ادامه از مقاله قبل...


دسته دوم افراد هستند که برای کاهش وزن به باشگاه امده اند بصورت معمول این افراد راه مشکل تری را پیش روی دارند و در اکثر مواقع مشاهده می شود که این افراد بعد از چند جلسه تمرین کردن دست از ان می کشند و دوباره به روند زندگی قبلی خود باز می گردند، این افراد بدلیل اینکه درصد چربی بالایی دارند با این وجود همین افراد پیش خود فکر می کنند که خب با شروع تمرین روزانه مقدار قابل توجهی از این چربی اب می شود و با این اوصاف انتظار دارند که بعد از چند جلسه تمرین برای مثال ۵ کیلو از چربی بدنشان اب شود.


در صورتیکه این افراد از یکسری اصول اصلی کاهش وزن نا اگاه هستند و فکر می کنند چربی می بایست مثل یک تکه روغن که داخل ماهی تابه است اب شده و از بین برود در صورتیکه داخل بدن قضیه کاملا متفاوت است و بدن برای اب کردن هر مولکول چربی نیاز به زمان و امکانات مناسب دارد.



بارها گفته شده است که برای کاهش وزن بصورت بافت چربی می بایست از یک رژیم غذایی مناسب که توام با تمرینات ایروبیک و وزنه است پیروی کنند این افراد این موضوع را نمی دانند که بدنشان از سرعت متابولیسم پایین یعنی چه ؟ سرعت متابولیسم پایین در یک فرد یعنی بدن ان فرد برای ادامه حیات به کالری بسیار کمتری نیاز دارد و سزعت سوخت و ساز در ان پایین می باشد.


برای اینکه بتوان از این موضوع برای یکسری از افراد بصورت واضح تر بیان کرد می توان بدن انسان را مثل یک موتور در نظر گرفت بدن یک ورزشکار مثل یک موتور ۱۲ سیلندر می باشد که برای حرکت و روشن ماندن به سوخت بسیار زیادی نیازمند می باشد و بدن یک فرد چاق با درصد بالای چربی مثل یک موتور تک سیلندر می باشد که برای روشن ماندن حرکت به سوخت بسیار کمتری در قیاس با موتور ۴ تا ۸ و حتی ۱۲ سیلندر نیاز دارد...