با سلام و درود خدمت دوستان خودم در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو بلاگ fitnesspro


اکثر بدنسازان مبتدی توجه کافی به استیل صحیح حرکات نمی کنند ، و انچنان گیج و سردرگم از نوع برنامه هستند که دیگر به هیچ چیز فکر نمی کنند ، نحوه استفاده صحیح از دستگاه ها و چگونگی افزایش صحیح تعداد وزنه از نکاتی است که انها به صورت صحیح فرا نمی گیرند و به تبع ان توانایی صحیح کنترل وزنه را نداشته و دچار درد عضلانی و اسیب دیدگی می شوند.


برای صحیح انجام دادن حرکت ، باید تمام تمرکز خود را برروی نحوه صحیح انجام حرکات معطوف سازی و بهترین فرم را در انجام هر حرکت به خود بگیرید و این را هم به خاطر داشته باشید که دو حرکتی که باعث اسیب دیدگی شود مضر می باشد که یک تکنیک که اکثر افراد مبتدی به ان توجه نمی کنند.


نحوه پرس کردن وزنه می باشد ، برای مثال انها می ایند و وزنه را در قسمت منفی حرکت در عرض یک ثانیه پایین می اورند و در هنگام بالا اوردن هم ان را در زمان یک ثانیه پرس می کنند و اصلا به سرعت انجام حرکت توجه نمی کنند.


در تمرین بدنسازی باید بر وزنه کنترل داشته باشید و به طور معمول ۲ ثانیه برای قسمت منفی حرکت و ۳ ثانیه برای قسمت مثبت حرکت وقت صرف کنید.


حتما می پرسید که چرا باید این مدت زمان در انجام حرکات اعمال شود جواب اینست ، به دلیل اینکه عضلات را به صورت صحیح و کامل تمرین کنید و همچنین خطر اسیب دیدگی را کاهش دهید در ابتدا باید وزنه را کاهش دهید و همه فکر را در فرم صحیح خلاصه کنید و مطمئن باشید که نتیجه بهتری به دست خواهید اورید و بعد از گذشت ۲ تا ۳ هفته قادر خواهید بود که بر تعداد وزنه بیافزاید و همان کنترل صحیح را هم دارا خواهد بود...ادامه دارد