سلام و درود خدمت دوستان و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro :


همین ترس از اب شدن عضلات باعث می شود که اکثر افراد از انجام تمرینات ایروبیک سرباز زنند ، به هرحال جالب است بدانید که در طول شب و هنگامیکه دیگر به بدن هیچ ماده غذایی نمی رسد شما قسمتی از بافتهای عضلانی را از دست می دهید ولی این دیگر بدین معنا نیست دیگر نخوابید.


بنابراین موضوع که با اجرای تمرینات ایروبیک قسمتی از عضلات اب می شوند کاملا صحت دارد ولی ترک و انجام ندادن تمرینات ایروبیک به صرف اینکه بخشی از عضلات در خلال تمرین ازبین می روند یک اشتباه بزرگ می باشد یک موضوعی که تا اینجا به ان اشاره نکرده ایم این است که تنها این پدیده در صورتی اتفاق می افتد که فرد تمرینات ایروبیک را بیش از حد متعارف ان انجام دهند یا بهتر بگوییم تمرینات ایروبیک را در حدی انجام دهد که بالانس بدن بیشتر به سمت کاتابولیک سوق پیدا کند.


در اینصورت است که روند تحلیل بافت عضلانی ایجاد می شود ، در خصوص مقدار دقیق تمرینات ایروبیک نمی توان عمومیتی قائل شد ولی بطور کل تمرینات ایروبیک روزانه و بمدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه و در صورتیکه فرد از لحاظ تغذیه مناسب مشکلی نداشته باشد نمی تواند باعث تحلیل بافت عضلانی شود.


john parillo از مربیان بدنسازی یکی از حامیان اجرای تمرینات ایروبیک انهم با حجم زیاد حتی برای بدنسازانی که قصد افزایش حجم عضلانی را داشتند بود او برای اینکه می بایست همیشه تمرینات ایروبیک را در برنامه تمرینی گنجانده اصرار و پافشاری داشت.


تمرینات ایروبیک باعث تسریع بخشی در ریکاوری عضلات تمرینات با وزنه می شود و در تمرینات ایروبیک بدلیل افزایش جریان خون و اکسیژن گیری بیشتر بافتها و سلول های عضلانی روند ریکاوری در قیاس با استراحت به مراتب سریعتر انجام می شود ، تمرینات ایروبیک اکسیژن بیشتری را به داخل رگها می فرستد و بدین ترتیب سایز و حجم سلول های خونی افزایش می یابد ، سلولهای خونی در عین حال که اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز بافتها را به داخل سلول ها هدایت می کنند.


مواد زائد داخل سلول ها را نیز از داخل انها خارج می سازند و بدین شکل روند ، رشد ، ترمیم و ریکاوری را در بدن انجام می دهند....