ورزشکاران عزیز حتما این نکات گفته شده را رعایت کنید و در باشگاه روی تمامی تمرینات ورزشی خود تمرکز کامل داشته باشید ،، رسیدن به یک بدن ایده ال ممکن هست ولی فقط بایستی پشتکار داشته باشید و کمی هم صبر ،، و حتما از کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو دیدن کنید... videonamayesh@

۱) افزایش مصرف پروتئین
اکثریت متخصصان بدن سازی بر این عقیده هستند که مصرف کمتر از ۱ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن مناسب نمی‌باشد.برای سرعت بخشیدن به فرایند عضله‌ سازی مصرف پروتئین خود را در روز به ۱/۵-۲ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن افزایش دهید.مصرف پروتئین بیشتر باعث سنتز پروتئین بیشتر خواهد شد.

۲) افزایش مصرف کربوهیدرات ها
مصرف روزانه ۳ گرم کربوهیدرات به ازای هر پوند از وزن بدن میتواند انرژی روزانه شما را تامین کند و باعث به کار گیری پروتئین‌ها در جهت باز سازی و تولید ماهیچه‌ها میشود.یکی‌ دیگر از مزایای افزایش مصرف کربوهیدراتها جلوگیری از تجزیه بافت‌های ماهیچه ای‌ برای انرژی می‌باشد.

۳) تاکید روی بخش منفی‌ حرکات
رشد عضلات ارتباط مستقیمی‌ با انقباضات عضلانی دارد.در قسمت مثبت حرکت که عضله‌ کاملا فشرده و کوتاه میشود فشار زیادی روی عضله‌ وارد میشود.اما در قسمت منفی‌ حرکت زمانی‌ که عضله‌ کشش پیدا می‌کند شما با تاکید بر این قسمت میتوانید فشار بیشتری را اعمال کنید که باعث رشد بیشتر عضلات خواهد شد.

۴) کار با وزنه ها
کار با وزنه شامل استفاده از هر گونه تجهیزاتی می‌باشد که میتواند فشار‌های مختلفی‌ را به بدن وارد نماید.اما چند مورد می‌باشد که شما باید قبل از تلاش برای عضله‌ سازی آنها را انجام دهید.برای رشد حداکثری عضلات شما باید تمام تمرکز خود را روی استفاده از وزنه‌های آزاد قرار دهید.برای موفقیت شما باید از بیشترین فیبر‌های عضلانی خود کار بکشید که با استفاده از دستگاه‌ها این امکان میسر نخواهد شد.

۵) تغذیه
کلید اصلی‌ عضله‌ سازی تغذیه می‌باشد.برای حداکثر عضله‌ سازی شما باید به طور تقریبی هر ۲ ساعت یک بار در روز یک وعده کوچک غذایی مصرف کنید.در کنار مصرف ۱/۵ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن که قبلا هم ذکر کردیم شما باید روزانه به ازای هر پوند از وزن بدن ۲۵ کالری دریافت نمائید.مصرف نوشیدنی‌‌های پروتئینی بهترین راه برای افزایش مصرف پروتئین و کالری می‌باشد.شما هنگام صبحانه نباید کمتر از ۵۰ گرم پروتئین و ۱۰۰۰ کالری مصرف کنید....