سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

 

خیلی خوشحالم که موقعیتی پیش اومد تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم ، خیلی از دوستان هستند که می خوان زودتر به نتیجه ورزشی برسند ولی باید بدونید که همیشه رسیدن به یک هدف با ارزش در طول زمان و با پشتکار فراوان هست ، همه دوستانی که در زمیته فیتنس و بدنسازی مشغول هستند می دونند که تو ورزش برای رسیدن به حجم عضلات راه های میانبر زیادی وجود داره ولی هدف اینه که ما بتونیم با تمرینات مداوم و در بازده زمانی به هدف تناسب اندام برسیم با ادامه مقاله همراه باشید تا به مواد غذایی که خودشون یک مکمل هستند بیشتر شناخت پیدا کنیم.

 

بدست اوردن توده عضلانی همیشه برای بیشتر افراد خیلی سخت بوده و هست ، شاید برخی از شماها به دلیل اینکه دارای استعداد و یا میشه گفت ژنتیک هستید زودتر بتونید به حجم و عضله دلخواه برسید ولی هستند برخی از افرادی که به مدت طولانی در باشگاه تمرین می کنند ولی تا کنون نتوانستند به وزن و حجم دلخواه خودشون برسند.

در این میان میشه گفت فقط تلاش و پشتکار زیاد تو تمرینات در باشگاه میتونه این مشکل رو حل کنه ، به نظر خودم استعدادی وجود نداره بلکه هر کسی تمرین منظم و برنامه غذایی کاملی داشته باشه و به اون پایبند بمونه میتونه در مدت زمان مشخصی به هدف ورزشی خودش یعنی توده عضلانی حجیم دست پیدا کنه ، و اگر شما دوست دارید زودتر به نتیجه برسید باید نکاتی را رعایت کنید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

در زیر به 10 ماده غذایی اشاره می شود که در بدست اوردن توده عضلانی و حجم بدنی میتونه خیلی به شما کمک کنه البته برای افرادی که از تغذیه مناسبی برخودار نیستند میتونند از مکمل های غذایی استفاده کنند که در تامین مواد مغذی و ویتامین های بدن خیلی کارساز خواهد بود.

 

ماهی : ماهی ها که هم می توان به ماهی سفید یا قزل الا و یا انواع تن ماهی اشاره کرد به دلیل اینکه دارای منابع خوبی از پروتئین هستند و سرشار از اسید های چرب امگا 3 و 6 بوده کمک می کنند که بافت های عضلانی و ماهیچه ها دچار تحلیل نشده و نیز در سلامتی سیستم قلبی و عروقی و بالا بردن تعادل بدنی به افرد خیلی کمک می کنند پس در سبد غذایی خودتون داشته باشید.

 

گوشت قرمز: گوشت گاو یا گوسفند که سرشار از پروتئین خالص بوده و به دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها و فیبر بالایی دارند و در تامین مواد معدنی و ویتامین های بدن از گروه خانواده B با اهمیت هستند ، نیز سرسار از پتاسیم ، اهن و روی بوده و در رشد و حجم سازی بدن خیلی موثرمی باشند.

 

تخم مرغ : تخم مرغ ها یکی از بهترین و ساده ترین منابع پروتئینی هستند که برای تغذیه کامل ماهیچه ها گزینه خوبی بوده و نوع پروتئین که در یک عدد تخم مرغ وجود دارد با سایر مواد غذایی کاملا متفاوت هست ، برای اینکه این نوع پروتئین کامل شده هست و شامل تمامی اسید امینه های ضروری بدن برای رشد و حجم عضلات بدنی هستند.

 

برنج : خدار و شکر ما ایرانی ها در هر وعده غذایی که در روز مصرف می کنیم فک کنم حداقل یک وعده بایستی برنج وجود داشته باشه که همیشه مصرف می کنیم مخصوصا خانم های خونه دار عزیز که خیلی راحت برنج رو همیشه در هر وعده غذایی میل می کنند پس اگه به فکر افزایش وزن و حجم بدنی هستید یک وعده برنج رو بخورید مخصوصا برنج قهوه ای که سرشار از کربوهیدرات های ساده هست و به علت سرعت بالایی که در هضم مواد غذایی داره گزینه خوبی محسوب میشه.

 

لوبیا قرمز : برای افراد لاغری که دوست دارند زودتر به وزن خودشون برسند توصیه می شود ، لوبیا دارای پروتئین بالایی هستش و تا حدودی میشه گفت با پروتئین گوشت قرمز برابری میکنه ولی هر کدوم جای خودشون رو دارند ، یک منبع گیاهی عالی از پروتئین بوده و دارای اسید امینه ضروری برای رشد ماهیچه ها می باشد که به عنوان یک منبع گیاهی سرشار از اهن ، منیزیم ، فیبر که تمامی برای رشد عضلات ضروری هستند.

سبزیجات : همیشه باید تعادل رو در برنامه غذایی خودتون حفظ کنید علاوه بر پروتئنی و کربوهیدرات از میوه ها و سبزیجات تازه نیز استفاده کنید تا اینکه بدن به اندازه کافی تمامی مواد غذایی مورد نیاز را جذب کند و در این میان از سبزیجات تازه مثل کاهو ، کلم ، کرفس ، اسفناج که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند مصرف کنید.

 

اسفناج : در مقاله های قبلی نیز از خواص و نکات تغذیه ای استفناج نوشته شده ، قبلا تو کارتون ملوان زبل یادم میاید ایشون یک قوطی رو بر می داشت و همشون رو میخورد اوایل نمی فهمیدم چی میخوره بعدش که این کارتون رو نشون داد فهمیدم که قوطی اسفناج داره میخوره پس اسفناج از خیلی وقت ها خوب و مفید بوده که ما ازش بی خبر بودیم ، بیشتر مواد مغذی بدن رو تامین می کنه و یک نوعی پروتئین گیاهی به حساب می اید میشه گفت برای افرادی که به دنبال چربی سوزی و افزایش رشد بافت های عضلانی هستند خیلی موثر هست.

 

عدس : از قدیم ایام عدس به عنوان یک منبع پروتئینی خوب در میان خانواده ها شناخته شده ، یادم میاد می گفتن که عدسی خون سازه ، واقعا در بین منابع گیاهی میشه گفت که عدسی یک پروتئین عالی هستش ، عدسی برای تامین انرژی و سوخت بدن گزینه خوبی به حساب می اید و سرشار از ویتامین ها ضروری بدن بوده پس اگه به دنبال رشد ماهیچه ها هستید این منبع پروتئینی گیاهی رو نیز در برنامه غذایی خودتون داشته باشید.

 

ماست یونانی : همیشه ماست تو سفره ایرانی ها هست ، وعده غذایی هم فرقی نداره یا ناهار و یا شام ، در بین ماست ها ، یونانی به دلیل اینکه دارای پروتئین دو برابر نسبت به سایر هم گروه های خودش رو داره و طعم خوبی و خامه ای بوده دارای محبوبیت بیشتری هست ،ماست یونانی سرشار از ویتامین D بوده که در تامین کلسیم و نیر مستحکم کردن استخوان های بدنی کمک کرده و در عملکرد سنتز پروتئینی بدن خیلی میتونه برای افراد مناسب باشه.

 

بادام زمینی :برای اون دوستانی که علاقمند هستند در روز از میان وعده های غذایی کوچک استفاده کنند بادام زمینی میتونه خیلی مفید باشه ، اجیل ها کلا برای بدن مناسب هستند و سرشار از فیبر و ویتامین ، منیزیم ، پتاسیم بوده ، و پروتئین خوبی دارند و اجیل ها نیز در سوخت و ساز بدن موثر بوده و عملکرد سنتز پروتئینی بدن نقش مهمی را دارند اگر توانستید روزانه مقداری بادام زمنی را میل کنید.

 

منبع وبسایت باشگاه تخصصی فیتنس     www.fit7.ir

نتیجه گیری پایانی مقاله :

در پایان اشاره کنم که بدست اوردن حجم و توده عضلانی برای هر شخصی که دوست دارد به حجم برسد امکان پذیر هست فقط به دلیل اینکه افراد با توده بدنی و تیپ متفاوتی هستند زمان بر می باشد و اگر شما برنامه غذایی و برنامه تمرین را اصولی و هماهنگ رعایت کنید به وزن و رشد عضلات خود خواهید رسید.