سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان همیشگی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro

جهت رسیدن به یک فرم بدنی ایده ال و عضلانی بایستی یک سلسله از قواعد و اصول را رعایت کنیم تا اینکه به یک فیتنس کار حرفه ای تبدیل شویم ، اول از همه و مهمترین مورد رعایت رژیم غذایی و برنامه تمرینی می باشد ، و بعد از این مورد بایستی شیوه صحیح و اصولی انجام تمرینات را پیدا کنیم ، اینکه فرم صحیح حرکات را بدانیم و در زمان مشخصی تمرینات ورزشی را اغاز کرده و به پایان برسانیم ،  اینکه هر یک حرکت بر روی عضله ای خاص از بدن تاثیر مستقیمی دارد برای اگاهی از این مسئله با ادامه مقاله با ما همراه باشید ...

حتما این مقاله را بخوانید : مضرات لیزر لیپولیز در میان ورزشکاران چیست !


هدف اصلی فیتنس، تناسب اندام و خوش فرم بودن بدن است که با سوزاندن چربی و کالری اضافی همراه است و در نهایت یک زندگی فعال و سالم به شما هدیه خواهد شد.

فیتنس یعنی ” داشتن تناسب و زیبایی اندام ” و لزومی در به دست آوردن توده عضلانی و حجیم شدن نیست.

تناسب اندام هرگز با استفاده از دارو و یا رژیم های غذایی طاقت فرسا به دست نمی آید.

تمرین های مقدماتی

باید بدانید که برای  شروع تمرین لازم است تا انرژی داشته باشید. پیش از رفتن به باشگاه و شروع تمرین، یک غذای سبک بخورید  و یا مقدار کمی ،کربوهیدرات زود هضم مصرف کنید.

تمرین های مقدماتی، تمریناتی است که  به شما کمک می کند که با راحتی بیشتری بتوانید حرکات را انجام دهید. این تمرینات، تخصصی نیست و با هدف انجام بهتر حرکات اصلی توسط مربی و یا خود شخص به کار گرفته می شود.

می توانید قبل از شروع آموزش، دقایقی نرم بدوید. دستان خود را در حین این کار به طرفین باز و بسته کنید. انگشتان خود را تکان دهید. شانه ها و سر را به آهستگی حرکت دهید. پا ها را به آرامی به سمت راست و چپ بدن برده کمی مکث کنید و دوباره به حرکت ادامه دهید 5 دقیقه هم برای این کار کافیست. در گرم کردن بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تمرین هنگام بیماری

شروع برنامه ورزشی و فیتنس کاری است که شوخی بردار نیست باید تمرینات را طبق برنامه زمانی انجام داد ولی وقتی بیماری به سراغتان بیاید چه ؟ورزش را کنار می گذارید؟

علیرضا بابازاده؛ مربی فدراسیون بدنسازی ایران وNSCA  امریکا ، می گوید:

"تمرین هم میتونه نقش اساسی در نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا کنه، در واقع ممکنه یک جلسه تمرینی مختصر و کم فشار باعث افزایش ضریب ایمنی بدن هم بشه و برعکس یک تمرین پر شدت و طولانی موجب بشه که بدن موقتا توانایی دفاع از خودش رو از دست بده"

اگر علائمی مثل خشکی گلو، عطسه، سرفه و یا آب ریزش بینی دارید میتونید یک جلسه تمرین کم شدت داشته باشید. در هنگام تب، پر بودن سینه، علائم ناراحتی گوارشی یا انفولانزا تمرین نکنید.

بدیهی است در زمان آسیب دیدگی ورزشی نیز تا زمان بهبودی و اجازه پزشک تمرینات را به تعویق بیندازید.

برای شروع تمرینات فیتنس ، پس از بیماری کمی محتاط باشید به یکباره به سراغ تمرینات سنگین نروید .بلکه زمان تمرین را کم کنید و همچنین تعداد دفعات تکرار هر تمرین را به حداقل برسانید .نگران نباشید به زودی به وضعیت اولیه و سلامت برخواهید گشت.

فرم صحیح انجام حرکات

فرم صحیح انجام حرکات ورزشی بسیار مهم است .انجام حرکات ورزشی بدون در نظر گرفتن فرم صحیح حرکات ، آسیب جدی به استخوان ها و اسکلت در دراز مدت می رساند.

هر حرکت ورزشی برای عضوی خاص تاثیر بیشتری دارد ولی اشتباه در انجام حرکت ورزشی می تواند باعث آزردگی همان عضو شود .

چندین حرکت ورزشی برای فیتنس و عضله سازی در نظر گرفته شده که وبه مرور آموزش داده می شود.