چاقی شکم با محاسبه دور کمر مشخص میشه و معمولا دور کمر 90 تا 95 و بالاتر مبتلا به چاقی شکمی هستند. جالبه بدونید خیلی ها مبتلا به چاقی حاد نیستن اما از چاقی شکمی رنج میبرن که بیشتر بخاطر عادت های بد غذایی و خوردن فست فودهاست.

چاقی شکمی باعث خیلی از بیماری های چربی خون ، دیابت ، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی میشه برخی خردنی ها باعث خطر چاقی شکمی میشه اما برخی خوردنی ها هم هستن که متابولیسم بدنو افزایش میدن و در نهایت به کاهش وزن کمک میکنن و از چاقی شکم جلوگیری میکنه.

اسید های چرب امگا 3 موجود در ماهی باعث تنظیم هورمون خواب یعنی ملاتونین میشه و چرخه خواب و بیداری رو تنظیم میکنه، بخاطر همین سوخت  ساز بدن رو بهبود میده، سلامت قلب رو تقویت میکنه و باعث بهبود مغز میشه. پروتئین موجود در ماهی برای از دست دادن وزن مفیده، برای کاهش وزن و تناسب اندام و چربی سوزی شکم ماهی های چرب مثل ساردینیا ماهی آزاد رو بخورید. میتونید از خوردنی هایی مثل گردو و بذر کتان هم استفاده کنید.

آجیل یک منبع بزرگ منیزیومه که خلق و خو رو تنظم میکنه، کمبود منیزیوم بدن باعث میشه میزان ملاتونین بدن کم بشه و چرخه خواب و بیداری دچار اختلال بشه، همچنین بدن ما به منیزیوم برای فعالیت قلب، اعصاب و ماهیچه ها نیاز داره. منیزیوم در فعال سازی 300 آنزیم که فرآیند های بدنو کنترل میکنن دخالت داره. منیزیوم در کاهش وزن و فرم دهی بدن و تناسب اندام هم نقش مهمی داره، دریفا کردن مقدار کافی منیزیوم به کنترل مقدار قند و انسولین خون کمک میکنه. قند و انسولین مستقیما با چاقی در ارتباط اند، پس اگه مقدار اونا به درستی کنترل بشه کمک زیادی به جلوگیری از چاقی و در نهایت تناسب اندام میکنه. منبع کافی منیزیوم مثل سبزیجات برگ سبزدار، حبوبات و مغزها. یا مکمل های منیزیوم هستند.

یادتون نره که تنظیم خواب هنوز هم یکی از عوامل اصلی جلوگیری از چاقی و تناسب اندامه.کلسیم هم به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک میکنه پس سعی کنید روزی 1 لیوان شیر بنوشید چون به سوزوندن چربی نواحی شکمتون کمک زیادی میکنه بعلاوه اینکه خوابتون رو تنظیم میکنه.از بین رفتن درد عضلانی و گرفتگی عضلات و آرامش اعصاب، با استفاده از ماهی، آب پرتقال غنی شده با کلسیم، سبزیجات تیره رنگ مانند کلم و اسفناج و شیر میتونه کلسیم روزانه بدنتون رو تامین کنه.