سلام و شب بخیر خدمت دوستان گلم و همراهان عزیز در وبلاگ fitnesspro


بدون مقدمه می پردازیم به ادامه مقاله قبلی و در مورد نقش پر رنگ اب در بدن با هم صحبت خواهیم کرد پس بی معطلی همراه ما باشید...


در صورتیکه با هیدراته کردن بدن ( رساندن اب کافی به بدن در حین تمرین ) می توان به میزان چشمگیری از بدن در مقابل عوامل خارجی محافظت کد ، ۸۵ درصد بافت مغز از اب تشکیل شده است و یک بیستم جریان خون برای عملکرد های مغز همیشه در مغز وجود دارد هنگامیکه بدن دهیدراته می شود میزان اب موجود در خون کاهش می یابد و همین کمبود اب باعث تحلیل رفتن عملکرد مغز خواهد شد که در نتیجه خستگی زود رس ،‌دپرس شدن و استرس را در پی خواهد داشت.


۷۵ درصد بافت عضلانی را اب تشکیل شده است ، بنابراین برای جلوگیری از دهیدراته شدن عضلات می بایست همیشه سطح تب موجود در عضلات را در حد بالا نگه داشت ، هنگامیکه عضلات دهیدراته می شوند ، احتمال گرفتگی و کاهش قدرت در انها به مراتب بالاتر خواهد بود ، گرفتگی عضله زمانی رخ می دهد که عضله بصورت غیر نرمال منقبض شود و در یک وضعیت غیر متعارف باقی بماند.


باوجودیکه علت اصلی گرفتگی عضله هنوز کاملا شناخته نشده است ، ولی با این وجود دلایلی همچون کار کشیدن زیاد از عضله ، قرار دادن عضله در معرض حرارت زیاد می توانند به عنوان مسببان گرفتگی عضله به شمار ایند.


اب در تنظیم درجه حرارت بدن و ارسال مواد غذایی یه داخل سلولها نقش بسزایی دارد بنابراین با افزایش‌اب دریافتی می توان ریسک گرفتگی عضله را کاهش داد.


اب به عنوان یک ماده روغنکاری کننده در مفاصل و غضروفها عمل می کند و هنگامیکه بدن در وضعیت هیدراته قرار دارد غضروفها و مفاصل خیلی بهتر و راحتر عمل می کنند هیدراته نکردن کافی غضروفها و مفاصل در دراز مدت خطرات جدی بر روی انها خواهد گذاشت یکی دیگر از دلایل اهمیت اب برای بدنسازان بر می گردد به این واقعیت که در صورت دهیدراته بودن بدن محلوب های موجود در بدن خاصیت ویسکوزیته خود را از دست می دهند که در نتیجه بازدهی عملکرد پروتئین و انزیم ها در یدن کاهش می یابد...ادامه دارد