیم، آلومینیم  و کلسیم جذب آن را کم می کنند. دفع فسفر از طریق کلیه ها صورت می گیرد.

میزان نیاز بدن به فسفر: میزان نیاز توصیه شده غذایی فسفر، مانند کلسیم است (نسبت یک به یک)، به استثنای سال اول زندگی که نیاز به فسفر کمتر از نیاز به کلسیم است. اگر نسبت فسفر به کلسیم بیشتر از دو به یک شود، احتمال بروز بیماری راشیتیسم وجود دارد و اگر کمتر از یک به یک شود خطر تتانی (انقباض بیش از حد، نام دیگر آن کزاز است) وجود دارد. در بچه هایی که از شیر گاو و با فسفر بالا استفاده می کنند)، نسبت کلسیم به فسفر، دو به یک است.

۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۳ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

درباره پروتئین سفیده تخم‌مرغ ( البومین ) بیشتر بدانیم!

سفیده تخم مرغ ،به نام آلبومین تخم مرغ هم شناخته می شود، یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود است . برخی آن را پروتئین کاملی می دانند بدلیل آرایش آمینو اسیدهای آن و توانایی بدن در استفاده مناسب از آنها . پروتئین سفیده تخم مرغ بویژه حاوی مقدار بالای آمینو اسیدهای شاخه داراست که می توان کمک کند به تولید پروتین در عضلات، در واقع تحقیقلات نشان داده از نظر تحریک تولید پروتئین، پروتئین سفیده تخم مرغ آثار مشابهی با پروتئین شیر دارد. همچنین حاوی مقادیر بالای آمینواسید آرژینین است، که تولید نیتریک اکسید را تحریک می کند . نیتریک اکسید باعث اتساع عروق خونی می شود، در نتیجه افزایش جریان خون در عضلات، که کمک می کند .به انتقال اکسیژن بیشتر، مواد مغذی و هورمونهای آنابولیک برای تقویت سطوح انرژی و پمپ بهتر در طول تمرین و ریکاوری بهترعضلات و رشدبیشتر پس از آن . علاوه بر این، آرژینین کمک می کند به تقویت سطوح هورمون رشد، که در طول تمرین و پس از آن اهمیت بالایی دارد . پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر بالای

پروتئینهای سولفوردار است، که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش مهمی دارند، و از این طریق هم می تواند رشد عضلانی را تقویت کند . سفیده تخم مرغ حاوی بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت است . از آنجایی که اغلب آنها در مقادیر کمی هستند، تنها تعدادی از آنها بخش عمده از سفیده تخم مرغ را تشکیل داده که بطور گسترده ای مورد مطلعه قرار گرفته اند. در میان این پروتئینها، اوآلبومین که نوعی گلیکو پروتئین است (پروتئینی که کربوهیدارتی به آن متصل شده )، بخش عمده را تشکیل داده، حدود ۵۵ درصد از کل پروتئین سفیده تخم مرغ را. به این جهت که گاهی از سفیده تخم مرغ با نام اوآلبومین هم بر روی برچسب مکملها یاد می شود .

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۲۹ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

راهکار تمرینی برای کاهش چربی اضافه شکم در بانوان !

سلام و درود فراوان خدمت همه دوستان و یاران همیشگی وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

۱ – در طول روز حتما حداقل ۱۲۰۰ کالری مواد غذایی را دریافت کنید

توجه داشته باشید برای لاغر شدن مجبور به محروم کردن خود از مواد غذایی نیستید. بلکه می‌توانید روزانه تنها با کاهش ۱۰۰۰-۵۰۰ کالری، سالم لاغر شده و حداقل ۱۲۰۰ کالری مورد نیاز بدن را دریافت نمایید.

۲ – یاد بگیرید چه غذاهایی برای شما مفید بوده و از چه غذاهایی باید پرهیز کنید

از کربوهیدرات‌هایی مانند میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار استفاده کنید.
میزان پروتئین لازم را از مرغ و ماهی دریافت کنید و به دنبال مواد دارای چربی‌های اشباع نشده مانند آجیل خام و آووکادو باشید.
از خوردن غذاهای سرخ شده، شکر، گوشت‌‌های چرب، کربوهیدرات‌های ساده و چربی‌های اشباع شده و ترانس‌دار بپرهیزید.

۳ – با استفاده از ورزش استرس را از خود دور کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، چربی دور شکم در افراد میانسال می‌تواند به علت افزایش کورتیزول در بدن باشد که به علت استرس ترشح می‌شود.

۴ – انجام کارهایی که باعث عرق کردن شما شود

به شرطی که هر بار ۴۵ دقیقه طول بکشد و سه بار در هفته انجام شود، متابولیسم بدن را افزایش داده و در نتیجه منجر به سوزاندن کالری و چربی در بدن می‌شود.

۵ – با وزنه کار کنید

ترس از کار با وزنه را با این ذهنیت که عضلات برجسته‌ای پیدا خواهید کرد، کنار بگذارید. بدن شما به دلیل فقدان هورمون تستوسترون هرگز مانن آقایان حجیم نخواهد شد. سه بار در هفته با شرکت در باشگاه با وزنه کار کنید و به بدن خود را فرم دهید.کار با وزنه را در مورد همه اعضاء بدن خود نه فقط عضلات معده انجام دهید. فشار وارده بر روی عضلات و باز و بسته شدن آن‌ها میزان متابولیسم بدن را در طول روز افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۴ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

اولویت تمرین قفسه سینه در باشگاه میان بدنسازان !

سلام و درود خدمت دوستان عزیز و ورزشکاران پر انرژی در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

روی کمر دراز بکشید، پاها را جمع کرده و کف پایتان را روی زمین قرار دهید.

وزنه‌ها را برداشته و بالا ببرید، بازوهایتان را در راستای شانه به سمت بالا بکشید.

بعد بازوها را به سمت عقب، یعنی بالای سر، پایین بیاورید، در این مرحله دست‌تان نباید زمین را لمس کند؛ سپس دوباره بلندشان کنید.

این تمرین را حداقل چهار سری هشت تایی آرام و چهار سری هشت تایی سریع انجام دهید.

تقویت قفسه سینه
این تمرین را با تغییر ادامه دهید:

همان وضعیت قبل را داشته باشید ولی به جای اینکه بازوها را به پشت سر ببرید، به پهلوهایتان ببرید. آرنج‌ها را اندکی جمع کنید (در این وضعیت بازوهایتان کاملاً کشیده نیستند، و فقط در ناحیه آرنج کمی خم هستند).

این حرکت را هم مثل قبلی حداقل چهار سری هشت تایی آرام و چهار سری هشت تایی سریع انجام دهید.
تمرین شماره ۲: برای برجسته کردن سینه تان

در وضعیت اولیه تمرین شماره ۱ قرار بگیرید، بازوهایتان را به همراه وزنه به طرف پهلوها پایین بیاورید، ولی این بار بازوها را خم کنید، به طوری که بازویتان یک زاوبه قائمه بسازد. این تمرین را  به صورت یک سری ۸ تایی، آرام و سریع، تکرار کنید.
تمرین شماره ۳: برای بهبود وضعیت شما

در این تمرین نیازی به وزنه ندارید.

تقویت قفسه سینه

روی شکم دراز بکشید، بازوها در راستای بدن قرار دارند.

باسن و عضلات شکم‌ تان را منقبض کنید، سپس شانه‌ها و سینه تان را از زمین بلند کنید. چند ثانیه در این وضعیت بمانید، بعد خود را رها کرده دوباره تمرین را شروع کنید.

۳۰ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۳ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

علت مفید بودن مصرف لیمو ترش بین ورزشکاران

شاید شما هم برخی وقتا لیموترش یا آبلیمو مصرف میکنید اما نمیدونید چقدر مصرفش مهمه، مصرف آبلیمو چربی رو از بین میبره و خون رو تصفیه میکنه و باعث میشه مریضی های گوناگون رو نگیرید.

خوردن لیمو ترش باعث میشه بیماری هایی مثل طاعون، رقیق شدن خون، بری بری،سرماخوردگی و ذات الریه رو نگیرید. همچنین پزشک ها میگن: مصرف آبلیمو برای بیماریها مفیده درواقع هرچی لیمو ترش تر باشه فایده های بیشتر و ویتامین های بیشتری داره.

لیمو ترش تب تبره و تنگی نفس رو از بین میبره همچنین بیماری هایی مثل روماتیسم، مرض قند و غلظت خون رو بهبود میده.سرخی پوست وجوشهای صورت علامتی از آلودگی خونه و تجمع سم رو تو کبد انسان نشون میده که با مصرف آبلیمو از بین میره، علاوه بر این کسایی که لثه متورم دارن و خطر بیماری پیوره تهدیدشون میکنه با مصرف آبلیمو به این بیماری دچار نمیشن.حتی اگه آب آشامیدنیتون مشکوکه و نمیدونید استریلیزه هست یا نه فقط کافیه یک لیمو ترس رو توی یک لیتر آب بریزید و مطمئن باشید که آبتون میکروب هاش از بین میره و قابل شرب میشه.

همچنین لیمو ترش به دلیل ویتامین هایی که داره اگه همراه غذاهای سنگین مصرف کنید هضم غذاهارو آسون تر میکنه، بخاطر وجود همین ویتامین ها اگه چند قطره آبلیمو به هر میوه ای بزنید موندگاری رنگ و پوستش بیشتر میشه.

مهم تر از همه اینکه لیمو ترش باعث میشه لاغر بشید خاصیت اسیدی که آبلیمو داره به همراه فواید و ویتامین هایی که داره باعث میشه سوخت ساز بدن بالا بره و چربی ها راحت تر بسوزند پس از همین امروز لیمو ترش یا آبلیمو رو به وعده های غذایی خودتون اضافه کنید.

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۴۵ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین میوه جهت لاغری و کاهش وزن !

توی تحقیقاتی که دانشمندان روی خیلی از زنان ۳۰ سال به بالا انجام دادن متوجه این شدن که سیب باعث میشه کلسترول های مضر توی بدنتون کاهش پیدا کنه و به جای کلسترول های مضر کلسترول های مفید جایگزین بشه.

خوردن یک سیب در روز هم کمک میکنه که دچار پیری زود رس نشید هم خطر مبتلا شدن به سرطان رو کم میکنه و هم کمکتون میکنه وزنتون رو کم کنید. اگه علاقه ای به سیب ندارید حتی میتونید میوه خشک شده سیب رو روزانه میل کنید یا حتی میتونید سرکه سیب رو مصرف کنید یا به همراه انواع سالاد ها استفاده کنید.

تحقیق ها نشون داده که کسایی که روزانه سیب استفاده میکنن کلسترول های مفید بدنشون چهار درصد افزایش پیدا میکنه و ماهیانه ۱٫۵ کیلو لاغر میشن.

پس این میوه رو دست کم نگیرید چون خاصیت های خیلی زیادی داره و میتونه شما رو به وزن ایده آل و فوق العاده شما برسونه .

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

روش های مفید و سالم افزایش وزن 3

۶٫پروتئین زیادی مصرف کنید.

فقدان پروتئین می تواند منجر به کاهش حجم عضلانی بدن گردد حتی اگر شما کالری زیادتری نیز مصرف کنید. در اینجا تعدادی از مواد غذایی غنی از پروتئین را ذکر می کنیم:

دانه سویای جوشیده شده
سویا یا پودر وی پروتئین
بادام زمینی یا کره بادام زمینی
استیک یا همبرگر
مرغ
تن ماهی
قسمت دوم: ساخت عضلات برای افزایش وزن

۱٫بدنسازی یا بدن سازی با وزنه را شروع کنید.

ساخت عضلات از طریق ورزشهای بدنسازی یا بدن سازی با وزنه نه تنها وزن اضافی را به حجم عضلانی بدن تبدیل خواهد کرد، بلکه اشتها را نیز تحریک می کند. قبل از شروع این نکات را در نظر بگیرید:

ساخت ماهیچه اضافه سرعت متابولیسم بدن را افزایش خواهد داد، بنابراین باید کالری بیشتری را مصرف کنید تا وزنتان را حفظ کنید یا وزن اضافه کنید.
در طول اولین ماه از بدنسازی یا بدن سازی، اگر شما برنامه تان را بطور منظم اجرا کنید، ممکن است افزایش وزن فاحشی را تجربه کنید. هرچند، این هم انتظار می رود که بعد از این دوره اولیه این میزان کاهش یابد. با اینحال شما این مرحله را با ارزیابی مجدد وزن و جرم عضلانی بدن پشت سر می گذارید، در حالی که رژیم غذایی تان را تغییر داده و غذاهای بیشتری به آن اضافه کرده و از طرف دیگر وزنه های سنگین تری را به کار می برید.
زمانی که شما یک برنامه ورزشی جدید را آغاز می کنید، غالبا درد عضلانی شدیدی را تجربه خواهید کرد که شروع درد عضلانی تاخیری (DOMS) نامیده می شود. این درد کاملا طبیعی و نرمال بوده و نباید برای برطرف شدن این درد، برنامه بدنسازی یا بدن سازی را کنار گذاشت. این درد ۳تا ۵ روز طول می کشد تا از بین رود.
۲٫رژیم غذایی تان را با پروتئین بیشتر تکمیل کنید.

در طول برنامه بدنسازی یا بدن سازی، یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. سعی کنید بعد از پایان ورزش، وعده های غذایی کوچک ولی غنی از پروتئین را مصرف کنید.

از ایجاد حالتی به نام گرسنگی خرگوشی پرهیز کنید. این وضعیت می تواند در اثر افزایش فعالیت فیزیکی همراه شده با رژیم غذایی که تقریبا و منحصرا غنی از پروتئین بدون چربی می باشد ایجاد شود. رژیم غذایی تان حتما باید حاوی مقادیر کافی چربی نیز باشد.
۳٫قسمت سوم: راههای مشکل گشا

۱٫امیدوار نباشید که با خوردن بیشتر می توانید باعث چاق شدن نقاط خاصی از بدن شوید!

چگونگی و الگوی انتشار چربی در بدن عمدتا توسط ژنتیک تعیین می گردد و نمی تواند تنها بوسیله رژیم غذایی تغییر داده شود. اگر شما معمولا در ناحیه شکمی دچار تجمع چربی می شوید ولی دلتان می خواهد که در ناحیه باسن تجمع چربی بیشتری داشته باشید، بهترین راه این است که با انجام تمرینات ورزشی مخصوص عضلات این ناحیه( عضلات گلوتئال) را حجیم تر سازید.

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

روش های مفید و سالم جهت افزایش وزن 2

فرد در طول روز نیاز دارد تا وزنش ثابت باقی بماند. حالا شما می دانید بدنتان در طول روز چه مقدار کالری می سوزاند و می توانید میزان انرژی یا کالری اضافه مورد نیاز برای ا فزایش وزن را محاسبه کنید.
هدف شما بایستی افزایش وزن به میزان ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم در هفته باشد. بیشتر از این میزان می تواند منجر به انتخاب رژیم غذایی نامناسب و ناسالم توسط شما گردد که در اینصورت خیلی سریع وزن اضافه می کنید و خیلی سریع هم وزنتان پایین می آید.
در ابتدا، سعی کنید در هر روز ۵۰۰ کالری به رژیم غذایی تان اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر شما به ۲۳۰۰ کالری در روز نیاز دارید تا وزنتان ثابت بماند، سعی کنید این مقدار را به ۲۸۰۰ کالری در روز افزایش دهید. این مقدار در طول یک هفته بایستی حداکثر به ۳۵۰۰ کالری افزایش پیدا کند تا منجر به افزایش وزن به اندازه ۴۵۰ گرم شود.
۳٫ سعی کنید ۳ وعده غذایی و ۲ میان وعده داشته باشید.

خوردن غذا طبق یک برنامه منظم می تواند به شما کمک کند که مطمئن باشید که هر روز مقدار کافی انرژی دریافت می کنید. حتما صبحانه کامل و مفصل، ناهار و شام را بخورید و بین آنها حتما ۲ میان وعده ضروریست. برنامه رژیم افزایش وزن را با غذاهای مغذی شروع کرده و سپس می توانید غذاهایتان را با ترکیبات افزودنی نظیر ماست، میوه، آجیل ها و چربیهای سالم غنی سازید.

بدون توجه به دلیل شما برای افزایش وزن، مصرف اسنک ها و تنقلات و میان وعده های کوچک در طول روز روشی برای دریافت بیشتر انرژی می باشد.

دکتر رزنبلوم متخصص تغذیه و رژیم و استاد دانشگاه جورجیا می گوید: سعی کنید وعده های غذایی تان را به ۶ وعده در روز تغییر دهید طوری که حداقل ۳ وعده آن ( وعده های اصلی) حاوی پروتئین، نشاسته، سبزیجات و چربیها باشد.

یک وعده غذایی ساده به عنوان مثال شامل مقداری کباب ترکی به همراه نان سبوس دار با کمی مایونز و سیب زمینی به همراه یک اسموتی میوه ای می باشد.

دفعات خوردن غذا را زیاد کرده و غذاهایتان را عاقلانه انتخاب کنید و سپس می توانید انتظار داشته باشید که بطور متوسط هفته ای ۲۲۰ تا ۴۵۰ گرم وزن اضافه کنید.

۴٫بر روی مواد غذایی سنگین و مقوی تمرکز کنید.

شما نباید منحصرا روی مواد غذایی پرچرب برای افزایش وزن تمرکز کنید. در واقع، شما بطور متناسب و سالمی وزن اضافه خواهید کرد اگر رژیم غذایی تان را طوری تنظیم کنید که حاوی مواد غذایی مقوی تر و چاشنی های اضافه باشد. این موارد را حتما در نظر بگیرید:

ادامه مطلب...
۲۸ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۳۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only