سلام و درود خدمت مخاطبان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro :


بنابراین هنگامیکه قصد داریم پروتئینی دریافتی را افزایش دهیم اب به عنوان یک ماده اصلی و اساسی را با اضافه‌کردن اسید و انزیم های مرتبط‌در پروسه‌ هضم غذا عمل می کند ، اب به عنوان یک ماده اصلی و تاثیر گذار در قدرت بحساب می اید بنابراین در صورتیکه عضلات دهیدراته باشند بنحو قابل ملاحضه ای از قدرتشان کاسته میشود.


و ماحصل تمرین در یک چنین شرایطی عدم افزایش قدرتی است که در شرایط نرمال حاصل می شود بنابراین هنگامیکه نتوانید به اندازه کافی که هیدراته هستید وزنه بزنید پس چطور می توانید انتظار رشد عضلات را داشته باشید.


اب یکی از ابزارهای مفید در کاهش وزن بحساب می اید اب یکی از مواد عاری از کالری بحساب می اید از همین رو هنگامی که در رژیم هستید و مواد غذایی دریافتی را محدود ساخته اید می توانید به وسیله نوشیدن اب تا حد زیادی جلوی گرسنگی را بگیرید ، مشکل در این نهفته است که چطور می شود فهمید که اصلا بدن هیدزاته هست یا نه در شرایط نرمال روزانه حدود ۲/۸ لیتر اب از بدن و ان هم عمدتا به صورت ادرار از بدن دفع می شود.


یکی از راههای ساده تشخیص هیدراته بودن بدن اندازه گیری مقدار و رنگ اب دفع شده از بدن می باشد یکی از راههای ساده تشخیص دهیدراته بودن کم بودن حجم ادرار و پر رنگ بودن رنگ ان می باشد ، احساس تشنگی یکی از اعلانهایی است که به بدن هشدار می دهد که مدتی است که بدن دهیدراته شده است بنابراین از احساس تشنگی نمی توان به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای هیدراته بودن بدن استفاده کرد.


بدلیل تاخیر سیستم تشنگی در اعلان دهیدراته بودن بدن احتمال اسیب های قبلی وجود دارد.


در یکسری افراد احساس تشنگی بصورت زمانی می باشد ، برای نمونه فرد در ساعتهای بخصوص که یک زنگ تفریح دارد اب می نوشد.


در صورتیکه در زمانهای دیگر روز اصلا سراغ اب نمی رود با رساندن اب در زمانهای معین و بصورت مرتب متوجه خواهید شد که رنگ ادرار تقریبا بی رنگ و در حجم بیشتر خواهد بود قرار داشتن در یک چنین شرایطی یکی از علائم هیدراته بودن بدن می باشد.


کلیه ها برای دفع سموم مواد سمی و  همچون اسید اوریک ، اسید لاکتیک به میزان اب قابل توجهی نیاز دارند ، زنگ ادرار تا اندازه ای به میزان اوره موجود در ان ارتباط دارد.


اوره یک محصولثانوی است که از سنتز پروتئین حاصل می شود و از انجا که در رژیم غذایی یک بدنساز پروتئین دریافتی به مراتب بالا می باشد ، پس میزان اوزه نیز بصورت اتوماتیک وار بیشتر از حد نرمال خواهد بود ، بنابراین برای اینکه بدن در شرایط ایده ال به عملکرد خود ادامه دهد می بایست انرا از لحاظ اب دریافتی کاملا هیدراته کرد.


به عنوان یک بدنساز عادت نوشیدن اب و مایعات را در خود پرورش دهید و هیچوقت به تشنگی به عنوان یک اعلان برای دریافت اب توجه نکنید...