اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

رشد و حجم عضلات بر اساس برنامه غذایی پروتئینی

سلام و درود خدمت همه دوستان و فیتنس کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro ;

رشد و حجم عضلات بر اساس برنامه رژیم غذایی پروتئینی ،داشتن یک برنامه غذایی و برنامه تمرین کامل و رژیم غذایی که حاوی مقدار لازم پروتئین و کربوهیدرات و مواد معنی و مولتی ویتامین باشد برای یک فیتنس کار بسیار حیاتی هست ، با این وجود مواد غذایی سرشار از پروتئین برای یک فردی که به دنبال ساخت عضلات بیشتر هست مهم می باشد ، در ادامه به رژیم غذایی سرشار از پروتئین می پردازیم.

همان طوری که می دانید دو عنصر در بدن مقدار بیشتری از وزن را تشکیل می دهند ، آب و پروتئین : آب در حدود 60 تا 70 درصد از کل وزن بدن را تشکیل می دهد که در تمامی بافت های عضلانی نیز وجود دارد و نیز پروتئین که در سرتاسر بدن در خون نیز وجود دارد و در مو ، گوشت ، ناخن ها و بافت های عضلانی به فراوان موجود هستند ، حدود 70 درصد از پروتئین در بافت های عضلانی بدن ذخیره می شوند.

پروتئین همانند چربی نیست که در بدن ذخیره شده و در زمانی که انرژی موجود کافی نیست از انها استفاده کند ، مواد پروتئینی در بدن بایستی هر ماه تجدید شوند و این نیاز در بدنسازان و فیتنس کارها به نسبت افراد معمولی بسیار بیشتر هست ، میزان مصرف روزانه به ازای وزن بدن در حدود 2 تا 3 گرم مصرف روزانه است.

ادامه در وبسایت www.fit7.ir

ادرس پیج اینستاگرم باشگاه فیت سون : www.instagram.com/fit7.ir

۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۱۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

مصرف مکمل آمینو اسید چه تاثیری بر روی بدن می گذارد

سلام و عرض درود خدمت دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro ;


مکمل های بسیاری امروزه در بیشتر داروخانه و باشگاه ها وجود دارد که بعضا برخی اورجینال بوده و برخی فیک می باشد که هر کسی بر سلیقه خودش قیمت گذاری می کند و به فروش می رساند و در باشگاه نیز بعضی مربی های در گوشه و کنار هستند که هیچ گونه توجهی به سلامتی شاگرد هاشون ندارند و فقط برای اینکه منبع کسب درامد داشته باشند مکمل و یا امپول ها رو به تن هر کسی امتحان می کنند خب چند تا مکمل داریم که باید مصرف کنید خوبه چند تا هم هستند که نیازی نیست تهیه کنید تو این مقاله درباره امینو اسید چند نکته هست که حتما استفاده کنید.


مصرف مکمل آمینو اسید چه تاثیری بر روی بدن می گذارد ، امروزه بسیاری از ورزشکاران قدرتی و بدنسازان و نیز اکثر فیتنس کارها از انواع مکمل های غذایی استفاده می کنند ، دریافت نیاز های ضروری بدن که شامل انواع مختلفی از پروتئین ها ، مولتی ویتامین ها و مواد مغذی و برای بدن هر فردی هستند ضروری هست به شرطی که در کنار ان از برنامه تمرینی و برنامه غذایی خوبی نیز بهره مند شویم.

استفاده از پودر های مکمل آمینو اسید بین ورزشکاران رایج شده است این مکمل جهت دریافت آمینو اسید های ضروری برای بدن ، به شما کمک می کند که پروتئین در بدن تولید شده و در این حالت شاهد رشد حجم عضلات باشید ، این آمینو اسید ها دارای شاخه ای از آمینو های زنجیره ای بنام BCCA ها هستند ، که حاوی والین ، لوسین و ایولولین می باشند.

استفاده از این مکمل در صورتی که از تغذیه خوبی برخوردار هستید توصیه نمی شود ، و برای بیشتر ورزشکاران در سطح حرفه ای مناسب هست ، که نیاز به دریافت پروتئین بیشتری دارند ،برای اینکه مصرف انواع مکمل های غذایی و هورمون ها سبب بالارفتن اشتها و دریافت میزان زیادی پروتئین خواهد شد.

ادامه در وبسایت باشگاه فیت سون : www.fit7.ir

ادرس پیج اینستا گرام : www.instagram/fit7.ir


۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۰۲ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

اقزایش رشذ عضلات و کاهش چربی توسط تمرینات با شدت بالا HIIT

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبسایت پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


افزایش رشد عضلات و کاهش چربی توسط تمرینات با شدت بالا ، تمرینات hiit در چند سال اخیر به شدت بین فیتنس کاران محبوب شده است ، برای اینکه هم تمامی گروه های عضلانی را تحت فشار قرار می دهد و درگیر می سازد و به نوعی می توان گفت بهترین تمرین برای کاهش وزن و از دست دادن چربی اضافی و نیز ساخت عضلات قدرتی هست.

شاید شما نیز درباره تمرینات با شدت بالا و بهبود استقامت قلبی و عروقی همراه با افزایش عضله و نیز کاهش چربی مقاله های خوانده اید، این تمرینات از خطر ابتلا به سندروم متابولیک ، چاقی ، تری گلیسیرید بالا ، کلسترول بالای بدنی ، و قند خون و فشار خون بالا جلوگیری می کند.

در این سیستم تمرین ماهیچه های بدن شل شده ، و سیستم قلبی و عروقی با شدت بالایی کار می کنند ، و این تمرین انواع مختلفی دارد که به چند مورد اشاره می شود :

تمرین در  استخر و شنا : تمریناتی که در استخر انجام می شود ، ترکیبی از تمرینات هوازی با شدت بالا هست که منجر به ایجاد انقباض عضلانی و چربی سوزی می شود ، و در تقویت و تحکیم قدرت عضلات موثر هست.

ادامه مقاله در وبسایت باشگاه فیت سون : www.fit7.ir

۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۳۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

تاثیر متابولیسم بدن بر روی افزایش یا کاهش وزن چگونه است

سلام و عرض شب بخیر خدمت همه دوستان و فیتنس کاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro ;


امشب مقاله تازه ای تحت عنوان تاثیر متابولیسم بر بدن نوشته شده که امیدوارم مورد قبول شما قرار بگیره و از نقش متابولیسم بدنی خود اگاهی کامل داشته باشید.

 تاثیر متابولیسم بدن بر روی افزایش یا کاهش وزن چگونه است ،حتما تا به حال کلمه متابولیسم به گوشتان خورده هست  و شاید تعاریف مختلفی درباره این اصطلاح شنیده باشید ، بیشتر مردم درباره متابولیسم بدن این تعریف را به کار می برند که متابولیسم برای کاهش وزن به کار برده می شود ، این تعریف تا حدودی می توان گفت که درست هست یعنی هر چقدر میزان متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن بیشتر باشد یعنی میزان فعالیت بدنی بیشتر هستش و این باعث کاهش وزن و از دست دادن چربی اضافی در بدن می شود و بالعکس متابولیسم بدنی پایین باشد به همان میزان افزایش وزن و شاهد چربی های زیادی در بدن خواهیم بود.

ولی این تعریف کامل مربوط به اصطلاح متابولیسم نمی شود ، متابولیسم بدنی کارایی بیشتری در بدن ایفا می کند که می توان به این مورد اشاره کرد که تمایل بیشتری برای درمان زخم ها ، مبارزه با بیماری در بدن ، و تقویت قدرت و بنیه جسمانی بدن مربوط می شود.

ادامه در وبسایت باشگاه فیت سون www.fit7.ir


۲۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۱۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

درباره تاثیر حیاتی و خاصیت درمانی ویتامین k بیشتر بدانیم

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

درباره تاثیر حیاتی و خاصیت درمانی ویتامین K بیشتر بدانیم ، امروزه انواع مختلفی مولتی ویتامین و مکمل های غذایی در همه جا یافت می شودو برای تامین مواد مغذی و مورد نیاز بدن بایستی انها را مصرف کنیم و برخی از ویتامین ها برای رشد و نمو بدن بسیار لازم هستند.

بیشتر غذاهای که ما در طول روز مصرف می کنیم هر کدام بنا بر خاصیت غذایی دارای مواد پروتئینی و مواد مغذی هستند برخی از ویتامین ها و مواد معدنی به راحتی از طریق مصرف میوه ها و سبزیجات یافت می شوند ، و در برخی دیگر نیز بدن خود به طور مستقیم و بنا بر مکانیسم سیستم بدنی تولید می کند و برخی از منابع دیگر به شکل قرص ویتامین هستند که بایستی به صورت مکمل های غذایی مصرف گردند تا اینکه بدن با کمبود مواجه نگردد ، از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین k اشاره کرد که در این مقاله درباره خواص و ویژگی های این مولتی ویتامین بیشتر اشنا می شویم.

ویتامین k از جمله ویتامین های هست که در بدن انسان به مقدار ناچیز تولید می شود و در مواد غذایی که مصرف می کنیم نیز وجود دارد ، این ویتامین برای تشکیل مواد پروتئینی که برای رشد و حجم عضلات بسیار لازم و ضروری هست به کار برده می شود ، این ویتامین در تحکیم و تقویت استخوان ها و کلیه ها و خون کمک شایانی می کند.


ادامه در وبسایت  www.fit7.ir

۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۴۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

درباره خواص و مزایای سلامتی ویتامین سی بیشتر بدانیم

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام فیتنس پرو fitnesspro

دیشب مقاله جدیدی توی وبسایت منتشر شد که از همه شما دعوت میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید باز هم مقاله های جدید و بروزی درباره شروع فیتنس برای دوستان می نویسم.


درباره خواص و مزایای سلامتی ویتامین سی بیشتر بدانیم ، امروزه با انواع مختلفی از مولتی ویتامین ها در هر مقاله مطالبی نوشته می شود ولی باید این مورد را بدانیم که مصرف کدام یک از این انواع ویتامین ها برای بدن ورزشکاران مهم و حیاتی هست و کدام یک از انها از طریق غذا دریافت می شود و احتیاجی به مصرف مکمل های دیگر وجود ندارد ویتامین c یکی از انواع مولتی ویتامین های مورد نیاز اساسی برای بدن ورزشکاران می باشد که درباره خواص ان بیشتر اشنا می شویم.


از جمله ویتامین های مورد نیاز برای بسیاری از افراد فیتنس کار ویتامین سی هست ، اینکه وقتی هدف شما انجام تمرینات سخت و فشرده تو باشگاه هست از مولتی ویتامین ها و نیز ویتامین فارماتون اسفاده کنید ولی ویتامین سی نیز قبل از تمرینات بسیار در ریکاوری و بازسازی عضلات نقش مهمی را دارد ، ویتامین سی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود که از جمله آن می توان به پرتقال ،کیوی، فلفل دلمه ای، آناناس ، کلم بروکلی ، توت فرنگی ، فلفل قرمز اشاره کرد، و برای سلامتی بسیار لازم بوده و در رشد و ترمیم بافت های عضلانی بدن نقش مهمی را دارد.

 ادامه مطالب در وبسایت باشگاه فیت سون : www.fit7.ir
۲۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

راه اندازی سایت بصورت آزمایشی !

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


خیلی خوشحالم که در خدمت شما دوستان عزیز هستم وبسایت رو بصورت ازمایشی راه اندازی کردم و میدونم هنوز خیلی راه داریم ولی همه یک خانواده ایم که یک هدف رو دنبال می کنیم، و میتونید از مطالب استفاده کنید ، هدف اینکه ما در طول مسیر با همیاری و راهنمایی شما دوستان بتوانیم روز به روز بهتر باشیم و به بدن فیت و تناسب اندام خود برسیم و در این مسیر به همدیگر کمک کنیم ، پیج ما رو هم در اینستاگرام به نشانی fit7.ir فالوو کنید که سعی میشه هر شب یک نکته اموزشی و در طی مسیر مقالات زیبا و پر مخاطبی قرار داده بشه ، وبلاگ رو هم سر جای خود قرار می دهم و هر وقت تایم اضافی داشتم در وبلاگ مطالب نیز قرار داده میشه ، بی نهایت از همراهی شما دوستان سپاسگذارم ، همیشه فیت بمونید.


ادرس وبسایت : www.fit7.ir

۱۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۵۵ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

راهنمای کلی برای افزایش وزن صحیح و اصولی !

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز و ورزشکاران بزرگوار در وبلاگ فیتنس پرو fitnesspro :


اولین مقاله را توی سال 98 دارم براتون مینویسم که یک راهنمای کلی برای افزایش وزن واسه مبتدیان عزیز هستش بعدا تو مقاله ای دیگه تخصصی تر مطالب میذارم، که امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره ، وبسایت رو به صورت آزمایشی راه اندازی کردم و دارم کارهای اخرشو انجام میدم و بعد از چند روز تو همین وبلاگ ادرس رو براتون میذارم  که استفاده کنید و توی وبسایت به صورت تخصصی رو فیتنس و برنامه تمرینی و برنامه غذایی بیشتر تمرکز می کنیم و درباره فیتنس بانوان و فیتنس اقایان مطالب بیشتری میذارم  و ارزوی یک زندگی سالم و بدون هیچ گونه درد و بیماری رو براتون خواستارم.


در این قسمت یک راهنمای کلی درباره افزایش وزن بر طبق یک برنامه غذایی و برنامه تمرینی اصولی و صحیح داده می شود که چگونه بتوانیم به وزن دلخواه خودمان برسیم ، در هر وعده غذایی که مصرف می کنید حتما به میزان کالری دریافتی دقت کافی را داشته باشید خیلی مهم هست که بدانید میزان کالری دریافتی در طی یک روز کاری به چه مقدار بوده هست ، در این مورد می توانید یک قلم و کاغذ بردارید و میزان کالری دریافتی خودتان را یادداشت کنید.

هر شخصی بر حسب میزان وزن و قد و نیز بر طبق میزان فعالیت بدنی مقدار کالری دریافتی متفاوتی دارد ولی اگر هدف شما افزایش وزن و دست یافتن به حجم عضلانی زیاد هست باید چند مورد را رعایت کنید.
باید به مقدار کالری دریافتی روزانه خود 500 کالری اضافه کنید تا اینکه بدن با کمبود مواجه نگردد، در هر وعده غذایی این اطمینان را داشته باشید که حداقل 180 گرم پروتئین در روز مصرف می کنید.

میزان چربی روزانه باید حدود 20 درصد از کل کالری دریافتی بدن از طریق چربی های سالم دریافت گردد،علاوه بر این موارد باید به انداره کافی از کربوهیدرات های سالم که از طریق مصرف میوه ها و سبزیجات و نیز غلات تامین می شود توجه کافی داشته باشید.

تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می دهد که میزان پروتئین دریافتی برای هر ورزشکار در حدود 150 گرم هست ولی از انجایی که هدف شما افزایش وزن هست این مقدار باید در حدود 180 گرم باشد تا اینکه بدن قادر باشد به سرعت و خیلی سریع میزان عضلات را رشد دهد و شاهد عضلاتی حجیم و بزرگ باشید.

هدف این نیست که شما در طی یک ماه 10 کیلو وزن خود را افزایش دهید بلکه ما می خواهیم که در حدود 2 کیلو به وزن سالم دست یابیم یعنی رسیدن به یک وزن سالم همراه با توده های عضلانی بدون کوچکنرین چربی اضافی در بدن.

حیلی از دوستان عجله می کنند و دوست دارند که سریعتر به میزان وزن زیاد برسند ولی این مورد باعث افزایش وزن به صورت توده چربی می باشد.دوستانی که سن زیاد ندارند می توانند در حدود 10 تا 25 درصد از میزان کالری اضافی بدن را از طریق مصرف مواد غذایی مثل چیپس ، نوشیدنی های انرژی زا و یا کیک و تنقلات تامین کنند بیش از این مقدار برای بدن مضر می باشد ، این میان وعده ها می توانند در کالری دریافتی بدن به شما کمک کنند.

پس از اینکه برنامه غذایی خود را کامل تر کردید بعد از این نوبت به برنامه تمرین دقیق می رسد تا اینکه بتوانید به میزان عضلات خود حجم دهید ، در تمرینات در باشگاه با وزنه ها و هالتر با مقدار وزن کمتر شروع کنید و بترتیب که توانستید به میزان قدرت و استحکام بدنی خودتان افزایش دهید این مقدار را نیز باید به ترتیب در طی جلسات در باشگاه افزایش دهید ، تمرینات را به نسبت به تمرینات روز پرفشار ، تمرینات روز متوسط و تمرینات روز ضعیف تقسیم بندی کنید تا اینکه بدن در طی این روزها هم شاهد فشار عضلانی و هم ریکاوری عضلات باشد.

برای شروع می توانید بعد از دو ماه تمرین در باشگاه از مکمل های ورزشی تایید شده و ارجینال مثل : مولتی ویتامین ها ، پروتئین وی ، وی آلبومین و کراتین استفاده کنید ، و بعد از این مکمل ها می توانید از ال ارژنین و چربی سوز ها و مکمل های کربوهیدرات پیچیده نیز مصرف کنید و یادتان باشد کلید اصلی رسیدن به وزن ایده ال تلاش و پشتکار و رعایت اصول برنامه غذایی و برنامه تمرینی هست.

۰۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۳۸ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only