سلام و درود به همه همراهان گرامی و ورزش دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro :


خیلی از بدنسازان سطح متوسط و پیشرفته با این استدلال با مشکل روبرو خواهند شد ولی برای بدنسازان سطح مبتدی دلایل زیادی وجود دارد که قبل از رسیدن به نقطه نهایی خستگی عضلات دست از اجرای تکرارهای بیشتر در یک ست دست بکشند هنگامیکه به نقطه نهایی خستگی عضله در قسمت مثبت حرکت ( بالا اوردن وزنه ) می رسید ان موقع است که در قسمت منفی حرکت ( پایین اوردن وزنه ) عضلات می بایست فشار زیادی را متحمل شوند.


این زمانی است که بافتهای عضلانی در مستعد ترین حالت برای پاره گی میکروسکوپی یا ماکروتر قرار داشته و در نتیجه علت اصلی ایجاد احساس درد در عضلات مربوط در روز بعد از تمرین می باشند.


در قسمت منفی حرکت ( پایین اوردن وزنه ) تعداد موتور های یونیت ( عصبهای ) کمتری فعال می شوند ، بنابراین فیبر های عضلانی مجبور هستند که همان مقدار فشاری را که در قسمت مثبت حرکت تحمل می کردند را با عصبهای کمتری تحمل کنند.


لزومی ندارد که درد حاصله از پارگی های میکروسکوپی در حین تمرین احساس شود بلکه بطور معمول این درد عضلانی بصورت تدریجی و در طول ۲۴ تا ۷۲ ساعت خود را نمایان می سازد در ابتدای دوران شروع به بدنسازی تعدادی از این درد های عضلانی که بعد از تمرین ایجاد می شوند تقریبا غیر قابل پیشگیری می باشند.


ولی اگر درد عضلانی بعد از تمرین بصورت حاد باشد گاها حالت مانده گاری به خود می گیرد ، افراد مبتدی بدلیل اینکه این نوع درد یا اسیب دیدگی میکروسکوپی در قسمت منفی حرکت ظاهر می شود می بایست خیلی مراقب باشند که نه تنها تکرار های تا خستگی نهایی عضله بلکه تکرار های کمکی ، منفی و دیگر تکنیک های شکل دهنده را به هیچ عنوان اجرا نکنند.


یک بدنساز مبتدی قدرت تحمل فشار وارد شده در قسمت منفی حرکت را ندارد همانطور که دکتر هانفیلد خاطر نشان می کند ، بیشترین علت ایجاد ماکروتر ها در قسمت منفی حرکت می باشد ، بنابراین بدنسازان مبتدی می بایست سعی کنند تا حد ممکن از فشار وارده در قسمت منفی حرکت بکاهند و به تدریج و به مرور زمان بر مقدار فشار وارده بیافزایند البته شاید با تمرین بدین شکل تکرارهای اخر را از دست بدهید اما این موضوع را اینطور در نظر بگیرید که اینکار بخشی از تمرین تان است.