سلام و شب بخیر خدمت دوستان و عزیزان ورزشکار در  وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :


هر فرصت پیش امده یک امکان تازه را برای خود شخص من بوجود می اورد تا اندکی از تایم خودم را با همدیگر تقسیم کنیم و بتوانم برای شما دوستان عزیز مطالب تازه ای را در وبلاگ قرار دهم با امید به اینکه تمامی شما عزیزان در راه پیشرفت و موفقیت روز افزون خودتان قدم های تازه ای را بردارید به علت اینکه زمان ندارم این مقاله های مکمل ها و ویتامین های ضروری را در دو یا سه بخش تموم میکنم . یا علی


بدن هر انسانی در طول روز به ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری نیاز دارد ، چه برای افراد عادی و چه برای اشخاصی که در طول روز فعالیت سنگینی دارند و یا تمرینات سخت و فشرده در باشگاه را انجام می دهند.


مولتی ویتامین ها برای بدن ایده ال هستند برای اینکه این مکمل ها می توانند کمبود های بدن را تامین کنند ، این ویتامین ها برای رشد عضلات بسیار مفید می باشند اصولا بدن به 13 نوع ویتامین نیاز دارد که عبارتند از :  A , b , c , d , e , b12 , k , b-complex 7 دارند ، و اگر شما بتوانید حداقل نیمی از این مکمل ها را تامین کنید از بسیاری  بیماری ها در امان خواهید بود.


یکی دیگر از مزایای مصرف ویتامین ها این هستش که سطح استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، افرادی که دائما در محیط استرس زای زندگی و یا کار می کنند ، بسیار مفید خواهد بود.


برخی از مطالعات گسترده که برروی بسیاری از اشخاص با سابقه ورزشی طولانی مدت انجام داده شده نشان می دهد که استرس موجب خستگی ذهنی و همچنین پیشرفت بیماری را باعث می گردد ، و اگر کنترلی بر روی این عکس العمل صورت نگردد به بیماری کشنده ای منجر می گردد ، مصرف مولتی ویتامین ها انرژی لازم را جهت انجام کارها و فعالیت ها به شما می دهد.


ما نمی توانیم همواره ویتامین ها را مصرف کنیم بنابراین توصیه من به شما این هستش که تا جایی که می توانید به جای مصرف این مکمل ها از غذاهای سالم و با چربی کمتر استفاده کرده و در حد نیاز بدن میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.


تحقیقات نشان می دهند که ورزشکاران قدرتی و هوازی و افرادی که با رشته های ورزشی دیگر مشغول هستند بسیاری از ویتاین ها و مواد ضروری بدن بعد از تمرین مانند ویتامین b , c ,  کروم ، سلنیوم ، اهن ، و مس را از دست می دهند . این امر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد از جمله از دست دادن این مکمل ها در عرق کردن و یا ادرار بعد از نوشیدنی مقادیر قابل توجهی اب بعد از تمرین در باشگاه و استفاده از این ویتامین ها برای تولید انرژی در طول تمرین و جایگزینی این مکمل ها برای بازیابی و سنتز پروتئین در بدن صورت می گیرد.


ویتامین c : از اهمیت ویژه ویتامین سی برایتان بگویم که برای تشکیل کلاژ مناسب بوده  ، که یک جز بسیار ضروری برای تشکیل بافت های عضلانی در بدن محسوب می شود ، و ال کارنتین که برای تبدیل متابولیسم چربی به انرژی نامیده می شود ، بسیار ضروری هستند . علاوه بر این مکمل ها این ویتامین جذب اهن را برای تولید گلبول های قرمز در بدن بسیار سرعت می بخشد ، و به عنوان یک انتی اکسیدان ، اسیب های ناشی از ازاد شدن رادیکال های مضر را در بدن که به دلیل افزایش استرس زیاد می شوند بسیار کاهش می دهد  که عمل بسیار موثری هست. همچنین این ویتامین متابولیسم افزایش انرژی برای افزایش بافت عضلانی را بسیار اسان می کند.


ویتامین b : ویتامین ب هم به طور کلی در تولید انرژی به بدن کمک می کند و باعث ذخیره و جذب بیشترین انرژی تولیده شده از مصرف غذاها و میوه ها و سبزیجات در بدن می شود ، هر یک از انواع و بهتر بگم خانواده ویتامین ب داری یک تابع اصی هستند با این تفاوت که عملکرد هر یک از اعضای این خانواده با هم متفاوت هست خب تا اینجا به نظرم کافی بود   و با یاری شما دوستان در مقاله فردا به توضیح هر کدام از ویتامین های خانواده ب می پردازم.