اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۶۳۰ مطلب توسط «Sajjad Only» ثبت شده است

دوست فیتنس کار من با خودت چند چندی تصمیم خودت رو بگیر؟

سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان ورزشکار و مخصوصا فیتنس کاران عزیز در وبلاگ fitnesspro.blog:

در ابتدای مقاله ذکر این نکته به نظرم واجب اومد که بگم اگر قصد دارید که شروع به ورزش کردن کنید یا اینکه چندین وقت هستش که ورزش می کنید ولی به نتیجه ای نرسید این به ما مطلب مهمی را می گوید که به احتمال زیاد مسیر رو داریم اشتباه می ریم چرا باید شما مسیری رو که یک نفر رفته و میدونه به جایی ختم نمیشه دوباره می خواید برید چرا باید خودتون اون رو امتحان کنید تا بدونید کسی دیگه داره به شما راست میگه اخه چه کاریه .. رفتن مسیر خوبه میشه گفت یه تجربه جدیده ولی به چه قیمتی به قیمت از دست رفتن زمان و عمر نه ارزش نداره...

 

پس تو این زمونه که همه چی به سرعت داره تغییر میکنه بیا یه قولی به خودت بده از همون رد پایی که دیگران رفتن و به نتیجه رسیدن شما هم امتجان کنید اگه صد در صد تلاش و پشتکار داشته باشید حتما به هدفتون می رسید شک نکنید استفاده کنید از تجربه های دیگران تا یک راه میانبری برای رسیدن به هدف ورزشی خودتون باشه با ادامه مقاله با من همراه باشید....

 

هدف خودت رو مشخص کن افزایش حجم عضلانی یا از دست دادن چربی بدن ؟؟

بسیاری از افراد در تعیین هدف اصلی تناسب اندام خود با مشکل روبرو هستند و این طبیعی است. نمی دانید آیا به دنبال از دست دادن چربی اضافی و داشتن اندامی لاغر هستید یا اینکه شروع به عضله سازی می کنید و چند کیلوگرم به وزن خود اضافه می کنید؟ این سخت ترین تصمیم در ابتدای ورود به باشگاه هستش به نظر می رسد تصمیم گیری برای آن یک تصمیم آسان باشد ، اما هنوز - بسیاری از دوستان و افرادی که می شناسم دشوار است که هدف خود را تعیین کنند. غالباً این امر در نتیجه کمبود دانش است که باعث می شود فرد به دلیل گیجی و ایده های نامشخص در مورد چگونگی افزایش عضله و کاهش چربی ، تصمیم گیری تحصیلی درباره آمادگی جسمانی خود را اتخاذ نکند.

بیشتر اوقات مردم به من می گویند که می خواهند همزمان عضله بگیرند و چربی از دست بدهند. در حالی که این هدف نهایی اکثریت مردم است ، اما نمی تواند همزمان اتفاق بیفتد زیرا هر یک از این دو فرآیند به کسری کالری یا مازاد کالری نیاز دارد. شما یا کم می خورید یا بیشتر می خورید افزایش وزن و بعدش شروع دوباره عضله سازی، هیچ انطباق بین دو مرحله وجود ندارد.

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که هدف آینده شما چیست ، نکات زیر را در نظر داشته باشید: اگر درصد چربی بدن شما بیش از 20٪ است ، قطعاً از دست دادن چربی گزینه ارجح است ، زیرا با چنین درصد بالایی از BF احتمال چاق شدن به دلیل کاهش حساسیت به انسولین قریب الوقوع است. شاخص دیگر اینکه چرا از دست دادن چربی ممکن است یک گزینه ترجیحی باشد ، وجود بیماری های مزمن یا مصرف بیش از حد محصولات شیرین است. در چنین شرایطی رژیم های کاهش چربی به منظور متعادل سازی سطح غدد درون ریز در بدن و بهبود سلامت کلی توصیه می شود. من کاهش چربی را نیز به عنوان یک هدف اصلی برای افراد بالای 40 سال توصیه می کنم. فراموش نکنیم که از دست دادن چربی همچنین بهترین گزینه برای بدنسازانی است که برای مسابقات تناسب اندام آماده می شوند و باید در شرایط عالی قرار بگیرند.

هنگامی که ما در مورد جوانان زیر 20 سال صحبت می کنیم ، پس عضله افزایش می یابد معمولاً هدف توصیه شده است ، زیرا بیشتر نوجوانان نیاز به توده عضلانی دارند. علاوه بر این ، متابولیسم آنها بسیار فعال است و مازاد کالری در مقایسه با فردی که پیرتر است و شرایط متفاوت است ، به راحتی هضم و استفاده می شود. افرادی که زیر 10٪ چربی بدن دارند نیز ممکن است از یک برنامه رژیم غذایی برای افزایش عضلات بهره مند شوند ، زیرا ظرفیت استفاده از کربوهیدرات آنها بسیار زیاد است و به دست آوردن توده عضلانی تمیز با مازاد کم کالری بسیار آسان تر است. گروه دیگری از افرادی که ممکن است از یک مرحله افزایش عضله بهره مند شوند کسانی هستند که می خواهند در خارج از فصل توده عضلانی خود را بدست آورند تا بعد از آن بتوانند در یک رقابت شرکت کنند. من همیشه به افرادی که کمتر از یک سال تجربه دارند توصیه می کنم برای افزایش مقداری توده عضلانی با افزایش عضله شروع کنند. هرچه عضله بیشتری داشته باشید - بدن در هنگام استراحت کالری بیشتری می سوزاند.این بدان معناست که هرچه حجم عضله شما بیشتر باشد - از دست دادن چربی آسان تر است پس برای شروه بهتر هست طبق شرایط خودتون اگر دچار کمبود وزن هستید افزایش وزن و بعد افزایش توده عضلانی داشته باشید ... ولی اگر چربی بدن خودتون بیش از حد معمول هستش میزان چربی را کاهش داده سپس سراغ افزایش توده عضلانی باشید.

امیدوارم امشب نیز ازمقاله استفاده کرده باشید ما رو به دوستاتون معرفی کنید با مقاله های دیگه وبلاگ همراه باشید و همیشه میزان دانش خودتون رو بیشتر کنید خلاص. 

۰۲ بهمن ۹۹ ، ۲۲:۲۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

افزایش حجم توده عضلانی با خوردن 8 ماده غذایی ارزشمند!

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز و ورودتون رو تبریک میگم  در وبلاگ فیتنس کاران  fitnesspro.blog:

 

همه ما توی زندگی اهداف والایی داریم و دوست داریم به هدف هامون برسیم و حرف هیچ کسی در رسیدن به این خوسته در ما تاثیری ندارد و ما فقط می خواهیم به هدف والای خود برسیم پس با من در ادامه مقاله همراه باشید.

 

فارغ از هر هدفی که در رشته بدنسازی و یا فیتنس دارید ولی از اونجایی که هدف بیشتر ورزشکاران از ورزش و تمرین تو باشگاه افزایش وزن و توده عضلانی هستش پس تو این مقاله درباره تاثیر زیاد مواد غذایی پروتین دار صحبت می کنیم اگر می خواهیم شاهد افزایش توده عضلانی در بدن خود باشیم رعایت این نکات الزامی هست.

در این بخش 8 ماده غذایی که باعث افزایش حجم توده عضلانی می شود اورده ایم که رعایت 4 مورداز این موارد هم می تواند باعث پیشرفت روزافزون شما عزیزان باشد.

 

1. گوشت گاو - وقتی صحبت از ساخت و ساز انبوه می شود ، هیچ چیزی نزدیک به میزان پروتیئن گوشت گاو نیست. این ماده با ارزش ترین ماده غذایی برای عضله سازی است زیرا از پروتئین با کیفیت بالا ، کراتین ، روی ، آهن و بسیاری از ریزمغذی های دیگر که رشد عضلات را تقویت می کنند ، برخوردار است.

2. مرغ و بوقلمون - با بیش از 20 گرم پروتئین با کیفیت در هر 100 گرم گوشت ، مرغ شناخته شده ترین منبع پروتئین برای بدنسازان است. ارزان و آسان طبخ می شود.ران و سینه مرغنسبت به قسمت های دیگر حتی از پروتئین بیشتری برخوردار است و برای افرادی که از خوردن مرغ هر روز سیر می شوند انتخاب بسیار خوبی است.

3. تخم مرغ - ماده اصلی در رژیم های بدن سازی و جز breakfast اصلی صبحانه است. با بیش از 6 گرم پروتئین در هر تخم مرغ ، شما یک غذای بسیار پروتئین دار دریافت می کنید که نسبتاً ارزان است. تخم مرغ ها دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی هستند و پس از پروتئین آب پنیر دارای دومین امتیاز بیولوژیکی پروتئین هستند. منبع عالی پروتئین و مواد مغذی حیاتی.

4. ماهی قزل آلا - یکی از غذاهای دارای بالاترین رتبه از نظر کیفیت ، ماهی قزل آلا یکی از غنی ترین غذاهای امگا 3 در جهان است. بیش از 20 گرم پروتئین در هر 100 گرم ماهی سالمون به علاوه بیش از 2 گرم اسیدهای چرب ضروری امگا 3 دریافت می کنید. چه چیزی بهتر از این؟ هم پروتئن هم اسید چرب ضروری برای بدن عضلانی.

5. ماهی تن - تن ماهی از نظر پروتئین بسیار زیاد و حاوی روغنهای اساسی ماهی ، انتخاب فوق العاده ای برای پروتئین است. کنسرو ماهی تن نیز انتخاب خوبی است ، اما مطمئن شوید که ماهی تن را در آب می خرید ، نه در روغن. اگر تمایل به پخت و پز ندارید ، یک قوطی ماهی تن را باز کرده و روی پروتئین آن حساب کنید.

6. شیر - شیر احتمالاً کارآمدترین ماده غذایی برای به دست آوردن غذا است ، اما حاوی کربوهیدرات و چربی است که ممکن است باعث شود شما در روند عضله سازی چربی اضافه کنید. این ماده حاوی بیش از 3 گرم پروتئین در هر 100 میلی لیتر و مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D3 است. شیر بدون چربی (شیر بدون چربی) یکی از اجزای ضروری هر رژیم غذایی برای افزایش جرم توده عضلانی است.

7. برنج قهوه ای - منبع کربوهیدرات کامل. برنج قهوه ای بهتر از سفید است ، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است. هضم آن نیز کندتر است ، به دلیل داشتن پوسته اضافی ، آن را به یک کربوهیدرات پیچیده هضم آهسته تبدیل می کند ، که جریان مداوم انرژی را فراهم می کند و از افزایش انسولین جلوگیری می کند.

8. آجیل - آجیل بسیار مغذی بوده و مقادیر بسیار بالایی از مواد معدنی و ویتامین ها را تأمین می کند. آنها همچنین مقادیر خوبی پروتئین و اسیدهای چرب ضروری دارند. آجیل وقتی در سرکار و یا حین مسافرت هستید و زمان کافی برای پخت و پز را ندارید بهترین ایده هست جایگزین عالی وعده غذایی است و توانایی تهیه یک ماده غذایی کامل محسوب می شود.

امیدوارم دوستان از این مقاله هم نهایت استفاده رو برده باشید این 8 ماده غذایی که بر شمردیم برای رسیدن به هدف توده عضلانی در بدن کافی می باشد که اگرچه بنا به گفته ورزشکاران بایستی دهان فیتنس کار همیشه باید در حال خوردن باشد نهایت از این مقاله استفاده کنید ما رو هم به دوستاتون معرفی کنید با ما همراه باشید خلاص
 

 

۲۹ دی ۹۹ ، ۲۳:۰۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

آب مهمترین ماده غذایی مخفی در بدن یک فیتنس کار حرفه ای!

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان ورزشکار و اهل فیتنس با یه مفاله در خدمتتون هستم در وبلاگ fitnesspro:

بدون شک اب مهمترین عنصری هست که در رژیم غذایی خود بایستی کنترل کنید.این عنصر حدود 70٪ از بافت عضلانی ، 80٪ از حجم خون و 85٪ از مغز شما را تشکیل می دهد خیلی جالبه.

آبرسانی مناسب یکی از نیازهای اساسی بدن انسان بوده و هرگونه عدم تعادل جزئی حتی در 1٪ ممکن است منجر به تغییرات متابولیکی منفی شود. بهترین راه برای تأمین رطوبت حیاتی بدن نوشیدن آب خالص است. نوشیدنی های گازدار یا نوشیدنی های ایزوتونیک را فراموش کنید. چای و قهوه فقط در مقادیر متوسط ​​توصیه می شود ، زیرا باعث ترشح آب بیشتر از بدن شده (دیورتیک های طبیعی). به خاطر داشته باشید که اجزای غذایی مانند پروتئین و کربوهیدرات برای انتقال و متابولیسم موثر در بدن به آب نیاز دارند اصلا تمامی بافت های عضلانی با وجود و نقش اب به خوبی کار می کنند. حفظ سطح آبرسانی مناسب ، استفاده کامل از پروتئین و کربوهیدرات ها و متابولیزه شدن آنها را تضمین می کند. آب همچنین نقش اساسی در دفع سموم از دستگاه گوارش دارد پس بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام و فیتنس قطعاً باید بیش از حد معمول آب بنوشند ،از آنجا که ورزشکاران مقدار زیادی غذا در روز مصرف می کنند.

 

اکنون ، یکی از مهمترین نکته در اینجا آورده شده با هم می خونیم : هرچه آب بیشتری بنوشید - سوزاندن توده چربی آسان تر می شود. هرچه نوشیدنی شما آب کمتری داشته باشد بدن چربی بیشتری را در خودش نگه داری می کند.هنگام رژیم گرفتن باید مقادیر زیادی آب بنوشید تا چربی را به طور موثر بسوزانید و کلیه های شما در پردازش تمام پروتئین های دریافتی از طریق غذا به خوبی کار کنند. نوشیدن آب زیاد برای عضله سازی نیز ضروری است. اگر می خواهید بافت عضلانی جدیدی ایجاد کنید که 70٪ آب است ، باید محیطی بسیار راحت در بدن ایجاد کنید تا این روند تسهیل شود منظور فرایند ریکاوری بعد از تمرینات سخت در باشگاه می باشد. فواید زیادی برای آبرسانی مناسب وجود دارد ، اما اگر مجبور باشم به یک مورد دیگر اشاره کنم ، این یکی از موارد دیگر است: آب به خنک سازی بدن و تأمین مواد معدنی حیاتی به آن کمک می کند. من شخصاً آب چشمه طبیعی را که حاوی نمک ها و مواد معدنی ارزشمند است ، به مقدارمناسب توصیه می کنم . دوباره پر کردن سطح آب و مواد معدنی بعد از تمرین برای عملکرد و سلامتی شما بسیار مهم است.

من به شما پیشنهاد می کنم در روزهای استراحت 2-3 لیتر آب و در روزهای تمرین 3-4 لیتر آب بنوشید. در طول تابستان که گرم است و زیاد عرق می کنید می توانید مصرف آب را به 4-5 لیتر در روز برسانید. و یک چیز دیگر: همیشه وقتی بیرون می روید یک بطری آب با خود داشته باشید! انجام ندادن آن یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که مردم مرتکب می شوند و در نهایت تلاش آنها را از بین می برد.پس همیشه به یاد داشته باشید در هر شرایطی مصرف اب رو قطع نکنید.با ما همراه باشید.... مقاله های جدید رو از دست ندید و ما رو به دوستاتون معرفی کنید خلاص

۲۸ دی ۹۹ ، ۱۳:۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

مکمل گلوتامبن معجره ای برای رشد سریع عضلات !

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

 

مصرف مکمل برای رشد و افزایش حجم عضلات در صورتی که مواد غذایی کامل رو دریافت نمی کنید ضروری هست بیشتر دوستان بر اساس پروسه همیشگی از کراتین ، پروتئین وی و بعضا ال ارژنین مضرف می کند و برخی نیز از مکمل البومین ولی یاداوری کنم مکمل گلوتامین برای رشد عضلات به دلیل برخورداری از میزان زیادی پروتئین خالص کمتر استفاده می شود فردا مقاله کاملی درباره اینکه بابت این مکمل  بیشتر شناخت پیدا کنید در وبلاگ قرار می دهم....

 

 

دست من نیست اگه اینقد دلم هواتو داره .........

اگه نمی تونه تنهات بذاره ........

 

بخواب دنیا کسی با من دیگه کاری نداره.....

دل بی کس من یاری نداره .....  دل من میل دلداری نداره ..... نداره !

 

۰۶ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۰۱ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

اشتباهات بیشتر ورزشکاران در کاهش وزن چیست ؟

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان گرانقدر در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

 

مقاله امشب در مورد اشتباهات رایح بیشتر دوستانی هست که قصد دارند وزن اضافی خودشون رو کاهش داده و به تناسب اندام دلخواه برسند . که اگر بتوانیم تعداد کمی از این موارد رو رعایت کنید خیلی زیاد میتونید به هدف بدنی خودتون برسید.

 

 

من میترسم که یه روز بیدار شم ببینم این روزها تنها یه خواب بودن ...

من میترسم ندونی این روزها ،قبل تو دلگیر و واسم عذاب بودن .....

 

وقتی که درباره کاهش وزن و از دست دادن وزن اضافی در میان افراد چاق صحبت می کنم انگار یک بار سنگینی را بر دوش های خود احساس می کنند که نمیتوانند از دستش خلاص شوند ، خب برای کسی که میخاد وزن اضافی خودش رو پایین بیاره و اراده خوب و برنامه غذایی کاملی داره بعد از تعیین کردن یک برنامه زمانی مشخص میتونه به این هدف و خواسته خودش برسه به شرطی که همه جوانب رو قبول کنه ، به این صورت نباشه که در یک موقعیت خاصی که قرار گرفته شد تمامی فاکتورهای مهمی که برای کاهش وزن در نظر داشتیم رو به طور کلی فراموش بکنیم .

یادتان باشد که از دست دادن وزن برای افراد چاق به همان میزان بدست اوردن وزن برای افراد لاغر سخت و مهم هستش ، ولی خیلی از دوستان بودند که توانستند با اراده و پشتکار و تمرینات مداوم در باشگاه به تناسب اندام ایده ال خودشون برسند مراحل خیلی سختی نبود فقط پایبند بودن به برنامه غذایی و برنامه تمرینی در باشگاه پس اگر شما هم می خواهید وزن و چربی اضافی رو کاهش بدید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

یک قانون کلی وجود دارد که شروع سخت ترین مرحله اغاز یک هدف در تناسب اندام می باشد ، همیشه اخر های هر بدن با کمبود منابع مواجه می شود ، برای یک شخص با وزن تقریبی 120 کیلو از دست وزن به مراتب سخت تر از یک شخص با وزن 100 کیلو هستش درست هست که هر دو شخص یک هدف مشخصی را دنبال می کنند ولی اینکه هر یک از این افرا به چه میزان به برنامه تمرینی خود پایبند هستند در اخر کاملا مشخص می شود.

 

شاید روزانه فعالیت های مختلفی رو انجام می دهید بدون اینکه متوجه باشید که ایا این کارها بر روی وزن و چربی شما تاثیر می گذارد یا خیر ، باید برخی از فعالیت ها رو به غیر از برنامه تمرینی و برنامه غذایی انجام دهیم تا اینکه به تناسب اندام عالی برسیم ، در زیر به مواردی اشاره می کنیم که می توانید با تکرار نکردن انها از اضافه وزن خود جلوگیری کنید و به هدف بدنی خود دست پیدا کنید :

 

استفاده از تلفن و تبلت اخر شب : متاسفانه در چند سال اخیر استفاده بی رویه از گوشی های همراه بسیار زیاد شده ، من فک می کنم با اینکه مقالات متعدی در رابطه با استفاده غیر اصولی از گوشی موبایل در اخر شب وجود داشته باشد با این حال بسیاری از افراد در اخر شب و درست در زمان خواب از گوشی استفاده می کنند باید بدانید گذشته از اینکه نور ابی گوشی بر روی شبکه عصبی چشم تاثیر نا مطلوبی را بر جای می گذارد و باعث کم سو شدن چشم ها شده، ساعت خواب بدن به هم می ریزد و بدن نمی تواند هورمون های ملاتونین را به موقع در بدن ازاد کند برای اینکه بدن به تاریکی کامل نیاز دارد ، در این حالت مغز توانایی خودش را از دست می دهد و این عملکرد موجب افزایش وزن و افزایش مقاومت بدن به انسولین و باعث تاثیرات منفی بر روی متابولیسم بدنی می شود.

 

انتخاب مواد غذایی کم کالری : همیشه افراد چاق غذاهای پر کالری و چربی شده و مخصوصا عاشق فست فود هستند ، و خیلی هم در بین دوستان و جمع فامیلی تنقلات رو مصرف می کنند و با اینکه می دانیم این مواد غذایی غیر از نمک و چرب و قند هیچ گونه ارزش غذایی ندارند با این حال همیشه در بین سبد غذایی ما وجود دارد ، هیچ دلیلی بدون علت و معلول نیست هر چقدر بیشتر بخورید بیشتر وزن خواهید داشت ، هدف از این نیست که هیچ چیزی رو نخورید بلکه هدف ما این هست که غذاهای با کیفیت با مقدار کالری مشخصی رو دریافت کنیم تا میزان چربی بدن کاهش پیدا کند ، و به اندازه کافی پروتئین و کربوهیدرات های سالم رو دریافت کنیم ، اگر بدن کالری کافی و متعادل رو دریافت کند باعث تحریک هورمون گرلین ( هورمون سیگنال گرسنگی در بدن ) و نیز کاهش هورمون لپتین ( هورمون مهار سیگنال گرسنگی ) شده و توانایی بدن را در سوزاندن چربی افرایش می دهد.

 

مصرف سبزیجات در اول صبح : شاید تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودید که میوه و سبزیجات رو در اول صبح میل کنید مواد غذایی شامل سبزیجات برای تامین فیبر و گروه ویتامین های خانواده B برای تامین انرژی و افزایش سوخت و ساز در بدن الزامی می باشند ، یادتان باشید سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید ، اگر هم در اول وقت نمی تونید میل کنید می توانید بعد از چند ساعت از صبحانه مقداری از سبزیجات مثل اسفناج ، کرفس ، کلم را استفاده کنید.

 

مصرف بیش از اندازه قهوه : درباره مصرف قهوه در ایران من امار دقیقی ندارم از انجایی که ما ایرانی ها عاشق چایی هستیم و در هر وعده روزانه خود مصرف می کنیم قهوه نیز به همان میران چای از کافئین برخودار هست و باید در مصرف این نوشیدنی های گرم نیز دقت داشته باشیم ، دوستانی که قهوه ریادی طی روز مصرف می کنند باید بدانند که هر گونه مواد افزودنی مثل خامه و یا شکر که در این نوشیدنی استفاده می کنند میزان قند خون و یا کربوهیدرات بدن رو افزایش می دهند که این دلیلی برای افزایش وزن اضافی خواهد بود.

 

مصرف پروتئین در وعده صبحانه : بیشتر دوستان در وعده صبحانه مواد غذایی پروتئین دار رو مصرف می کنند و تحقیقاتی که صورت گرفته هست نشان می دهد مصرف 35 گرم پروتئین در وعده صبح در جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند ، مصرف پروتئین سطح گلوکز بدن را کاهش داده و باعث سرکوب هورمون های گرسنگی در بدن می شود و می شود گفت که از مصرف 400 کالری اضافی در روز موثر بوده و باعث چربی سوزی و سوخت و ساز بیشتری در بدن می شود ، با این برنامه غذایی بدن انرژی کافی را در طی روز دریافت می کند و دیگر نیازی به دریافت غذاهای پر کالری در روز نخواهید داشت و با این عمل میزان وزن اضافی خودتون رو کاهش می دهید.

۳۱ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۰ ۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

مهمترین دلایل عدم رشد عضلات دوسر جلوبازو چیست ؟

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

 

اگه شما هم جزو اون دسته از افرادی  هستید که خیلی دوست دارید سریع به حجم عضلانی جلوبازو برسید پس حتما این مقاله رو مطالعه کنید چون وقتی بیشتر دوستان به باشگاه میرند مهمترین عضله ای که خیلی روش فوکوس می کنند عضلات ناحیه جلوبازو هستش و سریع می خوان این قسمت عضلانی رو یزرگ و حجیم کنند با ادامه مقاله همراه باشید.

منبع مقاله باشگاه تخصصی فیتنس www.fit7.ir

 

حتما شما نیز در باشگاه بسیاری از افراد را دیده اید که دارای عضلات جلو بازوی بسیار حجیم و بزرگی هستند و شما نیز خیلی دوست دارید که همچنین عضلاتی را داشته باشید در وهله اول باید بدانید که رسیدن به چنین حجم بدنی امکان پذیر هست فقط بایستی تمرین کافی و مداوم داشته باشید تا اینکه به تناسب اندام دلخواه برسید.

قبل از شروع مقاله بایستی موضوعی را با شما مطرح کنم و اون اینکه هر فردی بر اساس ژنتیک و استعداد بدنی به تناسب اندام ایده ال خودش می رسد ، یعنی اگر فردی در زمان کمتری به حجم قابل توجهی دست می یابد گذشته از داشتن برنامه تمرینی و برنامه غذایی نوع تیپ بدنی و نیز استخوان بندی ان شخص در رسیدن به بدن عضلانی بسیار مهم هستش با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

خیلی از افرادی که در باشگاه تمرین می کنند دوست دارند عضلات جلو بازوی زیبا و حجیم داشته باشند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که تمامی عضلات در بدن سلسله مراتبی دارند و کاملا با همدیگر متفاوت هستند یعنی امکان دارد که عضلات زیر بغل بسیار زودتر و بزرگتر از سایر قسمت های بدن رشد داشته باشد و زودتر در این مورد به نتیجه برسید و باید بر روی سایر قسمت های بدنی که دچار ضعف هستید بیشتر تمرین کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در زیر به 8 دلیل اشاره می شود که نشان می دهد چرا عضلات جلو بازو در بدن شما به اندازه کافی رشد نکرده و حجیم نمی شود :

به اندازه کافی غذا نمی خورید : همیشه این نکته را باید مدنظر قرار دهید که عضلات در بدن باید از تمامی مواد معدنی و ویتامین ها غنی باشد ، اگر شما غذای کافی را دریافت نمی کنید بدن با کمبود مواجه شده و بزرگ نمی شود ، هر چقدر به اندازه کافی منابع غذایی مفید را مصرف کنیم بدن به اندازه کافی پروتئین و کربوهیدرات های لازم  را دریافت کرده و شروع به رشد می کند و در زمان استراحت فیبرهای عضلانی شروع به بازسازی و تولید و حجم سازی می کنند.

 

استراحت کافی ندارید : همان طوری که در مقاله های قبلی نیز گفته شده عضلات ما در زمان استراحت بهترین کارایی را دارد و هر چقدر به عضلات خود استراحت کافی دهیم شروع به بازسازی و ریکاوری خواهند کرد ،و از انجایی که عضلات جلوبازو جزو عضلات کوچک هستند در زمانی که بدن تحت تمرینات سخت قرار می گیرد بیشترین فشار بر روی عضلات وارد می شود و در زمانی که در خواب هستید فیبرهای عضلانی که تحت فشار سخت قرار داشتند با یک استراحت کافی این فیبر ها شروع به بازسازی کرده و بزرگتر می شوند.

 

 تمرین ندادن عضلات پا : نحقیقات نشان می دهد که اگر شما تمرینات پا را همراه با تمرینات عضلات جلو باز ترکیب کنید شاهد نتایج متفاوتی خواهید بود البته این مورد بر اساس برنامه تمرین هر شخصی کاملا متقاوت هست ولی موارد ثابت شده نشان می دهد در زمان تمرینات پا هورمون تستوسترون و هورمون رشد بیشتری در بدن شروع به انتشار و پخش در خون می شود و هر چقدر غلظت هورمون انابولیک در بدن بیشتر باشد عضلات جلوبازو رشد خواهند کرد.

 

تمرینات گسترده ای داشته باشید : برای اینکه به نتیجه ایده ال برسید باید طیف گسترده ای از تمرینات را در باشگاه انجام دهید ، مخصوصا این قسمت از بدن را با هالتر بیشتر تحت فشار قرار دهید ، یعنی در روزی که در باشگاه تمرین حلوبازو دارید می توانید تمرینات ساعد ، تمرینات مچ و نیز تمرین های مختلف جلوبازو را انجام دهید تا بتوانید شاهد عضلات بزرگ و خجیم باشید ، هر چقدر فشار بیشتری بر روی این قسمت از عضلات وارد کنید شاهد رشد بهتر و زودتری خواهید بود.

 

تمرین دادن عضلات سه سر بازو : بسیاری از افراد در باشگاه بیشتر بر روی جلوبازو تمرین می کنند و از عضلات سه سر بازو غافل هستند در حالی که بیش از دو سوم حجم این قسمت از عضلات را تشکیل می دهد ، برای اینکه به بهترین نتیجه برسید حتما از تمرین دادن عضلات با استفاده از سیم کش و یا دمبل جهت تقویت سه سر بازو استفاده کنید.

 

عدم فشار دادن عضلات جلوبازو : همیشه ثابت شده هست که فشار بیشتر به معنی رشد بیشتر عضلات هست ، و عضلات جلوبازو نیز از این مورد غافل نیست ، تمرینات مختلفی در باشگاه جهت تقویت این ناحیه وجود دارد که ورزشکاران حرفه ای بر روی تمرین با هالتر ، لاری ، سیم کش جهت افزایش حجم و رشد بیشتر عضلات کار می کنند.

 

همیشه به دنبال محرک عضلات باشید : در باشگاه ایجاد شوک و انقباض عضلانی نتیجه مثبتی را دارد ، انجام تمرین های تکراری نتایج یکسانی را برای شما دارد ، بیشتر افراد تمرین جلوبازو را با دمبل یا هالتر شروع می کنند که برای ایجاد بیشترین فشار می توان از سیم کش و یا ابزار دیگر به منظور محرک دیگری انجام دهند ، استفاده از کابل در دستگاه سیم کش و یا میله های ضخیم دیواره های عصبی بدن را بسیار محکم تر می کنند.

 

تقویت هر چه بیشتر ساعد و مچ : از انجایی که در تمرین عضلات جلو بازو بیشترین فشار بر روی ناحیه ساعد و مچ صورت می گیرد هر چقدر بتوانید فشار بیشتری روی این قسمت ایجاد کرده و تمرین کنید بهتر می توانید تمرین های جلوبازو و ماهیچه های این قسمت را تقویت کنید ، قویتر شدن عضلات این ناحیه برابر هست با تمرین سنگین تر عضلات جلوبازو برای رسیدن به بهترین نتیجه در باشگاه.

 

۲۵ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۴۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

رسیدن به تناسب اندام ایده ال با شروع تمرینات کاردیو

سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان و همراهان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro ;

 

بدون مقدمه زیاد بریم سراغ مقاله امشب که خیلی به شما کمک می کنه به فیت ایده ال خودتون برسید با ما همزاه باشید ، اگه نظری داشتید پایین همین پست بزارید حتما جواب میدم...

منبع مقاله وبسایت باشگاه تخصصی فیتنس: www.fit7.ir

 

 

از تمرینات کاردیو یا به عبارتی که همه می شناسید هوازی هیچ موقع غافل نشوید ، بسیاری از دوستان تا حدودی با انواع تمرینات هوازی اشنا هستند ما می دانیم که پیاده روی ، تردمیل ، دو اهسته ، دوچرخه سواری و یا بالا و پایین رفتن از پله ها و یا تشک ها که در باشگاه وجود دارد همگی جزوی از تمرینات هوازی محسوب می شوند ولی ایا تا به حال به طورجدی بر روی تمرینات هوازی توجه جدی داشته اید.

 

تفاوتی که در میان شروع تمرینات سخت و فشرده فیتنس و یا بدنسازی وجود دارد در انجام همین تمرینات هوازی هست من بر اساس تجربه خودم با شما حرف می زنم و کاری با مطالب در سایت های گوناگون ندارم باید درباره تمرینات هوازی به شما بگم که این تمرینات علاوه بر اینکه باعث تپش قلب و فعالیت بیشتر ریه ها در بدن می شود بسیار ،بسیار در انجام تمرینات سنگین در باشگاه به شما کمک می کنند تا قدرت بیشتری داشته باشید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

زمانی که ما تمرینات با وزنه را در یک جای ثابت انجام می دهیم بدون اینکه کمترین زمانی مثلا 15 تا 30 دقیقه را به تمرینات کاردیو اختصاص دهیم در اخر سر شاهد بدن متفاوتی خواهیم بود ولی در بدنسازی چون تمرینات هوازی کمتری انجام می شود خیلی زود خسته می شوید ولی در فیتنس علاوه بر افزایش قدرت ، استقامت بدنی نیز بالا می رورد در بدنسازی بر روی تمرینات هوازی فوکوس نمی شود بر خلاف رشته فیتنس که در ان تمرینات کاردیو جزو تمرینات اصلی برنامه به حساب می اید.

با تمرینات هوازی نفس به طور متناوب دم و بازدم می شود و شما حین تمرینات با وزنه در باشگاه دچار هق هق نمی شوید تا نفس کم بیارید سعی کنید حداقل کمترین زمان در طول یک هفته را به برنامه تمرینات هوازی اختصاص دهید که شاهد تغیرات قابل محسوسی در بدنتان خواهید بود.

 

برای هر شخص فیتنس کار تمرینات هوازی یک هدف محسوب شده و به دنبال ان هست که به اهداف تناسب اندام خودش برسد تا هم از امادگی جسمانی برخوردار گردد و هم اینکه باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می شود، تمرینات هوازی نیز درست عین تمرینات با وزنه باید با حساب و کتاب و شمارش دقیق زده شود که این تمرین مزایای بیشماری برای شما خواهد داشت.

 

در انجام تمرینات کاردیو  همیشه به میزان ضربان و تپش قلب خودتان توجه کنید زمانی که این تمرینات را در برنامه باشگاه دارید قلب با شدت بیشتر و سرعت زیادی عمل پمپاژ خون را انجام می دهد ، و خون به سرعت بین بافت های عضلانی منتقل می شود و این کار باعث می شود که سینه و ریه ها عمل دم و بازدم را به سرعت انجام داده و سیستم قلبی و عروقی با تعادل در بدن کار کند.

 

در حین انجام تمرینات کاردیو برای اینکه متوجه شوید تا چه اندازه از سطح سلامت جسمانی برخوردار هستید در این فاصله که قلب با سرعت و شدت بیشتری کار می کند ، با مقداری استراحت قلب دوباره به حالت قبلی و متعادل خود می رسد در این عمل بدن نشان می دهد که قلب از سلامت کاملی برخوردار هست فقط در زمان تمرینات قلب با شدت بیشتری ضربان دارد و در زمان مکث 20 تا 30 تکرار از میزان ضربان قلب کاسته می شود.

 

اگر بر روی تردمیل تمرین می کنید در اغاز سرعت خود را کاهش دهید و بعد از 5 دقیقه که بدن به یک حالت نرمال رسید سرعت خودتان را افزایش دهید تا اینکه ببینید قلب در این شرایط بازهم توانایی و سلامت کامل را دارد زمانی که سرعت قلب به 90 درصد خود رسید در این بین بازهم سرعت را کاهش دهید زمانی که این چرخه را انجام می دهید بر میزان استقامت و قدرت قلب افزایش پیدا می کند.

 

همیشه در هر تمرین که در باشگاه انجام می دهید استانه تحمل قدرت بدنی خودتان را بسنجید درست هست که ما همیشه بایستی به برنامه غذایی و برنامه تمرین خودمان متکی باشیم ولی یادتان باشد زمانی را نیز می توان به تمرینات تقلب اختصاص داد مثلا اگر دیدید زمانی می توانید وزنه بیشتری را از وزنه انتخابی خود بزنید اگر فقط در حد چند ست کوچک نیز باشد اشکالی ندارد در این صورت بدن با یک شوک انقباضی مواجه می شود و در زمان دیگری که خواستید این ست تمرین را کامل انجام دهید برای شما اسان خواهد بود در زمان تمرینات هوازی این عکس العمل تمرینی صدق می کند.

 

تمرینات هوازی به عنوان برنامه تمرینی محسوب نمی شود یعنی به این صورت نیست که ما در باشگاه تمرینات سینه و یا زیر بغل را همراه با تمرینات هوازی انجام دهیم بلکه تمرینات کاردیو زمان قبل از شروع تمرینات با وزنه و یا در اخر تمرینات شروع می شود ، زمانی که می خواهید بدن خودتان را به ارامی سرد کنید انجام می گیرد و یا می توانید بعد از یک روز سنگین که تمرینات سخت و فشرده ای را داشتید تمرینات هوازی را شروع کنید که در این حالت یک پل ارتباطی بین ذهن و مغز درباره ریکاوری و ترمیم عضلات بدن ایجاد می شود و در این زمان هست که بدن شروع به ساخت و حجم عضلات می کند.

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۳۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

برای بدست اوردن حجم و توده عضلانی چه مواد غذایی رو بخوریم ؟

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

 

خیلی خوشحالم که موقعیتی پیش اومد تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم ، خیلی از دوستان هستند که می خوان زودتر به نتیجه ورزشی برسند ولی باید بدونید که همیشه رسیدن به یک هدف با ارزش در طول زمان و با پشتکار فراوان هست ، همه دوستانی که در زمیته فیتنس و بدنسازی مشغول هستند می دونند که تو ورزش برای رسیدن به حجم عضلات راه های میانبر زیادی وجود داره ولی هدف اینه که ما بتونیم با تمرینات مداوم و در بازده زمانی به هدف تناسب اندام برسیم با ادامه مقاله همراه باشید تا به مواد غذایی که خودشون یک مکمل هستند بیشتر شناخت پیدا کنیم.

 

بدست اوردن توده عضلانی همیشه برای بیشتر افراد خیلی سخت بوده و هست ، شاید برخی از شماها به دلیل اینکه دارای استعداد و یا میشه گفت ژنتیک هستید زودتر بتونید به حجم و عضله دلخواه برسید ولی هستند برخی از افرادی که به مدت طولانی در باشگاه تمرین می کنند ولی تا کنون نتوانستند به وزن و حجم دلخواه خودشون برسند.

در این میان میشه گفت فقط تلاش و پشتکار زیاد تو تمرینات در باشگاه میتونه این مشکل رو حل کنه ، به نظر خودم استعدادی وجود نداره بلکه هر کسی تمرین منظم و برنامه غذایی کاملی داشته باشه و به اون پایبند بمونه میتونه در مدت زمان مشخصی به هدف ورزشی خودش یعنی توده عضلانی حجیم دست پیدا کنه ، و اگر شما دوست دارید زودتر به نتیجه برسید باید نکاتی را رعایت کنید با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

در زیر به 10 ماده غذایی اشاره می شود که در بدست اوردن توده عضلانی و حجم بدنی میتونه خیلی به شما کمک کنه البته برای افرادی که از تغذیه مناسبی برخودار نیستند میتونند از مکمل های غذایی استفاده کنند که در تامین مواد مغذی و ویتامین های بدن خیلی کارساز خواهد بود.

 

ماهی : ماهی ها که هم می توان به ماهی سفید یا قزل الا و یا انواع تن ماهی اشاره کرد به دلیل اینکه دارای منابع خوبی از پروتئین هستند و سرشار از اسید های چرب امگا 3 و 6 بوده کمک می کنند که بافت های عضلانی و ماهیچه ها دچار تحلیل نشده و نیز در سلامتی سیستم قلبی و عروقی و بالا بردن تعادل بدنی به افرد خیلی کمک می کنند پس در سبد غذایی خودتون داشته باشید.

 

گوشت قرمز: گوشت گاو یا گوسفند که سرشار از پروتئین خالص بوده و به دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها و فیبر بالایی دارند و در تامین مواد معدنی و ویتامین های بدن از گروه خانواده B با اهمیت هستند ، نیز سرسار از پتاسیم ، اهن و روی بوده و در رشد و حجم سازی بدن خیلی موثرمی باشند.

 

تخم مرغ : تخم مرغ ها یکی از بهترین و ساده ترین منابع پروتئینی هستند که برای تغذیه کامل ماهیچه ها گزینه خوبی بوده و نوع پروتئین که در یک عدد تخم مرغ وجود دارد با سایر مواد غذایی کاملا متفاوت هست ، برای اینکه این نوع پروتئین کامل شده هست و شامل تمامی اسید امینه های ضروری بدن برای رشد و حجم عضلات بدنی هستند.

 

برنج : خدار و شکر ما ایرانی ها در هر وعده غذایی که در روز مصرف می کنیم فک کنم حداقل یک وعده بایستی برنج وجود داشته باشه که همیشه مصرف می کنیم مخصوصا خانم های خونه دار عزیز که خیلی راحت برنج رو همیشه در هر وعده غذایی میل می کنند پس اگه به فکر افزایش وزن و حجم بدنی هستید یک وعده برنج رو بخورید مخصوصا برنج قهوه ای که سرشار از کربوهیدرات های ساده هست و به علت سرعت بالایی که در هضم مواد غذایی داره گزینه خوبی محسوب میشه.

 

لوبیا قرمز : برای افراد لاغری که دوست دارند زودتر به وزن خودشون برسند توصیه می شود ، لوبیا دارای پروتئین بالایی هستش و تا حدودی میشه گفت با پروتئین گوشت قرمز برابری میکنه ولی هر کدوم جای خودشون رو دارند ، یک منبع گیاهی عالی از پروتئین بوده و دارای اسید امینه ضروری برای رشد ماهیچه ها می باشد که به عنوان یک منبع گیاهی سرشار از اهن ، منیزیم ، فیبر که تمامی برای رشد عضلات ضروری هستند.

سبزیجات : همیشه باید تعادل رو در برنامه غذایی خودتون حفظ کنید علاوه بر پروتئنی و کربوهیدرات از میوه ها و سبزیجات تازه نیز استفاده کنید تا اینکه بدن به اندازه کافی تمامی مواد غذایی مورد نیاز را جذب کند و در این میان از سبزیجات تازه مثل کاهو ، کلم ، کرفس ، اسفناج که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند مصرف کنید.

 

اسفناج : در مقاله های قبلی نیز از خواص و نکات تغذیه ای استفناج نوشته شده ، قبلا تو کارتون ملوان زبل یادم میاید ایشون یک قوطی رو بر می داشت و همشون رو میخورد اوایل نمی فهمیدم چی میخوره بعدش که این کارتون رو نشون داد فهمیدم که قوطی اسفناج داره میخوره پس اسفناج از خیلی وقت ها خوب و مفید بوده که ما ازش بی خبر بودیم ، بیشتر مواد مغذی بدن رو تامین می کنه و یک نوعی پروتئین گیاهی به حساب می اید میشه گفت برای افرادی که به دنبال چربی سوزی و افزایش رشد بافت های عضلانی هستند خیلی موثر هست.

 

عدس : از قدیم ایام عدس به عنوان یک منبع پروتئینی خوب در میان خانواده ها شناخته شده ، یادم میاد می گفتن که عدسی خون سازه ، واقعا در بین منابع گیاهی میشه گفت که عدسی یک پروتئین عالی هستش ، عدسی برای تامین انرژی و سوخت بدن گزینه خوبی به حساب می اید و سرشار از ویتامین ها ضروری بدن بوده پس اگه به دنبال رشد ماهیچه ها هستید این منبع پروتئینی گیاهی رو نیز در برنامه غذایی خودتون داشته باشید.

 

ماست یونانی : همیشه ماست تو سفره ایرانی ها هست ، وعده غذایی هم فرقی نداره یا ناهار و یا شام ، در بین ماست ها ، یونانی به دلیل اینکه دارای پروتئین دو برابر نسبت به سایر هم گروه های خودش رو داره و طعم خوبی و خامه ای بوده دارای محبوبیت بیشتری هست ،ماست یونانی سرشار از ویتامین D بوده که در تامین کلسیم و نیر مستحکم کردن استخوان های بدنی کمک کرده و در عملکرد سنتز پروتئینی بدن خیلی میتونه برای افراد مناسب باشه.

 

بادام زمینی :برای اون دوستانی که علاقمند هستند در روز از میان وعده های غذایی کوچک استفاده کنند بادام زمینی میتونه خیلی مفید باشه ، اجیل ها کلا برای بدن مناسب هستند و سرشار از فیبر و ویتامین ، منیزیم ، پتاسیم بوده ، و پروتئین خوبی دارند و اجیل ها نیز در سوخت و ساز بدن موثر بوده و عملکرد سنتز پروتئینی بدن نقش مهمی را دارند اگر توانستید روزانه مقداری بادام زمنی را میل کنید.

 

منبع وبسایت باشگاه تخصصی فیتنس     www.fit7.ir

نتیجه گیری پایانی مقاله :

در پایان اشاره کنم که بدست اوردن حجم و توده عضلانی برای هر شخصی که دوست دارد به حجم برسد امکان پذیر هست فقط به دلیل اینکه افراد با توده بدنی و تیپ متفاوتی هستند زمان بر می باشد و اگر شما برنامه غذایی و برنامه تمرین را اصولی و هماهنگ رعایت کنید به وزن و رشد عضلات خود خواهید رسید.

۱۷ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۰۱ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

پرده برداری از اسرار نگفته در رسیدن به ححم و رشد عضلات !

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی در  وبلاگ پرورش اندام تیم فبتنس پرو fitnesspro :


چند وقتی هستش که قرار بود مطالبی در  وبلاگ قرار دهم ولی نمیدانم موضوع چه چیزی بود که اصلا به وبلاگ متصل نمیشدم مقالات متعددی توی وبسایت قرارداده شده و هر هفته نیز موضوع های جدیدی را نیز از تجربیات خودم و نیز مقالات بروز در اختیارتان گذاشته می شود که  امیدوارم بتونید نهایت استفاده رو برده باشید ، مقاله جدید در وبسایت نوشته شده که بیشتر برای افرادی هست که دوست دارند سریع به حجم عضلانی برسند این مقاله رو مطالعه کنید و سعی میکنم بیشتر به چالش های افراد در رشته فیتنس و بدنسازی و اینکه چطور بتونیم به تناسب اندام دلخواه دست پیدا کنیم متمرکز میشم . به امید موفقیت در عرصه ورزش فیتنس .


باید بگویم خیلی از افرادی که به باشگاه می روند و حاضر میشند تمرینات سخت را تحمل کنند و در حدود یک ساعت از وقت خود را در باشگاه سپری کنند جدای از ورزش هدف دیگری را نیز دنبال می کنند شاید برخی از این نظر بخواهند که وزن خود را کاهش دهند و شاید برخی از دوستان دیگر نیز تمایل دارند که وزن خودشان را زیادتر کنند ولی برخی از افراد ورزش دوست نیز هستند که علاوه بر همه این اهداف ، می خواهند که به وزن و حجم عضلات دلخواه خودشون برسند همه ما که تمرینات فیتنس و یا بدنسازی رو شروع می کنیم دوست داریم که به مرور زمان شاهد عضلاتی حجیم و قوی باشیم تا وقتی تو اینه اندام خودمون رو میبینیم به خودمون افتخار کنیم و علاوه بر سلامتی به تناسب اندام مورد علاقه مون رسیدیم در این مقاله به نکاتی اشاره خواهم کرد برای شما دوستانی که علاقمند هستید به وزن و عضلات تفکیک شده و حجیم برسید می تواند بسیار موثر باشد با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

دست یافتن به حجم عضلانی مراحلی دارد که جدای از برنامه تمرینی و برنامه غذایی باید رعایت کنید تا اینکه این سفر برای ما لذت بخش باشد در این قسمت به 10 مرحله اشاره می کنم که امیدوارم شما دوستان حداکثر بتوانید به این موارد عمل کنید و هرگز انگیزه خودتان را از دست ندهید و در رسیدن به هدف بدنی خیلی عجول نباشید .

1.حداکثر قدرت افزایش عضلات : زمانی که مواد غذایی حاوی پروتئین بالا مصرف می کنید بدن از لحاظ مواد مغذی پروتئین دار تامین می شود و در این حالت به اصطلاح گفته می شود که در بدن عمل سنتز پروتئینی شکل یافته هست ،دریافت پروتئین بیشتر برابر هست با رشد بیشتر عضلات ولی باید بدانید که بدن میزان پروتئین اضافی خود را برای رشد سایر عضلات که به پروتئین بیشتری نیاز دارند تقسیم می کند ، هر روز که بدن میزان مشخصی از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا را دریافت می کند این مواد مغذی جدید را با میزان پروتئین قدیمی در بافت های خودش جایگزین می کند و این مقدار را در عضلات ذخیره سازی می کند.

2.مصرف مقدار مشخصی از پروتئین : همان طوری که می دانید هر فردی به ازای وزن بدن خود باید به اندازه 1.5 تا 3 گرم پروتئین را مصرف کند که البته این مقدار برای افرادی که تمرینات سختی را در باشگاه انجام می دهند بایستی بالاتر باشد ، از جمله منابع حاوی پروتئین بیشتر می توان به تخم مرغ ، ماهی ،گوشت قرمز ،بادام زمینی ، شیر ، لوبیا ، اسفناج ،جعفری ، سویا ، تن ماهی ، و منابع دیگر اشاره کرد که در این بین از منابع دیگر کربوهیدرات و چربی نیز فراموش نکنید.

ادامه در وبسایت باشگاه تخصصی فیتنس فیت سون : www.fit7.ir


۲۰ تیر ۹۸ ، ۲۱:۵۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

پروتئین وی ایزوله چیست و چه تاثیری در عملکرد بدنی دارد

سلام و عرض درورد خدمت همه دوستان و ورزشکاران گرامی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


همیشه مصرف مکمل ها در بین ورزشکاران وجود دارد و افراد مبتدی نیز پس از چند ماه تمرین در باشگاه استفاده از مکمل را اغاز می کنند ، ولی باید شما بدانید مکملی که مصرف می کنید دارای چه خاصیت های هست و چه مزایای برای بدن شما دارد اصلا هر مکملی را نمی توان استفاده کرد و در برخی از افراد نیز نتیجه رضایت بخشی ندارد پس دانستن اینکه مکمل مصرفی شما چیست و قرار هست شاهد رشد توده عضلانی باشید یا کات و یا حجم عضلات بسیار مهم هست امشب از شما دعوت میکنم مقاله پروتئین وی ایزوله چیست و چه تاثیری در عملکرد بدنی دارد ، را حتما مطالعه کنید تا با تاثیر این مکمل بیشتر اشنا شوید .


پروتئین وی ایزوله چیست و چه تاثیری در عملکرد بدنی دارد ،در میان انواع مختلفی از مکمل ها که ورزشکاران استفاه می کنند مکمل وی ایزوله و مکمل کازئین بسیار محبوب می باشد ، مکمل وی ایزوله که بهترین نوع پروتئین قبل از شروع تمرینات شدید در باشگاه هستش و در افزایش رشد و حجم عضلانی مناسب می باشد و مکمل کازئین قبل از خواب برای ریکاوری و تامین کالری مورد نیاز در هنگام صبح بسیار موثر می باشد برای اینکه بدن در طول هشت ساعت استراحت در حالت کاتابولیک قرار می گیرد و باید نیاز های اسای بدن تامین گردد ، و صبح هنگام بدن به انرژی بیشتری برای شروع فعالیت نیاز دارد.

شیر از دو نوع پروتئین کازئین و اب پنیر ساخته می شود ، پزوتئین اب پنیر را می توان از شیر جدا کرد و یا به عنوان یک محصول جانبی تولیدی دیگر به حساب اورد ، پروتئین اب پنیر که با عنوان وی ایزوله شناخته می شود یک پروتئین کامل و خالص محسوب می شود ، زیرا همه اسید امینه های ضروری برای رشد و توده عضلانی بدن را دارا می باشد.

ادامه در وبسایت باشگاه فیت سون : www.fit7.ir

۱۴ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only