سلام و درود به همه دوستداران و ورزشکاران عزیز در وبلاگ fitnesspro :


به دلیل اینکه تمرینات هوازی یا ایروبیک برای دستگاه تنفسی و قلب مفید است و همچنین باعث کات شدن عضلات می شود پس هر‌چه بیشتر انجام دادن ان موثر تر است.


تفکرات سر درگم این افراد به انها می گوید که ۴ تا ۵ جلسه تمرینات ایروبیک با شدت در هفته به علاوه یک نوع بازی دیگر مثل دوچرخه سواری یا والیبال در دو روز اخر هفته به عنوان یک تکمیل کننده تمرینات برای انها مفید است.


با این نوع طرز فکر تاوان سختی را خواهید داد و بدن را از هر گونه انرژی برای انجام تمرینات در باشگاه خالی می سازید و قدرت بازسازی عضلات تعطیل می شود.


وقتی خارج از باشگاه هستید سعی کنید انرژی خود را ذخیره کنید و حتی المقدور سعی کنید به جز تمرینات با وزنه که در باشگاه انجام می دهید از انجام دادن هر گونه تمرین و حرکتی که نیاز به انرژی زیاد دارد ، بپرهیزید اگر مشکل اضافه وزن ندارید.


سعی کنید تمرینات هوازی را نهایتا سه روز در هفته و هر دفعه حداکثر برای ۲۵ دقیقه انجام دهید ، سخت و با شدت خوب است پس هر چه سخت تر و با شدت تر بهتر ، نه لزوما خیلی از مبتدی ها می ایند و تکنیکهای پیشرفته را بکار می بندند مثل تکرارهای کمکی ، منفی ، کم کردنی ، و با اینکار ضمن اینکه عضلات خود را محو می کنند باعث می شوند که توانایی ترمیم عضلات هم از بین برود.


افراد مبتدی می بایست از ستهای معین و ثابت استفاده کنند و برای مثال ۳ ست با ۸ تکرار و تمرینات با شدت مضاعف را فراموش کنند و این را بخاطر داشته باشند که حتی بدنسازان پیشرفته هم از تکنیکهای با فشار مضاعف بصورت مقطعی استفاده می کنند.


ایا تمام برنامه های تمرینی را امتحان کرده اید و سعی کرده اید که بهترین روش برای فشار بر روی عضلات را بدست اورده اید ؟ با وجود سر درگمی و نداشتن انسجام نمی توان یک فیزیک بدنی مناسب ساخت.


سعی نکنید که وقتتان را برای بدست اوردن موثرترین روش تمرینی هدر دهید ، سعی کنید برنامه تمرین تان ترکیبی بیشتر از ۸ حرکت چند مفصلی نباشد و عوض کردن جای بعضی از حرکات درتمرین را هم برای تنوع انجام دهید ، هر عضله را حداکثر دوبار در هفته تمرین دهید انسجام را به عنوان یک رکن اساسی در برنامه کاری خود قرار دهید.


و از تغییر دادن و کاستن و اضافه کردن روشهای تمرینی سطح بالاتر بپرهیزید ،حفظ حرکات اصلی و پایه و انجام دادن انها با روشهای معمولی به عنوان یک اصل در پیشرفت و رشد یرای یک فرد مبتدی حتما باید در نظر گرفته شود.