سلام وشب بخیر خدمت دوستان و همراهان عزیز در وبلاگ fitnesspro


درادامه مقاله قبلی که در مورد تشخیص هیدراته بودن بدن ورزشکاران حرف زدیم حالا به ادامه بحث می پردازیم...


۲/۸ لیتر اب که قبلا در این مقاله ذکر شد برای افراد عادی می باشد بدنسازان در قیاس با افراد عادی از لحاظ فیزیکی به مراتب فعال تر و و از لحاظ جثه نیز حجیم تر می باشد به همین خاطر میزان دفع اب از طریق تعریق در این افراد به مراتب بیشتر می باشد.


با داشتن این نکات بهتر است که عادتهای معمول را کنار بگذارید و از یکسری قواعد جدید هنگام نوشیدن اب پیروی کنید در طول شب بدن اب زیادی از دست می دهد به همین خاطر صبح بلافاصله پس از بیدار شدن یک لیوان اب بنوشید و بدین ترتیب در عین حال که اب جایگزین به بدن رسانیده اید به عملکرد سیستم هاضمه برای خوردن صبحانه نیز کمک کرده اید .


بصورت کلی نوشیدن اب ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از وعده غذایی باعث رفتن بازدهی سیستم هاضمه می شود، نوشیدن یک لیوان اب در ساعت در طول روز کار یا عادت بسیار خوبی می‌باشد و‌بدین ترتیب سطح مایعات بدن در یک میزان مشخص باقی می ماند بیست دقیقه قبل از تمرین نوشیدن اب به میزان ۲۵۰ تا ۵۰۰ لیتر کافی می باشد.


نوشیدن اب به میزان زیاد قبل از تمرین باعث می شود که احساس سنگینی نمایید در طول روز تمرین هم نوشیدن اب بصورت جرعه جرعه باعث می شود که هم بدن هیدراته باقی بماند و هم عملکرد عضلات افزایش یابد بسدار شدنهای نیمه شب نیز‌یک فرصت مناسب برای نوشیدن اب می باشد یا رساندن اب کافی به بدن می توان تمام عملکردهای بدن را در حد مطلوب نگه داشت.


نکته اخر : در هوای گرم هرگز سعی نکنید که عرق‌ را با حوله پاک کنید مگر اینکه بخواهد وارد چشم شود ، سعی کنید برای تمرین یک لباس نخی و مناسب بپوشید تا در سیستم تعریق بدن اختلال ایجاد نشود...