سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

متابولیسم یا سوخت و ساز بدن در بعضی افراد به طور ژنتیکی بالاست این افراد هرچی بخورن چاق نمیشن چون سوخت و ساز بدنشون زیاده و بعضیا هم چون سوخت و ساز بدنشون کمه هرچیز کوچیکی هم که بخورن چاق میشن و لاغر شدن براشون کار سختیه. توی این مطلب بهتون یاد میدیم چطور متابولیسم بدنتون رو زیاد کنید تا هم بخورید و هم لاغر بشید.

پایین بودن متابولیسم بدن علت های زیادی داره این 5 تا مهم ترین هاشونن

*) گرسنگی

*) رژیم غذایی کم کالری

*) خوردن زیاد غذاهای شیرین

*) ورزش نکردن و کمبود فعالیت بدنی

*) کم کاری تیروئید

 

۶ تا راه کار برای زیاد کردن سوخت و ساز بدن بهتون معرفی میکنیم

۱- صبحانه رو حتماً بخورید
برای زیاد شدن سوخت و ساز بدنتون حتما صبحانه رو بخورید چون اگر شما تا حدود ساعت 10 صبح چیزی نخورید متابولیسم بدنتون پایین میاد و سوخت و ساز کند میشه. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدنتون مثل هیزم برای آتیش میمونه همونطور که آتیش با هیزم شعله ور میشه متابولیسم شما هم با صبحانه زیاد میشه و این سوخت و ساز به لاغریتون کمک میکنه.

دریافت

حجم: 2.13 مگابایت
توضیحات: اهنگی زیبا از گروه هنری Epic Escore

۲- وعده های غذاییتونو زیاد کنید
به جای 3 وعده غذایی 6 وعده عذاییی بخورید اما فاصله بین وعده ها رو کم کنید مثلا هر 2-3 ساعت یه چیزی بخورید، البته اینجوری هم نه که زیاد بخورید در اصل همون مقدار غذایی رو که توی 3 وعده میخوردید حالا توی 6 وعده بخورید اینجوری متابولیسم و سوخت و ساز بدنتون زیاد میشه و به سرعت لاغر میشید.

۳- غذاهای کم کالری بخورید
سعی کنید از دارو های افزایش متابولیسم برای لاغری استفاده نکنید بجای اون ها از غذاهای کم کالری و چربی سوز مثل سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

۴- ورزش کنید
اگه شاغل هستید میتونید تا محل کارتون پیاده روی کنید یا بجای آسانسور از پله استفاده کنید خلاصه سعی کنید روزی نیم ساعت تا یک ساعت پیاده روی یا ورزش کنید تا انرژی بدنتون بسوزه بجای اینکه کلی پول برای خریدن داروهای لاغری صرف کنید میتونید با روزی یک ساعت پیاده روی و توجه کردن به این نکته های ساده توی مدت کم لاغر بشید.

۵- هیچوقت گرسنه نمونید
اگر توی یک رژیم لاغری هستید یا فکر میکنید با گرسنه موندن لاغر میشید اشتباه میکنید چون وقتی گرسنه میمونید متابولیسم بدنتون به شدت کم میشه یعنی بدنتون سوخت و سازی انجام نمیده پس سعی کنید هیچوقت گرسنه نمونید و توی فاصله کم چیزای کوچیک و کم کالری بخورید تا سوخت و ساز بدنتون زیاد بشه.

۶- روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید
مصرف آب روزانه 8 تا 10 لیوان باعث میشه غذا بهتر هضم بشه و راحت تر جذب بشه همینطور باعث میشه دچار بیماری های گوارشی و یبوست نشید علاوه بر این باعث میشه توی رژیم و لاغریتون شادابی پوستتون حفظ بشه و پوست دچار صدمه نشه.