سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همراهان گرانقدر در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


خدمتتان عرض کنم که در ادامه مقاله قبلی امشب نیز چند نکات با اهمیت رو برای استفاده شما دوستان عزیز در وبلاگ گذاشتم که امیدوارم مورد استفاده قرار بدید که اگر به همه نکات گفته شده عمل کنید باعث میشه که هم ورزش براتون بسیار لذت بخش بشه و هم اینکه براحتی تمرین کنید و تاعید میتونید به وزن و حجم و توده عضلانی دلخواهتون برسید و این هدف فقط با تلاش و پشتکار خودتون دست یافتنی میشه باز هم ما رو از حمایت خودتون دریغ نکنید و هر نوع سوالی داشتید در ایدی تلگرام بنده تا جایی که بتونم پاسخگو خواهم بود موفق باشید.......ایدی تلگرام lordpersia@


امروزه این مورد ثابت شده هست بیشتر افرادی که در باشگاه تمرینات خودشان را انجام می دهند ، از انواع مکمل های پروتئینی استفاده می کنند خود من به شخصه با مصرف مکمل های پروتئینی مشکلی ندارم به شرطی که در کنار ان از تغذیه مناسب نیز استفاده کنید و تمرینات خودتون رو بدون وقفه و دلسردی با پشتکار مداوم ادامه دهید.


طبق تحقیقات مختلفی که انجام شده هست اکثر افرادی که در حدود 20 گرم قبل و بعد از تمرین ترکیب پروتئینی مصرف می کنند  سنتز پروتئین در این افراد بسیار بیشتر از سایرین هست و رشد عضلات بسیار سریعتر صورت میگیرد.


وقتی که به باشگاه می روید باید تمام گروه های عضلانی را به چالش بکشید و تمرینات مداوم را ادامه دهید دیده شده هست که برخی از افراد در باشگاه فقط یک قسمت از بدن رو بیشتر و با شدت زیاد تمرین می دهند و برخی قسمت های دیگر را کمتر تمرین می دهند که این امر از پایه اشتباه هست.


این امر در برخی از افراد بسیار متفاوت هست برای اینکه امکان دارد شما در ناحیه مثلا جلوبازو عالی باشید ولی در میان عضلات زیربغل ضعیف پس در این صورت قسمت عضلات زیر بغل را باید بیشتر تحت فشار قرار دهید و در هفته دوبار جلسه تمرین داشته باشید.


هر چند که تمرینات در هفته بسیار لازم و ضروری هست ولی باید خودتتان در هفته یک یا دو روز استراحت کنید ، همان طوری که در مقاله های قبلی گفتم بیشتر رشد و ریکاوری و رشد عضلات در زمان استراحت و در زمان شبانه روز و خواب صورت میگرد.

پس سعی کنید در میان هفته یک روز رو بدون تمرینات سخت و فشرده و فقط تمرینات هوازی رو داشته باشید و استراحت کنید تا شاهد رشد عضلات در تمام قسمت های بدن باشید.


تمرینات سخت و فشرده را در الویت برنامه تمرینی خود داشته باشید بیشتر عضلات ما در زمانی که تحت فشار قرار میگیرد بیشتر رشد می کند و یادتان باشد که از هر کدام وزنه و هالتری که در باشگاه استفاده می کنید به اندازه توان و قدرت جسمانی خودتون شروع کنید تا اینکه دچار اسیب دیگی نشوید تا بتوانید ادامه دهید و این امر نیز اگر بیش از حد صورت گردد دچار تمرین زدگی می شوید حتما بین تمرینات استراحت 30 تا 60 ثانیه ای داشته باشید ،تا ادامه راه برایتان مشکل ساز نباشد.


وقتی که در طی 45 روز برنامه تمرین خودتان را تغیر می دهید و اگر در باشگاه یک ست تمرین جدیدی را شروع کرده اید ابتدا این حرکت تمرینی را به ارامی انجام دهید ، اول همیشه سعی کنید وزنه سنگین را ابتدا شروع کنید و سپس در ادامه ست ها سبک تر به پایان برسانید ، که باعث می گردد میزان انرژی شما برای انجام سایر ست های تمرینی راحت تر شود.