سلام و عصر بخیر خدمت دوستان و همراهان گرامی در وبلاگ fitnesspro :


بدون هدر رفت وقت میریم سراغ ادامه مقاله قبلی که بر تمرکز بر زوایای سینه بحث کردیم!


اولین راه برای اینکه تمرین زوایای کوچک را وارد تمرین خود کنید این است که برای مدتی از تمرین ، با هالتر صرف نظر کنیدشاید شما هم با این نظر مخالف باشید ولی می توانید با استفاده از نیمکت های قابل تنظیم ، چنین زوایایی را برای پرسهای سینه با دستگاه اسمیت هم مورد استفاده قرار دهیدوای ناچارید از هالتر استاندارد صرف نظر کنید.


به این دلیل که تنها روی نیمکت های پرس که شیب ثابتی دارند قابل استفاده اند ، اگر قصد استفاده از دیدگاه اجرای پرسها روی زوایای متعدد را دارید دقت داشته باشید که با هر تغییر زاویه ای ، میله روی بخش متفاوتی تز سینه تان فرود می اید و به این معنی است که باید هر بار نیمکت را کمی به عقب یا جلو حرکت دهید برای اطمینان یافتن از اینکه دستها و شانه های شما در مسیر مناسبی حرکت کند.


بخاطر اهدافی که در این برنامه دنبال می کنیم ، تمرکز ما روی دمبل و نیمکت های با شیب متغییر خواه. بود ، دمبلها ابزار باور نکردنی برای ساختن حجم عضلانی هستند ، که کمک می کنند به تحریک فیبر های هدف و در عین حال عضلات دیگری را هم تحت فشار می گذارند تمرین با دمبل روی شیب متعدد ، اگر قصد تمرین در خانه را هم داشته باشید یا حتی در شلوغ ترین ساعات به باشگاه بروید باز هم بخوبی قابل انجام است.


تنها کافیست به یک نیمکت یا شیب متغیر و دمبلهای مناسب دسترسی پیدا کنید تا تمرین را بطور کامل انحام دهید تا اینجا فقط از حرکات چند مفصلی سینه یعنی انواع پرس صحبت کردیم ولی می توانید حرکات تک مفصلی با دمبل و سیمکش را هم روی شیب های متعدد اجرا کنید.


به این دلیل که حرکات را روی شیبهای مختلفی انجام دهید در واقع تنها با همین دو حرکت پایه یعنی پرس و قفسه می توانید تمام فیبرهای سینه را تحت فشار بگذارید ، و این شانس را خواهید داشت که یکی از کارامدترین جلسات تمرین را که تا به حال برای سینه تان تجربه کرده اید به انجام برسانید.


یکی دیگر از خصوصیات مثبت تمرین روی زوایای متعدد این است که با هر هدفی که در بدنسازی داشته باشید ، سازگاری دارد اگر در فاز افزایش قدرت هستید اجرای ستهای سه ، پنج ، و شش تکراری هم روی چنین زوایای قابل انجام است ، تمرین از زوایای متعدد روی فیبر های که خاص فعالیتهای قدرتی هستند کمک خواهد کرد.


تا اینکه قدرت شما بیش ازبرنامه های تمرین مسئله ای صادق است و تمرین روی زوایای متعدد را می توانید مناسب با هدفی که دارید ، مورد استفاده قرار دهید.