سلامی دوباره خدمت ورزشکاران و دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro


خب حالا فکر می کنید در طول روز چه اتفاقی می افتد ، بدن این فرد بجای ۲۰۰۰ کالری می تواند با روزانه ۱۰۰۰ کالری هم به فعالیت خود ادامه دهد و از ان طرف هم که فرد امده و با خوردن غذای پر کالری بدون کیفیت غذای بدن خود را اشباع کرده حال چه اتفاقی می افتد ، افزایش وزن تصاعدی 


فرمول کلی و اصلی کاهش وزن سوزاندن کالری بیشتر از کالری مورد نیاز بدن می باشد نیز فرد می بایست با تدابیر اصلی و مشخص روندی را طی کند که همیشه بیشتر از کالری مورد نیاز بدن کالری بسوزاند یعنی مازاد کالری مورد نیاز بدن از طریق بافت چربی تامین شود.


خب تا اینجای مطلب موضوع تغذیه و کالری مورد بحث قرار گرفت ، به احتمال زیاد فرد پیش خود فکر می کند که خب این چه ربطی به تمرین با وزنه دارد ، بله تمرینات با وزنه بصورت مستقیم چربی سوزی را در بدن انجام نمی دهد بلکه با اجرای تمرینات با وزنه شما باعث می شوید که بافت عضلانی در بدن توسعه یا به هر چه قدر بافت عضلانی در بدن بیشتر شود به همان نسبت سرعت متابولیسم بدن افزایش می یابد بصورت کلی از لحاظ متابولیکی بافتهای عضلانی برای زنده موندن به انرژی دو تا سه برابر بیشتر در قیاس با بافت چربی نیاز دارد.


و همین می شود که بدن فرد در طول شبانه روز کالری بیشتری می سوزاند و این بصورت مستقیم بر روند چربی سوزی تاثیر خواهد داشت ، بنابراین با مواردی که ذکر شده می رسیم به تمرینات ایروبیک.


تمرینات ایروبیک همیشه برای ما سوال بر انگیز بوده عده ای فکر می کنند که تمرینات ایروبیک تنها در دویدن و شنا کزدن خلاصه می شود در صورتیکه تمرینات ایروبیک یک محدوده از ورزشها را در بر میگیرد حکم ایروبیک یعنی اجرای تمرین و فعالیت با حضور اکسیژن.


خب با این تفاسیر در تمام فعالیتهای همچون فوتبال ، والیبال ، دوچرخه سواری ، کوه پیمایی و رقصیدن و ... را می توان جزو تمرینات ایروبیک بحساب اورد ، پس برای اجرای حرکات ایروبیک زیاد از حد وسواس به خرج ندهید و برای ن بخش از تمرینات خود نیز در طول هفته ۲ تا ۳ جلسه را تعیین کنید...