سلام و سپاس از تمام همراهان و دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro


قبل از اینکه مقاله ای را در مورد ساختن عضلات پر‌حجم در وبلاگ قرار دهم یک کوچولو خودمانی صحبت کنیم و‌بعد میرم به ادامه مقاله و اون اینکه....


همه ما دوست داریم بدنی عالی و فیزیکی در خور قابل توجه داشته باشیم در مورد خودم که کاملا و شدیدا علاقه دارم و پی‌گیرم به ورزش زیبای بدنسازی بیایید به خودتان قول بدهید این ورزش را ادامه دهید در کل روز حساب کنید این ورزش چندان وقت زیادی از شما نمی‌گیرد ولی به نتایج عالی که این ورزش که برای شما خواهد داشت باور کنید طولانی شد بریم سراغ مقاله و ادامه مطلب....


شانس و اقبال را فراموش کنید در بدنسازی اینها اهمیتی ندارند ،‌تنها چیزی که‌اهمیت دارد ساختن عضلات خالص و بدون چربی است ، به عنوان یک بدنساز باید زمان زیادی را صرف کنید برای اینکه بیشترین مقدار از عضلات‌بدون چربی دست یابید.


شاید فکر‌ می کنید تنها باید به سینه مرغ پایبند بمانید و چند تکه کلم بروکای ، و سپس‌تحمل فشاز چند تن وزنه و انجام تکرارهای پس از تکرار دیگر با امید اینکه عضلات شما تحریک شوند و به رشد بیشتر ! چرا ؟ چون می خواهیپ مثل کوهی از عضله به چشم بیایید بدون هیچ مقدار چربی اضافی.


برای سالها شیوه رایج افزایش حجم عضلانی شامل خوردن هر چیز در دسترس بوده برای چند ماه که به عنوان دوران حجم در بین بسیاری از بدنسازان شناخته می شود و بدنبال ان دوره زمانی شامل کاهش چشمگیر کالری دریافتی برای سوزاندن تمام چربیهای اضافی که عضلات تازه کسب شده را پوشانده و از انجایی که برای سالهای طولانی این روش استفاده شده برخی تصور می کنند حتما بهترین روش برای پیشرفت بدنی است ، اما ایا این تصور درستی است ؟


خب حقیقت این است که در این سالها همه چیز تغییر کرده و هر روز هم راههای بهتری برای انجام هر کاری کشف می شود از جمله کشف جدیدترین روشها برای ساختن بدنی غول پیکر با حداقل چربی.


اگر بسختی تمرین می‌کنید ،‌عضلات تان برای رشد وریکاوری نیاز به مقدار مشخصی کالری ناشی از مصرف‌پروتئین ، کربوهیدراتها و چربیها خواهد داشت ، نه بیشتر نه کمتر و اگر عضلات خود را با مقدار صحیحی از مواد مغذی مورد نیازشان تغذیه کنید در کنار رشد عضلانی شاهد افزایش ذخایر چربی نخواهید بود.


این شاید باور کردنی مباشد ولی برخلاف باور رایج نیاز ندارید مثل یک باد کنک باد شوید یا اینکه مثل یک کیسه اب بنظر بیایید، تنها برای اینکه مقدار اندکی عضله بر بدن خود بیافزایید.


در واقع این یک چرخه باطل  بیهوده را برای شما ایجاد می کند یک سطل اب را در نظر بگیرید که پر از اب است و بخواهید باز هم بر محتوای ان بیافزایید واضح است که اب سرریز می کند و تلاش شما بیهوده است ، بدن شما هم مشابه همین است بنابراین مهم است که مقدار کافی از مواد مغذی که مورد نیازتان است را دریافت کنید برای دستیابی به رشد بهینه که در نتیجه دچار سرریز نشوید و بر چربیهایتان افزوده نشود!