اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

رسیدن به شناخت بهتر در مورد مولتی ویتامین ها و مواد معدنی !

سلام و شب بخیر خدمت دوستان و عزیزان ورزشکار در  وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


هر فرصت پیش امده یک امکان تازه را برای خود شخص من بوجود می اورد تا اندکی از تایم خودم را با همدیگر تقسیم کنیم و بتوانم برای شما دوستان عزیز مطالب تازه ای را در وبلاگ قرار دهم با امید به اینکه تمامی شما عزیزان در راه پیشرفت و موفقیت روز افزون خودتان قدم های تازه ای را بردارید به علت اینکه زمان ندارم این مقاله های مکمل ها و ویتامین های ضروری را در دو یا سه بخش تموم میکنم . یا علی


بدن هر انسانی در طول روز به ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری نیاز دارد ، چه برای افراد عادی و چه برای اشخاصی که در طول روز فعالیت سنگینی دارند و یا تمرینات سخت و فشرده در باشگاه را انجام می دهند.


مولتی ویتامین ها برای بدن ایده ال هستند برای اینکه این مکمل ها می توانند کمبود های بدن را تامین کنند ، این ویتامین ها برای رشد عضلات بسیار مفید می باشند اصولا بدن به 13 نوع ویتامین نیاز دارد که عبارتند از :  A , b , c , d , e , b12 , k , b-complex 7 دارند ، و اگر شما بتوانید حداقل نیمی از این مکمل ها را تامین کنید از بسیاری  بیماری ها در امان خواهید بود.


یکی دیگر از مزایای مصرف ویتامین ها این هستش که سطح استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، افرادی که دائما در محیط استرس زای زندگی و یا کار می کنند ، بسیار مفید خواهد بود.


برخی از مطالعات گسترده که برروی بسیاری از اشخاص با سابقه ورزشی طولانی مدت انجام داده شده نشان می دهد که استرس موجب خستگی ذهنی و همچنین پیشرفت بیماری را باعث می گردد ، و اگر کنترلی بر روی این عکس العمل صورت نگردد به بیماری کشنده ای منجر می گردد ، مصرف مولتی ویتامین ها انرژی لازم را جهت انجام کارها و فعالیت ها به شما می دهد.


ما نمی توانیم همواره ویتامین ها را مصرف کنیم بنابراین توصیه من به شما این هستش که تا جایی که می توانید به جای مصرف این مکمل ها از غذاهای سالم و با چربی کمتر استفاده کرده و در حد نیاز بدن میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.


تحقیقات نشان می دهند که ورزشکاران قدرتی و هوازی و افرادی که با رشته های ورزشی دیگر مشغول هستند بسیاری از ویتاین ها و مواد ضروری بدن بعد از تمرین مانند ویتامین b , c ,  کروم ، سلنیوم ، اهن ، و مس را از دست می دهند . این امر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد از جمله از دست دادن این مکمل ها در عرق کردن و یا ادرار بعد از نوشیدنی مقادیر قابل توجهی اب بعد از تمرین در باشگاه و استفاده از این ویتامین ها برای تولید انرژی در طول تمرین و جایگزینی این مکمل ها برای بازیابی و سنتز پروتئین در بدن صورت می گیرد.


ویتامین c : از اهمیت ویژه ویتامین سی برایتان بگویم که برای تشکیل کلاژ مناسب بوده  ، که یک جز بسیار ضروری برای تشکیل بافت های عضلانی در بدن محسوب می شود ، و ال کارنتین که برای تبدیل متابولیسم چربی به انرژی نامیده می شود ، بسیار ضروری هستند . علاوه بر این مکمل ها این ویتامین جذب اهن را برای تولید گلبول های قرمز در بدن بسیار سرعت می بخشد ، و به عنوان یک انتی اکسیدان ، اسیب های ناشی از ازاد شدن رادیکال های مضر را در بدن که به دلیل افزایش استرس زیاد می شوند بسیار کاهش می دهد  که عمل بسیار موثری هست. همچنین این ویتامین متابولیسم افزایش انرژی برای افزایش بافت عضلانی را بسیار اسان می کند.


ویتامین b : ویتامین ب هم به طور کلی در تولید انرژی به بدن کمک می کند و باعث ذخیره و جذب بیشترین انرژی تولیده شده از مصرف غذاها و میوه ها و سبزیجات در بدن می شود ، هر یک از انواع و بهتر بگم خانواده ویتامین ب داری یک تابع اصی هستند با این تفاوت که عملکرد هر یک از اعضای این خانواده با هم متفاوت هست خب تا اینجا به نظرم کافی بود   و با یاری شما دوستان در مقاله فردا به توضیح هر کدام از ویتامین های خانواده ب می پردازم.

۲۸ آبان ۹۷ ، ۲۲:۳۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

نقش اساسی رژیم غذایی برای پیشرفت در ورزش!

سلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان گرانقدر در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امیدوارم تا این لحظه و تا این تاریخ از ما راضی بوده باشید هدف فقط اموزش و شناخت بیشتر شما دوستان با رشته زیبای بدنسازی و فیتنس بوده و خیلی خوشحالم که با ما همراه هستید به علت درگیری کاری کمی نیستم ولی تو هر فرصت سعی میکنم باز هم در خدمت شما دوستان عزیز باشم تا فرصت دیگر که در خدمت شما باشم.....


امشب هم با یک مقاله دیگه در خدمت شما دوستان عزیز و گرامی هستم که میخام در مورد تغذیه در رشته بدنشازی و اصولا ورزش یک صحبت کوچیک با هم داشته باشیم اینها نکات بسیار مهمی هستند که اگه همه بتونیم ازش استفاده کنیم قطعا به نتایج خیلی مهمی میرسیم  و خیلی زود به خواسته و هدف ایده ال و بزرگ خودتون در ورزش دست می یابید پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید...

اصولا چربی در بدن هم برای ورزشکاران و هم واسه مردم عادی خوب نیست تو مقاله های قبلی گفتم مقدار کمی چربی واسه بدن خوبه چون از سایر اندام های ضعیف محافظت میکنه ولی بیشتر از یک مقدار مشخص شده تحت بی ام از دیگه خوب و مناسب نیست.

تغذیه نقش بسیار مهمی در رشد ، بهبود و تناسب اندام شما دارد ، و می توانید با یک برنامه رژیم غذایی کامل به بدنی با عضلات بدون چربی دست پیدا کنید.


بنابراین اگر می خواهید که به یک بدن با تناسب اندام عالی دست یابید باید شیوه زندگی خودتون رو تغییر بدید ، ان چیزی که بسیاری از مردم نمیدانند این هست که بین عملکرد متناسب تناسب اندام با برنامه تغذیه شما رابطه مستقیمی وجود دارد ، رژیم غذایی می تواند تاثیر مثبتی بر روند تمرینات شما داشته باشد اگر می بینید که بسیاری از ورزشکاران تا مرحله مستر المپیا دست پیدا می کنند باید بدانید که همگی از چند متخصص تغذیه بهره می برند.


اگر می خواهید که از دست چربی های اضافی خودتان خلاص شوید قبل از شروع تمرینات اگر مواد غذایی مصرف نکنید می تواند باعث سوختن چربی اضافی شود ، اما اگر هدف شما این بوده است که میزان وزن اضافی خودتون رو بیشتر کنید باید مصرف پروتئین و کربوهیدرات و انواع ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن را بیشتر مصرف کنید تا قبل از تمرین بارگیری در بدن صورت گیرد.


قند خون پایین می تواند سبب خستگی زودرس و سرگیجه گردد ، یک میان وعده کوچک شامل کربوهیدرات بالا مثل یک عدد موز و یا سیب قبل از تمرین می تواند منبع خوبی برای ماهیچه های شما باشد.


پروتئین برای ترمیم و ساخت عضله پس از تمرین بسیار مهم و حیاتی هست ، مواد غذایی غنی از پروتئین مثل مرغ ، ماهی ، تخم مرغ، سویا ، لبنیات ، اجیل ، و یا ترکیبی از چندین ماده پروتئینی می تواند بر رشد ماهیچه ها موثر باشد.


باید این مورد را بدانید که به اندازه کافی مایعات مصرف کنید  نه فقط در طی تمرین ، بلکه حتی بعد از باشگاه و در طول روز ، در مورد کم ابی بدن و یا عمل دهیدراته شدن بدن این مورد را بدانید که سلول های عضلانی نمی تواند اکسیژن و مواد غذایی مناسب برای رشد ماهیچه ها را در اختیار بدن قرار دهد.


همان طوری که می دانید طبق عرف 8 لیوان اب در طول رو زمصرف کنید و لزومی ندارد هر وقت احساس تشنگی کردید مصرف مایعات داشته باشید قبل از احساس تشنگی مایعات مصرف کنید و بدین ترتیب میزان انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت و می توانید از بروز خستگی و سرگیجه و یا بی حالی جلوگیری کنید.

۲۵ آبان ۹۷ ، ۲۱:۵۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

راهنمایی دقیق و خودمونی برای دوستان تازه کار !

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی در و.بلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امیدوارم تا اینجا از خواندن مقاله ها خسته نشده باشید و تونسته باشم کمک هر چند کوچیکی در زمینه ورزشی و رشته های فیتنس و بدنسازی اون طوری که مورد پسند شما دوستان بوده باشد انجام داده باشم و باعث افتخاره که همچنان همراه ما هستید.


فردا شب راهنمایی کلی در مورد افراد تازه کار در رشته بدنسازی و فیتنس رو به پایان میبرم و در ادامه مقاله در مورد نحوه صحیح حرکات با دستگاه های بدنسازی و نیز تغذیه و مکمل های جایگزین رو با همدیگر مورد مطالعه قرار می دهیم.


همچنان به رشد و هدف بزرگتون تو زندگی ادامه بدید و تا زمانی که به اهدافتون دست نیافته اید خسته نشوید و ادامه بدید....

در ادامه به برخی از نکات اشاره میکنم که میتونه تو پیشرفت در زمینه ورزشی بسیار مهم و حیاتی باشد با ادامه مقاله با ما همراه باشید، اگر مطالب وبلاگ مورد پسندتون بود حتما به دوستان دیگر معرفی کنید و در پایان هر گونه نظری داشتید مشتاقانه پاسخ میدم.


برخی از افراد در پایان روز تمرینی حرکات پل اور و یا بالانس و شکم کار می کنند ، احتیاجی ندارد که هر روز تمرین شکم رو انجام بدید یکی از دانشمندان یزرگ در این زمینه می گوید که از نظر فیزیولوزیکی هر عضله ای که در بدن شما وجود دارد مانند یک چرخ دنده کار می کند اگر بتوانید در هفته 2 یا 3 بار حرکات تمرینی را انجام دهید بسیار موفق خواهید بود.


حتما در هر سنی که هستید حرکات کششی و انعطاف پذیری را قبل از شروع تمرینات انجام دهید تا زمانی که بدن به اندازه کافی اماده و گرم نشده باشد هر گونه تمرینات سخت باعث می شود که اسیب جدی  به بدن خودتون وارد کنید.


تمرین خود را در یک بازده زمانی دقیق انجام دهید ، به شخصه خیلی تاکید میکنم که تایم کاری خودتون رو تو باشگاه نهایت روی رنج 45 تا 1 ساعت قرار دهید برای اینکه بعد از یک ساعت بدن شروع به تولید هورمون استرس کورتیزوال می کند ،  بهترین بازدهی برای تمرینات بدنسازی زیر یک ساعت هست و صبح ساعت 9 یا 10 و بعدازظهر حدود ساعات 5 تا 6 بهترین زمان تمرینات ورزشی سخت هست برای اینکه در این زمان بدن بیشتر امادگی انجام فعالیت های سخت را دارد.


 بیشتر میتدیان در روزهای اول اگر در طول 3 هفته به نتایج قابل قبولی در ورزش نرسند شکسته خورده می شوند ولی باید بدانید که اولا در ورزش تلاش و پشتکار حرف اول را میزند و ثانیا پیشرفت در رشته های ورزشی تا حدودی هم به استعداد و ژنتیک بستگی دارد پس همچنان با قدرت به تلاشتون ادامه بدید و حتما باور و ایمان قلبی داشته باشید که در چند ماه دیگر شاهد نتایج عالی خواهید بود.


تغذیه پروتئین و کربوهیدارت کافی 

اگر توانستید از پروتئین غافل نشوید منبع پروتئین کافی ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی ، حبوبات ، پروتئین گیاهی ، و شیر و بسیاری از منابع دیگر می باشد که که در رشد عضلات شما بسیار مفید می باشد ، اگر بتوانید ویتامین های مورد نیاز بدن خودتون رو تامین کنید بدن شروع به افزایش استقامت و قدرت و ساخت عضلات می نماید.


ذهن خودتون رو تمرین دهید ، همان طوری که ایجاد عضلات و حجم بدنی بسیار مهم هست باید ذهن خودتون رو اماده کنید ، زمانی که بدن تحت فشار قرار میگیرد سیستم عصبی و مرکزی بدن اگر ارامش درونی نداشته باشد شروع به مبارزه می کند و اغتشاش و اشفتگی ذهنی باعث می گردد روز تمرینی بسیار بدی را تجربه کنید پس با ارامش کامل و اماده به باشگاه بروید.


تمرینات هوازی رو فراموش نکنید.

بسیاری از بدنسازان در باشگاه تمرینات هوازی را بسیار کمتر انجام می دهند برای اینکه هدف رو بیشتر تحت فشار قرار دادن عضلات می دانند ولی بیشتر افراد فیتنس کار تمرینات هوازی را مکمل تمرینات عضلانی میدانند پی اگر می خواهید به تناسب اندام فوق العاده دست یابید حتما تمرینات هوازی را در برنامه خودتون داشته  باشید.


در باشگاه حین تمرین مواد غذایی مصرف نکنید ، شاید این استدلال شخصی باشد ولی هر کسی برداشت خودش رو می کند اگر می توانید در حین تمرین از مصرف مواد غذایی و یا نوشیدن اب پرهیز کنید زمانی که اب رو مصرف می کنید در سیستم گوارشی و معده اختلال بوجود می اید و بدن زود خسته می شود و انرژی انباشته شده در بدن را جهت هضم غذای موجود در معده می کند ، به همین دلیل هست که می گویم هر گونه مواد غذایی رو نیم ساعت قبل از باشگاه میل کنید و بعد به تمرینات در باشگاه بادامه دهید.


در ضمن پس از پایان روز تمرینی میزان قند خونتون رو بیشتر کنید ، یک ماده غذایی شیرین مصرف کنید تا اینکه این شیرینی و شکر کمک می کند که پروتئین به عضلات برسد و زودتر انرژی جهت تقویت و بازسازی عضلات برسد و ریکاوری انجام می گیرد.

۲۱ آبان ۹۷ ، ۲۳:۲۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

توصیه های دوستانه برای علاقمندان رشته بدنسازی و فیتنس !

سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان و عزیزان ورزشکار در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که دوستان هر روز برای پیشرفت و موفقیت خودشون علاقمند هستند و رشته فیتنس و ورزش نیز یکی ار پله های ترقی شما در زندگی می باشد ، پس با جدیت به هدفتون ادامه بدید ...

اگه تصمبم جدی گرفتید که ورزش زیبا و هیجان انگیز بدنسازی و یا فیتنس رو شروع کنید ، امکان دارد که برای مدت 4 هفته کمی به شما سخت بگذرد ، در این مورد نظم و انظباط بسیار مهم می باشد برای اینکه هر چقدر در رسیدن به هدف خودتون تلاش و پشتکار داشته باشید ادامه راه برایتان اسان خواهد بود.


یک نصیحت اولیه برای شروع مقاوم باش . این خیلی مهمه که توی ذهن خودتون اینو قبول داشته باشید که میتونید هر کاری رو انجام بدید ، سخت تلاش کنید و اگر یک برنامه غذایی کامل و برنامه تمرین عالی داشته باشید این رشته ورزشی بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود.


همیشه در ابتدای ورود به رشته بدنسازی چندین باشگاه را زیر نظر داشته باشید و به چند باشگاه سر بزنید و تمامی دستگاه های که برای ایجاد فشار و تحریک عضلات می توانید با اونها کار کنید مد نظر قرار بدید ، اینکه باشگاه در چه مکانی قرار دارد ، محیط باشگاه چگونه است، و ایا می تواند تمامی نیاز های شما رو کامل کنه حتما بهش توجه کنید.


دوستان اگه تو بدنسازی یا فیتنس پیشرفتی در ماه های اول نداشته باشید اصلا نگران نباشید این یک مورد عادی هست که همه در ابتدای ورود به باشگاه این امر را تجربه می کنند ، پیشرفت های خودتون رو از طریق عکس گرفتن ، دنبال کردن وزن خود ، و تغییرات محسوس که احساس می کنید دائما پیگیر باشید.


وقتی که به باشگاه می روید روز اول وزن خودتون رو اندازه بگیرید ، بعضی افراد در طی ورود به باشگاه و پس از چند ماه افزایش وزن را تجربه می کنند و برخی از افراد هم دچار کاهش وزن می شوند ، پس مدیریت خوبی داشته باشید و با هر هدفی که به باشگاه می روید حتما با برنامه کامل به خواستتون می رسید.


این مورد یکی از بهترین نکات ورزشی هست که حتما و همیشه قبل از شروع به تمرینات سخت در باشکاه حرکات کششی رو حداقل 10 تا 15 دقیقه انجام بدید اگر اینکار رو کامل شروع نکنید بدن زمانی که بدون گرم شدن کافی شروع به ورزش کردن کنید عضلات شما تحت اسیب جدی قرار می گیرد.


هر وقت که در باشگاه تمرینات خودتون رو انجام دادید بایستی به بدن و عضلات خودتون زمان استراحت کافی رو بدید چون فیبر عضلانی برای حجم زیاد در زمان استراحت و ریکاوری کامل بازسازی می شود پس  می توانید با یک شنا رفتن و یا یک پیاده روی ساده بدن خود رو ترمییم کنید.


اگر می توانید حتما یک برنامه غذایی کامل داشته باشید ، تا بتوانید نیازهای غذایی کاملتون رو تامین کنید و با مصرف کربوهیدرات و پروتئین کافی و میوه ها و سبزیجات نیازهای ضروری و ویتامین های بدنتون رو کامل کنید.


باید تا جایی که می توانید از مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودی جدا خودداری کنید اگر دوست دارید که به تناسب اندام عالی و زیبای خود برسید کمی بایستی به خودتون سختی بگیرید و یک برنامه غذایی کامل داشته باشید.


با اینکه از مصرف غذاهای سریع و فست فودی پرهیز می کنید باید تا جایی که می توانید از مصرف شکر و یا شیرین کننده های مصنوعی نیز خوداری کنید ، می توانید به جای ان از قندهای طبیعی مانند میوه ، عسل ، ابمیوه تازه ، استفاده کنید و هر چقدر  مصرف غذاها ی تازه و ابپز شده رو در برنامه خودتون قرار بدید بیشتر به هدف خودتون نزدیک تر می شوید.

۲۰ آبان ۹۷ ، ۲۳:۱۵ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

مهمترین نکات واسه افرادی که تازه بدنسازی رو شروع کردن !

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان بزرگوار در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

ممنون از همه دوستان که وقت کافی میزارند و مقاله های وبلاگ رو مطالعه می کنند بیشتر هدف من از نوشتن مقاله ها اینه که به شما کمک کنم با ورزش بدنسازی و رشته فیتنس بیشتر اشنا بشید و بتونید راحت تر همه تمرینات ورزشی رو تو باشگاه انجام بدین ، هدف اینه که خودتون رو خوب بشناسید و به چالش بکشید ورزش اصولا حالا هرچی میخاد باشه به نفسه عالیه با همراهی شما بیشتر فیتنس رو یاد میگیریم.


حالا اگه رشته ورزشیتون هم بدنسازی و یا فیتنس نباشه بازم تو  وبلاگ مقاله اینقدر زیاد نوشته شده فک کنم حدود 580 مقاله باشه میتونه بهتون کمک کنه که همیشه و هر لحظه تو شغل و تو زندگی رو به جلو حرکت کنید و پیشرفت داشته باشید.


فک کنم چند شب طول بکشه یکی از دوستان عزیز خواسته بودن در مورد راهنمایی کلی واسه افراد مبتدی که به تازگی بدنسازی رو شروع می کنند مقالاتی بذارم بنده هم موافق بودم و در طول چند شب در مورد حرکات و تمرینات پر فشار ، مکمل ها ، عملکرد صحیح در اجرای تمرینات با همدیگر حرف میزنیم موفق باشید...


اگه به تازگی بدنسازی رو شروع کردین امشب نکات جالبی رو براتون میگم که خیلی مهمه ، اولش اینه که نباید انتظار بیش از حدی از خودتون داشته باشید که تو چند هفته اول بتونید ره صد ساله رو برید بدنسازی هم مثل رشته های دیگه سخته باید تمرین ، تمرین کنید و یک برنامه تمرین منظم و برنامه غذایی د رحد مناسب داشته باشید تا پله به پله بتونید به اون خواسته و حجم عضلانی خودتون برسید .


1- دمبل و هالتر یادتون نره

میبینید که امروزه باشگاه ها پر از انواع دستگا های جدید هستن که کار رو واسه همه راحت تر کردن بیشتر افراد مبتدی وقتی به باشگاه میان و این حجم انبوه دستگاه هارو میبینن یه مشکل واسشون پیش میاد که این دستگاه واسه کدوم قسمت عضلات ساخته شده و بیشتر نحوه صحیح انجام تمرینات مختص اون دستگاه رو نمیدونند ، واسه شروع میتونید از دمبل و هالتر استفاده کنید اونم در حد توانتون لازم نیست همین اول سنگین بزنید در وهله اول با دمبل و هالتر شروع کنید.(بعدا بیشتر توضیح میدم )


2-برنامه سبک داشته باشید

قرار نیست همین اول که به باشگاه اومدین از مربی باشگاه یا دوستاتون بخواین براتون برنامه تمرینی سنگین بدن هدف ما اول اشنایی صحیح با عملکرد دستگاه و هالتر و دمبل و بیشتر رو اینه که چطور یک حرکت رو صحیح بزنید این خیلی مهمه دوستان ، اگه حرکتتون نا صحیح باشه هیچ پیشرفتی نخواهید داشت.


3-بی هدف و بی برنامه نباشید

شما نمی تونید وقتی که به باشگاه رفتید هر چی که به دم دستتون اومد بزنید باید تکلیف خودتون رو با خود واقعی تون روشن کنید اینکه تا چند وقت میخاید باشگاه بیایید ، یک خط قرمر واسه خودتون داشته باشید و همین اول با یک برنامه شروع کنید هر چند که زیاد هم نباشه در قدم اول اشنایی با باشگاه و تمرینات ، تعداد حرکات و تعداد ست تمرینی است که هر روز در باشگاه باید انجامش بدید.


4-هر روز باشگاه نرید

اگه هر کسی اومد و بهتون توصیه ای کرد قرار نیست انجامش بدید شما به عنوان یک مبتدی در اوایل شروع باشگاه باید دو روز رو تو هفته استراحت کنید حتما نباید هفت روز هفته تو باشگاه باشید ، همین که 3 یا 4 بار تو هفته تمرین کنید کافیه همین.


5-تحریک عضلات در طول یک هفته

وقتی که به باشگاه رفتید حالا در مورد روزای اول میخام بگم سعی کنید هر روز یک قسمت گروه عضلانی رو کار کنید مثلا شنبه : عضلات سینه ، یکشنبه : عضلات پا ، دوشنبه : عضلات سرشانه و این طوری یواش یواش پیش میرید تا برنامه ترکیبی و سوپر ست ها رو نیز به مرور تمرین می کنید.


6- نحوه صحیح حرکات رو انجام بدین

دوستان وقتی روز اول اومدین باشگاه شاید ببینید افراد دیگه دارن سنگین میزنن شما هم وسوسه بشید بگین خب اون طرف داره سنگین میزنه منم بزنم ، نه نه اصلا اینطور نیست اگه شما همین اول بدونید چطور یک حرکت تمرینی رو درست بزنید مثلا 10 کیلو مطمئن باشید میتونید وزنه 50 کیلویی رو هم درست بزنید همین اولش یاد بگیرید که تمرینات تو باشگاه رو درست اجرا کنید.


7-وزنه خودتون رو زیاد کنید

حالا این مورد واسه یک ماه دیگه اس وقی همین اویل یاد گرفتید که چطور یک ست تمرینی رو درست اجرا کنید ، و تونستید که بهتر و کاملتر بزنید باید اروم اروم میزان وزنه ها رو زیاد کنید مثلا 5 کیلو به وزنه قبلی اضافه کنید هفته بعد 10 کیلو و تا حدی که قادر باشید به راحتی وزنه ها و هالتر رو بلند کنید نه نصفه و نیمه که قادر نباشید درست ست رو به پایان ببرید.


8- مراقب خودتون باشید

ببینید  من همیشه به دوستام گفتم که بدنسازی هم مثل همه ورزش ها نیاز به مراقبت داره چطوری : یعنی اگه میخای همیشه ورزش کنی باید اول به فکر سلامتی خودت باشی تو باشگاه تونستید حتما کفش ورزش داته باشید خیلی راحت تمرینات رو انجام میدید ، حتما اگه خواستید سنگین بزنید یک کمربند دور کمرتون ببندید ، با یک لباس ورزش مناسب که خیلی توش راحت هستین ورزش کنید و با اراده تمرین کنید پس اول سلامتی و بعد ورزش.

ادامه مطلب...
۱۹ آبان ۹۷ ، ۲۰:۱۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

خیلی راحت چربی اضافی دور کمر را کاهش دهید (3) !

سلام و عرض ادب دوباره خدمت دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که بازم وقتی شد تا در خدمت شما دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو باشم ، امیدوارم که حتما مقاله های قبلی  در مورد چربی های اضافی حرف زدیم رو خونده باشید همون طوری که میدونید این مقاله ها در 3 قسمت نوشته شد که امروز اخرین بحث رو در مورد معایب و مزایای چاقی و چربی اضافی در بدن به پایان میرسونم!

بازم از اینکه همیشه همراه و در کنار ما بودید سپاس گذارم و اگه از مطالب وبلاگ خوشتون اومد به دوستان دیگر هم معرفی کنید و اگر نظری داشتید خوشحال میشم پاسخ بدم.


1-نوشیدنی های الکلی

حتما میدونید که مصرف نوشیدنی های الکلی در کشورمون حرام و جرم محسوب میشه حالا من کاری به مفید و یا ضرر بودن این ماده الکلی ندارم البته اینم بگم که اگر شما میبینید که در کشورهای اروپایی از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند بدونید این افراد به مقدار لازم و در شرایط  خاص و یا در مهمانی ها مصرف می کنند مثل کشور ما نیست که با پارچ سر میکشند حالا این بحثش جداست و لزومی نداره به این بحث ادامه بدم..


مصرف الکل اصولا به افزایش وزن منجر می شود مطالعات گسترده ای که بر طیف وسیعی از افراد صورت گرفته هست نشان می دهد که بر روی چربی شکم تاثیر زیادی می گذارد ، و اگر مقدار الکل را زیاده از حد مصرف کنید منجر به بیماری های التهاب روده و کبد می گردد ، از انجایی که الکل موجود در بدن میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را کاهش می دهد و در این حالت فرایند سوزاندن چربی کاهش می یابد.


در اخر این مورد را نیز اضافه کنم که خوردن شراب قرمر اصل که اگر زیاده روی در ان صورت نگیرد میزان ابتلا به خطرات حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. 


2-عدم تحرک و فعالیت کافی در روز

یکی دیگر از فعالیت های که منجر به افزایش وزن و چاقی میشود عدم تحرک و فعالیت کافی در طی یک برنامه روزانه است ، اگر فعالیت و شغل شما طوری هست که فعالیت زیادی را در طول روز تجربه نمی کنید فرایند چربی سوزی به تاخیر می افتد و در این حالت میزان چربی شکم زیاد از حد نرمال خواهد بود. 


این مورد باعث بروز بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون می شود تا جایی که می توانید در روز در خانه . یا محل کار خود فعالیت های ورزشی سبک و سخت را داشته باشید و اگر زمان کافی دارید حداقل در روز 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید , تنها باداشتن یک برنامه غذایی کامل و یک برنامه تمرینی مداوم و پیوسته هست که می توانید به وزن ایده ال و نرمال خود برسید.


3-تمرینات شدید با شدت فشار بالا

به این نکته حتما توجه کنید که میزان تمرینات با شدت و فشار زیاد و قوی تنها کارساز نیست ، بلکه اگر می خواهید که میزان چربی سوزی همچنان ادامه داشه بادشد بایستی که اینکار رو همیشه تکرار کنید که منجر به چربی سوزی در بدن شود ، برای اینکه هر چقدر میان انسولین در بدن کمتر باشد عملکرد کورتیزوال  بهبود می یابد و این عمل کالری سوزی را در بدن افزایش می دهد.


4-مصرف بیش از حد غذاهای چرب

همان طوری که می دانید چربی های با اسید چرب ترانس بالا یکی از بدترین چربی هایی هستند که میزان وزن را به طور ذخیره چربی در بدن افزایش می دهند ، این چربی ها بیشتر در مواد غذایی خوراکی استفاده می گردد برای اینکه بتوانند میزان ماندگاری این مواد را بلند مدت کنند این چربی ها منجر به بیماری های مانند دیابت ، بیماری قلبی و عروقی و ناراحتی معده می شوند.

شما فقط می توانید با کمی تغییر در عادات غذایی و برنامه تمرینی خود بتوانید به بهترین وزن عالی خود دست یابید فقط بایستی کمی عادت خود را به خوردن غذاهای فست فودی و اماده با چرب بالا کاهش دهید.

امیدوارم که تا اینجا از مقاله ها نهایت استفاده رو برده باشید ان شالله و اگر زمان کافی بود فردا باز در خدمت شما دوستان عزیز خواهم بود..   

۱۷ آبان ۹۷ ، ۲۰:۵۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

خیلی راحت چربی اضافی دور کمر را کاهش دهید (2) !

سلام عرض میکنم خدمت دوستان و بزرگان ورزش در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

قبل از شروع مقاله امشب یک تشکر ویژه دارم از همه دوستانی که تا بحال در مقاله ها نظرات خودشان را میگذارند و یک تشکر ویژه دارم از خانم فاطمه بانشی با وبلاگ فانوس که همیشه به بنده لطف داشتند با ارزوی موفقیت برای همه دوستان.

امیدوارم که حتما مقاله قبلی در مورد کاهش چربی دور کمر رو خونده باشید و تونسته باشم کمک کوچکی در جهت رسیدن به اهداف ورزشی هر شخصی انجام داده باشم ، امشب هم با ادامه مقاله قبلی به نکات دیگری در زمینه کاهش چربی اضافی که هم برای ورزش دوستان و هم برای حرفه ای ها میدونم که خیلی موثر می باشد در خدمتتون هستم پس زیاد مقدمه نمیرم و میریم سراغ اصل مقاله !


باز هم از دوستانی که مقاله ها رو خوندن اگه نظری داشتین حتما بگذارید خیلی خوشحال میشم و هر گونه سوالی داشتید بی صبرانه پاسخ میدم موفق باشد یا علی


1-نوشیدن بیش اندازه ابمیوه های بسته بندی شده

بله ، شاید از خودتون بپرسید مگه میشه با خوردن ابمیوه ما چاق بشیم ، ابمیوه که خیلی هم مفید و سرشار از ویتامین هستش بله شما راست میگید ولی به این نکات توجه داشته باشید که ابمیوه های که از مواد زاید و خراب میوه ها تهیه میشن ، با مقدار زیادی قند و شکر و اسید سیتریک و اسانس همراه هستند ، فروکتوز که در ابمیوه وجود دارد میزان انسولین موجود در بدن را افزایش میده و بدین ترتیب باعث افزایش چربی شکم میشود ، پس یادتون باشه که بهترین کار تا جایی که میتونید ابمیوه ها رو تو خونه تهیه کنید این بهترین فرصت برای پیشرفت خودتون هست پس زمان بگذارید و این کارو حتما انجام بدید.


2-چربی های سالم رو مصرف کنید

خیلی از مردم فکر می کنند که همه چربی ها برای بدن مضر هستند و نباید مصرف کنیم ، در حالی که برخی از مواد غذایی نیز هستند که نه تنها برای بدن هیچ ضرری ندارند بلکه باعث تقویت و استحکام سلول های بدن میشن از جمله این چربی ها ، چربی های اشباع نشده هستند که می تونید در غذایی همانند روغن زیتون ، روغن ذرت ، اووکادو پیدا کنید که باعث تحکیم سلول های چربی بدن می شوند ، فقط یادتان باشد بیش از اندازه این مواد غذایی را مصرف نکید.


3-مصرف پروتئین خدتان را افزایش دهید

زمانی که میزان مصرف پروتئین خودتان را افزایش می دهید براحتی می توانید مقدار قند خون خود را با کاهش انسولین تضعیف کرده و میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن افزایش می یابد ، به طور میانگین یک شخص بزرگسال حدود 20 تا 25 گرم به پروتئین نیاز دارد که این میزان نسبت به تحرک و فعالیت سخت و یا سبک افراد متفاوت می باشد ، و اینکه اگر مقدار پروتئین دریافتی در بدن کنترل شود مقدار هورمون های که میزان اشتها را در بدن افزایش می دهد کنترل شده و در این صورت در کاهش وزن و چربی اضافی در بدن موثر می باشد.


مواد غذایی حاوی پروتئین می توان به تخم مرغ ، گوشت ، عدسی ، سویا ، ماهی ، شیر ، و حبوبات اشاره کرد که در تنظیم میزان تحرک و متابولیسم بدن بهتون کمک زیادی می کند.


4-زمان بارداری برای خانم ها

این مورد که بیشتر خانم ها در زمان بارداری شاهد افزایش وزن بیشتری در بدن و دور کمر خودشان هستند امری بسیار طبیعی و رایج هست و برخی شاید در این بازده زمانی چربی بیشتر و برخی دیگر نیز چربی کمتری را داشته باشند ، از زمان بلوغ این پروسه شروع می شود و در موعد بارداری بدن میزان استروژن را افزایش داده و مقدار چربی در ناحیه ران و باسن زیاد می شود تا بدن برای تحمل وزن اضافی اماده گردد.


زمانی که یک خانم این مرحله را پشت سر میگذارد میزان چربی در بدن باقی می ماند که در قسمت ران و باشن باقی مانده و در برخی از اشخاص نیز در قسمت شکم بیشتر بوده واین مورد به ژنتیک و استعداد بدنی نیز بستگی دارد ،  و بسیاری از خانم ها از این بابت رنج می برند که این حالت جز رعایت یک برنامه غذایی کامل و انجام منظم برخی از حرکات ورزشی براحتی برطرف نخواهد شد.

۱۶ آبان ۹۷ ، ۲۲:۲۱ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

خیلی راحت چربی اضافی دور کمر را کاهش دهید !

سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان و دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که تایم دیگری شد تا اینکه در جمع شما دوستان عزیز باشیم موضوعی که میخاستم امروز رو اون صحبت کنم در مورد تفکیک عضلانی و ساخت عضلات بود ولی از اونجایی که برخی از مخاطبان ما خانم های عزیز و ورزش دوست هستند سعی کردم برای امشب مقاله ای بنویسم تا هم خانم های ورزشکار همراه با سایر دوستان نیز استفاده کامل رو برده باشند ، با همراهی شما بزرگوارن در 3 مقاله موضوع چربی رو به طور کامل براتون شفاف سازی میکنم.

برای بهتر شدن وبلاگ حتما نظرات سازندتون رو پایین همین مقاله بگذارید و هر سوالی که داشتید مشتاقانه پاسخ میدهم موفق باشید .....


اصولا داشتن یک شکم بزرگ و داشتن چربی اضافی در اطراف کمر هم برای خانم ها و هم برای اقایان زننده است و این موردی هست که از سالیان دور مورد توجه مردم عادی نیز بوده ، و برای از بین بردن چربی دور شکم از قبل محصولات مختلفی در بازار بوجود امده است ولی بیشتر مردم نمدانند که چربی های اضافی فقط و فقط با داشتن یک رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم برطرف میشود.


چربی اضافی در بدن ورزشکاران نیز جنبه خوبی ندارد به همین دلایل است که در مسابقات مستر المپیا داوران به داشتن شکمی تخت و سیکس پک امتیاز بالایی را در نظر می گیرند ، با این وجود داشتن چربی هم بدون ضرر نیست ، برای اینکه این چربی های موجود در بدن از روده ، معده و سایر اندام های حساس محافظت میکنند.

هدف ما در این مقاله این هست که چیکار کنیم تا از شر چربی های اضافی احاطه شده در بدن خلاص شویم پس با ما همراه باشید...


زمانی که این مورد اتفاق می افتد سلول های چربی در بدن افزایش می یابد، که می تواند سبب ایجاد مشکلاتی بر سیستم قلبی شده و دیابت را بوجود می اورد.

از جمله عواملی که میتونم بگم محرک اصلی ایجاد چربی اضافی در بدن هست در موارد زیر خلاصه میشود که با همذیگر مورد بررسی قرار می دهیم :


1-استرس زیاد

این مورد یکی از رایج ترین دلایل ایجاد چربی های اضافی در بدن و مخصوصا در دور کمر هستش ، زمانی که بدن در حالت استرس قرار میگیرد اشتهای کاذب در بدن فرد افزایش یافته و میزان میل به خوردن غذا در بدن بیشتر میشه که باعث افزایش چاقی در بدن شده و باعث ناراحتی در معده میشود.

زمانی که در این حالت قرار گرفته اید بهترین حالت خوردن یک لیوان اب سرد همراه با پیاده روی و یا اینکه صحبت کردن با دوستانتون هست.


وقتی که ما دچار استرس می شویم و یا از یک مسئله عاطفی ناراحت شده ایم، مثلا شما به یک رابطه عاطفی بی معنی یک طرفه پایان داده اید استرس بیشتر می شود و زمانی که بدن تحت فشار مضاعف قرار بگیرد در این حالت هورمون کورتیزوال افزایش می یابد ،

 و این هورمون به صورت چربی های اضافی در ناحیه شکم ، دور کمر جمع شده و علاوه بر افزایش وزن شکل ناخوشایندی را در بدن ایجاد می کند.

شما بایستی با انجام تمرینات ورزشی میزان ترشح هورمون های شیمیایی فعال در مغز را افزایش دهید و در این صورت متابولیسم چربی تحت کنترل مغز قرار میگیرد و احساس خوشایندی به شما دست کی دهد.


2-گوجه فرنگی 

شاید برایتان جالب باشد که گوجه فرنگی سبب افزایش وزن و ایجاد سلول های چربی می شود ، ولی تنها به این تکته توجه نکنید گوجه فرنگی به علت داشتن ریز مغذی های عالی سبب از بین رفتن سرطان پروستات میشود تا جایی که ممکن هست مصرف کنید ، فقط برای اینکه تعادل را رعایت کنید میزان تکه های کوچیک تر گوجه فرنگی را مصرف کنید.


3-خوردن شام نیم ساعت قبل از خواب

واقعا این منطقی نیست ولی میدونم بسیاری از ما اینطوری شام میخوریم برای اینکه برای هر کاری وقت میگذاریم به جز خوردن وعده های غذایی ناهار و شام در زمان مقرر ، زمانی که بعد از خوردن شام می خوابید بدن در حال جمع اوری چربی اضافی می شود ولی اگر زودتر این کار را انجام دهید ، معده مواد غذایی را جذب کرده و در این مورد دیگر چربی اضافی کارامد نخواهد بود.

بهترین زمان برای اینکه دچار ریفلاکس معده و سو هاضمه نشوید این هست که حداقل سعی کنید 3 ساعت قبل از خوابیدن غذای خود را مصرف کنید.


4-نوشیدنی را به طور منظم بنوشید

همان طوری که گفتم بیشتر مردم در موقع غذا خوردن از نوشابه استفاده می کنند ،بایستی بدانید که واقعا نوشابه هیچ گونه منافعی برای بدن ندارد ؛ این ماده علاوه بر اینکه باعث تخریب معده ، پوکی استخوان می شود میزان کالری دریافتی بدن را افزایش می دهد و در این صورت به افزایش وزن منجر میشود بهترین زمان خوردن نوشیدنی بعد از تمام شدن وعده غذایی هستش برای انکه هیچ گونه تداخلی در عملکرد معده و سیستم گوارشی صورت نگیرد و سعی کنید که از اب اشامیدنی و یا دوغ ، لیموناد استفاده کنید که در جذب و هضم غذا بسیار موثر و مفید خواهد بود.


زمانی که نوشابه گازدار مصرف می کنید میزان قطر دور کمر شما به طور معمول حدود 5 سانتی متر افزایش چربی می یابد برای اینکه  مواد تشکیل شده نوشابه: ، اب ، شکر ، رنگ ، اسانس و شیرین کننده های مصنوعی هست که باعث بیما ی سرطان و دیابت می گردد.

۱۵ آبان ۹۷ ، ۲۲:۰۱ ۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

یک عدد تخم مرغ حتما روزانه مصرف کنید !

سلام و عرض ادب خدمت رفقا و فیتنس کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

قبل از اینکه مقاله امشب رو شروع کنم این مقدمه را براتون عرض کنم که امشب به دلیل مشلغه کاری وقت نشد تا زودتر براتون به طور کامل در باره تخم مرغ و مزایای موجود دران حرف بزنم ، اگز از مطالب خوشتون اومد حتما نظرات با ارزشمندتون رو پایین این مقاله بذارید و وبلاگ رو هم به دوستانتون معرفی کنید بازم عذرخواهی میکنم تا دیداری دوباره یا علی

درباره پروتئین موجود در تخم مرغ براتون بگم که همه ورزشکاران حرفه ای در طول دوران ورزشی خودشان از این ماده پروتئینی کامل و غنی شده همیشه مصرف می کنند و یکی از بهترین مکمل های غذایی جهت افزایش وزن و حجم عضلانی تفکیک شده می باشد.


هم زرده و هم سفیده تخم مرغ برای بدن بسیار مفید و لازم هستند با این تفاوت که سفیده تخم مرغ سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی بوده و در مقابل زرده تخم مرغ دارای کلسترول ، ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری می باشند.


میتونم بگم که یک عدد تخم مرغ یکی از انواع پروتئین های ارزان قیمت و با کیفیتی هست که دارای مقادیر فراوان ویتامین ب2 بوده و مقداری چربی در زرده تخم مرغ یافت میشود که از نوع اسیدهای چرب اشباع شده هستند.


تخم مرغ غنی شده از سلنیوم ، ویتایمین ب6 ، ویتامین ب12، و روی ، اهن و مس می باشد ، البته بیشتر ویتامین های موجود در تخم مرغ به نوع تغذیه و نوع میزان دریافتی ویتامین های در خوراک انها بستگی دارد که هر چقدر میزان تغذیه کامل و صحیح در مرغ بیشتر باشد بی شک بسیار مفید و ضروری می باشد.


تخم مرغ غنی از مواد مغذی هست که باعث تقویت سیستم قلبی مانند کولین می شود ، مطالعات گسترده ای که در کشور ایالت امریکا صورت گرفته نشون میده که اگه هر شخصی روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنه میزان خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه ، که اگر در مصرف روزانه خاواده ها قرار بگیره.


تخم مرغ یک منبع بسیار عالی از ویتامین د می باشد که در جهت حفظ و تحکیم استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر بوده  و در تنظیم وزن به افراد کمک میکنه برای اینکه وقتی تخم مرغ مصرف میکنید احساس راحتی بهتون دست میده و اینطوری در کاهش وزن نیز براتون بسیار مفید می باشد و اشتهای کاذبی نیز نخواهید داشت.

۱۵ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۰ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

درباره پروتئین اب پنیر چی میدونید ؟

سلام و درود خدمت همه رفقا و دوستان ورزشی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خوشحالم از این بابت که برای رسیدن به موفقیت خودتون وقت میذارید و مقاله هارو مطالعه می کنید ورزش و مخصوصا فیتنس خیلی دنیای رقابتی هستش همه ما در اینجا جمع شدیم تا ففط رو به جلو حرکت کنیم و پیشرفت داشته باشیم پس به تلاشتون ادامه بدید...

همون طوری که حتما مقاله دیشب رو مطالعه کردید به این امر کاملا واقف هستین که نقش پروتئین و کربوهیدرات در ورزش بدنسازی و فیتنس بسیار مهم و حیاتی هستش در حقیقت میتونم بگم که رسیدن به حجم بدنی از تمامی مکمل ها در کنار داشتن یک رژیم غذایی صحیح به همراه ورزش می باشد .و اگر از یک برنامه غذایی نامناسب استفاده کنید حتما به نتیجه دلخواه خودتون نمی رسید با ما همراه باشید در ادامه مقاله..


امشب می خوام در مورد پروتئین اب پنیر که در بیشتر مکمل های وی از این ماده استفاده میشه با همدیگر حرف بزنیم و بیشتر این پروتئین عالی رو بشناسیم ، شیر از دو تا پروتئین کازئین و اب پنیر ساخته میشه ، که در حقیقت به عنوان پایه ای در تولید پنیر ازش استفاده می کنند ، این یک ماده پروتئینی کامل می باشد برای اینکه حاوی همه 9 اسید امینه ضروری برای بدن را تشکیل می دهد و دارای مقادیر بسیار کمی از لاکتوز می باشند.


اینکه بسته به رژیم غذایی خودتون از مکمل های پروتئینی استفاده می کنید سلیقه شخصی هست ،در مورد مزایای استفاده از پروتئین اب پنیر می توان گفت که افرادی که از این ماده استفاده می کنند چربی زیادی رو از دست می دهند و باعث میشه که میزان عضلات خشک و تفکیک شده نسبت به چربی از دست رفته بیشتر نمایان بشه.


این ماده در کاهش سرطان بسیار مناسب بوده و در تحقیقاتی که صورت گرفته نشان داده شده هست که میزان سطح چربی و کلسترول خون افرادی که مصرف می کردند بسیار کاهش یافته هست.

این ماده می تواند در کاهش میزان ابتلا اسم در کودکان موثر بوده و باعث سلامتی سیستم قلبی و عروقی در کودکان شود ، و همچنین در افراد بزرگسال به اثبات رسیده هست که در اشخاص دارای میزان فشار خون بالا کاهش یافته هست و این ماده می تواند  خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را نیز کمتر کند.


تا جایی که من اطلاع دارم هنوز عارضه جانبی از مکمل های که ترکیبی از پروتئین اب پنیر و شیر هستند تا کنون گزارشی نشده هست ولی در افرادی که تا حدی به پروتئین شیر و یا محصولات لبتی حساسیت دارند ، باعث گرفتگی عضلات ، درد معده ، کاهش اشتها ،حالت تهوع ، سر درد ، و خستگی می باشد.


زمانی که در باشگاه تمرینات سخت و مقاومتی را انجام می دهید اگر از این مکمل استفاده کنید شاهد ساخت سنتز پروتئنی بدون بافت چربی خواهید بود یعنی بیشتر میشه گفت که افزایش توده عضلانی بدون توده چربی زیاد در بدن بوجود می اید.


پروتئین اب پنیر به سه قسمت تقسیم میود که عبارتند از : کنستانتره اب پنیر ، پروتئین جداکننده اب پنیر ، پروتئین هیرولیزه اب پنیر


اجازه بدین چند نکته ای هم در مورد خود پنیر براتون بگم ،قاعده کلی برای مصرف پروتئین و افزایش حجم عضلات در فیتنس و یا بدنسازی 1 گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن هست ، پنیر خودش منبع غنی از کازئین می باشد که یک نوع پروتئین زود هضم بوده که خیلی سریع در بدن ازاد می گردد.


پنیر علاوه بر اینکه دارای پروتئین زیادی می باشد دارای کالری هم هستش که در رشد عضلات خیلی مفید بوده و اگه خیلی دوست دارید که پیشرفت کنید حتما از پنیر در برنامه غذایی خودتون استفاده کنید و مخصوصا پنیر خامه ای یکی از خالص ترین پنیر دارای کازئین کامل می باشد ، که یکی از بهترین ماده عضله سازی میان ورزشکاران تناسب اندام می باشد.

۱۳ آبان ۹۷ ، ۲۱:۲۰ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only