سلام و درود خدمت همه رفقا و دوستان ورزشی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خوشحالم از این بابت که برای رسیدن به موفقیت خودتون وقت میذارید و مقاله هارو مطالعه می کنید ورزش و مخصوصا فیتنس خیلی دنیای رقابتی هستش همه ما در اینجا جمع شدیم تا ففط رو به جلو حرکت کنیم و پیشرفت داشته باشیم پس به تلاشتون ادامه بدید...

همون طوری که حتما مقاله دیشب رو مطالعه کردید به این امر کاملا واقف هستین که نقش پروتئین و کربوهیدرات در ورزش بدنسازی و فیتنس بسیار مهم و حیاتی هستش در حقیقت میتونم بگم که رسیدن به حجم بدنی از تمامی مکمل ها در کنار داشتن یک رژیم غذایی صحیح به همراه ورزش می باشد .و اگر از یک برنامه غذایی نامناسب استفاده کنید حتما به نتیجه دلخواه خودتون نمی رسید با ما همراه باشید در ادامه مقاله..


امشب می خوام در مورد پروتئین اب پنیر که در بیشتر مکمل های وی از این ماده استفاده میشه با همدیگر حرف بزنیم و بیشتر این پروتئین عالی رو بشناسیم ، شیر از دو تا پروتئین کازئین و اب پنیر ساخته میشه ، که در حقیقت به عنوان پایه ای در تولید پنیر ازش استفاده می کنند ، این یک ماده پروتئینی کامل می باشد برای اینکه حاوی همه 9 اسید امینه ضروری برای بدن را تشکیل می دهد و دارای مقادیر بسیار کمی از لاکتوز می باشند.


اینکه بسته به رژیم غذایی خودتون از مکمل های پروتئینی استفاده می کنید سلیقه شخصی هست ،در مورد مزایای استفاده از پروتئین اب پنیر می توان گفت که افرادی که از این ماده استفاده می کنند چربی زیادی رو از دست می دهند و باعث میشه که میزان عضلات خشک و تفکیک شده نسبت به چربی از دست رفته بیشتر نمایان بشه.


این ماده در کاهش سرطان بسیار مناسب بوده و در تحقیقاتی که صورت گرفته نشان داده شده هست که میزان سطح چربی و کلسترول خون افرادی که مصرف می کردند بسیار کاهش یافته هست.

این ماده می تواند در کاهش میزان ابتلا اسم در کودکان موثر بوده و باعث سلامتی سیستم قلبی و عروقی در کودکان شود ، و همچنین در افراد بزرگسال به اثبات رسیده هست که در اشخاص دارای میزان فشار خون بالا کاهش یافته هست و این ماده می تواند  خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را نیز کمتر کند.


تا جایی که من اطلاع دارم هنوز عارضه جانبی از مکمل های که ترکیبی از پروتئین اب پنیر و شیر هستند تا کنون گزارشی نشده هست ولی در افرادی که تا حدی به پروتئین شیر و یا محصولات لبتی حساسیت دارند ، باعث گرفتگی عضلات ، درد معده ، کاهش اشتها ،حالت تهوع ، سر درد ، و خستگی می باشد.


زمانی که در باشگاه تمرینات سخت و مقاومتی را انجام می دهید اگر از این مکمل استفاده کنید شاهد ساخت سنتز پروتئنی بدون بافت چربی خواهید بود یعنی بیشتر میشه گفت که افزایش توده عضلانی بدون توده چربی زیاد در بدن بوجود می اید.


پروتئین اب پنیر به سه قسمت تقسیم میود که عبارتند از : کنستانتره اب پنیر ، پروتئین جداکننده اب پنیر ، پروتئین هیرولیزه اب پنیر


اجازه بدین چند نکته ای هم در مورد خود پنیر براتون بگم ،قاعده کلی برای مصرف پروتئین و افزایش حجم عضلات در فیتنس و یا بدنسازی 1 گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن هست ، پنیر خودش منبع غنی از کازئین می باشد که یک نوع پروتئین زود هضم بوده که خیلی سریع در بدن ازاد می گردد.


پنیر علاوه بر اینکه دارای پروتئین زیادی می باشد دارای کالری هم هستش که در رشد عضلات خیلی مفید بوده و اگه خیلی دوست دارید که پیشرفت کنید حتما از پنیر در برنامه غذایی خودتون استفاده کنید و مخصوصا پنیر خامه ای یکی از خالص ترین پنیر دارای کازئین کامل می باشد ، که یکی از بهترین ماده عضله سازی میان ورزشکاران تناسب اندام می باشد.