سلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی در وبلاگ fitnesspro


من هرگز زمانی را که بدنسازی را با هدف 

دستیابی به اندامی همچون آرنولد شوارتزنگر 

شروع کردم را فراموش نمی کنم.


آن زمان 14 ساله بودم،درست در تابستان 

سال 1993 باور کنید یا نه،در آن روزگار با 

تمرینات سخت و پرفشار و پیروی از یک رژیم 

غذایی مناسب قصد داشتم در مدت 3 الی 4

ماه به هدفم دست یابم! با تلاش فراوان 4

ماه سخت و سنگین را پشت سر گذاشتم ولی 

نتوانستم به اندامی همچون آرنولد شوارتزنگر 

دست یابم و با شکست دست از ادامه تمرین 

کشیدم.


اهداف غیر واقعی تنها یکی از اشتباهات متعدد 

بدنسازان نوجوان می باشد،در این مقاله سعی 

داریم در مورد رایج ترین اشتباهات مرسوم در 

سالهای آغازین بدنسازی با هم گفتگو کنیم 

و با هم می آموزیم که چگونه می توان با 

اجتناب از این اشتباهات به نتایج بزرگی در 

بدنسازی دست یافت.


اشتباه اول: اهداف غیر واقعی

قطعا یکی از اشتباهات رایج بدنسازان نوجوان 

انتظارات غیر واقعی است،همانطور که در 

ابتدای مقاله به آن اشاره کردم من هم در 

سنین نوجوانی دچار چنین اشتباهی شدم.

واقعا نمی توان گفت که انتظار چه میزان 

افزایش وزن و سایز عضلات در سال اول 

نشان دهنده موفقیت شماست.


دلیل آن هم واضح است،شرایط بدنی هر 

بدنسازی با بدنساز دیگر متفاوت است،اما به 

جرات می توان گفت با افزایش 20 پوندی 

وزن در سال اول را می توان یک موفقیت 

فوق العاده بر شمرد.


ساختن اندامی همچون اسطوره های پرورش 

اندام زمان طولانی را می طلبد که مستلزم 

تمرینات مداوم،رژیم غذایی مناسب و 

استراحت کافی می باشد.


وظیفه شما در این زمان پیگیری میزان 

پیشرفت و کسب انگیزه برای ادامه مسیر رشد 

و رسیدن به هدف می باشد.بهترین توصیه 

من به شما تهیه تصاویر دیجیتالی هر 4 هفته 

یک بار به همراه ثبت میزان دقیق وزن می 

باشد.در این روش،هر چهار هفته شما می 

توانید تغییرات خود را ثبت کنید. باید بدانید 

که یک تصویر خوب ارزش هزار کلمه را برای 

شما خواهد داشت،هر چه تعداد تصاویر بیشتر باشد پیشرفت شما به راحتی قابل اندازه گیری می باشد.


اگر شما هم بدون استفاده از تصاویر تا به 

امروز و تنها با اندازه گیری سایز عضلات 

پیشرفت خود را بررسی می کردید باید با عدم 

تغییر در مدت زمان طولانی روبرو شده باشید.

به طور مثال زمانی که شما سایز عضله بازو 

را در ماه قبل 14 اینچ ثبت کرده اید و پس 

از گذشت 4 هفته با تمرینات منظم با اندازه 

گیری مجدد با همان سایز سابق مواجه می 

شوید، چه احساسی دارید؟


احساس ناامیدی و هدر رفتن تلاش ها در

اگر شما هم بدون استفاده از تصاویر تا به 

امروز و تنها با اندازه گیری سایز عضلات 

پیشرفت خود را بررسی می کردید باید با عدم 

تغییر در مدت زمان طولانی روبرو شده باشید.


به طور مثال زمانی که شما سایز عضله بازو 

را در ماه قبل 14 اینچ ثبت کرده اید و پس 

از گذشت 4 هفته با تمرینات منظم با اندازه 

گیری مجدد با همان سایز سابق مواجه می 

شوید، چه احساسی دارید؟

احساس ناامیدی و هدر رفتن تلاش ها در مدت ۴ هفته گذشته...