اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کاهش وزن با رژیم غذایی فوق العاده استاندارد (1)

سلام و درود فراوان خدمت دوستان عزیز که با عشق و علاقه بدنبال ساختن بهترین بدن حجیم و فوق العاده عضلانی خود هستند در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro : 

در این مقاله میخاهیم در رابطه با گرفتن رژیم های غذایی مناسب صحبت کنیم اینکه با خوردن چه غذاهایی میتوان یک میانبر زد و بتونیم در کوتاه ترین زمان به رژیم غذایی خود برسیم پس با این مقاله با ما همراه باشید...

از دست دادن وزن میتواند بسیار هم عملکرد خوبی داشته باشد از این مورد نگران نباشید که اگر بخواهید وزن خود را کم کنید باید از بهترین غداهای مورد علاقه خود که شامل میوه ها و غداهای خوشمزه و نوشیدنی های مقوی هست دست بردارید در این رابطه غذاهای بسیار مقوی دیگری نیز وجود دارد که خیلی هم پر انرژی می باشد.

بهتر است چند تا از این مواد غذایی را برایتان فهرست کنم ....

میوه ها از جمله مواد غذایی کم کالری هستند که شامل شیرین کننده های مصنوعی نیستند و میتوانید از انها استفاده کنید از جمله توت فرنگی ، پرتقال ، هلو از این میوه هاست که میتونید استفاده کنید که دارای فیبر بالایی می باشند یادتان باشد که از ابمیوه ها استفاده نکنید که کلا 80 درصد مواد تشکیل دهنده انها اب می باشد که با این وضعیت گرانی که ابمیوه های سن ایچ که اصلا طعم قابل قبولی ندارند بخوایین استفاده کنید روزانه دو عدد میوه نیز کافی می باشد و به اندازه کافی مواد پروتیینی بدنتان را کفایت می کند.

از سبزیجات نیز غافل نشوید از جمله این سبزیجات مثلا کاهو ، چغندر ، سیب زمینی اب پز و هویج خیلی عالی هستند که هم میتوانید بصورت یک میان وعده استفاده کنید یا اینکه در سالادها مورد استفاده قرار بگیرد فقط یادتان باشد قبل از استفاده شستشو کامل صورت گردد تا میزان سدیم این سبزیجات از بین بره.

در این رژیم غذایی هم میتوانید از تنقلات نیز استفاده کنید قرار نیست وقتی که ما میخواهیم وزن خود را کم کنیم کلا از همه چیز خودمان را محروم کنید از تنقلات نیز استفاده کنید فقط باید میزان چربی کمتر از 3 گرم میزان قند کمتر از 15 گرم میزان فیبر 3 گرم و دارای پروتیین دارای7 گرم باشد حتما در استفاده از این تنقلات به برچسب سیب سلامت رو بسته ها که میزان این مواد چربی، قند ، نمک ، و سدیم رو بسته ها درج میگردد حتما دقت کنید.

اگر هم مواقعی خواستید از فست فود ها نیز استفاده کنید که من شخصا استفاده نمیکنم سعی کنید از منوی کناری از سالادها ، سیب زمینی  پخته شده و یا مرغ کبابی با میزان درصد چربی کمتر استفاده کنید ولی در کل فست فود رو به هیچ وجه به شما توصیه نمیکنم چون هیچ گونه ارزش غذایی قابل توجهی ندارند.

از شیر و ماست و پنیر خامه ای ، خامه ترش که در انواع و اقسام کم چرب نیز در بازار موجود می باشد غافل نشوید که که ماست ها به عنوان یک بهترین مواد غذایی محسوب میشود که دارای حداقل 100 گرم کالری باشند و در این بین ماست یونانی که پگاه هم دارد فوق العادست که دارای ارزش غذایی زیادی هست استفاده کنید. که این ماست نسبت به دیگر ماست ها دارای پروتیین بیشتری می باشدو اگر قهوه هم مصرف  می کنید سعی کنید بجای کرم از شیر کم چرب بریزید که کالری کمتری دارد و اینطوری خوشمزه هم میشود.

دوستانی هم که به مواد غذایی شیرین بسیار علاقه دارند می توانند از شیرینی های کم کالری استفاده کنند یعنی نباید بیشتر از 80 تا 100 کالری مصرف کنند میزان مصرف این مواد غذایی خوشمزه را به تعویق بندازید و یا می توانید به جاش از ابنبات و ادامس های که دارای شیرین کننده های طبیعی و بدن قند هستند که در بازار وجود دارد استفاده کنید که که ادامه این رژیم غذایی برایتان اسان میشود.

۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

به دنیای جذاب فیتنس خوش اومدید !

سلام و شب بخیر خدمت همه دوستان و عاشقان ورزش فیتنس در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro

اکثر ما می دونیم که بایستی ورزش کنیم چون بدن تنومند و ورزیده اخر اخرش خیلی به شما کمک میکنه هم موقع اتفاقات خاص و هم موقع انجام کارها و فعالیت های روزانه...

ولی به بهانه های از جمله مشغولیت کاری ، کمتر فعالیت میکنیم قبل از هر نوع ورزشی تمامی موانع رو از بین بردارید سپس با افزایش روحیه و اعتماد به نفس از همین فردا ورزش کردن رو شروع کنید این هم یک نوع سرمایه گذاری روی خودتان است.

با هم این موانع رو بررسی میکنیم:

1-ورزش برای اکثر افراد سالخورده و بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری تنفسی ، قلبی ، بایستی با احتیاط کامل انجام گردد، برای شروع خیلی کوچک و ارام تمرینات ورزشی رو انجام دهید و زمانی که بدن به حدی از امادگی رسید سپس میزان ست تمرینات و تکرار حرکات رو افزایش دهید.

2-از جمله اینکه می توانید ورزش های مثل شنا ، دوچرخه سوار ی، پیاده روی ، ایروبیک و یا دوی ارام را با زمان کم و بصورت تدریجی اغاز کرده سپس فشار کافی روی عضلات ایجاد کنید.

3-اگر هم دچار بیماری از قبیل بیماری قلبی و یا دیابت هستید می توانید باز هم ورزش کنید به شرطی که این کار رو زیر نظر پزشک متخصص انجام داده و این کار باعث میشود میزان استقامت و توانایی حرکاتتون افزایش پیدا کنه ( زیاد به حرف دکتر ها گوش ندهید ) و ورزش باعث افزایش میزان ترشح اندرفین شده و احساس رضایت از خودتون زیادتر میشود.

4-اگر زمان برای شما مهم هست حداقل سعی کنید روزی نیم ساعت رو به ورزش اختصاص دهید و یادتون باشه که بهترین تایم برای ورزش کردن چه تمرینات هوازی و چه برای تمرینات بدنسازی اول صبح ها بین 8تا 9 و عصر ها بین ساعات 5 تا 6 می باشد.

5-حتما سعی کنید در طول دوره تمرینات ورزشی برای خود یک انگیزه قوی ایجاد کنید و یادتون باشه انسان به دو حالت تو زندگی تغییر رو قبول میکنه یا اینکه از سوی شخصی که خیلی براش اهمیت داره مورد تشویق قرار بگیره و یا از سمت اطرافیان مورد تمسخر قرار بگیره پس در دو حالت با انگیزه و پشتکار ورزش رو ادامه بدید و به اخر کار که نتیجه اش بدنی فوق العاده حجیم و عضلانی هستش فکر کنید..


6-اگر می توانید حتما برای خودتون یک یار تمرینی داشته باشید اینطوری میزان موفقیت شما در رسیدن به تناسب اندام افزایش پیدا میکنه اگر با شدت هم ادامه بدید در وسط راه با وجود علاقه و پشتکار از تمرینات تکراری زده میشید پس سعی کنید در باشگاه دچار تمرین زدگی نشوید و با تغییر تمرینات و یار تمرینی با اراده همچنان با قدرت ادامه بدهید.

سلامتی و اندام ورزیده و عالی یکی از بهترین سرمایه گذاری هست که میتونید رو خودتون داشته باشید  انسان هر چقدر با نشاط و سرزنده باشه تو امور شغلی ، مالی و زندگی هم به موفقیت های زیادی میرسه

  باید برای رسیدن به بهترین ها و برای بدست اوردن والاترین اهداف بجنگید...


۲۹ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

هر ایرانی فرزند کوروش کبیر !

سلام و درود خدمت دوستان و همراهان همیشگی در وبلاگ پرورش اندام فیتنس پرو fitnesspro :


امروز قرار بود مقاله ای با عنوان سلامتی و تغذیه منتشر کنیم ولی قبلش تو روزنامه فرصت امروز  دیدم کمپینی در مورد گرانی های اخیر به راه انداختند که بیایید هر ایرانی اصلا یه ماه هیچی نخریم نه خودرو ، نه طلا ، نه سکه خیلی مطلب جالبی بود منم به عنوان یک ایرانی  خواستم در این مورد یک مطلبی رو با شما دوستان در میون میذارم ...


ببینید تو ایران با توجه به اینکه سومین صادر کننده نفت تو جهان هست و اینکه دارای ذخایر فراوان نفتی ، گازی ، منابع معدنی و سنگ های گرانیت و طلا ، یاقوت، زمرد ، عقیق ، فیروزه نیشابوری ،  معادن زغال سنگ فراوان ، منابع طبیعی با خاک حاصلخیز و جنگل های انبوه و اب و هوای چهار فصل فوق العاده که از هر چی صحبت کنیم که خداوند تبارک و تعالی به این ممکلت ارزانی داشته و کلی منابع دریایی و غذایی فراوان...

یعنی کشور ایران اگر درست مدیریت میشد ثروتمدترین کشور دنیا بود ولی به دلیل اینکه اینجا هیچی سرجای خودش نیست و مملکت بی قانونیه و هیچی سرجاش قرار نداره ؛ ارومیه خشک شد ، چینی ها تو دریا ماهیگیری میکنند ، روسیه نصف دریای خزر رو تصاحب کرده ، امتیازات فراوان به کشورهای عربی داده شده ؛ و کلی قراردادهای نفتی و گازی که رایگان با کشورهای دیگر همجوار بسته میشه..

خلاصه اینکه الان سکه گرون شد گفتند دو سه نفری سکه خریدند هفت میلیارد تومن سود کردند خب این یعنی چی ... الانم بحث خودرو گرون شده  قیمت ها رو میارن بالا  مردم هم تا یه چیز گرون میشه میرن میخرن عصر جاهلیت به مولا پراید دو میلیون تومن هم نمی ارزه همون طوری که سمند رو تو انگلستان سه تومن قیمت گذاری کرده بودند نه به عنوان ماشین فقط قیمت لوازم یدکی رو خودرو ، الان باید هر ایرانی با همدیگر اتحاد داشته باشند تا هیچی نخرند مثل کشور اروپا تا یه چیزی گرون میشه متحد میشند هیچی نمیخرند تا قیمت ها بیاد پایین پس حق دارند تو خیابون لامبورگینی و یا پورشه سوار بشند و کلی اماکانات و مزایای دیگه که بماند که فقط ما تو ایران ارزوشونو داریم 

ممنون بابت توجهتون ... دست در دست هم دهیم میهن خویش کنیم اباد اگر که بگذارند.. 

۲۹ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۲ ۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
Sajjad Only

سفر هزار مایلی با اولین قدم شروع میشود !

سلام عرض میکنم خدمت دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro

امیدوارم هر کجای این خاک دارید زندگی میکنید حالتون عالی باشه و حتما فوتبال های عالی و بینظیر جام جهانی روسیه رو از دست ندید چون واقعا 

بهترین ها تو این کلاس هستند و هر کسی واقعا اماده و لایق این جام باشه باقی میمونه و بقیه از دور رقابت حذف میشن پس حتما سعی کنید تماشا کنید در کنار اون ورزش رو هم فراموش نکنید....


همین متن باعث شد که امروز این مقاله رو براتون اماده کنم درسته در مورد تناسب اندام صحبت میکنیم ولی یادتون نره دنیای ورزش دنیای رقابت سالم در کنار دوستان هست پس اهل رقابت باشید و جنگجو ... همیشه

همه شما می دانید که ورزش کردن به بهبود سلامت جسمی و روانی تو زندگی خیلی کمک میکنه، با این وجود بیشتر افراد از ورزش کردن بنا به دلایل زیادی طفره میرند اینکه باشگاه از خونه ما دوره و یا وقت ندارم ، حوصله ندارم و یا شنبه حتما میرم ...

ورزش منظم میزان استرس و اضطراب را در بدن افراد کاهش میدهد ، همچنین میزان فشار خون بالا ، میزان خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

قبلنا هم گفتم هدف از ورزش حداقل 30 دقیقه در روز و یا دو و نیم ساعت در کل هفته می باشد که به ارامی و با فشار سبک ورزش را شروع کنید از جمله در ابتدا با ورزش های شروع کنید که بیشترین علاقه رو بهش دارید تناسب اندام و بدنسازی نیز از جمله این ورزش هاست.

خب حالا بیاید با هم این روش ها رو مرور کنیم که باعث میشن به بهترین حالت بدنی فیت و حجم عضلانی خود دست پیدا کنید که این روش ها بیشتر مربوط به تناسب اندام و شرو ع ورزش هست باهم شروع میکنیم...

اول زود بیدار شوید ، با تنظیم ساعت نیم ساعت قبل از وقت موعد بیدار شوید و قبل از رفتن به بیرون چند تا حرکات کششی انجام دهید.

دوم دوستی پایه رو پیدا کن ، یعنی پیدا کردن یک دوست که بتونی باهاش خوب ورزش کنید انگیزه خوبی هست ( اگرچه من خودم تنها ورزش میکنم ) در طول روز با یه دوست خوب پیاده روی کنید و به باشگاه برید.

سوم لباس خوب ورزشی بپوشید... و خودتان را مجاب کنید که ورزش رو شروع میکنید یک محرک خیلی خوب می باشد.

چهارم فعالیت های ورزشی تناسب اندام خودتون رو در طول روز برنامه ریزی کنید ...چطور، یعنی تو تقویم روزهای ورزشی و رفتن به باشگاه رو تیک بزنید که یادتون نره حتما به باشگاه برید.

پنجم اگه نمیتونید به باشگاه برید به جاش باشگاه رو به خونه بیارید ...میتونید با خرید طناب پرش، بند تی ار ایکس یا توپ پایدار و چند تا دمبل ورزش رو تو خونه شروع کنید این خیلی عالیه!

ششم اگه تو خونه بچه د ارید باهاشون بازی کنید... که اینطوری هم به هر دوی شما خوش میگذره هم بدنتون تو حالت فعاله و تحرک دارید ، این باعث میشه میزان استقامت بدنتون افزایش پیدا کنه .

هفتم در محیط کار ورزش کنید...وقتی که رو صندلی نشستید دست ها رو به طرف بالا و طرفین فشار دهید و 5 ثانیه نگه دارید و هم میتوانید از پله ها به جای اسانسور استفاده کنید که باعث میشه خون در رگ پاها به جریان بیفته و عمل انقباض عضلانی صورت میگیره و میزان بهره وری بدن زیاد میشه.

این نکات بهترین روش ها برای شروع یک روز خوب می باشد با پیاده روی شروع کنید با یک ورزش کوچک و به تدریج فعالیت ورزشی خودتون رو افزایش دهید ، حتی اگه در طول روز از کار خسته شدید ورزش ، تغذیه مناسب و تناسب اندام رو فراموش نکنید که باعث میشه همیشه پر انرژی باشید.

به زندگی خوب نگاه کنید شما لایق بهترین ها هستید به امید موفقیت تک تک دوستان

۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

به اهداف طلایی و ایده ال خود حتما میرسید اگر...!

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و رفقای عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو FITNESSPRO :

امشب در این مقاله در مورد رسیدن به هدف در زمینه تناسب اندام و وزن ایده ال و فیزیک دست یافتنی صحبت میکنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید...

تنظیم کردن اهداف در زمینه های شغلی و مالی و ورزشی در میان مردم بسیار رایج و مداوم شده

است. افرادی که در زندگی برای خود اهداف مشخص و منظمی دارند نسبت به بسیاری از افراد در 

زندگانی خود موفق عمل میکمنند.

هنگامی که اهداف بسیار مهمی از قبیل کاهش وزن و یا افزایش وزن دارید ممکن باشد که شما در ایجاد این انگیزه قوی و

تغییر جدی نیستید، تعیین هدف برای خود در زمینه تناسب اندام میتواند باعث موفقیت شما در زمینه

کاریتان نیز باشد.

سعی کنید همیشه در طول زندگی خود را به چالش بکشید اگر در مدت زمان کوتاهی به هدف خود

نرسید ممکن است در طول مسیر دچار نا امیدی و عصبانیت شوید و در این مورد نسبت به توانایی

خودتان مشکوک شوید.

هدف از کاهش و یا افزایش وزن در کل 5 و یا 10 درصد است بنابراین هدف از افزایش قدرت و استقامت بدنی

در طول برنامه هفتگی ، ماهانه می باشد با این وجود قبل از هر گونه اقدامی با پزشک متخصص تغذیه

نیز مشورت کنید.

برای رسیدن به این هدف تناسب اندام خود شما سه گزینه مقابل خود دارید:

اول اینکه یک هدف منطقی و قابل قبول برای خود داشته باشید.

دوم باور کنید که حتما به هدف خود میرسید

سوم اینکه اجازه ندهید احساسات منفی و غالب کننده در رسیدن به هدفتان مانع شما شود.

بعد از این مرحله نوبت به خود شما میرسد که در این زمان با انتخاب های کوچک و اگاهانه تصمیم 

های خوب و جدی بگیرید.

هنگامی که یک هدف برای خود انتخاب میکنید بایستی دلایل بسیار زیادی برای خود قرار دهید و یک زمان مشخص شده ای برای خود تعیین کنید تا هر چه زودتر به هدف تناسب اندام خود دست یابید.

1- هر روز صبح و شب اهداف خود را مرور کنید.

2-این اهدف را به هدف های کوچک تقسیم کنید.

3- برای هر هدف برنامه کوتاه مدت قرار دهید.

4-اینده با شکوه و گذشته خود را مجسم کنید.

5-خودتان را در بهترین حالت تناسب اندام و وزن ایده ال و فیزیک خود ببینید.

6-پیشرفت خود را در هر زمانی اندازه گیری کنید.

7-بطور منظم و روزانه اهداف ایده ال خود را مجسم کنید.

و زمانی که به اهداف ایده ال خود در زمینه تناسب اندام دست یافتید به خود پاداش های کوچک بدهید 

یک شام بسیار خوشمزه با خانواده و یا دوستان و یا هر چیز دیگری که باعث خوشحالی تان شود میتواند یک پاداش بسیار عالی برایتان باشد.

                              با ارزوی موفقیت شما دوستان


۲۶ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

عید سعید فطر مبارک !

سلام خدمت دوستان و فیتنس کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو  fitnesspro :   

یه اتفاق ساده ....


 ماه رمضان با کلی خاطره از دوران بچگی ، کلی خاطره های خوب و شیرین سپری شد شب های طولانی ، زنگ خوردن ساعت موقع سحری ، دیر رسیدن های شبانه موقع اذان و کلی اتفاقات خوب امیدوارم از این ماه عزیز نهایت استفاده رو برده باشید و طاعات و عبادات مورد قبول درگاه تبارک تعالی قرار گرفته باشه ، ارزوی موفقیت میکنم به تک تک شما دوستان....




  عید سعید فطر رو به همه دوستان و مخاطبان عزیز فیتنس پرو تبریک میگم ، عیدتون مبارک

۲۵ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

تابستان باشکوه ترین فصل سال !

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و رفقای ورزشکار در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

تابستان دارد از راه می رسد ، بچه ها از مدرسه ، روزهای تعطیل و فصل امتحانات کم کم راحت میشوند.

ممکن است در طول تابستان فعالتر باشید اما ممکن هست که این فعالیت ها برای سوزاندن کالری اضافی کافی نباشد ، هدف از انجام فعالیت های بدنی روزانه در طول تابستان حداقل انجام 30 دقیقه ورزش جسمانی سبک و اصولی برای حفظ وزن بدن در طول فعالیت روتین روزانه می باشد  اگر قصد کاهش وزن را دارید.

غذاهی سالم و بسیار مناسبی وجود دارد که در حفظ وزن بدن بسیار موثر می باشد ، فصل تابستان دارای میوه های بسیار لذیذ و طبیعی هست از جمله هندوانه ، انواع توت ها ، خربزه ، گوجه فرنگی و ذرت می باشد.

در طول فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا و نیز از دست دادن مقادیر  قابل توجهی از اب بدن بایستی همواره به این نکته توجه کنیم که باید اب کافی به بدن داده شود تا عمل هیدراته شدن بدن صورت گیرد که اگر بدن با کمبود اب مواجه گردد باعث خشکی پوست و کاهش فعالیت کلیه ها منجر میشود.

در طول تابستان از انواع سالاد ها استفاده کنید ، سالاد را با مقدار زیادی سبزیجات و سس مایونز یا مخلوطی از ماست یونانی پگاه و خامه ای استفاده کنید یا می توانید مقداری  نیز اب میوه  مخلوط کنید.

پس لازم نیست در طول تابستان رژیم های سخت بگیرید فقط سعی کنید از ابمیوه های تازه ، سبزیجات ، استفاده کرده و با انجام تمرینات سبک در طول روز وزن خود را در بهترین حالت ایده ال نگه دارید.

                                              با ارزوی موفقیت شما دوستان

۲۴ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

صبحانه کامل یک پادشاه است !

 سلام و درود خدمت همه دوستانان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro:

امروز در این مقاله میخاهیم در مورد صبحانه خوردن که خیلی از ما از این تغذیه اول صبح غفلت میکینیم صحبت کنیم پس با ما همراه باشید...

صبحانه را همانند یک پادشاه بخورید ، ناهار را همانند یک شاهزاده و شام را همانند یک گدا

این پیام حاوی مطلب بسیار ارزشمندی می باشد که نشان میدهد صبحانه خوردن هرگز نبایستی از بین برود حتی اگر بزرگترین وعده غذایی محسوب نشود.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است زیرا بعد از یک شب استراحت که بدن شروع به سوخت و ساز کرده است و از مواد مغذی و مفید بدن استفاده کرده تا بتواند حالت بدن را در طول هشت و یا ده ساعت در مسیر ریکاوری نگه دارد و مواد مغذی به مغز فراهم کند

به طور مشخص و قانونا بعد از یک مدت طولانی بدن به مواد قندی و پروتیینی نیاز پیدا میکند.


یک صبحانه کامل باید حاوی مواد قندی و فیبر لازم باشد تا اینکه به شما کمک کند تا نیرو و انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید و زمانی که صبحانه حاوی مواد قندی ، کربوهیدرات و پروتیین می باشد بدن تا ظهر نیرو و توان لازم را خواهد داشت.

چایی حاوی مواد کافیین دار می باشد و خوردن بیش از اندازه ان توصیه نمیشود و بر عکس یک فنجان قهوه دارای مواد انتی اکسیدان می باشد که بخشی از یک صبحانه کامل محسوب میشود .

چند نمونه از یک صبحانه کامل برای ورزشکاران عزیز:

1-تخم مرغ ابپزبا نان تست

2-ماست با قارچ

3-بلغور ذرت و یا جوی دو سر

4-پنیر خامه ای با گوجه و یک لیوان اب پرتقال

دقت کنید یک صبحانه کامل هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و خیلی سادست.

شاید این زمان برای بسیاری از ما که دقت نمیکنیم مهم نباشد ولی سعی کنید حداکثر یه ربع زودتر از خواب بلند شید تا بتوانید صبحانه کاملی مصرف کنید ،و سعی کنید که 

مواد مصرفی حاوی صبحانه دارای 200 گرم کالری ،7 گرم پروتین و 5 گرم فیبر داشته باشد.

و برای اینکه میخواهید دارای شاخص توده بدنی منظم BMI  باشید حتما صبحانه را مصرف کنید 

تا بتوانید کنترل کاملی بر وزن خود داشته باشید. با ارزوی موفقیت شما دوستان

۲۱ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۱ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

پیاده روی یکی از اصول مهم در فیتنس و رسیدن به تناسب اندام!

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و رفقای عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :  

 

پیاده روی یکی از ساده ترین و محبوب ترین فرم های ورزش است ، شما می توانید در هر زمان و در هر مکانی این ورزش را انجام دهید و راه رفتن و ورزش پیاده روی نیازی به تجهیزات خاصی یا اموزش سختی نیاز ندارد ، فقط هزینه اش یک جفت کفش راحت است.

ورزش منظم همانند پیاده روی بخش مهمی از یک زندگی سالم و شاداب است ، نه تنها می تواند در رسیدن به وزن سالم به شما کمک کند بلکه می توانند:

1-باعث افزایش قدرت ماهیچه های بدن و پا شود

2-باعث کاهش استراس و اضطراب میشود

3-باعث افزایش سطح انرژی بدن میشود

4-باعث افزایش استقامت قلب و عروق میشود

5-باعث کاهش فشار خون بالا میگردد.

رعایت نکاتی قبل از انجام ورزش پیاده روی بسیار لازم و ضروری است که بایستی به این موارد عمل کنیم از جمله :

اگر سنتان بالای 40 سال است و برای مدت زمان غیر فعال و بی تحرک بودید قبل از هر گونه عملی با پزشک خود مشورت کنیدو در این زمینه به راهنمایی های گفته شده عمل کنید.

اطمینان حاصل کنید که از کفش های راحت استفاده می کنید ، همچنین از جوراب های ورزشی مناسب بهره ببرید.

سعی کنید در حین پیاده روی از روی لباس های ورزشی مخصوصا نخی (پنبه ) استفاده کنید که این امر باعث خنکی بدن و جذب رطوبت شده و از پوست شما در برابر افتاب محافظت می کند.

قبل از انجام هر گونه پیاده روی 5 دقیقه عمل گرم کردن را انجام دهید تا اینکه درجه حرارت بدن افزایش یافته و با ایجاد کشش عضلانی و عمل انقباض قبل از انجام ورزش از اسیب دیدگی خودداری فرمایید.

سعی کنید اصول پیاده روی را ارام شروع کنید و زمانی که به قدرت و استقامت لازم رسیدید سطح پیاده روی خود را با مدت زمان بیشتر افزایش دهید.

در طول پیاده روی همواره سر خود را راست نگه داشته و با ارامش ورزش خود را انجام دهید.

در طول روز سعی کنید حدافل 20 دقیقه ورزش پیاده روی را انجام دهید.


با ارزوی روزی پر از شادی و نشاط برای شما دوستان و در ضمن ورزش پیاده روی را فراموش نکنید...

۲۰ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۳ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

افزایش یا کاهش وزن یک چالش بزرگ !

سلام و درود فراوان خدمت دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

-خدمت شما عرض کنم که در طول دوران ورزشی همیشه شاهد افرادی بودیم که بنا به دلایل فراوانی به باشگاه مراجعه می کردند از افزایش وزن گرفته تا کاهش وزن : شرکت در مسایقات : خوش فرم بودن در مدت زمان کوتاه : افزایش استقامت بدنی : ایجاد تفکیک عضلانی و افزایش سوخت و ساز بدن : کاهش چربی اشباع شده و ...

-ولی در ابتدای ورود به باشگاه بیشترین مشکل به دلیل افزایش وزن و یا کاهش وزن صورت میگیرد یعنی شما فردی را در نظر بگیرید که دلیل ایشان از ثبت نام در باشگاه کاهش وزن می باشد و در اول راه با برنامه های ارایه شده از قبیل دو : شنا : پیاده روی : کار با تردمیل : دوچرخه ثابت و تمرینات هوازی این فرد بایستی مقدار مشخص شده وزن خود را کاهش  دهد و زمانی که به این امر دست پیدا کرد بعد با برنامه غذایی و برنامه تمرینی مشخص شده به وزن و تناسب بدنی ایده ال خود دست می یابد و یا برعکس این قضیه شخصی که می خواهد وزن خود را افزایش دهد به طور قطع با وزن کم و دور از استاندارد BMI این شخص شاهد تناسب خوبی نخواهد بود یعنی فردی با قد میانگین 178  و وزن میانگین 64 کیلو با کمبود وزن نرمال 15 کیلو می باشد .

یعنی بایستی با برنامه غذایی و برنامه تمرینی مدون به استاندارد BMI  دست یابد و در وزن استاندارد  80 کیلو و با تمرینات قدرتی و حجمی به بالاترین و بیشترین قدرت بدنی و تفکیک عضلانی به طور یقین دست می یابد . هدف رسیدن به بهترین تیپ بدنی با مناسب ترین وزن اسندارد مشخص شده می باشد.

پس قبل از هر تمرینی در باشگاه  باید در طول  برنامه تمرین  مشخص در باشگاه به وزن دلخواه و مناسب برسیم و با تمرینات گفته شده به تیپ بدنی حجیم و عضلانی خود دست یابیم.

    

  * رسیدن به بهترین فیزیک بدنی ممکن است کافیست همین امروز تصمیم بگیرید...*

۱۶ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۰۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only