سلام و شب بخیر خدمت دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro


در مطالب قبلی که در مورد راهکارها و برنامه تمرینی برای تازه واردان عزیز به باشگاه حرف زدیم حالا ادامه این مقاله را پی میگیریم و به راهکارهای تمرینی برای مبتدیان عزیز در ماه دوم اشاره میکنیم با ما همراه باشید..


در ماه دوم برای تسریع در سرعت پیشرفت یکسری تغییرات را در بزنامه لحاظ میکنیم ، برنامه این ماه خیلی شبیه به برنامه واقعی بدنسازان می باشد ، در این ماه تعداد ستها بیشتر از یک‌می باشد تحقیقات نشان داده است که با تبعیت از یک چنین روشی پیشرفت موثرتری بدست خواهد امد.


* به ۳ تا ۴ جلسه تمرین در هفته ادامه دهید!

* تعداد تکرارهای هر ست را دقیقا مثل برنامه تمرینی انجام دهید ، با خود برای افزایش‌وزنه در حرکات مبارزه کنید در عین حال که به فرم صحیح حرکت توجه دارید به این نکته بیشتر توجه داشته باشید که مقدار وزنه در رشد عضلات تاثیر بسزایی دارد.


* بجای اجرای یک ست برای هر حرکت مثل ماه اول در این ماه برای هر حرکت دو ست را اجرا کنید.

*تعداد وزنه ست اول را انطوری انتخاب کنید که بتوانید در ست اول دقیقا به تعداد مشخص شده در برنامه حرکت را اجرا کنید ، سپس حدود یک دقیقه استراحت کنید و دوباره با همان وزنه ست دوم را اجرا کنید و تمام سعی خود را بکار ببندید که به همان تعداد تکرار دست یابید ست دوم به احتمال بسیار زیاد سخت تر خواهد بود ، با این وجود تمام عم خود را جزم کنید که به همان تعداد تکرارها را در همین ست نیز اجرا کنید.


* پس از اینکه ست دوم را به پایان رساندید دوباره حدود یک دقیقه استراحت کنید و سراغ حرکت بعد بروید.

بسته به هدفتان افزایش وزن و یا کاهش وزن در این زمان تغییرات قابل ملاحظه ای را در فیزیک بدن خود مشاهده خواهید کرد ، دیدن تغییرات به عینه یکی از بزرگترین محرکها برای افزایش‌اشتیاق بحساب می اید انگیزه ایجاد شده باعث خواهد شد که با علاقه ای بیشتر به تمرینات خود ادامه دهید ، در موارد بیشتر به راهکارهای تمرینی برای ماه سوم اشاره میکنیم....