سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان و تسلیت دوباره عاشورای حسینی امیدوارم عزاداری ها مورد قبول درگاه حق قرار بگیره خیلی خوشحالم وقت شد این زمان در خدمت شما عزیزان باشم با یه مقاله دیگر.

اگر می خواهید که یک میانبر و دستور العمل کلی برای از بین بردن عادات بد در خود ایجاد کنید و برای بهتر شدن خلق و خوی خود و تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب ناشی از وقایع روزمره یک قدم مثبت بردارید پس با مقاله امروز با ما همراه باشید...

جدیدترین تحقیقی که در ماه مارس انجام شد نشان می دهد که پیوند بسیار محکم و دقیقی بین تمرینات هوازی و کاهش زوال عقل در زمان پیری وجود دارد.

در این تحقیقات نشان داده شده افرادی که در طول دوران جوانی خود ورزش را به طور رسمی دنبال می کنند و جزو اولویت و برنامه روزانه انها بود هست میزان ابتلا به زوال عقل به طور متوسط 88 درصد کاهش داده شده است ،این میانگین نسبت به همسالان خود که ورزش های هوازی را انجام نداده بودند رقم قابل توجهی محسوب می شود.

علاوه بر نتایج قابل توجهی که این تحقیقات در ورزش های هوازی نشان می دهند ثابت می کند که میزان توده عضلانی افزایش یافته و سطح چربی و کلسترول خون افراد در سنین بزرگسال کاهش می یابد ، و این افراد با ورزش روزانه خود از یک سیستم دفاعی و قلبی سالمتری برخوردار می باشند.

متیو هاربر دانشمند دانشگاه ورزش دانشگاه ایالتی واشنگتن که به مطالعه این ورزش پرداخته هست می گوید : ورزش های هوازی اگر به درستی انجام شوند می توانند منجر به رشد عضلانی افراد گردند همان طوری که منجر به تناسب اندام عالی و مقاومت بدن این افراد در برابر بیماری های گوناگون می شوند.

تمرینات هوازی از جمله شنا و یا پیاده روی بدن افراد را برای دریافت اکسیژن بیشتر که هم باعث می شود میزان ضربان قلب افزایش بیابد و نیز خون بیشتری در بدن پمپاز شود اماده می کند ، بسیاری از ما زمانی که بزرگتر می شویم دچار بی حوصله گی ، خلق و خوی بد و دایم بهونه می اوریم و کمتر فعال می شویم ، با گذشت زمان این بی تحرکی و فعالیت کم می تواند باعث کاهش عملکرد قلب شود یکی از این عضلات که در ناحیه بطن چپ قلب قرار دارد و نقش کلیدی در تنفس و کارایی قلب بازی می کند باعث می شود میزان خون تازه کمتری در این ناحیه پمپاژ شود.

با توجه به مطالعاتی که در مجله های فیزیوتراپی مطرح جهان صورت می گیرد نشان می دهد که تمرینات هوازی باعث تقویت و بهتر شدن خلق و خوی افراد می شود و این مورد در کاهش هورمون های استرس زای طبیعی مانند هورمون ادرنالین و کورتیزال موثر می باشد ، از جمله تمرینات هوازی مثل شنا و تردمیل و یا تمرینات با وزنه میزان جریان خون را افزایش می دهد و شما احساس سبکی و نشاط بیشتری می کنید برای اینکه در همین جریان بدن شما فشار زیادی را تحمل می کند و این مورد باعث افزایش جریان خون شده و میزان هورمون های استرس زا مثل کورتیزال و ادرنالین ترشح یافته و همین ترکیب در بدن احساس نشاط و سرحالی را موجب می شود.