ادامه از مقاله قبل ...

۶) استفاده صحیح از مکمل ها
به یاد داشته باشید که شما باید بیشتر کالری و پروتئین مورد نیاز روزانه خود را از مواد غذایی به دست بیاورید و در صورت کمبود باید از مکمل‌ها استفاده کنید تا تعادل در رژیم شما برقرار شود.مکمل‌های زیادی در بازار وجود دارد که برخی‌ از آنها بسیار مفید هستند و خریدن برخی‌ دیگر فقط هدر دادن پول می‌باشد.پس با آگاهی‌ و عاقلانه انتخاب کنید.

۷) مصرف متعادل مواد غذایی
در کنار پروتئین شما باید اطمینان حاصل کنید که هر روزه به مقدار کافی‌ کربوهیدرات و چربی‌ نیز مصرف خواهید کرد.برای یک رژیم حجمی نسبت مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ به شکل ۵۰/۳۵/۱۵ می‌باشد.این نسبت میتواند در هر رژیم و با هر مقدار کالری اعمال شود.

۸) ماهی‌ مصرف کنید
ماهی‌ دارای مقادیر فراوان چربی‌‌های مفید می‌باشد.برای مثل ماهی‌ سالمون دارای مقادیر فراوان امگا ۳ می‌باشد.امگا ۳ از آن جهت مهم می‌باشد که باعث میشود عضلات به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند.بنابراین این امر باعث افزایش ذخایر گلیکوژن و دسترسی بیشتر امینو اسید‌ها به ماهیچه‌ها و همچنین محافظت از ذخایر گلوتامین نیز میشود.

۹) افزایش مصرف سدیم
سدیم یک ماده معدنی حیاتی برای رشد عضلات می‌باشد.سدیم باعث افزایش ظرفیت کربوهیدرات‌ها و جذب بهتر امینو اسید‌ها میشود و همچنین باعث بهبودی جذب انسولین توسط ماهیچه‌ها نیز میشود.

۱۰) عدم تمرین بیش از حد
تمرین بیشتر باعث عضله‌ سازی بیشتر نخواهد شد.هنگامی که شما برای رشد عضلات خود با وزنه تمرین می‌کنید باید مدتی‌ را به عضلات خود استراحت داده تا بتوانند ترمیم شوند و عضلات جدید ساخته شود.این امر نیز فقط زمانی‌ اتفاق خواهد افتاد که شما در حال استراحت کردن باشید.