سلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان همیشگی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

سلام دوستان امیدوارم امشب فوق العاده باشین چون قراره براتون درباره ویتامین ها و مکمل های لازم برای شروع یک روز خوب و یک روز تمرینی عالی صحبت کنم اگه مقاله دیشب رو خونده باشید قرار بود ادامه رو داشته باشیم که امشب بهترین فرصت هستش  پس همچنان با قدرت و پر انرژی به تلاشتون ادامه بدین و فقط روی اهداف ایده ال و طلایی خودتون تمرکز و فوکوس لازم رو داشته باشین منتظر ادامه مقاله باشید...


ویتامین ب 1 ( تیامین )

این ویتامین نیز همانند ویتامین های خانواده ب ، برای تولید انرژی سلولی از بیشتر غذاهایی که دریافت می کنیم تشکیل یافته است ، ویتامین ب 1 همچنین از عملکرد سیستم عصبی بدن حمایت می کند تا اینکه اطمینان حاصل کند پیام هایی از ذهن به عضلات منتقل می شود و این مورد را نیز بدونید که بدون وجود این ویتامین ترمیم و بهبودی از تمرینات شدید و افزایش بافت های عضلانی بسیار سخت تر خواهد بود.


ویتامین ب2 (ریبوفلاین)

این ویتامین بیشتر بر کارکرد مثبت و متابولیسم اهن در بدن تاثیر گذار هست ، تا اینکه بدن این اطمینان را داشته باشد که خون غنی شده از اکسیژن به صورت یکنواخت و مناسب در سراسر بدن پخش شده و خستگی ناشی از تمرینات شدید و زیاد در باشگاه را به حداقل می رساند ، تولید و افزایش گلبول های قرمز توسط این ویتامین کنترل می شود زمانی که بدن به اندازه کافی از این ویتامین بهره مند گردد.

همچنین این ویتامین دارای عملکرد و خاصیت های ایمنی بدن است ، از تولید رادیکال های ازاد محافظت می کند ، تا اینکه سلامتی و بافت عضلانی را در بدن افزایش دهد.


ویتامین ب 3 ( نیاسین )

ویتامین ب 3 کمک می کند تا هورمون های مختلف استروئیدی در غده ادرنال و سایر قسمت های بدن بهبود یابد تا اینکه روند رشد و افزایش بافت عضلانی و ماهیچه ای بیشتر گردد ، همچنین از سلامت قلبی و سیستم عروقی با افزایش گردش خون و کاهش تری گلیسیرید و کاهش کلسترول بد  جمایت می کند. این ویتامین نقش مهمی در سنتز اسید امینه در مغز دارد ، این ویتامین مواد شیمیایی دوپامین و سروتونین را ازاد می کند که باعث بهبود خلق و خوی در افراد می شود.

این نکته را نیز اضافه کنم که این ویتامین باعث تحمل گلوکز در بدن می شود که باعث می گردد که میزان انسولین در بدن کنترل شود و در این نتیجه مواد مغذی برای رشد سلول های عضلانی افزایش می یابد.


ویتامین ب5 ( پانتونتیک اسید )

ویتامین ب 5 برای تولید کلسترول ضروری و لازم هست ، کلسترول برای بدنسازان بسیار مهم است زیرا پایه اصلی برای تشکیل و ایجاد هورمون های استروئید همانند تستوسترون است، کلسترول همچنین ویتامین دی را افزایش می دهد ، که برای تحکیم و افزایش قد و استخوان بندی با جذب کلسیم بسیار تاثیر گذار هست ، این ویتامین برای حمایت از سلامتی دستگاه گوارشی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که این پروتئین ویتامین ها ، کربوهیدرات و چربی را بخوبی در بدن جذب می کند.


ویتامین ب6 ( پیریدوکسین )

همانند سایر ویتامین گروه ویتامین های ب ، در بسیاری از واکنش های انزیمی در بدن دخالت دارد ، این ویتامین شامل متابولسیم پروتئین هست بویژه برای جمع اوری اسید امینه از تمامی منابع پروتئینی مختلف برای تشکیل و افزایش بافت عضلانی ؛ زمانی که در بدن انرژی اضافی ذخیره گردیده هست ، یعنی اینکه شما به میزان لازم پروتئین مصرف کرده اید و بدن میزان مازاد را به انرژی تبدیل می کند ، یعنی اینکه گلیکوزن را به گلوکز برای افزایش کارایی بدن به انرژی بدل می کند ، همیچنین این ویتامین با بیشتر کردن لنفوسیت کمک می کند تا اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن افزایش یابد.


ویتامین ب 7 ( بیوتین )

ویتامین ب7 برای متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها استفاده می شود ، پس از هضم غذا قندها با کمک این ویتامین به انرژی تبدیل می شود ، با وجود این ویتامین چربی ها برای بهبود کارایی عضله بسیار مهم هستند ، غشای سلولی در بیشتر بافت ها با وجود یک انزیم بنام استیل کو سبب تشکیل بافت های چربی در اطراف بافت های عضلانی میشوند ، اگر در حین تمرین دچار گرفتگی عضلات شدید این مورد به دلیل اختلال در تنظیم قند ها در بدن صورت میگیرد که این مورد خودش به دلیل کمبود این ویتامین می باشد.


ویتامین ب 12 ( کبالین )

در مورد این ویتامین بگم که بیشتر برای تنظیم DNA ، RNA ، پروتئین ، چربی ها ، و هورمون ها در بدن کمک می کند و با تشکیل برخی از انزیم ها میزان قابل توجهی از ویتامین ها را ذخیره می کند ، تا اینکه میزان پروتئین در بدن کنترل شود.