سلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro


این ۲ منبع پروتیینی ، چیزی جز شیر و تخم مرغ نیست که به راستی ، ویژه هستند به طوری که حتی گیاه خواران نیز از انها استفاده می کنند.


این مواد غذایی لبنی بسیار سودمند ، پروتئین مورد نیاز به جهت رشد را در اختیار ما می گذارند ، بنابراین سعی کنید این مواد را جزو اولین گزینه های مصرفی تان بگذارید و دلایل مربوط به ان را نیز در ادامه برایتان شرح می دهم خیلی ممنون...


محصولات لبنی روزانه ، جزو مواد غذای منحصر به فرد ، به جهت تقویت فرایند عضله سازی هستند و این امتیاز فقط به خاطر نوع و میزان پروتئین موجود در انها نیست ، بلکه این مواد شامل مواد عضله ساز بی شمار دیگری نیز می باشند و از جمله این مواد ، می توان به پروتئین های « وی و کازئین » اشاره کرد که در شیر موجودند.


مولکول های پروتئین کازئین ، متصل به مواد معدنی مهمی نظیر کلسیم و فسفر است و پروتئین وی نیز شامل پروتئین بی شمار دیگری نظیر لاکتالبومین ، ایمونورگلوبین و ابومین ها است.


شیر : 

شیر علاوه بر این که حاوی پروتئین های وی وکازئین بوده ، شامل حجم های کمی از اسید های امینه و پیتید های کوچک نیز می باشد.


قابل اشاره است که در میان محصولات لبنی ، ۳۰ گرم خامه شامل یک گرم پروتئین و ۳۰ گرم ماست حاوی ۲ گرم پروتئین است و پروتئین شیر در این میان ، غنی ترین منبع پروتئینی حاوی لوسین و سایر اسید های امینه زنجیره ای است و این پروتئین ها به بهبود سنتز پروتئین عضله بعد از تمرین و در طی روز کمک می کنند ، به ویژه که تحقیقات نشان داده ، عامل بالقوه شسر منجر به افزایش سنتز پروتئن عضله در زمان بعد از تمرین است.


گفتنی است که پروتئین وی سریع تر از سایر پروتئین های مواد غذایی ، هضم و جذاب می شود و همین مسئله به نوبه خود ، دلیل عمده محبوبیت این پروتئین است.