سلام خدمت تک تک عزیزان و ورزش دوستان گرامی در وبلاگ fitnesspro


در هفته دوم تمرینی حرکت برنامه تمرینی را دنبال کنید تمام حرکات را با وزنه ای تقریبا سبک اجرا کنید دقت کنید به اینکه هر حرکت را تا چه حد با فرم صحیح ان اجرا می کنید اگر به راحتی قادر بودید بیشتر از تعداد تکرار مشخص شده تکرارها را اجرا کنید به میزان ۲/۵ تا ۵ کیلوگرم به وزنه تمرینی در جلسه بعدی بیفزایید ،.


در غیر اینصورت اگر قادر نبودید تعداد تکرارها مشخص شده در هر ست را بصورت کامل اجرا کنید ، بدانید که وزنه تمرینی سنگین تر از حد معمول ان می باشد و برای جلسه بعد حتما از مقدار وزنه تمرینی بکاهید دز این مقطع می بایست به این موضوع کاملا واقف باشید که هیچ نیاز به اجرای هر ست تا نهایت خستگی عضله نمی باشد هنگامیکه احساس کردید با یک تعداد وزنه مشخص قادر هستید تعداد تکرارها مشخص شده در هر ست را با فرم صحیح اجرا کنید.


تعداد وزنه را دفترچه خود یادداشت کنید و تا هنگامیکه احساس نکردید این وزنه برایتان سبک است با همان وزنه تمرینات خود را دنبال کنید بهترین کار یادداشت تعداد وزنه های تمرینی در دو جلسه می باشد ، در طول یکماه اول تمرین سعی کنید به مرور زمان فرم صحیح اجرای حرکات را با بدن خود منطبق سازید .


اکثر بدنسازان مبتدی در طول یکی دوماه اول از لحاظ حجم و قدرت پیشرفت قابل ملاحظه ای می کنند ،بنابراین انسجام و نه اشتیاق غیر قابل کنترل ، کلیدی ترین نکته می باشد ، برای موفقیت راهکارهایی در اسن مقاله امده است که باید مدنظر داشته باشید.


در هفته ۳ تا ۴ بار تمرین کنید و سعی کنید حداقل یک روز استراحت بین دو جلسه تمرینتان وجود داشته باشد، تنها حرکاتی که در برنامه تمرینی خود نوشته اید را انجام دهید نه کمتر و نه بیشتر ، اگر در اجرای یکی از حرکات مشکل داشتید می توانید با مشورت بامربی باشگاه خود و یا یکی از هم باشگاهیهای با تجربه خود یک حرکت جایگزین انتخاب کنید.


در ماه اول تنها هر حرکت را برای یک ست اجرا کنید و انها را در تعداد تکرار معین اجرا نمایید.


اگر حرکتی برایتان اسان بود می توانید بر مقدار وزنه تمرینی به میزان ۲ تا ۵ کیلو بیفزایید.

اگر یک روز احساس کردید وزنه تمرینی سنگین است از کم کردن ان واهمه نداشته باشید چون همه ما یک روز بدنمان مثل خودم سرحال و و پر انرژی است و یک روز خسته و بی انرژی سعی کنید استراحت کافی و تغذیه مناسب را در برنامه روزانه خود حفظ کنید و بدین ترتیب از وقوع روز های کم انرژی بیشتر جلوگیری کنید.