با سلام و درود فراوان خدمت دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ fitnesspro


در این مقاله بیشتر میخاهم‌ در مورد تازه کاران و افراد مبتدی که تازه وارد باشگاه بدنسازی شده و شروع به تمرین می کنند حرف بزنم و در مقاله های بعدی با یاری خداوند در مورد حرفه ای ها و حجم و عضله سازی و کات و مواردی از این قبیل بحث خواهیم کرد پس از حوصله ای که برای خواندن این مقاله خرج می کنید صمیمانه سپاسگذارم خیلی خب زود بریم سر اصل موضوع با ما همراه باشید..


قبل از شروع به تمرین می بایست با اجزا تشکیل دهنده یک برنامه تمرینی بصورت کامل اشنا شوید ،در قسمت برنامه تمرینی مخصوص مبتدیان اورده شده است  به هر حال و بسته به وضعیت بدنی فرد ، هدف از اجرای تمرینات ساخت یک پایه بدنی متناسب می باشد.


بدنسازان بطور معمول عضلات بدن را دسته بندی می کنند و هر گروه را بصورت پشت سر هم در یک جلسه تمرین می کنند معمولا اجرای یک تا سه حرکت برای هر گروه عضلانی برای تمرین دادن کامل ان عضله کافی بنظر می رسد ، تجربه نشان داده است که این نوع تمرین موثرترین روش برای بدنسازان محسوب می شود.


در تمرینات گردشی فرد با حداقل استراحت ما بین ستها کل بدن را در یک جلسه تمرین میکنند برای اینکه از بالانس بدن به هم نخورد و یا اینکه احتمال اسیب دیده گی در یک بخش از بدن بالا نرود ، می بایست تمام عضلات بدن را بصورت 

یکنواخت و هماهنگ رشد و پرورش داد.


برای فشار اوردن به یک عضله می توانید از حرکات گوناگونی استفاده کنید ، ولی به عنوان یک بدنساز ما برای شما یکسری حرکات اصلی را معرفی کرده ایم ، اولین حرکتی که می بایست برای یک گروه عضلات اجرا کنید از میان حرکات ترکیبی و پایه مثل اسکوات ، پرس سینه با هالتر انتخاب شده باشد.


البته بعضی از حرکات پایه را می توان به روش های گونلگون انجام داد برای مثال بجای پرس سینه با هالتر می توان پرس سینه با دمبل و پا با دستگاه را انجام داد.


دو حرکت مشابه می توانند اثر متفاوتی بر روی عضلات یک بخش بگذارد برای مثال حرکت پرس سینه با هالتر بر روس میز صاف یک حرکت عالی برای کل عضلات سینه بحساب می اید در صورتیکه در حرکت پرس بالا سینه با هالتر فشار بیشتر بر روی عضلات فوقانی سینه و جلوی دلتوئید وارد می شود ، بنابراین هنگام طراحی برنامه تمرینی می بایست یک گروه عضلانی را با دو تا سه حرکت و از زوایای مختلف بدین شکل تحت فشار قرار داد...ادامه دارد