عرق کردن لزوما نشانه‌ی ورزش شدید نیستروبنشتاین، دکتر و فیزیولوژیست ورزش و از بنیانگذاران مرکز تمرینی STEPS می‌گویددمای محیط و رطوبت و شاخص ترکیبی حرارت آنها، باعث عرق بیشتر و ضربان قلب بالاتر می‌شوداما الزاماً منجر به سوزاندن کالری بیشتر و فواید قلبی و عضلانی نمی‌شود.

در حقیقت، ورزش کردن در یک اتاق گرم، سخت‌تر است، زیرا بدن باید دمای داخلی‌اش را تنظیم کندبعلاوه، بعضی از مردم بیشتر عرق می‌کنند، و بعضی دیگر با انجام همان تمرینات، به سختی عرق می‌کنند.

در عوض می‌توانید از perceived exertion (یک مقیاس برای اندازه گیری شدت فعالیت از ۱ تا ۱۰استفاده کنیدو یا بجای آن از ضربان قلب برای اندازه گیری شدت فعالیتتان استفاده کنیدمی‌توانید این کار را با حسگرهای ضربان قلب انجام دهید.

۲هر چه بیشتر تمرین کنم، سریع‌تر به نتیجه خواهم رسید

روبنشتاین می‌گویدبطور کلی، تمرین سخت‌تر باعث نتایج بهتر می‌شود، با این حال، بلند کردن وزنه در روزهای متوالی و بدون استراحت، شما را از اهدافتان دورتر می‌کندچرا که عضلات، فرصت بازسازی پیدا نخواهند کرد.

تمرین بیش از حد به این روش، باعث تجزیه‌ی عضله و آسیب رساندن به آن می‌شودنشانه‌های تمرین بیش از حد عبارتند ازتغییر ضربان قلب در حالت استراحت، بی‌خوابی، و در برخی موارد افزایش بیماری و عفونت به دلیل ضعف سیستم ایمنی.

روش صحیح این است که بین تمریناتی که یک گروه عضله در آن بکار گرفته می‌شود، ۱ تا ۲ روز فاصله بیندازید.

۳من برای سم‌زدایی از ارگان های بدنم، فقط یوگا تمرین می‌کنم

یوگا از بسیاری جهات، برای بدن مفید استمثلا افزایش تعادل و انعطاف پذیری، و بعضی اوقات کاهش کمر درد!مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه کوئین نشان می‌دهد که یوگا ممکن است به بهبود اضطراب نیز کمک کنداما ادعای اینکه یوگا در بدن سم زدایی انجام می‌دهد، بزرگنمایی است.

روبنشتاین می‌گویدسم زدایی از طریق کلیه‌ها و کبد انجام می‌شود، بنابراین احتمالا یوگا در حمایت، تقویت یا تسهیل عملکرد آنها تاثیری ندارد.احتمال دارد که یوگا بتواند بعنوان یک پاک کننده‌ی روحی عمل کنداگرچه فعالیت‌های دیگری مانند باغبانی نیز مزایای مشابهی دارند.

این بدان معنا نیست که شما باید کلاس هفتگی یوگایتان را کنار بگذاریدفقط این را بدانید که هیچ ورزشی دوای تمام دردها نیست.

۴به محض اینکه وزنم پایین بیاید، ورزش را شروع می‌کنم

دلیل ورزش کردن، نباید تنها کاهش وزن و یا چربی سوز ی باشدروبنشتاین می‌گویداین تفکر که کاهش وزن و یا چربی سوز ی در وهله‌ی اول، بسیار سخت است، خودش نوعی شکست استبعنوان مثال: «از آنجایی که من وزن کم نکرده‌ام، شروع ورزش برایم مهم نیست».

از آنجا که ورزش به خودی خود مزایای بسیاری بجز کاهش وزن و یا چربی سوز ی دارد، انتظارات خودتان را تغییر دهیداول، یک برنامه‌ی ورزشی را شروع کنید، و سپس یک رژیم غذایی بهتر را با زندگی روزانه‌تان ترکیب کنید.

یک رژیم غذایی، که خوب برنامه‌ریزی شده باشد، بهترین راه برای کاهش وزن و یا چربی سوز ی استبعلاوه، ورزش، بهمراه برنامه‌ی کاهش وزن و یا چربی سوز ی ، باعث می‌شود که توده‌ی عضلانی‌تان را از دست ندهید، و وزن مورد نظرتان را حفظ کنید.

۵بعد از یک تمرین سخت، می‌توانم هر چه می‌خواهم بخورم

با توجه به تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در مجله‌ی پزشکی ورزشی و تناسب‌اندام منتشر شد، بسیاری از مردم، در مورد میزان کالری‌هایی که می‌سوزانند حدود ۳ تا ۴ برابر مبالغه می‌کنند، و همچنین مقدار غذا خوردنشان را بسیار دست کم می‌گیرند.

امی‌گودسن، متخصص رژیم‌های غذایی ورزشی می‌گوید:بسیاری از مردم بعد از تمرین  احساس می‌کنند که حق دارند هر چه دوست دارند بخورند، اما این کار، یک راه بسیار آسان برای بی اثر کردن ورزش است.

مثلا شما بمدت ۴۵ دقیقه روی تردمیل تمرین می‌کنید، سپس به کافی شاپ مورد علاقه تان می‌روید و یک کلوچه و قهوه می‌خوریدبا این کار، به احتمال زیاد تمام ورزشی که انجام داده‌اید را بی اثر می‌کنید!

بجای این کار، اکثر اوقات به فکر غذاهای سرشار از فیبر، پروتئین، و مواد مغذی باشید، و تنها ۲۰ درصد از اوقات، غذاهای پرکالری بخوریدهرچه پاک‌تر غذا بخورید، به احتمال بیشتری لاغرتر می‌شوید.