سلامی دوباره خدمت دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro


مشکل دیگر با دوره های حجم معمول و سپس دوره های کات این است که در پروسه رژیم بخش عمده ای از عضله تازه کسب شده ذوب می شود ! ضمن اینکه سوخت وساز شما بطور چشمگیری کاهش می یابد ، و در واقع بتدریج مقدار کمتری از چربیهای اضافی شما سوزانده می شود دلیلش این است که زنگ خطر گرسنگی در بدن به صدا در می اید.


وقتی بدن در چنین شرایط اضطراری قرار می گیرد بدنبال راههای می گردد برای اینکه انرژی اش را حفظ کند و بدنبال منابع جایگزین برای تامین انرژی باشد ،همین مسئله باعث می شود سیستم بدنی شروع کند به تجزیه پروتئینها برای تولید انرژی بجای چربیهای زائد.


و حتما می توانید تصور کنید که این چه معنایی دارد ؟ شما عضلات ارزشمند خود را که مدت ها است در باشگاه کار کرده اید و بر غساس رژیم غذایی ان بدن و فیزیک دلخواه خود راتوانسته اید بدست بیاورید با زحمت و تلاشی سخت می سوزانید برای اینکه سطح پایین انرژی یدن حفظ شود.


خب راه حل چیست ؟

خبر خوب این است که راه حل مناسبی وجود دارد! بهترین استراتژی یرای اینکه چربیها زائد خود را بسوزانید این تست که رژیم خود را بر پایه منابع با کیفیت پروتئین و کربوهیدرات های با شاخص گلایسیمک پایین پایه ریزی کنید.


این نوع کربوهیدراتها زمان بیشتری برای تجزیه و هضم کربوهیدراتهای با شاخص گلایسیمک بالا تنها باید پس از تمرین استفاده کنند ، به این دلیل که بسرعت. به عضلات منتقل می شوند و برای تسریع ریکاوری مورد استفاده قراز می گیرند ( مهمترین ماده پروتئین است).


این مسئله اسرار امیزی نیست که پروتئین مهمترین ماده مغذی برای بدنسازان بشمار می اید به این دلیل که امینو اسید ها را برایتان تامین می کند که اجزا سازنده عضلات بشمار می ایند.


ولی این همه چیز نیست افراد زیادی نمی دانند که پروتئین در واقع یک ماده فعال کننده سوخت وساز بشمار می اید یعنی بدن شما برای گوارش این خیلی مهمه ان به سوزاندن کالری نیاز دارد ، همین خصوصیت انرا به ماده مغذی کاملی برای عضله سازی بدل کرده.