سلام و درود به تمام دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro


بدون معطی می پردازم به ادامه مقاله قبلی در مورد حرکات ابتدایی و مبتدی ورزشکاران...


اکثر بدنسازان مبتدی توجه کافی به استیل صحیح حرکات نمی کنند و انچنان گیج و سر درگم از نوع برنامه هستند که دیگر به هیچ چیز فکر‌نمی‌کنند ،‌نحوه استفاده صحیح از دستگاهها و چگونگی افزایش صحیح تعداد وزنه از نکاتی است که انها به صورت صحیخ فرا نمی گیرند و به تبع ان توانایی صحیح کنترل وزن را نداشته و دچار درد عضلانی و اسیب دیدگی شوند.


برای صحیح انجام دادن حرکت ، باید تمام تمرکز خود را بر روی نحوه صحیح انجام حرکات معطوف سازی‌ و بهترین فرم را در انجام هر حرکت به خود بگیرید و این را هم به خاطر داشته باشید که دو حرکتی که باعث اسیب دیدگی شود مضر می باشد یک تکنیک که اکثر افراد مبتدی به ان توجه نمی کنند نحوه پرس کردن وزنه می باشد.


برای مثال انها می ایند و وزنه را در قسمت  منفی حرکت در عرض یک ثانیه پایین می اورند و در هنگام بالا اوردن هم ان را در زمان یک ثانیه پرس می کنند و اصلا به سرعت انجام حرکت توجه نمی کنند.


در تمرین بدنسازی باید بر وزنه  کنترل داشته باشید و به طور معمول ۲ ثانیه برای قسمت منفی حرکت و ۳ ثانیه برای قسمت مثبت حرکت وقت صرف کنید ، جواب اینست به دلیل اینکه عضلات را به صورت صحیح و کامل تمرین دهید و همچنین خطر اسیب دیدگی را کاهش دهید.


درابتدا شما باید وزنه را کاهش بدهید و همه فکر را در فرم صحیح خلاصه کنید و مطمئن باشید که نتیجه بهتری به دست خواهید اورد و بعد از گذشت ۲ تا ۳ هفته قادر خواهید بود که بر تعداد وزنه بیفزایید و همان کنترل صحیح را هم دارا خواهید بود.


اگر کم خوب است پس حتما بیشتر خیلی بهتر است ، تعداد بیشماری  مبتدی این فرمول زا با نتیجه نا موفق تجربه کرده اند و به بی نتیجه بودن و معکوس بودن ان رسیده اند ، این برداشت غلط نه تنها در مورد تعداد روز هایی که در هفته تمرین می کنید بستگی دارد بلکه به تعداد ستهایی که برای هر عضو از عضلات هم کار می کنید مرتبط است.


حداکثر یک عضله را در هفته دوبار تمرین بدهید بدین طریق زمان کافی برای ترمیم عضله وحود خواهد داشت.