سلام ،عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امشب میخواستم در مورد مکمل های ورزشی باهاتون حرف بزنم وبرای شروع از کراتین مونوهیدرات اغاز کردیم و در شب های اینده از مکمل های دیگه ای که در مورد افزایش حجم بسیار مناسب هستند بیشتر حرف میزنیم در ضمن وبلاگ رو به دوستانتونم معرفی کنید و هر سوالی داشتید وقت اجازه بده جواب میدم یا علی

همواره در طول دوران ورزشی مصرف مکمل های غذایی جزو الویت های ورزشکاران حرفه ای می باشد ، سوا اینکه بسیاری از ورزشکاران در ابتدای ورود به باشگاه پس از چند ماهی شروع به استفاده از مکمل های ورزشی می کنند.


در وهله اول این امر بسیار روشن و مبرهن هست که هر یک از مکمل های غذایی بر بدن بسیاری از ورشکاران چه تاثیر مثبت و منفی دارند ، اینکه مکمل ها چه اثراتی در بدن دارد، بر می گردد که شما چه مکملی را از چه کسانی و از کجا تهیه می کنید ، صد در صد مکمل های ارجینال و تایید شده و دارای اصل هولوگرام بسیار مناسب بوده و در روند پیشرفت بدن ورزشکاران نیز مفید می باشند.

این مقالات را نیز مطالعه فرمایید :


برخی از ورزشکاران این را می گویند که مصرف مکمل کراتین مونوهیدرات باعث ایجاده توده عضلانی شده و خستگی عضلات را در طول دوره ورزشی سوپر ست و سرعتی کاهش داده و با افزایش انرژی اثر مثبتی داشته و بسیار مفید می باشد.

این مورد به اثبات رسیده هست که این مکمل سبب افزایش توده عضلانی می شود ولی بایستی این مورد را در نظر داشه باشیم که این افزایش امکان دارد به علت احتباس اب زیر پوستی باشد تا افزایش حجم عضلات.

پس اگر از این مکمل استفاده می کنید همواره در کنار ان از سایر مکمل های افزایش حجم عضلانی مانند وی البومین و یا پروتئین وی نیز بهره مند شوید تا با ترکیب این سه ماده پروتئینی شاهد نتیجه رضایت بخشی در بدن خود باشید.


درباره مصرف این مکمل بگویم که به طور معمول در هر دوز مصرفی مقدار 2 تا 5 گرم پس از بارگیری اولیه در حدود 4 روز انجام میگیرد ، که معمول در بارگیری اولیه مقدار 20 گرم مصرف می شود و پس از این مدت بدن تدریجا شروع به رشد در تمامی قسمت های تحت فشار و منقبض شده می نماید.


درباره اثرات جانبی مصرف این مکمل تا کنون گزارش دقیقی از عوارض بدست نمی رسد ولی در برخی از افراد مشاهده شده  که در اثر مصرف زیاد امکان اسهال و یا گرفتگی عضلات بوده هست برخی از گزارشها نیز از بیماری کلیه بوده هست که در برخی از افرادی که مشکل کلیوی داشتند نشان داده شده هست ، فقط این مورد را خاطر نشان کنم که در زمان مصرف این مکمل میزان زیادی اب مصرف کنید تا در عملکرد کلیه ها اختلالی صورت نگیرد.


مکمل کراتین مونوهیدرات به طور طبیعی در کبد ، پانکراس  و کلیه تولید می شود ، این تمرکز در بافت های عضلانی مخصوصا در ناحیه قلب هست ، پروتئین حیوانی ، ماهی ، منبع اصلی 2 گرم از این رژیم غذایی هست که مردم مصرف می کنند ، این مکمل ها بخوبی جذب می شود و معده بخوبی ماده حاصله از این مکمل را تحمل می کند و بزودی هضم می شود.