سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان و بزرگواران در وبلاگ fitnesspro  :


توصیه های تمرینی از کریگ ریچاردسون قهرمان رقابت های تورنتوی ۲۰۱۶ در قالب پرسش و پاسخ تهیه شده که به ان می پردازیم . گفتنی است که این بدنساز حرفه ای دارای ۱۷۰ سانتی متر قد و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دوران رقابت می باشد.


سوال : سالها اسکوات رفتن باعث شده تا زانو های دردناکی داشته باشم ، حالا در حالیکه با وزنه ۱۴۰ کیلویی اسکوان می روم ، شروع کرده ام به استفاده از ستها و تکرار های بیشتر ولی هرگز سنگین تر از این پیش نمی روم ایا این شیوه خوبی است ؟


بنظرم ایده واقعا خوبی است خودم هم در زانو هایم دچار درد هستم وقتی بدنسازی را شروع می کنید ، کارهای احساسی زیادی انجام می دهید  تلاش می کنید تا توجه دیگران را جلب کنید و در باشگاه با سنگین ترین وزنه های ممکن تمرین می کنید تا خود را هم سطح افراد پیشرفته نشان دهید ، زمانی با وزنه ۲۷۰ کیلویی برای تکرار ۶ تا ۸ تکرار اسکوات می رفتم ، ولی مدتی پس از ان بود که متوجه شروع درد در زانوهایم شدم.


پس از هر جلسه تمرین مجبور بودم روی زانو هایم یخ بگذارم از الترانسد ، ماساژ درمانی ، طب سوزنی و هر شیوه دیگری استفاده کردم برای اینکه درد را کاهش دهم ولی همچنان به تمرین سنگین ادامه می دادم و باعث بدتر شدن دردم می شدم.


متوجه شدم که میتوانم کمی از وزنه های سبک تر استفاده کنم و باز هم پیشرفت خوبی داشته باشم ، ولی کلید کار این بود که از شدت بیشتری استفاده کنم ، بنابراین سرعت تکرار ها را کاهش دادم ، تکرار های نیمه را وارد تمرین کردم و تمرکزم را روی کنترل بیشتر وزنه قرار دادم حالا در تمام طول تمرین ، انقباض کاملی را بر عضلات چهار سر اعمال می کنم ... ادامه دارد