اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مهمترین تکنیک های ورزشی جهت رسیدن به تناسب اندام زیبا !

 دوستان حتما این نکات را رعایت کنید و با وجود داشتن مشغله کاری و تایم کم سعی کنید این تمرینات و نکات ورزشی را انجام دهید و در کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو نیز صد در صد عضو شوید و از مطالب ، کلیپ ها و نکات ورزشی ما استفاده کنید ...  videonamayesh@

تمرینات قدرتی و تقویتی برای قلب است. شما می‌توانید به تناوب دو دقیقه پیاده‌روی کنید، در جا بزنید، از پله بالا بروید و یک دقیقه برای افزایش تون عضلاتی و تقویت ریه‌ها بدن‌تان را به طرف بالا بکشید. چنین تمریناتی می‌تواند تا دو برابر سبب سوختن چربی‌های بدن شود.

1- پیاده‌روی به حالت تفریح به مدت یک ساعت:

حتی هر گونه فعالیت ورزشی بهتر از بی‌تحرکی است. حتی کمتر از ۱۰ دقیقه، در برخی موارد، پیاده‌روی آهسته در حدود ۴ تا ۵ کیلومتر می‌تواند حساسیت به انسولین را در بدن بهبود بخشیده، انرژی را افزایش دهد و استرس را کم کرده و فشارخون بالا را پایین آورد اما اگر هدف شما کاهش وزن و یا چربی سوز ی است نتیجه بستگی به وضعیت شما دارد.اگر دچار اضافه‌وزن زیادی هستید و پیاده‌روی تفریحی در اغلب روزهای هفته تنها کمی به کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما کمک می‌کند اما پس از مدتی بدن شما با این میزان فعالیت سازگاری پیدا می‌کند و لازم است برای ادامه روند کاهش وزن و یا چربی سوز ی بیشتر تلاش کنید.

2- یوگا و تمرینات آرام‌بخش

یوگا و تمرینات آرامش‌بخش راه خوب اما سنتی برای انجام ورزش‌های کششی و تقویت‌کننده‌ عضلات است و برای عضلات موثرتر از بلند کردن وزنه است. اما این ورزش‌ها برای افزایش ساخت توده عضلانی و اسخوانی پیشنهاد نمی‌شود. برای زنان بالای ۴۰ سال این ورزش ها مفید است. ترکیب این ورزش ها به صورت تمرینات قدرتی کم در انتهای یوگا یا تمرینات آرامشبخش به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته برای ۱۰ هفته برای همه بدن خوب است.

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۴۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

عضلانی شدن بدن با مصرف پروتئین قبل از خواب !

سلام و درود خدمت همراهان همیشگی و پرورش اندام کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

دوستان حتما از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو دیدن کنید با نام « خاص ترین شبکه نمایشی دنیا » و با ادرس ایدی 

videonamayesh@

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۲ در مجله پزشکی – علوم ورزشی و تمرینی، محققان اثرات مصرف پروتئین را روی ۱۶ مرد جوان آزمایش کردند. آزمودنی ها بعد از یک تمرین سخت و ۳ ساعت ورزش استقامتی (در ساعت ۸ بعداز ظهر ) بعد از فعالیت ورزشی یک وعده غذایی شامل ۲۰ گرم پروتئن و ۶۰ گرم کربوهیدرات مصرف کرند. ۳۰ دقیقه قبل از خواب نیز ۴۰ گرم پروتئین خالص مصرف کردند. مخصوصا” پروتئین هایی مانند کازئین. پس از آن، نمونه های خون و عضله در طول یک شب گرفته می شود.

بعد از بررسی های انجام شده به دو نتیجه رسیدند:

۱- پروتئین قبل از خواب به طور مؤثری جذب و هضم می شود و منبع ذخیره بالای از اسید آمینه آماده مصرف در خون را فراهم می نماید.

۲- ۲۲ درصد از آن جهت سنتز پروتئین عضلات و به طور قابل توجهی تعادل پروتئینی کلی را افزایش می دهد.

افزایش سنتز پروتئن عضلات (MPS) حیاتی است چرا که منجر به بهبود و رشد مؤثر عضلات می شود. به علاوه  می تواند از تخریب بافت عضلات جلوگیری کند. حفظ  MPS  در دوز و مقدار بالا می تواند به ساخت آسانتر بدنی کاملا” عضلانی کمک کند.

به طور کلی ۳۰% پروتئین شیر را کازئین تشکیل می دهد.

با این توضیحات شما با مصرف یک نوشیدنی پروتئینی قبل از خواب (در اینجا  تحقیق پروتئین مورد استفاده کازئین بوده) می توانید بدن را به رشد طولانی مدت عضلات در مدت زمان خواب که به طور معمول ۸ ساعت است، وادار کنید. انجام دادن این توصیه مثل سپر و حفاظی ارزشمند از  تجزیه بافت عضلات در طول شب جلوگیری می کند و به رشد عضلات بدن بیشتر از آنچه تصور کنید کمک می کند. تحقیق فوق روی پروتئین کازئین انجام گرفته است در حالی که برای نمونه های دیگر پروتئین این تحقیق تکرار نشده است. به هر حال پروتئین گیاهی یا  هر نوع پروتئینی در نوع خود می تواند موجب نتیجه مشابهی گردد.

۲۴ مهر ۹۶ ، ۲۱:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

مهمترین اشتباهاتی که منجر به کاهش عضله در ورزشکاران میشود !

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه ورزش دوستان و پرورش اندام کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

عزیزان و ورزشکاران گرامی حتما از کانال تلگرام تیم فیتنس پرو با نام « خاص ترین شبکه نمایشی دنیا » با ادرس videonamayesh @ : حتما دیدن کنید!

۱. کاردیوی بیش از حد

اگر تمرینات کاردیوی زیادی انجام می‌دهید، شاید انتظار داشته باشید که در کاهش وزن، به نتایج خوبی برسید. با این حال، این کار ممکن است منجر به از دست رفتن قدرت عضلانی شما شود، مخصوصا اگر به مدت طولانی، به دفعات زیاد یا بدون غذا خوردن قبل از تمرین، کاردیو انجام دهید.

اگر در طول جلسه‌ی کاردیو، کالری بسیاری می‌سوزانید، بدنتان را از مواد مغذی که برای ساخت عضله نیاز دارد، محروم خواهید کرد. اگر در بدنتان، سوخت نداشته باشید، متابولیسم بدن شما مجبور می‌شود برای تولید انرژی، عضلات را تجزیه کند. به این فرایند کاتابولیز عضله می‌گویند.

۲. کاهش زیاد کالری

وقتی برای کاهش وزن غذا می‌خورید، بدون شک اولین گزینه‌ی شما، کاهش شدید کالری است. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، در نهایت بدنتان را از انرژی مورد نیازش محروم می‌کنید. در اینصورت تنها یک منبع انرژی دیگر وجود دارد که براحتی قابل دسترسی است و آن هم عضله است.

۳. تمرین دادن بخش‌های خاصی از بدن

اگر برنامه‌ی تمرینی‌تان را به چندین روز تقسیم کرده‌اید که هر روز فقط روی عضله‌ی خاصی تمرکز می‌کند، باعث می‌شوید که رشد عضلاتتان کند و حتی متوقف شود. گروه‌های بزرگ عضلانی شما باید با هم کار کنند، زیرا در اینصورت بسرعت عضله می‌سازید.

ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۶ ، ۱۶:۵۳ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

10 نکته مهم برای رسیدن به بیشترین حجم عضلات در باشگاه ( ۲ ) !

ادامه از مقاله قبل ...

۶) استفاده صحیح از مکمل ها
به یاد داشته باشید که شما باید بیشتر کالری و پروتئین مورد نیاز روزانه خود را از مواد غذایی به دست بیاورید و در صورت کمبود باید از مکمل‌ها استفاده کنید تا تعادل در رژیم شما برقرار شود.مکمل‌های زیادی در بازار وجود دارد که برخی‌ از آنها بسیار مفید هستند و خریدن برخی‌ دیگر فقط هدر دادن پول می‌باشد.پس با آگاهی‌ و عاقلانه انتخاب کنید.

۷) مصرف متعادل مواد غذایی
در کنار پروتئین شما باید اطمینان حاصل کنید که هر روزه به مقدار کافی‌ کربوهیدرات و چربی‌ نیز مصرف خواهید کرد.برای یک رژیم حجمی نسبت مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ به شکل ۵۰/۳۵/۱۵ می‌باشد.این نسبت میتواند در هر رژیم و با هر مقدار کالری اعمال شود.

۸) ماهی‌ مصرف کنید
ماهی‌ دارای مقادیر فراوان چربی‌‌های مفید می‌باشد.برای مثل ماهی‌ سالمون دارای مقادیر فراوان امگا ۳ می‌باشد.امگا ۳ از آن جهت مهم می‌باشد که باعث میشود عضلات به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند.بنابراین این امر باعث افزایش ذخایر گلیکوژن و دسترسی بیشتر امینو اسید‌ها به ماهیچه‌ها و همچنین محافظت از ذخایر گلوتامین نیز میشود.

۹) افزایش مصرف سدیم
سدیم یک ماده معدنی حیاتی برای رشد عضلات می‌باشد.سدیم باعث افزایش ظرفیت کربوهیدرات‌ها و جذب بهتر امینو اسید‌ها میشود و همچنین باعث بهبودی جذب انسولین توسط ماهیچه‌ها نیز میشود.

۱۰) عدم تمرین بیش از حد
تمرین بیشتر باعث عضله‌ سازی بیشتر نخواهد شد.هنگامی که شما برای رشد عضلات خود با وزنه تمرین می‌کنید باید مدتی‌ را به عضلات خود استراحت داده تا بتوانند ترمیم شوند و عضلات جدید ساخته شود.این امر نیز فقط زمانی‌ اتفاق خواهد افتاد که شما در حال استراحت کردن باشید.

۲۲ مهر ۹۶ ، ۲۲:۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

10 نکته مهم برای رسیدن به بیشترین حجم عضلات در باشگاه ( ۱ ) !

ورزشکاران عزیز حتما این نکات گفته شده را رعایت کنید و در باشگاه روی تمامی تمرینات ورزشی خود تمرکز کامل داشته باشید ،، رسیدن به یک بدن ایده ال ممکن هست ولی فقط بایستی پشتکار داشته باشید و کمی هم صبر ،، و حتما از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو دیدن کنید... videonamayesh@

۱) افزایش مصرف پروتئین
اکثریت متخصصان بدن سازی بر این عقیده هستند که مصرف کمتر از ۱ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن مناسب نمی‌باشد.برای سرعت بخشیدن به فرایند عضله‌ سازی مصرف پروتئین خود را در روز به ۱/۵-۲ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن افزایش دهید.مصرف پروتئین بیشتر باعث سنتز پروتئین بیشتر خواهد شد.

۲) افزایش مصرف کربوهیدرات ها
مصرف روزانه ۳ گرم کربوهیدرات به ازای هر پوند از وزن بدن میتواند انرژی روزانه شما را تامین کند و باعث به کار گیری پروتئین‌ها در جهت باز سازی و تولید ماهیچه‌ها میشود.یکی‌ دیگر از مزایای افزایش مصرف کربوهیدراتها جلوگیری از تجزیه بافت‌های ماهیچه ای‌ برای انرژی می‌باشد.

۳) تاکید روی بخش منفی‌ حرکات
رشد عضلات ارتباط مستقیمی‌ با انقباضات عضلانی دارد.در قسمت مثبت حرکت که عضله‌ کاملا فشرده و کوتاه میشود فشار زیادی روی عضله‌ وارد میشود.اما در قسمت منفی‌ حرکت زمانی‌ که عضله‌ کشش پیدا می‌کند شما با تاکید بر این قسمت میتوانید فشار بیشتری را اعمال کنید که باعث رشد بیشتر عضلات خواهد شد.

۴) کار با وزنه ها
کار با وزنه شامل استفاده از هر گونه تجهیزاتی می‌باشد که میتواند فشار‌های مختلفی‌ را به بدن وارد نماید.اما چند مورد می‌باشد که شما باید قبل از تلاش برای عضله‌ سازی آنها را انجام دهید.برای رشد حداکثری عضلات شما باید تمام تمرکز خود را روی استفاده از وزنه‌های آزاد قرار دهید.برای موفقیت شما باید از بیشترین فیبر‌های عضلانی خود کار بکشید که با استفاده از دستگاه‌ها این امکان میسر نخواهد شد.

۵) تغذیه
کلید اصلی‌ عضله‌ سازی تغذیه می‌باشد.برای حداکثر عضله‌ سازی شما باید به طور تقریبی هر ۲ ساعت یک بار در روز یک وعده کوچک غذایی مصرف کنید.در کنار مصرف ۱/۵ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن که قبلا هم ذکر کردیم شما باید روزانه به ازای هر پوند از وزن بدن ۲۵ کالری دریافت نمائید.مصرف نوشیدنی‌‌های پروتئینی بهترین راه برای افزایش مصرف پروتئین و کالری می‌باشد.شما هنگام صبحانه نباید کمتر از ۵۰ گرم پروتئین و ۱۰۰۰ کالری مصرف کنید....

۲۲ مهر ۹۶ ، ۲۲:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

چگونه سینه های زیبایی داشته باشیم ، تمرینات بانوان !

درود فراوان خدمت همه ورزشکاران عزیز .....کانال تلگراکی تیم فیتنس پرو videonamayesh@ :

خود را روی بارفیکس بالا بکشید و چانه خود را به بارفیکس بزنید.

امروزه صرفنظر از اندازه ی سینه ها، سر پا بودن و بلندی، انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی بعنوان عامل مهمی در زیبایی سینه ها بنظر می رسد. البته عامل اصلی زیایی در سینه ها تونیسیته و سفتی آنها می باشد که این اثرات مطلوب را بجا می گذارد.
شنا کردن عامل بسیار مهمی در افزایش سفتی سینه ها و بهبود وضعیت ظاهری آنها می باشد.
برای انجام این تمرین باید شنا کردن را یاد بگیرید. اختصاص دادن بخشی از هزینه ی زندگی به یک دوره آموزش شنا مطمئناْ به نفع شماست.
انجام تمرینات شنا در آب یا تمرینات مربوط به خشکی موجب تقویت عضلات زیر سینه ی شما شده و باعث افزایش سفتی و قوام سینه هایتان می شود.

برخی از بانوان یا امکان استفاده از استخر را ندارند و یا اینکه نمی توانند هر هفته شنا کنند بنا براین تمرینات زیر را برای افزایش تناسب و سفتی و چالاکی سینه ها توصیه می شود :
1 – پوش آپ دیوار :
در مقابل دیوار با فاصله ی یک متر بایستید و دستها را به دیوار تکیه دهید و با کمک دست به دیوار نزدیک شده سپس دور شوید.

2 – تمرین انقباض ایزومتریک عضله ی زیر سینه ای :
بنشینید و آرنج ها را خم کنید سپس کف دستانتان را در مقابل سینه به هم بچسبانید و بهم بفشارید و ۵ ثانیه نگه دارید.
3 – تمرین استرچ عضلات زیر سینه ای :
استرچ و کشش عضلات سینه ای بزرگ و کوچک می تواند در شکل دادن به سینه ها موثر باشد.
برای این کار بایستید و دستها را روی کمر بگذارید و سپس سعی کنید با عقب بردن آرنجها آنها را از عقب به هم بچسبانید.

۲۲ مهر ۹۶ ، ۲۱:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین راهکار ورزشی سوزاندن کالری بیشتر در کمترین زمان !

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

دوستان کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو را با عنوان « خاص ترین شبکه نمایشی دنیا » با ایدی ویدیو نمایش...

videonamayesh@

۱تمرینات مقاومتی

هرچه حجم عضلاتتان بیشتر باشد، چربی بیشتری می‌سوزانیدعضله‌سازی، بهترین راه برای سوزاندن بیشتر کالری و چربی و تسریع سوخت وساز بدن استتمرینات معمول کاردیو هم سوخت و ساز را بالا می برد، اما تاثیرش مختصر استاستفاده از وزنه در تمریناتتان، ظاهر جوانتر، کشیده‌تر و خوش فرم تری به شما می‌دهدبا یک ست تمرین بوسیله‌ی دمبل‌های ۱.۵، ۲.۵ و ۵ کیلویی شروع کنیدوقتی که قوی‌تر شدید، با وزنه‌های سنگین تر، به حداکثر رسانیدن نتایج ادامه دهید.

۲تمرینات بالاتنه، پایین‌تنه‌ی همزمان

تمرینات بدنسازی یا بدن سازی بالاتنه را با یکی از حرکات پایین تنه جفت کنید تا در زمان صرفه جویی کرده اما کالری بیشتری بسوزانیدربکا استورکی یکی از مربیان برجسته می‌گویدحرکت corkscrew که عکسش را در زیر می‌بینید، مثال خوبی استاین حرکت قدرتی، رانها را سفت می‌کند، عضلات مرکزی، قفسه‌ی سینه، بازوها و پشتتان را نیز تقویت می‌کند.

۳عضلاتتان را درگیر کنید

برای اینکه از یکنواختی جلوگیری کنید و بصورت مداوم نتیجه بگیرید، بین تمرینات و وزنه‌های سبک، متوسط و سنگین جابجا شویدتمرینات سنگین، بر حجم عضلات می‌افزاید که حتی وقتی تمرین نمی‌کنید عضله سوزی می‌کنداین راهی برای ایجاد «درگیری عضله» است که با شوک دادن به بدنتان، نتایج بهتر و سریعتری را سبب می‌شود.

ادامه مطلب...
۲۲ مهر ۹۶ ، ۲۱:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

دلایل استفاده از کراتین در بین ورزشکاران رشته بدنسازی !

سلام و درود فراوان خدمت تک تک دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

بابت تاخیر در بروز رسانی و ارایه مطالب و مقاله های جدید در وبلاگ واقعا شرمنده ایم برنامه های کاری فشرده ای پیش رو بود که بایستی انها را حل میکردیم ، بابت همراهی همه جانبه شما دوستان افتخار میکنیم.

عزیزان از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو نیز حتما دیدن کنین ، این کانال با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا حاوی برترین کلیپ های انگیزشی ، متن های زیبا ، اهنگ های شنیدنی ، موزیک ویدیو ، و هر ان چیزی که شما دوست دارید قرار داده شده هست و در طی روزهای اینده کلیپ های انگیزشی بیشتری برای تمامی بدنسازان عزیز در کانال قرار میگیرد... به کانال تیم فیتنس پرو بپیوندید...................... videonamayesh@

با اینکه مکمل‌های متفاوت و گوناگونی برای استفاده در دسترس است اما اکثر افراد برای استفاده خود را سردرگم و گیج می‌کنند چرا که با دیدن یک یا دو مکمل که جلب توجه می‌کنند آنها وسوسه استفاده از آنها را بدون فکر و تحقیق در سرمی‌پرورانند اما با توجه و تحقیق یاد خواهید گرفت کدام مکمل بیشترین استفاده را برایتان خواهد داشت و شما با خرید آن گام مهمی در بهتر کردن تمرین و رژیم خود خواهید برداشت و اما یکی از مکمل‌هایی که در اکثر لیست‌های انتخاب وجود دارد کراتین است ولی چرا کراتین یکی از مکمل‌های محبوب و شناخته شده برای ورزشکاران است و اکثر افراد آنرا در صدر لیست انتخاب خود قرار می‌دهند؟ اگر تا انتها این مقاله را بخوانید ۵ دلیل مهم استفاده از کراتین را یاد خواهید گرفت .

۱) با افزایش شدت تمرین باعث افزایش ساخت عضلات می‌شود.
یکی از مهمترین دلایلی که نیاز ورزشکاران را به کراتین توجیه می‌کند اینست که کراتین به افزایش شدت و سختی تمرین کمک شایانی می‌کند و معنی این پدیده مهم و دوست‌داشتنی رسیدن به توده عضلانی بیشتر است. کراتین به شما اجازه می‌دهد که با قدرت و شدت مناسب‌ تمرینتان را در حالی ادامه دهید که قدرت و انرژی شما تمام شده و یا رو به کاهش می‌رود و این یعنی کمک به دوره ساخت سریع عضلات شما یادتان باشد که نیاز دارید تا به خوبی تمرین کرده و بعد از هر جلسه تمرین به اندازه کافی به بدنتان کالری برسانید تا چرخه ساخت عضلات منظم و خوب کار کند اما با  استفاده از مکملی مثل کراتین این پروسه بهتر و سریعتر خواهد شد برای کسانی که تلاش می‌کنند تا حجم و کیفیت تمریناتشان را بالا نگهدارند کراتین یک مکمل عالی و فوق‌العاده است و می‌توانند از آن بهره بسیار مناسبی بگیرند بنابراین اگر از این افراد هستید از استفاده از کراتین غافل نشوید.

۲) انقباض بهتر عضلات یا به عبارتی بهبود کارایی ورزشی
دلیل دیگری که کراتین را یک مکمل عالی برای استفاده قهرمانان می‌سازد. افزایش کارایی ورزشی است اگر شما ورزشی انجام می‌دهید که نیاز به توقف و حرکت به سوی فعالیت (استپ و انفجار) دارد کراتین می‌تواند یک مکمل بسیار سودمند برایتان باشد. دراین نوع فعالیت‌ها که عمدتاً از سیستم انرژی‌زایی ادی‌نوزین تری فسفات استفاده می‌کند با مصرف کراتین مطمئن می‌شوید که ذخایر کراتین فسفات عضله مناسب است و چرخه تولید انرژی به خوبی کار خواهد کرد پس مطمئن باشید که با سرعت بیشتری کار خود را انجام می‌دهید و بعد از یک تمرین کوتاه و یک استراحت دوباره می‌توانید دوباره و با شدت مناسبی تمرین را از سر بگیرید. پس با لحاظ کردن این قدرت کراتین اگر یک بازیکن‌ هاکی از کراتین استفاده کند نه تنها می‌تواند تعداد چرخش‌های بیشتری را روی یخ انجام دهد بلکه توانایی چرخش‌های سریعتر و زدن ضربات بیشتر را نیز پیدا خواهد کرد.

ادامه مطلب...
۲۰ مهر ۹۶ ، ۲۱:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

تغذیه اصولی و‌برنامه ریزی شده برای پرورش اندام کاران در زمان مسافرت !

دوستان و ورزشکاران عزیز از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو بازدید کنید  با عنوان خاص ترین شبکه نمایشی دنیا با ادرس ایدی videonamayesh @

یکی ازنکاتی که ورزشکاران باید در سفرهای ورزشی و هنگام  شرکت در مسابقات مورد توجه قرار دهند ،نحوه تغذیه در طول سفرو در مقصد می باشد.از جمله مشکلات تغذیه ای که ورزشکاران در سفر با آن مواجه هستند، کم آبی ،سوء تغذیه ومشکلات گوارشی را می توان نام برد.هر کدام از این عوامل می تواندعملکرد ورزشکاران را کاهش داده وحتی سلامت آنها را به خطر بیاندازد.عمل به  توصیه های زیر بروز مشکلات مذکور را به حداقل رسانده و عملکرد جسمانی مناسب ورزشکاران  را هنگام سفر تا حدود زیادی تضمین می کند.

*قبل از سفر
-سعی کنید بدن خود را چند روز قبل ازپرواز با ساعت کشور مقصد تطبیق دهید. برای این منظور در صورت امکان ساعات خواب ، صرف غذا و تمرین را بر اساس کشور مقصد تنظیم کنید.
*در طول سفر
-یک بسته غذایی حاوی آب معدنی ،شکلات(شکلات ورزشی)،کیک ،بیسکویت همراه داشته باشید.
-به محض اینکه وارد هواپیما شدید ساعت خود را طبق ساعت مقصد تنظیم کنید.
-سعی کنید ساعت صرف غذا و خواب را در هواپیما طبق ساعت کشور مقصد تنظیم کنید.
-سعی کنید از مصرف چای و قهوه خودداری کنید و در صورت مصرف آنها برای پیشگیری از خطر کم آبی به میزان چای و قهوه مصرفی، آب بنوشید.
-در طول پرواز هر ساعت حداقل یک لیوان آب بنوشید.
-میان وعده های کربوهیدراته(کیک،بیسکویت،کلوچه) مصرف کنید.
-در طول پرواز حداقل هر ساعت یکبار در صورت امکان از جای خود حرکت کرده و کمی قدم بزنید.
ادامه مطلب...
۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۸:۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only

بهترین راهکارها و معیارهای انتخاب پروتئین بدنسازی ( ۲ ) !

پروتئین کانسنتریت (concentrate) یا ایزولیت یا کازئین؟

بحث‌های زیادی در مورد اینکه کدام پروتئین از همه بهتر است وجود دارد.بر اساس تجربیاتم،من آنها را در زمان‌های مختلفی‌ از تمرین استفاده کردم و دریافتم که واقعاً تفاوت چندانی با هم ندارند.البته این فقط نظر من است.در زیر راهنمایی هایی در مورد این سه نوع پروتئین بیان کرده ایم.

پروتئین کانسنتریت:این مکمل منبع خوبی‌ از پروتئینها است که در بازه زمانی متوسطی جذب بدن میشود.برای استفاده در میان وعده‌ها مناسب می‌باشد.

پروتئین ایزولیت:این نوع از پروتئین سریعتر جذب بدن شده و توصیه میشود که بلافاصله بعد از تمرین ( ورزش) که عضلات تشنه آمینو اسیدها هستند مصرف گردد.

پروتئین کازئین: این نوع پروتئین دارای زمان هضم طولانی‌ تری نسبت به دو نوع دیگر پروتئین می‌باشد.اکثر بدن سازان و ورزش کاران از این مکمل قبل از خواب خود استفاده میکنند تا در تمام طول شب بدن آنها سرشار از آمینو اسید باشد.

تناسب اندام و بدنسازی یا بدن سازی

از اعتیاد به مکمل‌ها به دور باشید!

مکملها به دلیل ادعا‌ها و قول‌های غیر واقعی‌ در جهت اعتیاد مصرف کننده بد نام هستند.از محصولات شرکت‌هایی که با این نوع ترفند قیمت محصولات خود را بالا میبرند خریداری نکنید.من نمی‌گویم که این مکمل‌ها از لحاظ کیفیت خوب نمی‌باشد یا شما با آنها نتیجه نمیگیرید بلکه این مکملها ارزش هزینه ای‌ که برای آنها متقبل میشوید را ندارند.زمانی‌ را برای شناخت مواد متشکله درون این مکملها و همچنین سابقه شرکت تولید کننده صرف کنید و تحت تاثیر تبلیغات آنها قرار نگیرید.

۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۸:۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
Sajjad Only