سلام و شب بخیر خدمت همه دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


خیلی خوشحالم که امشب در خدمت شما عزیزان هستم و قبل از هر چیزی بگم که خودم وقتی میبینم مطالب مورد استقبال شما عزیزان قرار می گیرد انگیزه من برای ادامه راه دو چندان می شود و فرصت رو تو هر شرایطی غنیمت میشمرم تا تایم کوتاهی نیز در خدمت دوستان باشم امشب نیز در این پست قسمتی از مقاله تخصصی وب سایت خودم رو براتون اماده کردم که امیدوارم استفاده کنید و اگر دوست داشتید نظرات خودتون رو هم بگذارید...

 روز مادر رو به همه مادر های عزیز تبریک و تهنیت میگم.....


بیشتر مکمل های غذایی به گونه ای ترکیب و ساخته می شوند که در جهت رفع برخی از نیازهای روزمره بدن انسان تاثیر مستقیمی داشته باشند ، و بتوانند این نیازها را پاسخ دهند مکمل ال-آرزنین از جمله مکمل های هست که در طی سالیان قبل به عنوان مکمل افزایش انرژی و افزایش دهنده قد شناخته شد که با تحریک و فعال سازی غده هیپوفیز این نیاز رو رفع میکرد که همراه با تمرینات کششی در باشگاه ترکیب می شد امروز می خواهیم درباره تاثیرات بیشتر این مکمل بدانیم پس با ما همراه باشید.


ال -آرژنین یک اسید امینه هست که به نیاز پروتئین بدن کمک می کند این می تواند به طور طبیعی در رژیم غذایی بدست اید و همچنین می توانید در بسته های مکملی دریافت کنید ، مواد غذایی طبیعی که شامل اسید امینه های ال-ارژنین هستند در برخی مواد غذایی مثل پروتئین های گیاهی و حیوانی ، محصولات لبنی ، گوشت، مرغ ، ماهی ، و آجیل به وفور یافت می شود.


این مکمل غذایی نیز کمک می کند تا اینکه بدن از آمونیاک که یک پسماند اضافی ناشی از ازادسازی رادیکال های شیمیایی بدن تشکیل می شود ازاد گردد ، و باعث ازاد سازی انسولین در بدن شود و علاوه بر این ال -ارژنین باعث ترشح اکسید نیتریک که برای شل سازی رگ های خونی در بدن ساخته می شود کمک می کند.

با بهبود و روان سازی جریان خون در بدن ، این مکمل به بیماری های قلبی ، درد قفسه سینه ،فشار خون بالا ، گرفتگی پا و ضعف ناشی از گرفتگی شریان های خونی و حیاتی بدن کمک می کند که به حالت طبیعی در بدن عمل کنند.


از مزایای این مکمل می توان گفت که برای تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن ، بهبود عملکرد ورزشی ،کاهش زمان بهبودی پس از یک جراحی کوتاه، کاهش وزن مفید هست. از جمله تحقیقاتی که بر روی این مکمل غذایی انجام شده و نتایجی جالبی رخ داده هست می توان به موارد زیر اشاره کرد..


اختلال نعوظ 

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مکمل برای اشخاصی که دچار اختلال نعوظ هستند می تواند بسیار مفید باشد ، وقتی که ال-آرژنین به افزایش اکسید نیتریک کمک می کند و  آرامش و ترمیم عضلات اطراف رگ های خونی نواحی آلت تناسلی مردان را حفظ کرده و باعث گسترش و جریان سازی خون در اطراف شده و نهایتا به حفظ نعوظ کمک می کند.


بیماری قلبی

 برخی پیشنهاد می کنند که این مکمل می تواند از بیماری قلبی محافظت کند و برای بیمارانی که از ناراحتی قلبی رنج می برند مفید می باشد اما برخی از تحقیقاتی که توسط مجله پزشکی آمریکا صورت گرفته هست این مورد را ثابت کرده که مصرف این مکمل برای افراد 60 ساله ، سفتی یا عملکرد قلب را بهبود نمی بخشد که به عنوان مسکنی پس از حمله قلبی استفاده شود و برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند مفید باشد ، بنابراین تا زمانی که این تحقیقات ثابت نشده هست پس برای بیماران قلبی توصیه نمی گردد.


مصرف درمانی

 مصرف مکمل ال-آرژنین در ترکیب با اسید های چرب امگا 3 و نوکلئوتید برای کاهش زمان بهبودی پس از یک جراحت و یا بیماری ، محافظت در برابر عفونت ،افزایش توانایی بدن افراد مبتلا به سرطان، و بهبودی  اسیب های ورزشی طولانی مدت مورد استفاده قرار میگرد ، همچنین این مکمل در ترکیب با مکمل های دیگر مثل کراتین ، کربو پروتئین نیز در افزایش حجم توده عضلانی بدن بسیار موثر می باشد.


اثرات جانبی

 مکمل ال-آرژنین نیز مثل بسیاری از مکمل های غذایی دارای برخی از اثرات جانبی هست که می توان گفت مثل: سو هاضمه ، تهوع ، سر درد ، التهاب ، اسهال ، نقرس ، ناراحتی خونی ، آلرژی ، التهاب سینه ، کاهش حساسیت به انسولین ، و فشار خون پایین رو ایجاد می کند بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک تغذیه مشورت کنید.


دوز های بالاتر از این مکمل می تواند اسید معده را افزایش دهد بنابراین ممکن هست یاعث سوزش بدن ، زخم و یا ناراحتی گوارشی در مصرف برخی از داروها شود و در برخی از افراد نیز به صورت تب خال بعد از مصرف مشاهده شده است.


تداخل دارویی

 ممکن است با برخی از داروها مانند داروهای فشار خون ، داروهای دیابت ، یا داروهای که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود تاثیر گذار باشد، اگر شما شخصی هستید که دچار بیماری قلبی و یا فشار خون یا دیابت هستید از مصرف این مکمل شدیدا دوری کنید ، این مکمل نیز برای زنان باردار ، کودکان ، بیماران دیابتی و یا برای افراد که به هر دلیلی دارویی رو مصرف می کنند توصیه نمی شود.


بنابراین مصرف مکمل ال-آرژنین برای اشخاصی توصیه می شود که سابقه بیماری خاصی نداشته اند و افرادی که همیشه در باشگاه در حال تمرینات سبک و سنگین هستند و بدن می تواند دوز بالایی از این مکمل را ازاد کند بهتر هست ،با این وجود قبل از مصرف این مکمل بهتر هست ترکیبی با سایر مکمل های غذایی باشد تا اینکه بهترین نتیجه را برای شما دوستان داشته باشد.