سلام و درود خدمت تمامی ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro :


در این مطلب میخاهم نکاتی را در خصوص افزایش بازدهی تمرینات بدنسازی اشاره کنم :

* هرگز عضله ای که هنوز از جلسه قبل در ان احساس درد نمی شود را تمرین نکنید چون همانطور که میدانید ار یک عضله بیش از حد تحت تمرین سخت قرار بگیرد امکان اسیب دیدگی وجود دارد و اگر شما در ناحیه ای از عضله خود دچار احساس درد شدید پس این امکان وجود دارد پس حتما رعایت کنید.


* از اجرای تمرینات بیش از حد تعداد و ست مشخص شده در برنامه تمرینی خودداری کنید اگر برنامه تمرینی شما با تعداد ست های مشخص شده است پس همان را در روز تمرین کنید از افزایش دادن ست ها در طی دوره ای بعدی میتوانید بهره ببرید.


* برای افزایش شدت فشار بجای افزایش زمان تمرین ، ستها مشخص را با انرژی‌و قدرت بیشتر تمرین کنید ، یعنی به این صورت که توان قدرتی شما اگر زیاد است پس سعی کنید وزنه های در حد توان خود را با تعداد ست مشخص شده اجرا کنید نه اینکه تعداد ستهای بیشتر ولی با  وزنه های کمتر.


* روزهای استراحت خود را بصورت مدون در اورید و در ان روزها استراحت کامل و تغذیه عضلات را به عنوان اولویت برای خود قلمداد کنید چون می دانید که عضلات یعنی بیشتر بافت های عضلانی در زمان ریکاوری و استراحت رشد می کنند چون که شما عضلات خود را در باشگاه تحت فشار قرار داده اید و حالا وقت رشد و عضله سازی فرا رسیده است.


* شبها حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب را حتما در برنامه خود بگنجانید خواب کافی و اصولی یکی از رموز پیشرفت در ورزش بدنسازی می باشد اگر می خواهید زودتر به اهداف خود برسید حتما رعایت کنید.


* اگر در کنار بدنسازی به یک فعالیت دیگر ورزشی نیز می پردازید علی الخصوص که ان ورزش انرژی بر هم باشد بدانید که در روند ریکاوری عضلات تاخیر ایجاد خواهد شد و بدین ترتیب هم به استراحت و هم تغذیه بهتر نیاز است که تغذیه جز جدایی ناپذیر در بدنسازی بوده و از تمرین در باشگاه هم ضرچری تر است.


* در سه ماه یک تا دو هفته به خود استراحت بدهید و اینکه هفته ای یک روز را استراحت کنید اگر از شنبه کار را شروع می کنید بهتر است روز سه شنبه روز ریکاوری و استراحت شما باشد .


* بسته به هدفتان در بدنسازی کاهش وزن و یا اینکه افزایش وزن هستش برنامه غذایی خود را تنظیم کنید مه می خواهید حجم کار کنید بعد برید سراغ تفکیک عضلات و یا اینکه کلا می خواهید از دست چربی های اضافه خلاص شده و لاغر شوید.