سلام و شب بخیر خدمت دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro


تمرکز در خلال انجام حرکات به عنوان یک نیاز صد در صد در انجام یک تمرین موثر‌تلقی میشود ، اما بعضی اوقات افراد مبتدی این شرایط را با صحبت کردن و گپ زدن به یک امر عادی مبدل می سازند و این حالت یعنی از دست  تمرکز در تمرین.


سعی کنید در طول تمرین مثل یک اشعه که بر روی نقطه متمرکز‌می‌شود تمرکز را حفظ‌کنید و‌صحبت کردن را قطع کنید و انها را برای زمامی که تمرینات خود را به پایان رساندید موکول نمتیید ، سعی کنید از لحاظ ذهنی‌خود را در شرایطی حفظ‌کنید که هیچ موضوعی خارجی باعث پرت شدن حواستان نشود.


خیلی از افراد مبتدی اینگونه فکر می کنند که حتما باید به وسیله صندلی چرخدار از باشگاه خارج شوند و اگر به این صوزت نباشد حتما تمرینان خود را کامل انجام نداده اند.


سخت تمرین کنید ولی برای زمان کوتاه ،مطمئنا باید بعد از تمرین احساس خستگی نمایید ولی این خستگی باید توام باشد با نوعی خرسندی درونی که از اتمام تمرین دست می دهد به اندازه ای تمرین کنید که خود را دچار خستگی مفرط ننمایید ، و تعداد تمرینتان را مناسب با توان خود تعیین کنید.


یک مقایسه بین وزنه ای که در حال حاضر بلند می کنید با وزنه ای که ۳ ماه پیش بلند می کردید انجام دهید اکثر افراد مبتدی می‌بایست در‌طول ۳ ماه افزایش قدرت قابل قبولی داشته باشند ایا شما اینطور هستید ؟


برای اینکه در تمرینات پیشرفت حاصل شود یا می توان بر تعداد تکرارها افزود و یا به مقدار وزنه ،‌تمام ذهن خود را بر اینکه در طول زمان بتوانید بر مقدار وزنه بیفزایید متمرکز‌سازید و یک هدف مشخص را برای هر تمرین در نظر بگیرید ،،،


برای مثال توانستید ۳ ست با ۸ تکرار را براحتی انجام دهید در جلسه بعد بر تعداد وزنه بیفزایید و اگر در برنامه جدید در ست سوم تنها قادر بودید ۶ تکرار انجام دهید ، صبر کنید و برنامه را تا زمانیکه قادر شدید انرا ۳ ست با ۸ تکرار را انجام دهید ادامه دهید و بعدا سعی کنید ۵٪ بر مقدار وزنه بیفزایید و دوباره برنامه جدید را از سر بگیرید ، سعی کنید به طور مرتب ولی به مقدار کم بر مقدار وزنه بیفزایید...