اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

یوگا تمرینی عالی برای کاهش استرس و اضطراب

سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان و عزیزان در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro ;


شاید اونطوری که من شنیدم ورزش یوگا در کشور ایران هنوز جای خودش رو پیدا نکرده باشه ، همه ما در مورد یوگا و ایجاد ارامش درونی و کاهش تنش های مضاعف که در بیرون و یا محیط کار شاهدش هستیم شنیدیم ولی اینو هم بدونید که فقط تمرینات یوگا باعث کاهش فشار هیجانی و روانی نیست بلکه بسیاری از تمرینات یوگا در کاهش وزن ، افزایش تمرکز و یا کاهش زوال عقلی و فراموشی نیز میتونه به ما کمک کنه با این مقدمه میریم سراغ مقاله امشب با ما همراه باشید...

تمامی حرکت های عضلانی و تمرینات ورزشی برای بدن بسیار مفید هستند ، هر چقدر این تمرینات بیشتر در برنامه روزانه ما وجود داشته باشند تناسب اندام ، طول عمر ،و نشاط روز افزون برای یک زندگی سالم افزایش می یابد.


اگر بگوییم که ورزش یوگا باعث کاهش وزن می شود حرف بی ربطی نزده ایم ، شاید ورزش یوگا بطور مستقیم در کاهش وزن شما دخالتی نداشته باشد ولی یوگا باعث می شود که ذهنیت خود را برای کاهش وزن و سوزاندن کالری اماده کنید و بدین ترتیب اگاهی بیشتری نسبت به مصرف میوه ها و سبزیجات و غذاهای مختلف پیدا می کنید.

از جمله مزایای تمرینات ارام بخش یوگا کاهش استرس و اضطراب هست زمانی که بدن شما تحت فشار های مختلف قرار میگیرد میزان استرس شما نیز زیاد شده و باعث افزایش وزن و چاقی می شود ، و با این تمرینات می توانید میزان این فشار های روانی و هیجانی را کاهش دهید.

همان طوری که می دانید قبل از شروع به هر ورزشی باید حدود یه ربع حرکات کششی و گرم کردنی را انجام دهید و یوگا در حرکات انعطافی و کششی در بالا رفتن و یا پایین امدن به شما کمک می کند تا اینکه میزان اسیب پذیری شما کاهش یابد ، تحقیقات نشان می دهد که با ورزش یوگا میزان اسیب پذیری و فشار بار زیاد کاری کاهش می یابد.

تحقیقات مختلف نشان می دهد که تمرین منظم ورزش یوگا باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون می شود ، همچنین با تمرینات یوگا علایم افسردگی ، سر درد ، دیابت و بیماری های سرطان و همچنین درد های ناشی از ارتروز کاهش می یابد.

تحقیقات مختلف نشان می دهد که یک ورزشکار قدرتی و یا سرعتی نباید تنها در سوزاندن کالری اضافی بدن فقط به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی پایبند باشد ، چون سایر حرکات ورزشی دیگر از جمله شنا ، پیاده روی ، تمرینات با وزنه برای یک روز شما کافی می باشند ، بلکه هدف این هست که در کنار سایر تمرینات خود ورزش یوگا را نیز انجام دهید و بدین ترتیب میزان کاهش وزن بیشتری را شاهد خواهید بود.

۳۰ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۰۸ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

شاه کلید فیتنس با تمرینات هوازی پرفشار !

سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان و تسلیت دوباره عاشورای حسینی امیدوارم عزاداری ها مورد قبول درگاه حق قرار بگیره خیلی خوشحالم وقت شد این زمان در خدمت شما عزیزان باشم با یه مقاله دیگر.

اگر می خواهید که یک میانبر و دستور العمل کلی برای از بین بردن عادات بد در خود ایجاد کنید و برای بهتر شدن خلق و خوی خود و تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب ناشی از وقایع روزمره یک قدم مثبت بردارید پس با مقاله امروز با ما همراه باشید...

جدیدترین تحقیقی که در ماه مارس انجام شد نشان می دهد که پیوند بسیار محکم و دقیقی بین تمرینات هوازی و کاهش زوال عقل در زمان پیری وجود دارد.

در این تحقیقات نشان داده شده افرادی که در طول دوران جوانی خود ورزش را به طور رسمی دنبال می کنند و جزو اولویت و برنامه روزانه انها بود هست میزان ابتلا به زوال عقل به طور متوسط 88 درصد کاهش داده شده است ،این میانگین نسبت به همسالان خود که ورزش های هوازی را انجام نداده بودند رقم قابل توجهی محسوب می شود.

علاوه بر نتایج قابل توجهی که این تحقیقات در ورزش های هوازی نشان می دهند ثابت می کند که میزان توده عضلانی افزایش یافته و سطح چربی و کلسترول خون افراد در سنین بزرگسال کاهش می یابد ، و این افراد با ورزش روزانه خود از یک سیستم دفاعی و قلبی سالمتری برخوردار می باشند.

متیو هاربر دانشمند دانشگاه ورزش دانشگاه ایالتی واشنگتن که به مطالعه این ورزش پرداخته هست می گوید : ورزش های هوازی اگر به درستی انجام شوند می توانند منجر به رشد عضلانی افراد گردند همان طوری که منجر به تناسب اندام عالی و مقاومت بدن این افراد در برابر بیماری های گوناگون می شوند.

تمرینات هوازی از جمله شنا و یا پیاده روی بدن افراد را برای دریافت اکسیژن بیشتر که هم باعث می شود میزان ضربان قلب افزایش بیابد و نیز خون بیشتری در بدن پمپاز شود اماده می کند ، بسیاری از ما زمانی که بزرگتر می شویم دچار بی حوصله گی ، خلق و خوی بد و دایم بهونه می اوریم و کمتر فعال می شویم ، با گذشت زمان این بی تحرکی و فعالیت کم می تواند باعث کاهش عملکرد قلب شود یکی از این عضلات که در ناحیه بطن چپ قلب قرار دارد و نقش کلیدی در تنفس و کارایی قلب بازی می کند باعث می شود میزان خون تازه کمتری در این ناحیه پمپاژ شود.

با توجه به مطالعاتی که در مجله های فیزیوتراپی مطرح جهان صورت می گیرد نشان می دهد که تمرینات هوازی باعث تقویت و بهتر شدن خلق و خوی افراد می شود و این مورد در کاهش هورمون های استرس زای طبیعی مانند هورمون ادرنالین و کورتیزال موثر می باشد ، از جمله تمرینات هوازی مثل شنا و تردمیل و یا تمرینات با وزنه میزان جریان خون را افزایش می دهد و شما احساس سبکی و نشاط بیشتری می کنید برای اینکه در همین جریان بدن شما فشار زیادی را تحمل می کند و این مورد باعث افزایش جریان خون شده و میزان هورمون های استرس زا مثل کورتیزال و ادرنالین ترشح یافته و همین ترکیب در بدن احساس نشاط و سرحالی را موجب می شود.

۲۹ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۰۳ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین تمرین هوازی برای علاقمندان به فیتنس !

سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro :

قبل از هر چیزی فرا رسیدن تاسوعای حسینی رو به همه دوستداران و عاشقان ان حضرت تسلیت میگم امیدوارم هر روز و در هر ساعتی به یاد امام حسین سرور و سالار شهیدان باشیم نه فقط در ایام محرم و سعی کنیم بیشتر رفتار ایشان رو سرلوحه خودمون تو زندگی قرار بدیم  از تحریف دوری کنیم .... 

خدای نا کرده روزی نباشه که تا وقتی عاشورا تموم شد همه برگردیم سر کار اول و بدون هیچ ملاحضه ای البته مقصودم در این گفتار یه حرف کلی بود که سعی کنیم راه خودمون رو بریم التبته راه درست و منطقی...

خیلی خب حرف زیاده و وقت تنگ بدون هیچ بهونه ای میرم سراغ مقاله امشب که در مورد ورزش و تمرینات تاباتا در تناسب اندام و فینس هستش

همیشه تمرینات ورزشی در هر دوره و زمانی یک روند تکاملی خود را داشته هست همیشه بیشتر افراد در تمرینات ورزشی خود این اشتباه وحشتناک را انجام می دهند که بر روی یک ست تمرینی بیش از حد تمرین می کنند ولی یادتان باشد برای اینکه بتوانید همیشه نتیجه عالی بگیرید باید تمامی قسمت های بدن را تحت فشار قرار دهید تا اینکه به یک اندازه و میزان مشخص استایل و فرم بدنی عالی داشته باشید.

تاباتا از جمله تمرینات هوازی با شدت بالا هست که اگر همیشه انجام دهید می توانید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود برسید و علاوه بر کاهش وزن به تناسب اندام ایده ال خود نیز برسید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید...

تمرینات ورزشی به نوعی می توان گفت یک سرمایه گذاری عالی بر روی خودتان هست همیشه ما انسان ها دوست داریم از جانب طرفین ، دوستان و یا اشنایان خود مورد قبول و تصدیق قرار بگیریم و این وسط هر چقدر از تناسب اندام و کاریزما و فن بیان قوی برخوردار باشید بیشتر مورد محبوبیت قرار می گیرید ، تمرینات ورزشی تاباتا از جمله تمرینات هوازی هست که بیشتر مردم از مدت زمان قبل دنبال ان بودند.

تمرینات شامل تمرینات شانه ها ، تمرینات ناحیه کمر ، و به تدریج تمرینات قلبی و پس از ان تمرینات پر فشار انجام می گیرد.
اگر در طول تمرینات بخواهید که به نتایج بیشتری دست یابید بایستی میزان فشار را در تمرینات قدرتی بیشتر کنید ، این تمرینات به شما کمک می کند که میزان چربی بدن خود را کاهش دهید ، زیرا متابولیسم بدن و میزان تحرک و سوخت و ساز چربی بدن در طی مدت زمان تمرین افزایش می یابد ، این مورد به شما کمک می کند که خیلی سریعتر بتوانید میزان چربی اضافی خود را کاهش دهید.

تمرینات قدرتی در تاباتا این امکان را به شما می دهد که بتوانید شانه ها ، بازوها ، و میزان استقامت عضلات پای خود را افزایش دهید ، شما می توانید که این تمرینات را بسته به قدرت و استقامت بدنی و میزان توانایی بدن خود به مدت 4 بار در هفته انجام دهید.
زمانی که در باشگاه تمرینات تاباتا را انجام می دهید در حقیقت تمرینات هوازی و بی هوازی(عضله) را با هم دیگر ترکیب می کنید ، و میزان ظرفیت جذب اکسیزن بدن خود را در طول دوره ورزشی افزایش داده ،که این میزان در تمرینات دیگر ورزش های هوازی 14 درصد می باشد.

بنابراین با تمرینات هوازی تاباتا به راحتی می توانید هم میزان چربی خود را کاهش دهید و هم میزان استقامت و قدرت بدنی خود را افزایش داده  و اینکه با تمرنیات پرفشار هوازی تمامی نقاط مختلف بدن خود را تحت فشار قرار داده و از تناسب اندام بدنی عالی برخوردار شوید که یکی از بهترین تمرینات هوازی با شدت بالا محسوب می شود که در سلامتی سیستم قلبی و افزایش میزان تنفس در ریه ها نیز موثر می باشد.

۲۷ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۱۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

خیلی دوست دارید یک شخص جذاب و کاریزما باشید !

سلام و شب بخیر خدمت تک تک دوستان عزیز و بزرگوار در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro :


قبل از شروع مقاله رسیدن ماه محرم و شهادت دلسوزانه و جانکاه ابا عبدالله حسین را به همه شما عزیزان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم در این ماه نهایت استفاده را ببرید و ما رو از هم از دعای خیر خود محروم نکید التماس دعا

امروز میریم سراغ بحث اصلی که یه جورایی و به طور کلی با تناسب اندام و فیت بدنی مکمل می باشد و ااون هم اینکه چطور می تونیم به یک شخص کاریزماتیک و جذاب بدل شیم و بتونیم در میان دوستان و اطرافیان مجذوب باشیم ساعت 12:30 بدون تلف کردن وقت میرم سراغ مقاله با ما همراه باشید....

اگر شما نیز دوست دارید به یک فرد کاریزماتیک و جذاب بدل شوید و در میان دوستان و یا اطرافیان به یک شخصیت مجذوب و باقدرت و اعتماد به نفس بالایی شناخته شوید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید...

کاریزما یک ویژگی منحصر به فردی هست که در میان برخی از اشخاص وجود دارد و این بدین معنا است که شما می توانید با تمرین برخی از نکات به یک شخص جذاب و قدرت بیان قوی تبدیل شوید ، این افراد معمولا دارای مهارت های ارتباطی و قدرت بیان بسیار خوبی هستند و به راحتی می توانند با بقیه افراد حاظر در هر مکانی دوست شده و ارتباط برقرار کند.

اول اینکه اگر می خواهید در میان دوستان خود جذاب باشید باید یک ذهن شخص کاریزما را داشته باشید اگر ظاهر عمومی زیبایی داشه باشید و بتوانید در میان جمع صحبت کنید و بتوانید با سخنان خود باعث ایجاد الهام و انگیزه زیاد در جمع شوید این ذهنیت در میان بقیه به وجود می اید که شما دارای شخصیت کاریزما هستید.

این تصور غلط را از ذهن خود دور کنید که افراد خوش شانس دارای جذابیت هستند این تصور اصلا درست نیست ببینید باید درک درستی از تمامی اتفاقات داشته و بیشتر مواقع نسبت به خیلی از چیزها تصور و دید مثبتی داشته باشید ،حتی این افراد از کوچکترین اتفاقاتی که در زندگی روزمره انها بوجود می اید بینش مثبت و خوبی دارند.

همون طوری که در ابتدای مقاله گفتم شما می توانید به یک شخص جذاب تبدیل شوید اگر دارای قیافه زیبا و استایل بدنی خوبی هستید و یا اینکه دارای قدرت بیان و قدرت ارتباطی خوبی باشید شما تا الان 80 درصد راه را رفته اید و بسیار راحت می توانید به یک شخصیت کاریزما تبدیل شوید و اگر هم این ویژگی ها را ندارید با یادگیری برخی از نکات نیز می توانید دارای شخصیت کاریزما باشید که تناسب اندام و استایل بدنی مهمترین بخش این متد هست که من به ان اشاره خواهم کرد.

و این را بگویم که در میان این افراد اشخاص کاریزمای مثبت و منفی نیز داریم و این طوری نیست که هر شخص جذاب و جالبی بسیار خوب و عالی هست شما باید بسیار منطقی بوده و از لحن این افراد موقعیت خوب و یا بد این افراد را تشخیص دهید.

بسیاری از ترفند های ریز و نکات مهمی وجود دارد که وقتی در ملاقات با افراد و یا دوستان دیگر قرار میگیرید می توانید او را به خود جذب کنید که نحوه صحبت کردن و یا حرکات بدن از جمله انهاست ، اینکه چگونه در برخورد با طرف مقابل قرار بگیرید که او را به سوی خود جذب کنید، چگونگی نشستن با او و یا تماس مستقیم چشم در چشم و تمرکز و توجه به صحبت های طرف مقابلتان بسیار مهم می باشد.

بخش بسیار مهمی در کاریزماتیک بودن دانستن مفاهیم طنز و استفاده از جوک هست می دانید وقتی که در میان جمع و در بین دوستان خود چند جوک را تعریف می کنید ، انها با شما ارتباط بیشتری را حس می کنند بنابراین اگر خلق و خوی اطرافیان را بشناسید بهتر می توانید در میان قلب دیگران نفوذ کنید.

این نکته را نمی دانم که شما نیز چقدر از این بابت مطلع هستید اگر در زمان صحبت کردن از حرکات دست خود استفاده کنید بیشتر شما را به عنوان شخص کاریزماتیک می شناسند ، البته این بدین معنی نیست که بیشتر دست های خود را بچرخانید بلکه زمانی که صحیت می کنید بیشتر می توانید با استفاده از حرکات دست خود مفهوم کامل سخنان خود را راحت تر و کامل به سایرین برسانید.

۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۲۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

نقش پیاده روی در تناسب اندام و سلامت قلبی

سلام خدمت همه دوستان و فیتنس کاران عزیز در سرتاسر خاک ایران زمین در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امشب میشه گفت الان که دارم ساعت رو نگاه میکنم بله یه ربع از ساعت 12 هم گذشت و باز خداروشکر یه وقتی پیدا کردم تا در خدمت شما دوستان عزیز در وبلاگ باشم مقاله و موضوع بسیار زیادی هست ولی چون خود بنده نیز به طور تخصصی وارد حوزه فیتنس شدم بیشتر ترجیح میدم براتون از مقاله های مورد توجه فیتنس کاران قرار بدم و این نکته که ...

اگر موردی و یا مقاله ای مورد توجه شما دوستان بود خواستید به طور تخصصی مورد مطالعه قرار دهی به بنده اطلاع دهید ممنون بریم سراغ مقاله بدون فوت وقت...


در طول مطالعات مختلفی که بر روی هزاران افراد در سرتاسر دنیا صورت گرفته مطالعات پزشکی نشان داده هست که ورزش منظم برای سلامتی بسیار مفید می باشد ، این تحقیقات بر روی تمرینات مختلفی از ورزش ها صورت گرفته و به طور کلی ثابت می کنند که ورزش روزانه بسیار مهم بوده ولی به تنهایی ورزش پیاده روی را مورد مطالعه قرار نمی دهند.

نتایج دریافتی از مطالعات مختلف نشان داده هست که پیاده روی میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا حدود 31 درصد کاهش می دهند و خطر مرگ را نیز در زمان درگیری به بیماری های شوک قلبی و یا سکته قلبی به میزان حدود 33 درصد کاهش می دهد ، این میزان در میان زنان و مردان به اندازه یکسانی قابل قبول می باشد.

بسیاری از مزایای پیاده روی از نظر زیست شناختی قابل قبول است ، ورزش هوازی پیاده روی باعث بهبود بدن و عوامل ابتلا به خطر قلبی مانند کلسترول ، فشار خون ، دیابت ، التهاب عروقی ، و استرس ذهنی را کاهش می دهد .

راه رفتن در خیابان ها و مسیر های پیاده روی در سلامتی شما موثر می باشد مثل زمانی که می خواهید به سر کار بروید و یا به پارک نزدیک خانه تان و یا به منزل دوست ، یا یکی از اقوام درجه یک بسیار نقش مهمی در سلامتی شما دارند،همچنین می توانید از راه پله ها نیز استفاده کنید ، شاید برای شما نیز جالب باشد به یک نکته در مورد اینکه چرا راه رفتن از پله ها برای تناسب اندام و سلاتی مفید هستند اشاره می کنم ...


یک تحقیقی در کشور کانادا بر روی 17 نفر از افراد با رنج سنی 64 ساله صورت گرفته بود اینکه در حالی که راه می رفتند با دستان خود وزنه ها را بر می داشتند و از پله ها بالا می رفتند ، انجام این دو عمل یعنی هم راه رفتن و برداشتن وزنه ها دو برابر پیاده روی در سطح صاف و 50 درصد سخت تر از راه رفتن در سطح شیب و پله ها بود.
و این تحقیقات نشان داد که اگر این افراد در برنامه روزانه خود تمرینات ورزشی پیاده روی را با تمرینات هوازی دیگر ترکیب کنند با افزایش دو تا سه برابری سوزاندن میزان کالری دریافتی و همچنین از میزان سلامت بدنی و سلامت قلبی به طور متوسط 70 درصد بیشتر از سایر افراد بهره مند می شوند.

قبل از تمرینات جدی پیاده روی کشش و همچنین حرکات انعطافی و گرم کردنی را به ارامی انجام دهید ، تا اینکه با سرعت کمتری شروع کنید و در محدوده سرعت خودتان یک موقعیت مشخصی را انتخاب کنید و به ارامی میزان سرعت خودتان را افزایش دهید،یکی از بهترین نکات در پیاده روی این هست که به مهارت و تخصصی خاصی نیاز ندارد ، و فقط همواره به این مورد توجه کنید که استایل و موقعیت پیاده روی خود را با چانه و شانه ها و میزان قائم بودن بدن خود برابر و یکسان کنید ، و دست های خود را نزدیک بدن خود قرار دهید .

و در پایان اینکه ورزش پیاده روی بسیار ساده ، ارزان ، کم خطر بدون اسیب دیدگی ، و بهترین ابزار جهت سلامت و کنترل اضافه وزن شما می باشد و اگر در طول تمرینات پیاده روی دچار تردید شدید همواره با یه دوست این تمرین را انجام دهید و برای بالا بردن انگیزه ورزشی به اهنگ ها و موسیقی های شاد هیجانی گوش کنید و ورزش کنید تا شاد و سلامت باشید.

۲۱ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۱۸ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

کاهش کالری و تناسب اندام عالی با پیاده روی

سلام و درود فراوان خدمت تک تک دوستان عاشقان فیتنس در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


حالا تو این مدت که وبلاگ هست به خاطر مشغله کاری کمتر به وبلاگ سر میزنم ولی زمانی که فرصت پیش بیاد حتما مطالب جدیدی در اختیارتون قرار میدم هدف خودم هم از اول و شروع وبلاگ راهنمایی دقیق و درست شما عزیزان در رسیدن به بهترین تناسب بدنی بود باز همچنان که وبلاگ خودتون رو دنبال میکنید به اتفاق همه دوستان خودم تشکر میکنم..

وقت نداریم اصلا میرم سراغ موضوع اصلی مقاله پس با ما همراه باشید...

زمانی که ما تصمیم میگیرم به تناسب اندام و وزن دلخواه خود برسیم تمامی تلاش خود را می کنیم که هم به رژیم غذایی و برنامه تمرینی خود پایبند باشیم ، اگر در حین اجرای تمرینات ورزشی دچار خستگی شدید همیشه هدف را در ذهن خود تصور کنید تا باز با ارده بیشتری به راه خود ادامه دهید در این مقاله در باره نکات مهم در پیاده روی سریع اشاره می شود.

در روزهای که به پیاده روی می رویم هم سرعت و هم دقت و قدرت تمرکز و انظباط فردی در رسیدن به هدف ورزشی بسیار از اهمیت ببشتری برخوردار هست.

در زمان شروع به پیاده روی با تمرکز بر روی اهداف تمرینی برنامه خود را اغاز کنید ، اینکه به خود بگویید در عرض 10 دقیقه از مسیر الف به مسیر ب را پیاده روی می کنید که این مورد هم باعث تمرکز و دقت در رسیدن به هدف تمرینی شده و هم باعث می شود که میزان استقامت بدنیتان افزایش یابد ، در حین پیاده روی همواره با حالت قائم راست ایستاده و سر خود را به سمت جلو قرار داده و مستقیم حرکت کرده و زیاد به زانو های خود فشار نیاورید تا خیلی زود در پیاده روی خسته شوید.

حتما قبل از شروع به پیاده روی حرکات کششی و انعطاف پذیری در بدن را انجام دهید ، و در طول مسیر پیاده وری میزان و سرعت خود را اندازه گیری کنید ، می توانید از یک کرنومتر استفاده کنید ، تا اینکه در دفعات بعدی که شروع به ورزش کنید می توانید با استفاده از این روش میزان پیشرفت خود را در طول یک هفته برنامه مورد مطالعه قرار دهید.

انتخاب یک کفش ورزشی بسیار راحت و مناسب می تواند در افزایش سرعت پیاده روی شما بسیار مهم باشد ، هر چقدر یک کفش مناسب داشته باشید در طول پیاده روی احساس راحتی بیشتری خواهید داشت ، و سعی کنید از لباس های راحت و سبک استفاده کنید که در خنک شدن و کاهش تعریق بدن هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی به شما کمک کند.

سعی کنید روزانه یک وعده همراه با میوه و سبزیجات داشته باشید ، میوه ها و سبزیجات با ویتامین ها و موا مغذی و کربوهیدرات های خوب ترکیب شده است و اگر توانستید بعضی از میوه ها را با پوست بخورید برای اینکه مقدار قابل توجهی از ویتامین های موجود در میوه در قسمت پوست ان می باشد و در انتخاب میوه ها به رنگ ان نیز توجه کنید برای اینکه مقدار رنگ میزان ویتامین میوه را نشان می دهد که حاوی چه مقدار انتی اکسیدان و املاحی هست برای مثال گوجه فرنگی قرمز رنگ خود را از لیکوین و سیب زمینی شیرین میزان رنگ خود را از بتاکاروتن دریافت می کند .

پس نکته پایانی اینکه ورزش و تمرینات پیاده روی را در برنامه روزانه خود داشته باشید که به عنوان یکی از بهترین تمرینات هوازی شناخته می شود و علاوه بر افزایش انرژی میزان تنفس شما را برای اجرای تمرینات عضلانی فیتنس برای باشگاه بازتر می کند که می توانید با شدت بیشتری تمرینات با وزنه را انجام دهید.

۱۷ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۴۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

تقویت عضلات و امادگی جسمانی با دوچرخه سواری

سلام و درود خدمت همه دوستان  , ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro :

خیلی خوشحالم که امشب هم یک فرصتی دست داد تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم تا یادم نرفته عید سعید غدیر خم رو هم به تک تک شما دوستان عزیز تبریک میگم و امیدوارم همیشه در زندگی سربلند و موفق باشید....

در طول زمان های مختلف و در طول چندین سال همیشه ثابت شده هست که ورزش کردن همواره از اهمیت بیشتری در زندگی هر شخصی برخوردار هست اگر در طول سالیان متعدد دو نفر را باهمدیگر مقایسه کنید و اگر هر یک از این اشخاص ورزش را شروع کرده باشد به تفاوت بین دو نفر حتما پی می برید پس همواره ورزش را در اولویت و در برنامه های روزانه خود داشته باشید...

در مقاله امروزه میخواهیم درباره مزایای دوچرخه سواری و اینکه چرا بایستی همواره تمرینات هوازی دوچرخه سواری را جز الویت برنامه خود داشته باشیم مورد مطالعه قرار می دهیم.

دکتر نورتون متخصص فیزیو تراپی دانشگاه هاروارد امریکا درباره مزایای دوچرخه سواری می گوید که : این ورزش یک ورزشی اجتماعی هست برای اینکه همواره شما می توانید دوچرخه سواری را با جمعی از دوستان خود انجام دهید و بسیار سرگرم کننده می باشد و برای تقویت و متناسب ساختن اندام شما کمک شایانی می کند.

از جمله مزایای دوچرخه سواری می توان به چند مورد اشاره کرد:
تقویت و بهبود عملکرد بهتر مفاصل
هنگامی که شما شروع به دوچرخه سواری می کنید ،وزن خود را بر روی یک جفت استخوان که در ناحیه لگن خود قرار دارد اتکا می دهید که ناحیه اندام تناسلی می باشد دکتر نورتون می گوید که این قسمت برای اشخاص مبتلا به درد مفاصلی یا سختی عضلات برای افراد با سن بیشتر مفید می باشد.

بهترین تمرین هوازی پر فشار هست
این ورزش و تمرینات برای عضلات قلب ، مغز و همچنین رگ های خونی عالی هستند ، و می توانم بگویم که ورزش هوازی موجب ازاد شدن اندورفینها ، مواد شیمیایی در نقاط حساس بدن شده که باعث می شود که شما کمتر احساس خستگی کنید.

سبب تقویت عضلات پا و عضلات ناحیه لگن (تناسلی ) می شود
زمانی که شما شروع به دوچرخه سواری می کنید ، از عضلات گلوایتوس در ناحیه قسمت بالای عضلات باسن ، چهار گوشه در ناحیه عضلات ران و عضلات سولوس در ناحیه دو سر در قسمت راست استفاده می کنید و این عضلات را تحت فشار قرار می دهید ، همچنین در زمان مشخصی عضلات ناحیه دیگری از بدن نیز تحت فشار قرار می گیرند که می توان به عضلات شکم که باعث ایجاد تعادل در حین دوچرخه سواری و تقویت عضلات سرشانه و بازو اشاره کرد که با در دست نگه داشتن فرمان و هدایت دوچرخه ایجاد می شود.

دکتر نورتون می گوید که از جمله مزایای دیگر دوچرخه سواری این هست که باعث کمک و بهبود در میزان تعادل ، راه رفتن بهتر ، ایستادن در زمان های طولانی ، و افزایش استقامت بدنی ، و صعود به ارتفاعات بیشتر در نتیجه عملکرد و بهبود عضلات قلب می شود.

قبل از اینکه شروع به ورزش دوچرخه سواری کنید اگر دچار پیش زمینه ای از بیماری های قلبی هستید و یا اینکه دچار ارتروز هستید حتما با پزشک خود مشورت های لازم را داشته باشید ، دکتر نورتون در این مورد می گوید : که اگر شما مبتلا به پوکی استخوان باشید در نظر بگیرید زمانی که سوار دوچرخه می شوید و با کوچکترین سقوط و افتادنی از دوچرخه دوباره میزان صدمات شما جدی شده پس تا می توانید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

در هنگام سوار شدن بر روی دوچرخه میزان ارتفاع تنظیم شده بر صندلی را رعایت کنید ، و توجه کنید که بایستی ارتفاع و فاصله کمی با زانو های خود داشته باشید و به طوری که اگر بصورت صاف و بدون کوچکترین خمیدگی در زانو های خود داشته باشید علاوه بر اینکه باعث خستگی زود در ورزش می شود میزان خطر افتادن شما نیز افزایش می یابد.

و نکته پایانی اینکه اگر در مسیر های پر ترافیک و یا ارتفاعات دوچرخه سواری می کنید حتما از یک کلاه ایمنی استفاده کنید ، به طوری که اگر سقوط کنید می تواند از سرتان محافظت کند و در طول دوره ورزشی حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید و به میزان اب کافی بنوشید تا همواره دچار کمبود احساس اب نشوید و از یک عینک با استاندارد تعیین شده و در نقاط افتابی از یک کرم ضد افتاب استفاده کنید.

۰۹ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۲۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

نقش طناب زنی در کاهش میزان چربی بدن

اینکه چرا در میان انواع مختلفی از تمرینات ورزشی در گروه ورزش های هوازی و ایروبیک ما تمرینات طناب زنی را نیز انتخاب نموده ایم شاید برای شما نیز جالب توجه باشد پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید... متن ازمایشی سایت در حال بارگذاری

به طور کلی ثابت شده هست که با یکبار تمرینات طناب زنی در حدود 30 دقیقه می توانید انتظار داشته باشید که در یک روز حدود 800کالری از میزان چربی های اضافی بدن خود را کاهش دهید و این مورد بیشتر در میان خانم ها ثابت شده هست.

و به طور میانگین می توان گفت که تمرینات هوازی در حدود 15 دقیقه به میزان 250 کالری از میزان بافت های چربی بدن سوزانده شده و این میزان بستگی به مصرف اکسیژن پس از تمرینات بر می گردد که در طول یک دوره ورزشی یک ساعت در باشگاه انجام می گردد.



در میان تمرینات هوازی از ورزش طناب زنی به عنوان یک ابزار و یک ستون پایه ای قوی برای چربی سوزی نام برده می شود که بهترین کاربرد را در میزان چربی سوزی بدن دارد.، از جمله مزایای تمرین طناب زنی این هست که بسیار وسیله ای راحت و سبک هست و می توانید در هر جایی که بخواهید با خود داشته باشید بدون اینکه در یک باشگاه ورزشی عضویت را داشته باشید.


و می توان گفت که وقتی شما شروع به طناب زنی می کنید ، تمامی بدن را تحت فشار و تحت تاثیر می گذارید و شروع به تحریک فعالیت های چربی سوزی در بدن می کنید و باعث می شود که عضلات بالاتنه و پایین تنه با همدیگر در یک راستا درگیر شوند و تحرک در میان عضلات شکل می گیرد.


می توان گفت که ورزش طناب زنی در میان تمرینات هوازی یکی از بی خطر تری.ن و کم ریسک ترین ورزش هایی هست که نهایت از زمین یک متر فاصله می گیرید و میزان صدمات بدنی شما بسیار کاهش پیدا می کند.


یکی از بهترین سرگرمی ها و تمرینات مهارتی هست که با هر روز ورزش و تمرین طناب زنی مهارت جدیدی در میزان تناسب اندام بدنی خود پیدا می کنید و یک تمرین فوق العاده عالی برای رسیدن به تناسب اندام ایده ال می باشد.


علاوه بر اینکه گفتیم تمرینات طناب زنی باعث کاهش میزان چربی بدن می شود همچنین این وزرش باعث تقویت عضلات پا و افزایش میزان قدرت و استقامت بدنی می گردد ، و حتما توجه داشته باشد که در انتخاب طناب خود دقت کافی داشته باشد و از طناب های با وزن سبک بهره ببرید و از طناب هایی استفاده نکنید که باعث لغزش زیاد در دست خود شوید که این امر هم باعث می شود که تمرکزخود را از دست بدهید و مداوم با تنظیم دسته طناب ها نتوانید به درستی تمرینات خود را به پایان برسانید.

۰۷ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۰۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only