اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ایجاد فشار زیاد برای رشد بیشتر عضلات

سلام و شب بخیر خدمت دوستان عزیز و ورزشکاران بزرگوار در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro ;

قبل از اینکه مقاله ای امشب در وبلاگ قرار بدم میخاستم اینو بگم که یه معذرت خواهی بدهکارم خیلی وقت بود که دیر به دیر اپدیت میکنم و واقعا از این بابت شرمنده ام ، همین الان یکی از دوستان گفته بود که خیلی خوشحالم که شما وبلاگ خودتون رو هر روز اپدیت و بروز می کنید منم فک کنم چشم خوردیم از این بابت..... هدف شوخی بود ولی دوستان در فرصت های بعدی حتما جبران میکنم مشغله کاری واقعا نمیذاره امیدوارم هر روز تو زندگی موفق و سربلند باشید...

بیشتر ورزشکاران قدرتی و استقامتی در طول دوران ورزشی خود به عنوان یک ورزشکار حرفه ای تمرینات پا را جدی نمیگیرند شاید یکی از این دلایل فشار زیاد و سخت بودن تمرینات باشد که باعث می شود بیشتر ورزشکاران زمانی که روز تمرین عضلات پا فرا می رسد کمی بی حوصله می شوند

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که ما بایستی بیشتر تمریناتی را در باشگاه و برنامه روزانه خود داشته باشیم که باعث می شود بیشتر از روز قبلتر پیشرفت کنیم و تمرینات پا نیز از جمله این تمرین ها می باشد که باعث می گردد عضلات ناحیه بالاتنه شما نیز بیشتر رشد کند.

شاید این جمله را بارها و بارها شنیده اید که اگر فشار مضاعفی بر روی عضلات پای خود قرار دهید مواد شیمیای در بدن و غده هیپوفیز بیشتر در حالت فعالیت قرار می گیرند و باعث می گردد بدن بیشتر رشد کرده و عضلات شما شروع به حجیم شدن گردد واقعا هم همین طور می باشد.


بایستی ورزش و تمرینات های خود را بطور روزانه انجام دهید، زمانی که تمرین می کنید بیشتر عضلات بدن را تحت فشار قرار می گیرند ، زمانی که این عضلات کوچک و بزرگ را تحت فشار قرار می دهید میزان جریان خون بیشتر در بدن جریان می یابد که باعث می شود سیستم دفاعی و عروقی و قلبی راحت در بدن فعالیت کند.

شاید شما نیز بارها و بارها این جمله را شنیده اید که وزنه های سنگین با دامنه تکرار پایین بدن را عضلانی و حجیم میکند و در عوض وزنه های سبک با  دامنه تکرار بیشتر شما را اماده و با انرژی می کند می توان گفت که مورد اول باعث می گردد بدن دارای قدرت عضلانی بیشتر و مورد دوم باعث می گردد که میزان استقامت بدنی شما افزایش یابد.

 شما بایستی هر دو این موارد را در باشگاه انجام دهید ، تا بدن شما برای انجام وزنه های سنگین با دامنه تکرار بیشتر و یا کمتر امادگی بیشتری داشته باشد ، اگر بتوانید این موارد را رعایت کنید برای انجام فعالیت های سنگین و طولانی بسیار امادگی بیشتری پیدا می کنید ، 

 و این مورد را نادیده بگیرید که وزنه های سنگین با تکرار کمتر بدن  شما را بزرگتر می کند از لحاظ علمی ثابت شده هست که هر کسی که در باشگاه تمرین می کند از نظر ژنیتیکی بسیار متفاوت هست مردان می توانند عضلات بیشتری را از طریق تمرین با وزنه ها و دمبل های سنگین بسازند در حالی که زنان به طور عمده نوع تستسترون و ژن بزرگ کردن عضلات را ندارند ، بیشتر عضلات بزرگ که در بدن قرار دارد مثل عضلات سینه و یا سرشانه و دو سر ران میزان کالری بیشتری را نسبت به عضلات کوچک در بدن می سوزانند و در این گونه بیشتر حجینم و بزرگ تر می شوند پس بیشتر بر روی عضلات بزرگ خود کار کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۲۳:۴۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

دوستانی که عاشق شدید ماکارونی هستید بخونید !

سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز و ورزشکاران بزرگ در وبلاگ تیم فیتنس پرو fitnesspro ;

خیلی خوشحالم که امشب هم وقت داشتم تا در خدمت دوستان عزیز باشم تا یه تایمی با هم باشیم در وبلاگ ، و یک معذرت خواهی میکنم خدمت دوستانی که قرار بود براشون برنامه بدم ولی شرمنده شدم حتما اگه این متن رو میخونید صمیمانه عذر میخام و در زمان دیگر جبران خواهم کرد ، خب همه ما ماکارونی رو دوست داریم فک کنم از همون دوران بچگی واقعا هم طعم لذیذی داره و هم اینکه زود سیر میشیم ولی فک کنم همه شنیدیم که ماکارونی چون کربوهیدارت و دارای نشاسته هست باعث افزایش وزن میشه درسته ولی شاید برخی از موارد هم زیاد تو این مورد دقیق باشه نمیدونم این مقاله تا حدودی میتونه این نکته رو ثابت کنه ممنون از همه دوستان ....

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید خوردن وعده غذایی ماکارونی 3 بار در هفته می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند ، این متن عنوان مقاله ای هست که توصیه میکنم مطالعه کنید، پس با ادامه مقاله با ماهمراه باشید...

ماکارونی دارای شاخص و میزان گلیسمی پایینی هست به این معنی که باعث کاهش قند خون در مقایسه با سایر وعده های غذایی سنگین می شود ، غذای اصلی در مغز و در بدن ما گلوگز یعنی همان کربوهیدرات است ، اگر میزان گلوکز خونتان پایین بیاید چه اتفاقی فکر می کنید رخ خواهد داد ؟ احتمال قوی تشنج و بعد کما یا مرگ ، بنابراین می دانید که کربوهیدرات برای بدن بسیار لازم و ضروری می باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی میزان دریافت کربوهیدرات در زنان و مردان را با همدیگر مقایسه کنیم، زنان به طور متوسط 2000 کالری و مردان 2500 کالری در روز دریافت می کنند ، اگر می خواهید که در این پروسه وزن خود را کاهش دهید باید بیشتر تمرین کنید میزان کالری بیشتری را بسوزانید و به منظور رسیدن به تناسب اندام هر روز رژیم غذایی خود را داشته باشید.

می توان گفت که بخش عمده تشکیل دهنده پاستا گندم می باشد و این ماده غذایی سرشار از ویتامین و کربوهیدرات هست

 بسیاری از افرادی که فکر می کنند ماکارونی باعث افزایش وزن می شود به این دلیل است که روی ماکارونی انواع کره ، سس مایونز ، پنیر پیتزا ، و یا از انواع سبزیجات و گوجه فرنگی استفاده میکنند که دارای مقادیر قابل توجهی از چربی های اشباع نشده می باشند.

بخشی از مشکل امروزه بشر این هست که تصور می کنند کربوهیدرات شامل طیف وسیعی از نان ، بیسکویت ، نان فانتزی و سایر محصولات فراوری شده هست ، در حالی که منبع عمده کربوهیدرات عبارتند از : میوه ها ،سیب زمینی ،ماکارونی ، برنج قهوه ای و ... می باشد.

اگر شما بتوانید در روز قسمتی از این مواد غذایی دارای کالری بیشتر را در رژِم غذایی خود داشته باشید علاوه بر اینکه باعث می شود همیشه سالم باشید به ساخت عضله در شما نیز کمک می کند و تنها تفاوت بین کربوهیدرات این است که مثلا سیب زمینی داری کربوهیدرات نشاسته دار است و میوه ها دارای مقادیر شیرین کننده طبیعی .

بین کاهش وزن و میزان مصرف کالری رابطه مستقیمی وجود دارد یعنی هر چه قدر میزان انرژی تولیدی شما بیشتر باشد ولی میزان تحرک و فعالیت روزانه شما کمتر افزایش وزن حواهید داشت و بر عکس میزان انرژی دریافتی شما کمتر بوده و تحرک بیشتری داشته باشید شما با کاهش وزن مواجه خواهید بود.

۰۱ مهر ۹۷ ، ۲۲:۳۲ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only