ادامه از مقاله راهنمای بدنسازی برای مبتدیان !

اول از همه به خودتان هیچ واهمه ندهید که چرت نمی توانید با فلان دستگاه کار کنید و یا اینکه چه دستگاهی باعث فشار امدن به عضله میشود و شنیدن اصطلاحاتی مثل عضلات دلتویید یالت ( لاتیسموس) و یا چهار سر ران شما را گیج نکند زیرا خیلی زود به سادگی ورزش با وزنه پی خواهید برد. ان تصوری که از تعداد برنامه های تمرینی مدنظرتان است چیزی جز اجزای یکسری حرکات اصلی نیست که برای عضلات بزرگ و اصلی بدن مثل : چهار سر ران ؛ زیر بغل ؛ سینه ؛ پشت بازو و ... اجرا میشود.


در ابتدا برای هر کدام از این عضلات یک یا دو حرکت پایه اجرا خواهید کرد و نحوه صحیح اجرای هر کدام از این حرکات را فرا خواهید گرفت و به مرور زمان یاد خواهید گرفت که چطور تنوع را در برنامه تمرینی لحاظ کنید و بدین ترتیب برنامه مورد دلخواه خود را طراحی خواهید کرد.


مثل تمام مسافرتها که با گام اول اغاز می شود می بایست از همان اول مسیرتان را درست انتخاب کنید. زمان ان فرا رسیده است خواه هدفتان افزایش سایز عضلات باشد و یا اب کردن شکم و یا کم کردن وزن ، بدنسازی ، مزایای بسیاری را ببار هواهد اورد هدفتان هر چه که می خواهد باشد برای شروع ، به یک برنامه کامل و تعریف شده اختیاج می باشد. اگر مبتدی هستید و یا اینکه سابقه کمی در بدنسازی دارید از همین جا شروع کنید.


  • فقط خبر بد اینکه وقتی به عضله سازی می رسیم هیچ سر و جادویی وجود ندارد ، درست است که بعضی از برنامه ها از لحاظ کارایی و تاثیربهتر از بعضی دیگر می باشند ولی هیچ کدام خاصیت یک سر و جادو را ندارند. هدف ما از ارایه این مجموعه راهنمایی و اموزش ۳ ماه برای افراد مبتدی است تا بتوانند با شناخت و اگاهی خود را به مرحله بالاتر در بدنسازی برسانند . قبل از شروع به نکاتی توجه بفرمایید.. ادامه دارد!