با سلام و سپاس خدمت ورزشکاران و همراهان همیشگی در وبلاگ fitnesspro :


بریم به سراغ ادامه مقاله قبلی که در مورد توصیه های کریگ جانسون قهرمان رقابت های تورنتو بود...


پیدا کردن راههایی برای اینکه اسکوات را شدیدنر اجرا کنید می تواند نقش زیادی در پیشرفت بیشتر بدنتان داشته باشد استفاده دائمی از وزنه های سنگین راه خوبی برای رشدی مداوم نیست ، بخصوص اگر دچار درد زانو هم باشید وقتی وزنه هایم را کاهش دادم بر تعداد ستها و تکرار هایم افزودم و به تدریج به کیفیت و جزئیات تازه ای در پاهایم دست یافتم.


حالا این شیوه تمرین را برای تمام بخش های دیگر بدن هم بکار بسته ام ، از انجایی که یار تمرینی ثابتی ندارم احساس می کنم تمرین سینه ام تحت تاثیر منفی قرار گرفته در واقع بدون یک یار تمرین اجرای پرسهای سنگین هم ممکن نیست چطور می توانم با این محدودیت وزنه هایک را سنگین تر کنم؟


این پرسشی است که واقعا دوست دارم پاسخ دهم ! وقتی یار تمرین من برای مدتی در باشگاه همراهم نباشد متوجه می شوم که میلی برای اجرای پرس سینه به سنگینی گذشته ندارم ، در چنین شرایطی معمولا ترجیح میدهم تا حد زیادی به حرکات با دستگاه پایبند باشم .


پرس سینه خوابیده با دستگاه ، پرس سینه نشسته بادستگاه همر و پرس سینه با دستگاه اسمیت ،‌در واقع انتخابهای مختلفی وجود دارد که بسته به امکانات باشگاه در دسترس شماست و بدون حضور یک یار تمرین هم می توانید تمرین سینه خوبی انجام دهید ،‌می توانید با امنیت زیادی تمرین کنید ، با مقدار حجم و شدت بالا و نیازی هم ندارید که برای اجرای هیچ کدام به کمک کسی متکی باشید .


تنها لازم است ذهن خود را از لزوم اجرای پرس سینه رها کنید ، در واقع انچه برای عضلات شما مهم است فشار و خستگی است نه اینکه پرس سینه را چطور انجام می دهید...


کریگ در طول سه ست اول بر مقدار وزنه می افزاید سپس در نهایت یک ست سبک در نهایت یک ست سبک تر شامل ۱۵ تا ۲۰ تکرار تا رسیدن به ناتوانی اجرا می کند ، در طول یک سال اخیر از برنامه مشابهی استفاده کرده ام و به پیشرفت خوبی هم رسیده ام ، خب شخصا به این مثال باور دارم که تا وقتی چیزی خراب نشده ، نیازی هم به تعمیر ان نیست ، اگر برنامه یا روشی برای شما موثر است ، اجازه ندهید کسی به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید.


با این وجود فکر می کنم اعمال کمی تنوع در برنامه تمرین تان می تواند سودمند باشد ، دربدترین شرایط شاید کمی رشد شما کند شود ، ولی تجربه کردم ایده های جدید اسیبی به شما نمی رساند و در بهترین شرایط شاید باعث شود به رشد و پیشرفت بسیار بیشتر دست یابید و بدنتان را به سطح بالاتری ارتقا دهید.


ضمن اینکه همواره فرصت دارید به برنامه قدیمی خود بازگردید ، شاید با همان فرصت و نتایج یا حتی بهتر ، ولی هرگز نمی توان از قبل پیش بینی کرد که بدن چه پاسخی به تغییرات جدید می دهد...