سلام عرض می کنم به همه دوستای در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


امروز میخاهیم درباره کار بر روی محبوب ترین حرکت بدنسازی که خودم هم عاشقشم با اینکه سخته حرف بزنیم حرکت عضلات دلتویید ( سرشانه ) در ادامه با ما همراه باشید:


عضلات دلتویید ( سرشانه ) یکی از مهمترین بخشهای بدن برای بدنسازان بشمار می اید ، در واقع توجه به عضلات سینه ، بازو ، شکم و پاها همگی برای دستیابی به بدنی حیرت انگیز اهمیت زیادی دارد ولی سرشانه های گرد و عریض برای هر بدنسازی ، یک ضرورت بشمار می اید چرا که نقش اصلی را در دستیابی به بالا تنه ای V شکل برعهده دارد و باعث می شود که کمر شما باریک تر از انچه هست جلوه کند.


حتی وقتی لباس بر تن دارید باز هم به خوبی نشان دهنده این است که یک ورزشکار پیشرفته اید ، علاوه بر مزایای متعدد برای فرم کلی بدن شما ، شانه ها در اجرای تمام حرکات بالاتنه دخالت دارد : از پرس سینه گرفته تا حرکات پشت و فعالیتهای ورزشی دیگر ، پس لازم است توجه خاصی را برای گروه عضلانی در نظر بگیرید.


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است در هنگام طراحی یک پروتکل تمرین برای سرشانه دچار شوید ، این است که از تعداد زیادی حرکت با ارزش که برای این بخش وجود دارد ، غافل شوید.


در واقع وقتی صحبت از حرکات سرشانه است ، باید بدانید لیست بلندی از حرکات موثر برای این گروه عضلانی وجود دارد از انواع حرکات پرسی با هالتر ، دمبل و دستگاه گرفته تا انواع مختلف نشر ( از جانب ، از جلو ، با دمبل  سیمکش ، کش و ...).


با این حال در عمل شاهدیم که اغلب افراد تعداد معدودی از حرکات را بطور ثابت و مداوم برای این گروه عضلانی مورد استفاده قرار می دهند و در مقابل به حرکات متنوع دیگر اهمیتی نمی دهند.


در عین حال که حفظ تنوع در استفاده از حرکات برای سر در گم نگه داشتن عضلات دلتویید یک عنوان کلیدی به شمار می ایند، اما همواره حرکات پایه برای ساختن شانه های بزرگتر و قوی تر نقش اساسی دارد ، به عبارتی برای شروع تمرین استفاده از پرس های با هالتر و دمبل بهترین گزینه است ، اما می توانید گلهی پرس با دستگاه اسمیت یا همر را هم جایگزین کنید به این دلیل که امکان استفاده از وزنه  بیشتر را برایتان فراهم می کنند چون برای اجرای انها ، عضلات تثبیت کننده شما نقش کمتری خواهند داشت.


پس از حرکات پرسی ، وقت استفاده از انواع نشر با کششهای پارویی عمودی است ، با دامنه حرکتی متفاوت برای اعمال فشار بر هر سه سر دلتویید ( سر جلویی ، پشتی و میانی ) عضله ترپز هم گروه عضلانی مهمی به شمار می اید که خوب است با دلتویید تحت تمرین قرار دهید ، ترجیحا در انتهای تمرین به این دلیل که تقریبا در تمام حرکات سرشانه دخالت دارد، ستهای کمی از شراگز برای تفکیک بخش بالایی ترپز کافی خواهد بود ...ادامه دارد