اولین و برترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس www.fitnesspro.blog.ir

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

هیچ موقع به یک در بسته خیره نشوید...

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز در وبلاگ گروه پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro ;

الان تو فکرم بود که براتون یک مقاله در مورد تقویت عضلات جلوبازو بنویسم که گفتم هر چقدر محتوا تولید کنم که بدون انگیزه باشه به درد نمیخوره...

چون من هر کاری میکنم تو باشگاه و یا زندگی روزمره به نوعی احساس میکنم که شاید مشکل خیلی از شما بزرگواران باشد پس بیخیال مقاله در مورد تمرینات جلوبازو شدم

من خودم شخصا تو این اوضاع و احوال چند روزی هست که احساس نا امیدی میکردم مثلا اینکه عمرمون تو ایران به هیچ و پوچ رفت حالا بگذریم فضای سایت کلا باید مثبت و پر انگیزه باشد الان این بحث جاش اینجا نیست که بگم پس بماند برای یک موقع و یک وقت دیگر...

عرض کنم که خدمت شما انسان و ورزشکاران هر چقدر هم پر انرژی و با روحیه بالایی باشند در یکی از تمرینات و یا زندگی روزمره دچار نا امیدی می شوند بنابراین بایستی همواره با وجود مشکلات روحیه جنگجویی خودتون رو حفظ کنید الان که من دارم این مقاله رو براتون مینویسم با خودم کلنجار رفتم که بیخیال همه چی و فقط باید بجنگیم در هر شرایط و در هر زمانی مثل کیم وو چونگ و یا مدیر و موسس دوو در زاپن که با جود جنگ همچنان یکه تاز تولید محصولات الکتریکی در جهان بود....

هدفم فقط این هست که عزیزان همچنان با قدرت به تمرینات خودتون ادامه بدید و همچنان مثل جنگجویان سامورایی روحیه جنگاوری خودتون رو داشته باشید و این رو هم بگم که همچنان در حال راه اندازی وبسایت تیم هستیم که به زودی یک کمی که رو پا وایساد ادرس رو براتون میگم که در سایت با محتوا و ویدیو های عالی در خدمت شما دوستان باشیم یا علی 

                              زندگی مال توست به راهت ادامه بده مثل یک جنگجوی واقعی!

۱۵ تیر ۹۷ ، ۰۰:۰۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only

جلوگیری از اسیب دیدگی شاه کلید تقویت عضلات !

سلام و درود فراوان خدمت تک تک دوستان ورزشکار عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

قبل از اینکه در باشگاه سراغ تمرین روزانه خود برویم بایستی بدانیم که تمامی حرکات را بدرستی اجرا کنیم اینکه در باشگاه با انجام بعضی از تمرینات ورزشی در کوتاه ترین زمان انتظار معجزه را داشته باشید امری مسخره و دور از ذهن می باشد پس بهتر است قبل از اجرای تمرینات پر فشار با اصول و نحوه صحیح حرکات اشنا شویم تا دچار اسیب دیدگی حاد نشویم ...


این موردی بسیار شایع هست که دقیقا بدانید اسیب هایتان چه بوده است ، به هر صورت بهترین عمل این است که بدانید در حین ورزش در بدنتان چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

بنابراین قبل از اینکه در حین تمرینات ورزشی دچار اسیب دیدگی شوید سریعا از مشورت و راهنمایی های  پزشکی استفاده کنید با همدیگر این 4 مورد اسیب های ورزشی را دنبال میکنیم :

1-سوزش شدید در ناحیه ای از بدن که در چند روز اول در باشگاه ایجاد شده است

2-ضعف قابل توجه به عنوان نمونه ایجاد فشار زیاد در پاها و کشیدگی عضلات

3-دردری که بعد از تمرینات ورزشی در باشگاه هنگام خواب و موقع شبانه در بدنتان  در حال رخ دادن هست .

4-شارپ نوعی از ایجاد درد عضلانی هست که در پایین پاها احساس می شود

هر گونه درد ایجاد شده که به طور معمول در طول یک هفته یا نهایت ده روزه ایجاد می شود

هر یک از این علایم را مشاهده کردید سریعا با پزشک مشورت کرده و یا نسبت به بهبودی این اسیب دیدگی ها اقدام کنید.

تروما از جمله یکی از این اسیب دیدگی ها می باشد که ماهیت اصلی و مشخص ان سرخی و قرمزی در ناحیه اسیب دیده در بدن می باشد؛ مقدار مشخص کبودی ؛ درد نشان میدهد که میزان اسیب دیدگی چقدر بوده است اگر در طی چند روز هر یک از این اسیب دیدگی ها را تجربه کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

مثلا اینکه اگر وسیله ای به زمین افتاد و بلند شدید ان را بردارید و پشتان درد گرفت این موردی از تروما نیست ، بلکه یک موردی است که شاید به علت ایجاد فشار بر روی مهره کمر این درد ایجاد شده باشد ، اما اگر این مورد بصورت تکرار ایجاد گردید نشانی از اسیب دیگی حاد می باشد.

این نوع از اسیب دیدگی به راحتی و در عرض چند ساعت شناسایی می شود.

یکی دیگر از اسیب ها ، اسیب دیگی های استرس تکراری است که علایم ان این هست که در طی مدت زمان طولانی پیشرفت می کند و حساس به بافت عضلانی می باشد.

مثالی از اسیب استرس تکراری یک نجار هست که در طی سالیان دراز کار کرده و به صورت طولانی متوجه ایجاد درد در ناحیه مچ دست ها و یا  پاها می شود.

برخی از اسیب دیدگی ها در طول زمان و با تغذیه مناسب و استراحت کافی بهبود می یابد 

اسیب های تروما واقعا به شدت و میزان اسیب دیدگی بستگی دارد اگر خیلی بد باشد باید به پزشک مراجعه کنید و به استراحت نیاز دارید ولی اگر میزانش کم بود در طی دو هفته و یا چند روز با انجام حرکات ورزشی نرم و سبک در طول دوره درمانی رفع می گردد.

اسیب های استرس تکراری در طول یک دوره خاص ایجاد می شود مگر اینکه با انجام یک فعالیت پر فشار این اسیب دیدگی را تشدید کنید اینکه فعالیت ورزشی خود را توقف کنید کمکی به شما نخواهتد کرد بلکه عوض ان با انجام تمرینات سبک هوازی هر چه سریعتر به تمرینات پر فشار و روزهای قبل برگردید.

پس دوستان یاد گرفتیم که با انجام درست و صحیح تمامی حرکات ورزشی و تمرینی از هر گونه اسیب دیدگی در باشگاه دور می مانیم با انجام این اصول شاهد افزایش قدرت و استقامت بدنی و حجم عضلانی در باشگاه شوید با ارزوی موفقیت تک تک دوستان...


۰۹ تیر ۹۷ ، ۲۳:۰۶ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

مراقب اسیب زدن به بدنتان باشید!

سلام و شب بخیر خدمت همه دوستان عزیز و بزرگوار در وبلاگ پرورش اندام تیم فینس پرو fitnesspro :

بذارید قبل از نوشتن این مقاله امشب با این جمله شروع کنم...

نگو توی این شبها نمیدونی من چیه دردم........ من که هیچ کاری به جز تو بغلت گریه نکردم...

نفسم از نفست چرا یک شب تو این هوا جدا نمیشه.....

میدونی هیشکسی غیر تو برام به خدا ، خدا نمیشه .....

در این مقاله میخاهم در مورد تمرینات ورزشی صحبت کنم که در باشگاه بصورت متداول انجام میگردد بدون اینکه از انجام و نحوه صحیح و شیوه درست زدن ست های تمرینی در باشگاه اگاه باشیم ، ببینید من خودم شخصا به کررات در باشگاه شاهد افرادی بودم که در حین تمرینات ورزشی یک حرکت تمرینی را اشتباه زدند و این حرکات نه تنها باعث به ثمر نرسیدن هدف در باشگاه نمیشود بلکه باعث اسیب رساندن به فرد میگردد که منجر میشود فرد از باشگاه زده شده و دیگر بطور کل تمرینات ورزش تناسب اندام و بدنسازی را رها کند....

اینکه الان در حال حاضر شما یک فرد چاق و یا معمولی و یا فرد لاغری هستید هیچ اشکالی ندارد مهم این هست که تصمیم گرفته اید ورزش را شروع کنید و مهمتر از این هم است که بدون مصدومیت و اسیب دیدگی ورزش را ادامه داده و به پایان برسانید.

قبل از اینکه ورزش را شروع کنید بصورت ارام و تدریجی با ایجاد فشار ارام بر روی عضلات اغاز کرده و بدن را گرم کرده و انقباض عضلانی را ایجاد نموده و سپس شدت فشار را در ایجاد تحرک در عضلات شروع کنید...

با همدیگر این نکات احتیاطی را مرور می کنیم ....

1-قبل از هر گونه فعالیت ورزش اگر دچار اسیب دیدگی هستید قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید ، اینکه بصورت ارام شروع کرده و حداقل 10 دقیقه تمرینات هوازی را انجام دهید و به دنبال این نباشید که تمرینات سه روزه را در یک جلسه یک و نیم ساعته به پایان برسانید با عجله و بدون استراحت 45 ثانیه ای مابین ست های تمرینی در باشگاه.

2-یادتان باشد شروع و پایان هر جلسه تمرینی با انجام تمرینات گرم کردنی اغاز میشود 10 دقیقه قبل از شروع ورزش با ایجاد حرکات کششی بر روی عضلات همسترینگ ، عضلات چهار گوشه ران و عضلات تاندول اشیل در پا اغاز کرده و پس از پایان تمرین همین 10 دقیقه باز تکرار میشود و یک روز جلسه تمرینی به پایان میرسد.

3-حتما متوجه شده اید که زمانی که ورزش را اغاز می کنید بدن فشار قابل توجهی راتحمل می کند ، اینکه از یک لباس ورزشی راحت جهت ایجاد عبور هوا و سبکی بدن در حین تمرینات ورزشی استفاده کرده و به جهت جلوگیری از اسیب دیگی در ناحیه پاها و مج حتما از یک کفش ورزشی مناسب استفاده کامل را ببرید.

4-حتما اگر وقت کافی دارید در مقاله های قبلی نیز گفتم در ساعات بعداز ظهر ورزش را شروع کنید مابین ساعات 5 تا 7 عصر به جهت اینکه میزان رادیکال های ازاد بدن در این ساعات کامل به صفر می رسد و بدن اماده ایجاد فشار جهت سلامتی روی تمامی عضلات می باشد.

5-اینکه می توانید در یک روز تمرینی هم تمرینات هوازی و بدنسازی را بصورت تلفیقی کار کنید یعنی اگر در یک جلسه بدنسازی تمرینات بازو و سینه را کار می کنید در عین حال تمرینات سبک هوازی شامل ، دوچرخه سواری و تردمیل را انجام دهید که باعث میشود میزان قدرت و استقامت بدنتان افزایش یابد در حد 20 دقیقه.

فراموش نکنید که برای موفق شدن در هر کاری فقط و فقط تمرین را بصورت متناوب انجام دهید..

با ارزوی موفقیت شما تک تک دوستان در زندگی مخصوصا در عرصه ورزش فیتنس

۰۳ تیر ۹۷ ، ۲۲:۵۴ موافقین ۲ مخالفین ۰
Sajjad Only

رژیم غذایی سالم با کمترین میزان قند مصرفی !

سلام و درود فراوان خدمت دوستای بسیار نازنین در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro

در این مقاله میخاهیم در مورد شیرینی جات و شیرین کننده های طبیعی صحبت کنیم که علاوه بر ایجاد اضافه وزن  و سوای میزان دریافت کالری مورد نیاز بدن باعث بروز مشکلات زیادی نیز میشوند پس در ادامه با ما همراه باشید...

هیچ گونه جای سوالی باقی نمی ماند که نیاز بدن به مواد و نوشیدنی های شیرین منجر به دریافت کالری اضافی و چربی بیشتر در بدن می گردد اما اینکه شکر به تنهایی منجر به افزایش وزن میشود یا خیر جای بحث وجود دارد...

این یک واقعیت است که خوردن بیش از اندازه مقدار کالری در بدن باعث افزایش توده وزن اضافی میشود و این یک مشکل کاملا واقعی هست.

همه قند ها یک نوعی از کربوهیدرات محسوب میشوند که دارای چهار کالری در هر گرم است، اکثر قند های که ما در طول روز کاری و زندگی خود می خوریم قند های اضافی هستند که فقط یک نوعی از طعمی از شیرین کننده و لذت بخش را در بدن ایجاد می کنند.


قند های طبیعی که شامل ( لاکتوز ، فروکتوز ) می باشند اکثر در میوه ها ، سبزیجات ، لبنیات و نوشیدنی های قندی طبیعی می باشند که بایستی در رژیم غذایی خود حتما از این مواد استفاده کنیم.

گفته شده که ایرانی ها بیشتر قند مصرف می کنند طبق گزارشات میزان مصرف در طول دوره کاری 22 قاشق چایخوری (335) کالری است که حدود 19 درصد افزایش مصرف داشته است.

یکی از نگرانی ها در مورد مصرف قند و شیرینی جات محلول در اب این است که به علت دارا بودن فیبر کم به سرعت در اب حل شده و جذب بدن می گردد و با این وجود خوردن یک لیوان ابمیوه طبیعی که اگر با رژیم غذایی سالم همراه باشد باعث کاهش چربی اشباع شده و قند اضافه در بدن افراد مبتلا به دیابت و یا اضافه وزن افراد مسن می شوند.

پس سعی کنید در یک روز کامل اگر نتوانستید از میوه استفاده کنید حداقل مصرف نیم و یا یک لیوان ابمیوه طبیعی باعث افزایش سلامتی و کمک شایانی در جهت حفظ میزان قند خونتان می کند.

همان طوری که می دانید مصرف بیش از اندازه قند باعث بروز بیماری های نظیر بیماری قلبی ؛ عروقی ، دیابت ؛ چاقی ، حفره های ایجاد شده در دهان و نیز پیش فعالی در کودکان می گردد.

و اینکه اگرچه بدن به مصرف مواد شیرینی و قند ها رغبت زیادی نشان می دهد ولی یادتان باشد که مصرف بیش از اندازه قند باعث افرایش کالری و وزن شده که باعث می شود فرد از مصرف سایر مواد غذایی مناسب بدن غفلت کرده و نیاز های اساسی بدن تامین نمی شودو این خود باعث بروز در شیوه صحیح مصرف مواد غذایی می گردد.

میزان مصرف قند طبیعی طبق مطالعات انجام شده در زنان بالغ 100 کالری و در مردان بالغ 150 کالری هست...

 به طور کلی نتیجه میگیریم که با مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی درست شده با میوه ها ، سبزیجات ، و ابمیوه های 100 طبیعی که دارای قند های طبیعی لاکتوز و فروکتوز می باشد ، بسیار برای داشتن یک بدن سالم و فوق العاده با انرژی مفید می باشد و رژیم های غنی شده از سبزیجات و میوه ها دارای مواد معدنی ، ویتامین ها ، انتی اکیسیدن ها و فیبر هشتند و در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان و دیابت به شدت جلوگیری میکنند.

   با ارزوی موفقیت تک تک دوستان در زندگی و به خصوص در رشته فیتنس

۰۲ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
Sajjad Only