سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro


امشب در این مقاله میخواهم درباره تمرینات جلو بازو توسط برانچ وارن و شیوه صحیح تمرین این بخش از بدن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید .....


هر کسی که می خواهد واقعا با شدت فوق العاده ای تمرین کند و بهترین سطح را به نمایش بگذارد باید بسیار موثر از شدت استفاده کند ، من یک ترتیب خاص و مشخص برای حرکات تمرینی خود دارم که متناسب با میزان انرژی لازم جهت اجرای هر کدام اولویت بندی شده اند ، به عبارتی‌می توان گفت حرکات قدرتی تر را اول برنامه قرار داده ام هر حرکت را ۴ ست با ۱۰ الی ۱۲ تکرار اجرا می کنم.


دوست دارم انقباضی را که در عضله ام در هر  تکرار اتفاق می افتد را حس‌کنم ، برای رسیدن به این درجه از تکامل اجرای حرکت روی این سه فاکتور تمرکز دارم : ۱- هدف ۲- بایدها ۳- نبایدها.


هدف: این حرکنی است که نهایت حجم را از بخش پایین تا بالای جلو بازو ها می سازد تا کل این گروه عضلانی پر ضخامت گردد ، تخته شیبدار یک دامنه کامل حرکتی را برای من به وجود می اورد و میله خمیده هم یک ابزار برای بکارگیری قدرت بهتر و بیشتر به حساب‌می اید چرا که مچ های دست با این نوع از میله راحت تر هستند.


نکات : شما نباید از وزنه های بیش از حد سنکین استفاده کنید اگر برای جابجا کردن وزنه مجبور‌باشید بدن خود را به سمت عقب تمایل دهید تا با حالت اهرمی ان را بالا ببرید یعنی که وزنه را بیش از حد انتخاب کرده اید، در چنین حالاتی دامنه حرکتی کوتاه می شود و در نتیجه فشار از عضلات جلو بازو منحرف شده و روی سرشانه ها ، عضلات پشت و ساعد ها قرار می گیرد.


در صورتی که مجبور شوید با حالت اهرمی وزنه را جابجا کنید احتمال بروز اسیب دیدگی افزایش پیدا می کند ، .


نحوه اجرای حرکت : من معمولا در این حرکت هالتر‌را با دستانی باز می گیرم و پشت بازوهایم را به بخش‌عمودی ( پشت میز لاری ) تکیه می دهم چنین کاری باعث ایجاد کشش بیشتر روی عضلات می شود و با ایجاد کشش در انها فضای بیشتری جهت جریان بیشتر  خون و رشد عضلات ایجاد می گردد.


در طول هر ست تمرین با تمام دقت تمرکز می کنم که حرکت را تنها به کمک انقباض عضلاتم اجرا کنم نه با عقب کشیدن بالا تنه ام...